تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
کار کنید تا به آسایش برسید بکوشید تا به موفقیت نایل شوید. - توماس آکبس

در این قسمت به شش وظیفه مدیر کسب و کار اینترنتی اشاره خواهیم کرد، همچنین باید بدانید که اگر هر کدام از این قسمت ها به خوبی اجرا نشود، وب سایت شما در هدف خود دچار مشکل خواهد شد.

 

1) ایجاد ترافیک برای وب سایت

اولین وظیفه هر مدیر کسب و کار اینترنتی ایجاد ترافیک در سایت هست. به زبان ساده یعنی شما باید کاری کنید تا بازدیدکنندگان به سایت شما مراجعه کنند. 

 
2) سئو (SEO) یا بهینه سازی وب سایت

هر کسب و کار اینترنتی نیاز دارد تا در نتایج موتورهای جستجو گوگل دیده شود تا کاربران به وب سایت آنها مراجعه نمایند. این علم را به اختصار سئو می نامند. برای این کار باید وب سایت خود را بر مبنای قوانین گوگل ایجاد و مدیریت نمایید. همچنین قوانینی که گوگل اعلام می نماید را رعایت کنید.
 
به صورت مثال گوگل از مطالب کپی برداری شده متنفر است و ممکن است شما را جریمه کند! اما اگر در انتهای مطلب شما نام منبع را ذکر کرده و به آن لینک دهید، گوگل با شما هم دوست خواهد شد. بهتر است وب سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی بچینید.
 

3) نوشتن متن های تبلیغاتی و موثر

اکثر وب سایت ها در صفحات محصول خود بسیار ضعیف عمل کرده اند. تنها یک تصویر ساده و چند خط متن ساده و معمولی، که هیچ کس را مجاب به خرید نمی کند. یکی از بزرگترین دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی این است که نمی توانند یک متن تبلیغاتی مناسب بسازند.
 
شما باید اصول ساخت یک صفحه محصول را بر اساس قوانین تبلیغات بدانید. در ابتدا یک تیتر مناسب برای تبلیغ محصول خود انتخاب کنید. همچنین تا می توانید در صفحه محصول توضیحات بیشتری داشته باشد. مطمئن باشید هر چه بیشتر درباره محصول بنویسید افراد بیشتری از شما خرید خواهند کرد.
 
سعی کنید به سوالات متداول درباره محصول خود در همان صفحه پاسخ دهید. از دو الی سه تصویر استفاده کنید، هر چه بیشتر اطلاعات دهید فروش موثرتری خواهید داشت.
 
4) پشتیبانی کسب و کار اینترنتی

کاربران شما سوالات بسیاری خواهند داشت. شما اگر به این سوالات در سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهید، برنده خواهید بود. بسیاری از وب سایت ها حتی به سوالات و ایمیل های کاربران پاسخ نمی دهند. حتی اگر برایتان مقدور هست با کاربر خود تماس تلفنی برقرار کنید و مشکل آن را حل نمایید.
 
در کسب و کار اینترنتی بعد از فروش، پشتیبانی اصلی شروع خواهد شد. اگر هر مشتری پس از خرید محصول با شما تماس گرفت و شما هیچ پاسخی ندهید، در کسب و کار خود شکست خواهید خورد. زیرا این مشتری به دلیل ایجاد بی اعتمادی دیگر هیچ گاه از شما خرید نخواهد کرد. مشتریان ثابت همچون پس اندازهای عظیم بانکی با سودهای بالا هستند که هر گاه نیازمند پول باشیم، تنها از سود بانکی آن استفاده خواهیم کرد؛ بدون آنکه به اصل پس انداز دست زده باشیم.

 
5)‌ تولید محتوا

اول از همه در این قسمت است که می گوید، محتوا پادشاه است! منظور از محتوا، همان مقالات و ویدئوهای موجود در سایت می باشد. شما هر چه بیشتر در زمینه کاری خود درون وب سایت اطلاعات به کاربران بدهید، به عنوان متخصص شناخته خواهید شد و  به شما اعتماد پیدا خواهند کرد.
 
کاربران مقالات شما را خواهند خواند، ویدئوهای رایگان شما را نگاه خواهند کرد و درباره شما نظر می دهند. اینگونه هست که در درجه اول کاربران را راضی نگه خواهید داشت تا از شما خرید کنند، همچنین موتور جستجو گوگل نیز به شما اعتماد خواهد کرد؛ زیرا می داند شما یک وب سایت معتبر هستید که مشکل کاربران را حل خواهید کرد. به قول معروف با این کار، یک تیر و دو نشان زده اید، هم کاربران شما را دوست خواهند داشت و هم موتور جستجوی گوگل.


6) ایمیل مارکتینگ
این بخش قلب تپنده یک کسب و کار اینترنتی می باشد. البته اگر به روش صحیح و اصولی اجرا شود! آیا می دانستید اکثر بازدید کنندگان هرگز دوباره به وب سایت شما مراجعه نخواهند کرد!
 
بله؛ این یک حقیقت هست! اکثر کاربران هرگز دوباره به وب سایت شما باز نخواهند گشت. اصلا یادشان نیست آدرس وب سایت شما چه بوده است. وظیفه شما در وب سایت این هست که با دادن یک انگیزه قوی، کاری کنید که کاربران حاضر بشوند در ازای دریافت یک فایل رایگان ایمیل خود را به شما بدهند.


 
از اینجا به بعد وظیفه شما این است که از این لیست ایمیلی که دریافت کرده اید به عنوان یک گنج استفاده کنید. به عمل فرستادن ایمیل های تبلیغاتی مطابق با قوانین بازاریابی ایمیل مارکتینگ می گویند. این روش باعث خواهد شد که کاربر وب سایت شما را هرگز فراموش نکند، همچنین تنها روشی که باعث فروش موثر شما خواهد شد ایمیل مارکتینگ می باشد. هرگز از لیست ایمیل های آماده استفاده نکنید که به کسب و کار شما آسیب بزرگی خواهد زد که جبران آن بسیار سخت خواهد بود همچنین هیچ گاه به فکر تقلب نباشید.

 
بسیاری از وب سایت ها هستند که لیست ها و بانک های بزرگ ایمیل می فروشند. هیچ گاه گول آن ها را نخورید، حتی بعضی از شرکت ها هستند که می گویند شما صد هزار تومان پرداخت کنید تا ما به صد هزار نفر ایمیل تبلیغاتی بفرستیم. این افراد نیز کلاه بردار هستند؛ زیرا هزینه ایمیل مارکتینگ در این وسعت بیشتر از صد هزار تومان هزینه خواهد داشت که بعد ها به آن اشاره خواهم کرد. البته برای کسب و کارهایی که هنوز کاربران زیادی ندارند این روش بسیار کم هزینه و شاید رایگان انجام شود.

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

چگونه سهام سودآور انتخاب انتخاب کنیم؟

چگونه سهام سودآور انتخاب انتخاب کنیم؟

پائول لارسون
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی