تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
بهترین تصمیم، تصمیمی است که هماهنگ با شرایط، گرفته شود. - وروم

کسب و کارهای اینترنتی گاهی اوقات کم می آورند. البته باید بهتر است بگوییم که صاحبان کسب و کار اینترنتی هستند که کم می آورند و حتی گاهی اوقات از ادامه راه منصرف می شوند. در این بین پنج دلیل اصلی وجود دارد که می خواهیم در این مقاله به بررسی آن ها بپردازیم.

 

۱- نداشتن شناخت کافی و مناسب

اولین مشکل این است که این گونه افراد در ابتدا شناخت کافی و مناسبی نسبت به کسب و کار اینترنتی نداشته اند و به سرعت فقط یک وب سایت راه اندازی کرده اند. تصور این افراد این گونه است که ما امروز یک وب سایت ایجاد می کنیم و ۱۰ محصول هم توی سایت می گذاریم، حالا اگر ما روزی ۱۰۰۰ نفر بازدید کننده داشته باشیم و فقط ۱۰۰ نفر از آن ها از ما خرید کنند، پولدار خواهیم شد.

 

همان طرز تفکر و استراتژی تکراری و اشتباه، کسب و کار اینترنتی که بر این پایه بنا شده به راحتی شکست می خورد. زیرا هنوز مدل یک کسب و کار اینترنتی موفق را نمی شناسد و اصلا به خودش زحمت یادگیری نداده و حتی پس از آن هم در مقابل یادگیری مقاومت می کند.

 

این کار درست مثل یادگیری رانندگی است. شما هیچ چیز از رانندگی با ماشین ندانید و از امروز هم بخواهید رانندگی کنید، حتما این قدر خسارت خواهید دید تا راننده شوید. وقتی خسارت های ماشین را محاسبه می کنید می بینید هزینه یک کلاس آموزش رانندگی تنها ۱ درصد این خسارت ها هم نخواهد شد.

 

۲- نداشتن برنامه بازاریابی اینترنتی مناسب

بازاریابی اینترنتی تنها به این مورد ختم نخواهد شد که در یک سایت پربازدید تبلیغات کنید. افراد روی بنر شما کلیک کنند و به یک صفحه محصول و یا صفحه اصلی وب سایت شما هدایت شوند. بلکه بازاریابی اینترنتی مجموعه روش ها و ابزارهایی است که باید آنها را بشناسید تا بتوانید روی مخاطبان و بازدید کنندگان خود تاثیر بگذارید.

 

نداشتن علم بازاریابی اینترنتی، مانند این است که شما ماشین داشته باشید اما برای حرکت سوخت کافی نداشته باشید. بنابراین هرگز نمی توانید به مقصد برسید. حالا اگر در کسب و کار اینترنتی می خواهید به هدفتان که همان کسب درآمد مناسب می باشد برسید، حتما باید به علم بازاریابی اینترنتی اهمیت بدهید و سعی کنید و با این ابزارها آشنا شوید.

 

۳- نداشتن سیاست های کسب درآمد

عده ای هستند که امروز در مرحله اول می خواهند فقط یک وب سایت داشته باشند و هنوز هیچ سیاستی برای کسب درآمد ندارند. اگر شما جزو این دسته از افراد هستید دچار مشکل خواهید شد. زیرا وب سایتی که در ابتدا سیاست کسب درآمد ندارد بعدها که می خواهد برنامه کسب درآمد را پیاده سازی کند دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

 

اولین مشکل این است که کاربران وب سایت شما فقط به خاطر رایگان بودن مطالب وب سایت با شما ارتباط برقرار کرده اند و بسیاری از آنها در مقابل شما عکس العمل نشان خواهند داد و حتی عده زیادی از آنها را از دست خواهید داد، درست مثل اینکه وب سایت شما در حال فروپاشی باشد.

 

بنابراین در همان ابتدا سیاست ها و روش های کسب درآمد از وب سایت خود را ایجاد کنید و حتی اگر شده است تنها یک محصول و یا یک بخش پولی را در وب سایت خود بگنجانید و نشان دهید که قرار نیست همه چیز رایگان باشد، تا بعد ها دچار چنین مشکلاتی نشوید.

۴- شما هیچ اختیاری از کسب و کارتان ندارید!

بله، درست خوانده اید! شما هیچ اختیاری از کسب و کارتان ندارید، وب سایت دارید اما انگار که ندارید. افراد زیادی هستند که تمام مراحل ساخت وب سایت خودشان را به یک شرکت یا یک شخص سپرده اند و خودشان هیچ چیزی در این مورد بسیار مهم نمی دانند و این افراد وب سایتی دارند که به راحتی می تواند از هم بپاشد.

منظور این نیست که شرکت های طراحی وب سایت و یا طراحان وب سایت مقصر هستند ویا اشکالی دارند. مشکل از فردی شروع می شود که می خواهد صاحب کسب و کار اینترنتی و یک وب سایت باشد؛ اما هنوز نمی داند قبل از طراحی سایت باید چه چیز هایی رعایت شود.

 

اگر می خواهید صاحب اصلی وب سایت و کسب و کار اینترنتی خود باشید، حتما باید یک سری موارد را بدانید. مانند اینکه هیچ وقت تهیه هاست و دامنه که مالکیت اصلی وب سایت می باشد را به دیگران واگذار نکنید. حتی شما باید تصمیم بگیرید که وب سایتتان با چه سیستمی پیاده سازی شود تا بعد ها برای مدیریت و یا توسعه آن دچار مشکل نشوید.

 

۵- رقبا شما را تهدید می کنند!

درست زمانی که شما دارید راه درست را می روید و موفقیت خود را به شما نشان داده است، رقبا به دلیل اینکه نمی توانند پیشرفت شما را ببینند، یا از شما می ترسند و یا اینکه رقابت سالم را بلد نیستند برای شما پیام های مختلفی می فرستند و سعی خواهند کرد روحیه شما را خراب کنند.

 

اما دقیقا زمانی که شما این پیام ها را دریافت می کنید باید خوشحال باشید. زیرا رقبای شما آنقدر ضعیف و ناتوان شده اند که سعی می کنند با تهدید کردن و یا ارسال پیام های منفی روحیه شما را برای ادامه کار ضعیف کنند. متاسفانه افراد زیادی هم به راحتی با دریافت چنین سیگنال های منفی انرژی خود را از دست می دهند.

 

منابع:

فکر آبی

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس

فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس

مهدی حبیب‌الهی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی