تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
هرچه صبر بیشتر باشد، دقت بیشتر است و هرچه دقت بیشتر باشد، موفقیت بیشتر است. - کریستوفر مارلو

به نظر من شیرینی معاملات رهن و اجاره آپارتمان از خرید و فروش آپارتمان خیلی بیشتر است، اول از همه به دلیل اینکه بازار رهن و اجاره مسکن همیشه و در همه ایام سال بویژه تابستان ها از رونق نسبتاً خوبی برخوردار است (رهن و اجاره آپارتمان مسکونی، سند اداری یا موقعیت اداری).


 

دوم اینکه با اندکی تلاش می توان این گونه نشست ها را به نفع خود تمام کنیم زیرا معمولاً حجم معاملات رهن و اجاره آپارتمان هم کمتر از معاملات خرید خانه است.

 

نکته اول در این گونه نشست ها آگاهی دقیق از خواسته مشتری و نشان دادن ملکی با همان مشخصات به مشتری است. پس از آن می بایست قسمت مالی قرارداد یعنی تعادل بین رهن و اجاره را مدیریت نمایید.

 

معمولاً افرادی که خانه خود را اجاره می دهند به دو دسته تقسیم می شوند:


1-  افرادی که با مبلغ اجاره ای که از رهن و اجاره خانه خود بدست می آورند امرار معاش کرده و نیازهای زندگی خود را برطرف می نمایند (که معمولاً چانه زدن بر سر میزان اجاره با این دسته از مالکین بسیار سخت می باشد).


2-  افرادی که چندین خانه دارند و آن ها را اجاره می دهند (البته بماند که این دسته از مالکین هم بسیار سرسخت و حرفه ای می باشند و به سختی می توان در جلسه نشست آن ها را راضی به تخفیف نمود).

 

خوب حالا وقت قرارداد است ، شما باید سعی کنید که در همان ابتدای جلسه خیرخواهی و نیت خوب خود را برای هر دوطرف معامله یعنی موجر و مستاجر ثابت نمایید، به این نحو طرفین تا حدودی به شما اجازه بازی با مبلغ رهن و اجاره را می دهند اما حتماً به خاطر داشته باشید بعضی اوقات مالک به دلایلی (مانند پس دادن مبلغ ودیعه مستاجر قبلی یا سرمایه گذاری در خرید یک ملک دیگر یا ...) فقط به دنبال رهن کامل می باشد و اینگونه مالکی را نمی توانید به تبدیل مبلغ رهن به اجاره راضی کنید.

 

از جمله فنونی که در معاملاتی که مالک تمایل به اجاره دارد و مستاجر تمایل به رهن این است که سعی کنید با رساندن تفاوت اعداد به عدد کمی مثلاً 300 هزارتومان برای اجاره هر ماه عدد را در 12 ماه ضرب کرده 3600000 و از مالک بخواهید در قبال دریافت کل عدد در ابتدای سال مبلغی از عدد کل را کسر نماید ، در این صورت مشتری می تواند با اضافه کردن کسری از این عدد مثلاً 2500000 و اضافه کردن آن به مبلغ رهن کامل خانه از مشتری بخواهید که در پایان سال به فرض مثال به جای 32500000 از مالک 30000000 دریافت نماید و این مبلغ به ازای اجاره 12 ماه از عدد رهن برداشته شود.

 

روش دیگر این است که بتوانید حساب های پس انداز بانکی یکساله با درصد سود مناسب را به مالکین خود یا مشتریان خود پیشنهاد دهید تا بتواند منطق هر 10 میلیون 300 هزار تومان را برای طرفین معامله برطرف نماید.

روش آخر قسط بندی 3 ماهه یا 6 ماهه اجاره بها برای مالک است که با این روش در قبال دریافت یک عدد بزرگتر به صورت یکجا راضی به کم کردن مبلغ اجاره آپارتمان تا درصدی باشد.

 

 

منبع :

ملکبان 24

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

 برنامه ریزی بیمه عمر

برنامه ریزی بیمه عمر

استفان آر.لیمبرگ و رابرت جی.دای
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی