تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
یک روش عالی برای موفقیت در کار این است: افکارتان را روی کاغذ بیاورید. - برایان تریسی

مشاور حقوقی با تسلط کاملی که به قوانین حقوقی دارد، کلیه امور حقوقی سازمان یا شرکت از جمله تهیه و تنظیم آیین نامه ها و دستورالعمل ها، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی،

 

شرکت در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان در صورت لزوم، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده و … را برعهده دارد.

 

مشاوره حقوقی: اشخاص مصلحت اندیش قبل از اقدام به امری در هریک از موضوعات حقوقی اعم از معاملات، تجارت، ازدواج، طرح دعوی حقوقی و یا دفاع از دعاوی مطروحه و همچنین سایر موارد حقوقی، با مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری و با کسب آگاهی از موارد قانونی، موقعیت خویش را در مسائل و مشکلات احتمالی و یا بوجود آمده سنجیده و سپس اقدام به انجام معامله، تجارت و ازدواج و . . . می نمایند، مشاوره حقوقی فقط مختص به قبل از انجام امورات حقوقی نبوده و در صورت بوجود آمدن مسائل حقوقی  نیز می توان با وکیل دادگستری، مشاوره حقوقی نمود که مشاوره حقوقی میتواند برای اعطای وکالت به وکیل دادگستری و یا آگاهی از موارد قانونی و موقعیت حقوقی خویش و یا اقدام برای انجام امورات حقوقی توسط خود شخص باشد، مشاوره حقوقی می تواند اشخاص را از مشکلات حقوقی احتمالی بدور داشته و یا از درگیر شدن اشخاص با مسائل و مشکلات بیشتر، بکاهد .

 

مشاوره حقوقی در موارد زیر توسط وکیل دادگستری و مشاور حقوقی ارائه می گردد :

 

1- مشاوره حقوقی به منظور جلوگیری از وقوع مشکلات حقوقی :

در این خصوص اشخاص با مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری ، راجع به مسائل مورد نظر خود مشاروه حقوقی می نمایند به عنوان مثال در خصوص معاملات ، مشارکت ، ازدواج و سایر موضوعات و مسائل حقوقی و یا کیفری دیگر ، که هدف از این مشاوره حقوقی جلوگیری از وقوع مشکلات در آینده و آگاهی از جایگاه و موقعیت حقوقی خود نسبت به طرف مقابل می باشد و با مشاوره حقوقی علاج واقعه را قبل از وقوع می نمایند .

 

2- مشاوره حقوقی در مورد مسائلی که احتمال وقوع آن وجود دارد :

اشخاصی که احتمال وقوع موضوع و مسائل حقوقی را می دهند چه اینکه خود بخواهند اقامه دعوی نمایند و چه اینکه شخصی بخواهد علیه آنها اقامه دعوا نماید ، با مشاوره حقوقی پیرامون موضوع محتمل و با آگاهی و آمادگی حقوقی ، با مسائل مواجهه می شوند که هدف از مشاوره حقوقی نیز آگاهی از نحوه اقامه دعوی و یا آگاهی از نحوه دفاع از دعوای احتمالی و نحوه برخورد با مسائل حقوقی و در نهایت بی اثر نمودن و یا کم نمودن آثار مسائل و مشکلات است .

 

3- مشاوره حقوقی در موضوعات حقوقی بوجود آمده که هنوز اقدام قانونی پیرامون آن از سوی طرفین انجام نگرفته است :

 

با توجه به این موضوع که طرح و اقامه دعوا نسبت به برخی از موضوعات حقوقی و یا کیفری مقید به زمان خاص می باشد و چنانچه دلائل جمع آوری و یا تحصیل نشود امکان دسترسی به آن دلائل وجود نخواهد داشت و یا چنانچه در مهلت مقرر اقامه دعوی نشود و یا اقدام قانونی صورت نگیرد ، دیگر امکان پذیرش دعوا وجود نخواهد داشت لذا مشاوره حقوقی ضروری بوده و می بایست انجام شود .

 

4- مشاوره حقوقی پیرامون موضوعات و مسائلی که در مراجع قضایی اعم از دادسراها و یا دادگاه ها در جریان بوده و تحت رسیدگی است :

اشخاص در اینگونه موارد می بایست به این نکته توجه داشته باشند که مسائل حقوقی علی الاصول فقط یکبار قابلیت طرح و اقامه را داشته مگر موارد و موضوعاتی که از این قاعده مستثنی هستند ، لذا با صدور حکم نهایی امکان برگشت به وضعیت قبل از صدور حکم و اجرای آن وجود نخواهد داشت لذا ضروری است که اشخاص راجع به پرونده مطروحه با مراجعه به وکیل دادگستری ، مشاوره حقوقی داشته  و در صورت لزوم نیز جهت پیگیری پرونده به وکیل دادگستری اعطای وکالت نمایند .

 

5- مشاوره حقوقی پیرامون مسائل و مشکلات حقوقی شرکتها و اشخاص حقوقی :

شرکت های تجاری نیز ضرورت دارد که پیرامون مسائل شرکت از قبیل انعقاد قرارداد ، و موضوعات حقوقی خود لااقل با وکیل دادگستری ، مشاوره حقوقی مستمر داشته باشند چرا که با گستردگی و تنوع مسائل حقوقی و پیچیدگی های خاص آنها ، این ضرورت کاملاً احساس می شود .

 

6- مشاوره حقوقی پیرامون تنظیم دادخواست ، لوایح ، اعتراض به نظر کارشناس و تنظیم دادخواست و لایحه تجدیدنظر خواهی و  . . .  :

با توجه به پیچیدگی مسائل حقوقی و تنوع آنها تنظیم دادخواست مناسب ، پایه و مبنای یک دعوی موثر بوده لذا اشخاص می توانند جهت تنظیم هر گونه دادخواست ، درخواست و کلیه لوایح به وکیل دادگستری مراجعه نمایند که جهت تنظیم دادخواست و لایحه تجدیدنظر خواهی و یا پاسخ به دادخواست و لایحه تجدیدنظر خواهی ، ضرورت مراجعه به وکیل دادگستری و مشاور حقوقی بیشتر به نظر می رسد .

 

7- مشاوره حقوقی پیرامون مطالعه پرونده در دادگاه و توسط وکیل دادگستری :

اشخاص می توانند جهت اطلاع از سیر روند پرونده خود ، با اعطای وکالت در مطالعه پرونده به وکیل دادگستری و با مشاوره حقوقی پس از مطالعه پرونده ، از جریان پرونده خود و نکات مثبت و یا منفی آن ، اطلاع حاصل نمایند .

 

8- مشاوره حقوقی پیرامون تنظیم قرارداد و یا نظارت بر انعقاد آن :

اشخاصی که قصد انجام معامله و یا انعقاد قراردادی را دارند می توانند قبل از انجام آن ، جهت اطلاع از موارد حقوقی آن با وکیل دادگستری ، مشاوره حقوقی داشته باشند و یا با حضور وکیل دادگستری مبادرت به انعقاد قرارداد و انجام معامله نمایند .

 

9- مشاوره حقوقی به جهت عدم استطاعت مالی در مقایسه با انتخاب وکیل دادگستری :

اشخاصی که توان مالی در جهت انتخاب و اعطای وکالت به وکیل دادگستری برای پیگری پرونده خود را ندارند می توانند با مشاوره حقوقی مورد به مورد و مرحله به مرحله از مشاوره حقوقی و راهنمایی که توسط وکیل دادگستری ارائه می شود استفاده نمایند و عدم توانایی گرفتن وکیل در پیگیری پرونده را تا حدی به این نحو جبران نمایند .

 

10- مشاوره حقوقی به جهت سئوال حقوقی و یا اطلاع از موضوعات حقوقی :

نظر به اینکه مسائل و موضوعات حقوقی دارای تنوع و پیچیدگی های خاص خود هستند لذا چنانچه شخصی بخواهد از موضوع حقوقی و یا کیفری خاصی اطلاع حاصل نماید و یا سئوال حقوقی ، کیفری و خانواده داشته باشد می تواند با وکیل دادگستری ، مشاوره حقوقی داشته باشد .

 

وظایف مشاوره حقوقی:

- تهیه متن قراردادهای شرکت یا سازمان و نظارت بر روند عقد آنها

- ارائه اطلاعات لازم و انجام امور حقوقی مربوط به انواع مناقصه ها، مزایده ها و …

- ارائه مشاوره های حقوقی به مدیران و کارکنان

- جمع آوری، بررسی و تنظیم اطلاعات لازم برای تهیه قوانین، اساسنامه ها، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و …

- انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت، تغییرات در ساختار، انحلال شرکت ها و …( عمدتا در شرکت های خصوصی)

- جمع آوری اطلاعات لازم و استفاده از آنها برای دفاع از سازمان یا شرکت مربوطه در محاکم قضایی

- رسیدگی به شکایات و دعاوی حقوقی و اداری

 

منبع

وب سایت وکیل و دادنام

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

همه چیز درباره سهام

همه چیز درباره سهام

مایکل سینسر
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی