تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
حتی تصمیم درست اگر خیلی دیر گرفته شود، غلط از آب در می آید. - کرایسلر

برخی تکنسین‌های متعصب برخلاف تحلیلگران بنیادی‌، مطالعه اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌ها و درآمد آنها و عوامل عرضه و تقاضا را بیهوده می‌دانند. آنها معتقدند که تمام این اطلاعات متفرقه در یک‌جا به ظهور می‌رسد که همان «‌قیمت روز سهم» است.

 

در واقع ترکیب این دو روش (یعنی روش تکنیکی و بنیادی) نتیجه‌ای عالی در بر خواهد داشت. یعنی با استفاده از تحلیل بنیادی و مطالعه عوامل عرضه و تقاضا می‌توان روند کلی بازار و برتری گروها (گروه‌های خاص) را تعیین کرد و سپس با استفاده از تحلیل تکنیکی بهترین سهم‌ها را از میان آنها انتخاب کرد.

تحلیل بنیادی و تکنیکی هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند تحلیل بنیادی یک تحلیل بلند مدت است که معایب آن را تحلیل تکنیکی می پوشاند. بنابراین در بازار داخلی ما احتیاج به روشی داریم که ترکیبی از هر دو روش فوق باشد. تحلیل ترکیبی (CANSLIM) تلفیقی از دو روش بنیادی و تکنیکی تحلیل سهام است که در سال های اخیر در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است. ولیام اونیل  مبدع این روش، با بررسی حدود 600 سهام طی سال های 1953 تا 2001 میلادی در بازار سرمایه آمریکا دریافت سهامی که توانسته اند سود خوبی ایجاد کنند، دارای 7 ویژگی مشترک بوده اند که حروف کلمه  CANSLIM حرف اول این 7 ویژگی است این اصول عبارتند از:


1-    EPS فصل جاری  : تا حدود دهه 80 حتی 90 میلادی عامل P/E عاملی بسیار مهم در تحلیل سهام بشمار می رفت. به این ترتیب هرچه P/E سهام کمتر بود انتظار میرفت افزایش قیمت بیشتری داشته باشد. ویلیام اونیل اولین کسی بود که درستی این نظریه را مورد سوال قرار داد و به این نتیجه رسید که عامل P/E در تحلیل سهام نقش بسیار کوچکی ایفا می کند و بجای آن عامل EPS نقشی بسیار مهم در پیش بینی روند حرکت سهم دارد. زیرا شرکتی که دائم در حال رشد باشد، حتی با P/E بالا، اگر بتواند رشد EPS خود را همچنان ثابت نگه دارد (یا افزایش دهد) شرکتی است که به نفع سهامداران خود عمل کرده و دارای افزایش قیمت خواهد بود. اونیل در روش خود در دو مرحله EPS سهم را مورد توجه قرار داد. مرحله اول توجه به رشد EPS فصل جاری سهم نسبت به فصل مشابه سال قبل بود. مرحله دوم توجه به EPS سالانه سهم بود که منجر به عامل دوم در CANSLIM شد.


2-     EPS سالانه : ویلیام اونیل برای محاسبه رشد سالانه EPS سهام، رشد متوسط EPS شرکت های مختلف را در 5 تا 10 سال گذشته بررسی کرده و به این نتیجه رسید سهام هایی که HI Flyer بوده اند همگی دارای متوسط رشد سالانه EPS بالای 25 درصد بوده اند.


3-     مدیریت جدید، قراردادهای جدید، قیمت های بالای جدید و محصولات جدید : ویلیام اونیل توجه کرد که مدیریت جدید، قراردادهای جدید، قیمت های بالای جدید و محصولات جدید هریک به تنهایی می توانند باعث صعود یک سهم باشند در واقع سهام های  HI Flyer قبل از صعود هر کدام لااقل یکی از عوامل فوق را تجربه می کنند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که در عنوان سوم CANSLIM ما برای اولین بار به یک مفهوم تکنیکی به نام New High بر خورد می کنیم.  New High، قیمت بالای جدیدی است که سهم در طول یک دوره تجربه می کند.  اگر قیمت بالای سهم در یک دوره زمانی خاص یک قیمت جدید را تجربه کند اصطلاحا گوییم New High ایجاد شده است.


4-     سهام شناور : سهام شناور تعداد سهامی از شرکت بوده که در دست مردم است. اونیل در بررسی خود روی سهام موفق بازار به این نتیجه رسید که اکثر سهام موفق دارای سهام شناور کمتر از 25 درصد بوده اند زیرا سهمی که در دست مردم زیاد باشد، تغییرات اندکی می کند.


5-    صنایع پیش رو  : پیش رو بودن صنعتی که سهم جز آن است و توجه به گروه صنعتی سهم بسیار مهم است. بهترین سهم در بدترین گروه صنعتی بدتر از بدترین سهم در بهترین گروه صنعتی است. گروه صنعتی پیش رو را معمولا بر اساس مفهومی به نام قدرت نسبی  معین میکنیم. در این روش قدرت شاخص صنعتی را نسبت به یک شاخص مرجع می سنجیم چنانچه قدرت نسبی شاخص نسبت به شاخص مرجع بالاتر باشد گروه صنعتی یک گروه پیش رو  است و اگر قدرت نسبی شاخص نسبت به شاخص مرجع پایین تر باشد گروه صنعتی یک گروه پس رو  است.


6-    مالکیت موسسه ای (مالکیت سرمایه گذاران نهادی) : شرکت های بزرگ سرمایه گذاری برای انتخاب و وارد کردن یک سهم پرتفوی خود از گروه های تحقیقاتی بسیار قوی سود می برند. اونیل به این نتیجه رسید که وقتی سهمی به تازگی وارد پرتفوی یک یا چند شرکت سرمایه گذاری شده باشد، سهمی است که پتانسیل رشد خوبی دارد.


7-    جهت بازار : عامل جهت بازار مهمترین عامل در تصمیم گیری و تحلیل بشمار می رود. در بازار نزولی، حتی بهترین سهام نیز قدرت چندانی برای صعود ندارند. حال آنکه در بازار صعودی برخی سهام بد نیز رشد خوبی را تجربه می کنند. جهت بازار را با استفاده از تجزیه و تحلیل شاخص بازار که اصطلاحا نماگرهای پهنای بازار نامیده می شود، بدست می آوریم. نماگرهای پهنای بازار درجه مشارکت اکثر اوراق بهادار را در یک حرکت بازار اندازه می گیرند.

 

 

منبع

دکتر تفتیان، تجزیه وتحلیل اوراق بهادار

کنی، عباس، (1384)، "تحلیل تکنیکی پیشرفته"،ناشر عباس کنی

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
آرزو السادات آینده |   1396/02/27 18:00:33   |
0     0
سهام شناور آزاد یا Free Float به تعداد یا درصدی از سهام شرکت‌های بورسی اطلاق می‌شود که در تملک مالکان اصلی و عمده شرکت‌ها نبوده و انتظار معامله آن در آینده‌ای نزدیک وجود دارد .
به عبارتی دیگر میزانی از سهام است که در دستان افراد مختلفی از سرمایه‌گذاران بوده که به طور روزانه یا هفتگی داد و ستد می شود.
مطابق دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران (مصوب اول دی‌ماه ۱۳۸۶ هییت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) هر یک از موارد زیر در صورتی که مجموعاً بیش‌تر یا مساوی ۵ درصد کل سهام شرکت باشند، جزو سهام شناور تلقی نمی شود: الف- سهام نگه‌داری شده توسط هر یک از سهام‌داران ب- سهام متعلق به سهام‌داران خانوادگی (اقوام نسبی درجه اول از طبقات اول و دوم) ج- سهام متعلق به اشخاص حقوقی هم‌گروه با مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آرزو السادات آینده |   1396/02/27 18:17:08   |
0     0
چرا EPS مهم است؟

هنگامی که صورت‌های مالی یک شرکت و یا بانک را مطالعه کنید با صدها عدد و جدول مواجه می‌شوید که شاید درک آن برای شما به عنوان خریدار سهام آن مجموعه خیلی سخت باشد. اما آنچه که به عنوان یک شاخص مهم شما را برای خرید یا فروش سهام یک شرکت ترغیب می‌کند EPS آن است تا شما علاوه بر تحلیل روند سودآوری سهام آن مجموعه بتوانید به شاخص مقایسه‌ای مناسبی در میان شرکت‌های مشابه دست پیدا کنید.

سود منبع اصلی تأمین جریان نقد و زایش ثروت است. تعیین سطح سود که برای مقاصد تجزیه و تحلیل مالی مربوط باشد یک فرآیند تحلیلی پیچیده است. یکی از روش‌های استاندارد نمودن رقم سود، تبدیل آن به مبلغ سود هر سهم می‌باشد. این اهمیت و حساسیت EPS باعث شده است که اولاً محاسبه و گزارش EPS واقعی و پیش بینی طبق قوانین بازار سرمایه بسیاری از کشورها الزامی شود، ثانیاً مراجع تدوین استانداردهای حسابداری نیز الزامات معینی را جهت نحوه محاسبه و افشاء آن وضع نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
damiri |   1396/03/01 18:36:40   |
0     0
در واقع ترکیب این دو روش (یعنی روش تکنیکی و بنیادی) نتیجه‌ای عالی در بر خواهد داشت. یعنی با استفاده از تحلیل بنیادی و مطالعه عوامل عرضه و تقاضا می‌توان روند کلی بازار و برتری گروها (گروه‌های خاص) را تعیین کرد و سپس با استفاده از تحلیل تکنیکی بهترین سهم‌ها را از میان آنها انتخاب کرد.


تحلیل بنیادی و تکنیکی هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند تحلیل بنیادی یک تحلیل بلند مدت است که معایب آن را تحلیل تکنیکی می پوشاند. بنابراین در بازار داخلی ما احتیاج به روشی داریم که ترکیبی از هر دو روش فوق باشد. تحلیل ترکیبی (CANSLIM) تلفیقی از دو روش بنیادی و تکنیکی تحلیل سهام است که در سال های اخیر در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohadese najafi |   1396/03/11 11:55:28   |
0     0
سهام شناور :
سهام شناور تعداد سهامی از شرکت بوده که در دست مردم است. اونیل در بررسی خود روی سهام موفق بازار به این نتیجه رسید که اکثر سهام موفق دارای سهام شناور کمتر از 25 درصد بوده اند زیرا سهمی که در دست مردم زیاد باشد، تغییرات اندکی می کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه میرجلیلی |   1396/03/13 08:24:20   |
0     0
تحلیل بنیادی و تکنیکی هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند تحلیل بنیادی یک تحلیل بلند مدت است که معایب آن را تحلیل تکنیکی می پوشاند. بنابراین در بازار داخلی ما احتیاج به روشی داریم که ترکیبی از هر دو روش فوق باشد. تحلیل ترکیبی (CANSLIM) تلفیقی از دو روش بنیادی و تکنیکی تحلیل سهام است که در سال های اخیر در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است. ولیام اونیل مبدع این روش، با بررسی حدود 600 سهام طی سال های 1953 تا 2001 میلادی در بازار سرمایه آمریکا دریافت سهامی که توانسته اند سود خوبی ایجاد کنند، دارای 7 ویژگی مشترک بوده اند که حروف کلمه CANSLIM حرف اول این 7 ویژگی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
امین الله کارگران |   1396/03/19 07:56:09   |
0     0
برخی تکنسین‌های متعصب برخلاف تحلیلگران بنیادی‌، مطالعه اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌ها و درآمد آنها و عوامل عرضه و تقاضا را بیهوده می‌دانند. آنها معتقدند که تمام این اطلاعات متفرقه در یک‌جا به ظهور می‌رسد که همان «‌قیمت روز سهم» است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صدیقه نیک روش |   1396/03/31 22:24:42   |
0     0
حلیل ترکیبی (CANSLIM) تلفیقی از دو روش بنیادی و تکنیکی تحلیل سهام است که در سال های اخیر در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است. ولیام اونیل مبدع این روش، با بررسی حدود 600 سهام طی سال های 1953 تا 2001 میلادی در بازار سرمایه آمریکا دریافت سهامی که توانسته اند سود خوبی ایجاد کنند، دارای 7 ویژگی مشترک بوده اند که حروف کلمه CANSLIM حرف اول این 7 ویژگی است
EPS فصل جاری, وEPS, سالانه ومدیریت جدید، قراردادهای جدید، قیمت های بالای جدید و محصولات جدیدو سهام شناور صنایع پیش رو، مالکیت موسسه ای (مالکیت سرمایه گذاران نهادی) ،جهت بازار :
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد احمدی |   1396/03/31 23:52:47   |
0     0
ℳσみムℳℳムの:
روش CANSLIM به عنوان روشی که ترکیبی از هر دو روش بنیادی و تکنیکی تحلیل سهام می باشد، در سالهای اخیر در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است.
این روش توسط کارشناس معروف بازار سرمایه ”ویلیام اونیل“ صاحب پر تیراژترین روزنامه مالی آمریکا Investor Business تدوین گردیده است؛ این روش بر مبنای مشاهده بیش از 600 سهم در طی حدود 50 سال از 1950 تا 2001 میلادی تهیه و تدوین شده است.
ویلیام اونیل اولین بار روش CANSLIM را در چاپ اول کتاب خود به نام:
“How to make money in stocks: A winning system in Good times or bad” 
معرفی کرد.

اصول روش CANSLIM بر مبنای 7 مشخصه سهام می باشد که عبارتند از :

1- C: Current Quarterly Earning Per Share
2- A: Annual Earning Per Share
3-N: New Management, New Contracts, New Highs, New Product
4- S: Shares Outstanding
5- L: Leading Industries
6- I: Institutional Sponsorship
7- M: Market Direction

به طور خلاصه، نتایج هر مشخصه به عنوان مبنای مقایسه ذیلاً ارائه می شود:
1-رشد EPS فصلی نسبت به فصل مشابه سال قبل در مورد یک شرکت اگر از 20% بالاتر باشد، نشانه قدرت سهم آن شرکت برای حرکت صعودی است.
2-متوسط رشد EPS سالیانه یک شرکت اگر از 25% بالاتر باشد،نشانه قدرت سهم آن شرکت برای حرکت صعودی است.
3-اگر شرکتی دارای قیمت بالای جدید گردد، یا محصول جدید یا قرارداد جدید و یا مدیریت جدیدی داشته باشد، نشانه قدرت سهم آن شرکت برای حرکت صعودی است.
4-اگر تعداد سهام شناور در یک شرکت کمتر از 25% باشد، نشانه قدرت سهم آن شرکت برای حرکت صعودی است.
5-پیشرو بودن صنعت سهم مربوط به یک شرکت با توانایی افزایش قیمت آن شرکت رابطه مستقیم دارد و اگر قدرت نسبی شرکت بالاتر از 87 باشد ، نشانه قدرت سهم شرکت برای حرکت صعودی است.
6-مالکیت سرمایه گذاری نهادی یک شرکت می تواند در صعود سهم شرکت کاملاً مؤثر باشد. به این معنی که اگر سهم شرکتی به تازگی وارد پرتفوی تعداد محدودی شرکت حقوقی شده باشد سهم آن شرکت برای صعود قدرت کافی دارد.

7-جهت حرکت بازار بر حرکت سهم کاملاً تأثیر گذار است . در یک بازار نزولی، حتی سهم شرکت قوی تمایل به نزول دارد و در یک بازار صعودی حتی سهم شرکت ضعیف تمایل به صعود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید نورالهی |   1396/04/01 18:50:34   |
0     0
باتوجه به اینکه تحلیلهای تکنیکی و بنیادی معایب خاص خود را دارند بهترین روش برا سرمایه گذاری در بازار سهام تحلیل ترکیبی است،یعنی با استفاده از تحلیل بنیادی و مطالعه عوامل عرضه و تقاضا می‌توان روند کلی بازار و برتری گروها (گروه‌های خاص) را تعیین کرد و سپس با استفاده از تحلیل تکنیکی بهترین سهم‌ها را از میان آنها انتخاب کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا تیموری |   1396/04/02 13:28:27   |
0     0
ویلیام اونیل برای محاسبه رشد سالانه EPS سهام، رشد متوسط EPS شرکت های مختلف را در 1 تا 11 سال گذشته بررسی کرده و به این نتیجه رسید سهام هایی که HI Flyer بوده اند همگی دارای متوسط رشد سالانه EPS بالای 21 درصد بوده اند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا تیموری |   1396/04/02 13:30:25   |
0     0
جهت بازار عامل جهت بازار مهمترین عامل در تصمیم گیری و تحلیل بشمار می رود. در بازار نزولی، حتی بهترین سهام نیز قدرت چندانی برای صعود ندارند. حال آنکه در بازار صعودی برخی سهام بد نیز رشد خوبی را تجربه می کنند. جهت بازار را با استفاده از تجزیه و تحلیل شاخص بازار که اصطلاحا نماگرهای پهنای بازار نامیده می شود، بدست می آوریم . نماگرهای پهنای بازار درجه مشارکت اکثر اوراق بهادار را در یک حرکت بازار اندازه می گیرند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/06 17:41:23   |
0     0
تحلیل ترکیبی (CANSLIM) تلفیقی از دو روش بنیادی و تکنیکی تحلیل سهام است که در سال های اخیر در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است. ولیام اونیل مبدع این روش، با بررسی حدود 600 سهام طی سال های 1953 تا 2001 میلادی در بازار سرمایه آمریکا دریافت سهامی که توانسته اند سود خوبی ایجاد کنند، دارای 7 ویژگی مشترک بوده اند که حروف کلمه CANSLIM حرف اول این 7 ویژگی است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/06 17:42:24   |
0     0
صنایع پیش رو : پیش رو بودن صنعتی که سهم جز آن است و توجه به گروه صنعتی سهم بسیار مهم است. بهترین سهم در بدترین گروه صنعتی بدتر از بدترین سهم در بهترین گروه صنعتی است. گروه صنعتی پیش رو را معمولا بر اساس مفهومی به نام قدرت نسبی معین میکنیم. در این روش قدرت شاخص صنعتی را نسبت به یک شاخص مرجع می سنجیم چنانچه قدرت نسبی شاخص نسبت به شاخص مرجع بالاتر باشد گروه صنعتی یک گروه پیش رو است و اگر قدرت نسبی شاخص نسبت به شاخص مرجع پایین تر باشد گروه صنعتی یک گروه پس رو است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا حاتمی |   1396/04/09 17:06:16   |
0     0
در واقع ترکیب این دو روش (یعنی روش تکنیکی و بنیادی) نتیجه‌ای عالی در بر خواهد داشت. یعنی با استفاده از تحلیل بنیادی و مطالعه عوامل عرضه و تقاضا می‌توان روند کلی بازار و برتری گروها (گروه‌های خاص) را تعیین کرد و سپس با استفاده از تحلیل تکنیکی بهترین سهم‌ها را از میان آنها انتخاب کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا حاتمی |   1396/04/09 17:10:13   |
0     0
سهام شناور آزاد یا Free Float به تعداد یا درصدی از سهام شرکت‌های بورسی اطلاق می‌شود که در تملک مالکان اصلی و عمده شرکت‌ها نبوده و انتظار معامله آن در آینده‌ای نزدیک وجود دارد .
به عبارتی دیگر میزانی از سهام است که در دستان افراد مختلفی از سرمایه‌گذاران بوده که به طور روزانه یا هفتگی داد و ستد می شود.
مطابق دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران (مصوب اول دی‌ماه ۱۳۸۶ هییت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) هر یک از موارد زیر در صورتی که مجموعاً بیش‌تر یا مساوی ۵ درصد کل سهام شرکت باشند، جزو سهام شناور تلقی نمی شود: الف- سهام نگه‌داری شده توسط هر یک از سهام‌داران ب- سهام متعلق به سهام‌داران خانوادگی (اقوام نسبی درجه اول از طبقات اول و دوم) ج- سهام متعلق به اشخاص حقوقی هم‌گروه با مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
عاطفه خیراندیش |   1396/04/18 14:20:34   |
0     0
کارشناسان در InfoWatch در حال توسعه و گسترش تجزیه و تحلیل ترکیبی در راه حل های ما هستند که روشی جامع است و فناوری های تحلیل محتوای زیر را گرد هم می آورد:

تحلیل زبانی,
اثرانگشت دیجیتال,
تحلیلگر قالب.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sobhan karimi |   1396/04/18 14:21:27   |
0     0
یکی از فوائد اصلی تجزیه و تحلیل ترکیبی، ترکیب روش های مختلف است که قادر می سازد نقاط قوت هر کدام به کار گرفته شود. بنابراین بازبینی ترافیک InfoWatch نه فقط از یکی بلکه از چند معیار مختلف برای تعیین سطح محرمانه بودن پیام ره گیری استفاده می کند:
دسته بندی های اختصاص داده شده به پیام به عنوان نتیجه ای از تجزیه و تحلیل زبانی
اسناد مرجع، که با آن ها تطابقی یافت شده است
انواع شناسایی شده از جنس متن
کانال های انتقال داده
مسیرهای مجاز یا ممنوع برای فرستادن پیام ها
تاریخ و زمان فرستاده شدن یک پیام
نوع، اندازه و تعداد پیوست ها
نوع، تعداد و مکان عبارات، اصطلاحات یا متن، غیره

استفاده از تجزیه و تحلیل ترکیبی قابلیت اعتماد و دقت شناسایی اطلاعات محرمانه را بهبود می بخشد، در نتیجه حفاظت موثرتری را ارائه می دهد. در نتیجه ی ترکیب روش ها و فناوری های مختلف، تجزیه و تحلیل ترکیبی InfoWatch بهترین راه حل ممکن را برای حفاظت از اطلاعات محرمانه در تمام مراحل چرخه ی حیات آن ارائه می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی دهقان چناری |   1396/09/23 10:08:32   |
0     0
تعدیل EPS چیست؟
مدیران شرکت در ابتدای سال مالی با توجه به چشم انداز فعالیتهای شرکت EPS معینی را پیش بینی و اعلام می کنند. اما در طی سال با توجه به روند فعالیت ممکن است تغییر در اصلاح در EPS اعلام شده ضروری به نظر رسد، لذا براساس عملکرد شرکت EPS جدیدی اعلام می کنند که به آن تعدیل EPS گفته می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی دهقان چناری |   1396/09/23 10:23:53   |
0     0
EPSبه عنوان درآمد هر سهم، میزان سودآوری شرکت را نشان می دهد چرا که در هر شرکت درآمد هر سهم را به کل سهام شرکت تعمیم می دهند و براساس آن تصمیم می گیرند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی دهقان چناری |   1396/09/26 13:13:10   |
0     0
تعریف‌هایی که در زمینه هوش مصنوعی ارایه شده‌اند بر پایه یکی از ۴ باور زیر قرار می‌گیرند:

1-سیستم‌هایی که به طور منطقی فکر می‌کنند
2-سیستم‌هایی که به طور منطقی عمل می‌کنند
3-سیستم‌هایی که مانند انسان فکر می‌کنند
4-سیستم‌هایی که مانند انسان عمل می‌کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/10/01 12:49:30   |
1     0
تحلیل ترکیبی (CANSLIM) :
تلفیقی از دو روش بنیادی و تکنیکی تحلیل سهام است که در سال های اخیر در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است. ولیام اونیل مبدع این روش، با بررسی حدود 600 سهام طی سال های 1953 تا 2001 میلادی در بازار سرمایه آمریکا دریافت سهامی که توانسته اند سود خوبی ایجاد کنند، دارای 7 ویژگی مشترک بوده اند که حروف کلمه CANSLIM حرف اول این 7 ویژگی است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/10/01 12:52:24   |
0     0
سهام شناور :
سهام شناور تعداد سهامی از شرکت بوده که در دست مردم است. اونیل در بررسی خود روی سهام موفق بازار به این نتیجه رسید که اکثر سهام موفق دارای سهام شناور کمتر از 25 درصد بوده اند زیرا سهمی که در دست مردم زیاد باشد، تغییرات اندکی می کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد حیدری |   1396/11/02 22:22:59   |
0     0
در واقع ترکیب این دو روش (یعنی روش تکنیکی و بنیادی) نتیجه‌ای عالی در بر خواهد داشت. یعنی با استفاده از تحلیل بنیادی و مطالعه عوامل عرضه و تقاضا می‌توان روند کلی بازار و برتری گروها (گروه‌های خاص) را تعیین کرد و سپس با استفاده از تحلیل تکنیکی بهترین سهم‌ها را از میان آنها انتخاب کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس

فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس

مهدی حبیب‌الهی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی