تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
احساس منفی، ترمز موفقیت ماست؛ ترمزهای خود را رها کنید. - برایان تریسی

تحلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت،  ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسان گرها. دراینجا فقط نظریه داو توضیح داده میشود.

 

  • نظریه داو

نظریه داو، قدیمی ترین روش شناسائی روندهای عمده در بازار سهام است. هدف این نظریه، شناسائی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است. این نظریه حاصل مطالعات چارلز داو است. داو از اصول رفتار بازار سهام بعنوان سنجش شرایط تجاری استفاده کرد.

 

نظریه داو فرض می کند که اکثر سهام، در بیشتر اوقات پیرو روندهای بازار هستند. داو به منظور اندازه گیری بازار، دو شاخص ابداع کرد؛ یکی از آنها « متوسط داوجونز» که اساسا ترکیبی از 12 سهم بسیار عالی بود و دیگری « متوسط راه اهن داوجونز » که ترکیبی از 12 سهم  شرکت راه اهن بود و با تکامل صنایع هواپیمایی و سایر اشکال حمل و نقل نام آن به شاخص « متوسط حمل و نقل » تغییر یافت. تئوری داو بر اساس این ادعا بنا شده که شاخص های قیمت سهام تمایل به حرکت گروهی دارند. اگر میانگین سهام داوجونز بالا بیاید، آنگاه میانگین سهام حمل و نقل نیز افزایش می یابد. چنین همزمانی حرکت قیمت ها به خیز قیمت بازار اشاره دارد.

متقابلا کاهش در هر دو میانگین صنعت و حمل و نقل اشاره به افت بازار دارد، چنانچه میانگین ها در خلاف جهت حرکت کنند نشانگر عدم اطمینان بازار برای قیمت سهام در آینده است. اگر یکی از میانگین ها بعد از یک دوره افزایش قیمت سهام شروع به کاهش نماید، آنگاه هر دو به یک سو تمایل خواهند داشت. برای مثال ممکن است میانگین سهام صنعت افزایش یابد در حالیکه میانگین سهام حمل و نقل کاهش یابد. این موضوع به این نکته اشاره دارد که ممکن نیست سهام صنایع همواره در حال افزایش باشد بلکه ممکن است به زودی سیر تنزل را اغاز نماید. بنابراین سرمایه گذار زیرک از این هشدار برای فروش و تبدیل اوراق بهادار استفاده خواهد نمود. مصالحه هنگامی رخ می دهد که پس از یک دوره از کاهش قیمت اوراق بهادار، یکی از میانگین ها شروع به افزایش نموده و دیگری رو به کاهش می نماید. طبق تئوری داو این واگرایی بیانگر این است که افت بازار بیشتر است و دیگر اینکه قیمت اوراق بهادار به زودی رو به افزایش خواهد داشت.

 

همکار داو، یعنی هامیلتون  اصل داو را بسط داد و آن را طوری سازماندهی  کرد که امروزه به عنوان یک رویکرد در بازار سهام  مطرح است. هامیلتون حرکت اصلی (حرکت های اولیه قیمت ها مربوط به ارزش ذاتی اوراق بهادار) را به سه دسته مختلف طبقه بندی نمود: تجمع، حرکت بزرگ و توزیع. مرحله تجمع، مقارن با پایان حرکت اصلی موجود و اغاز حرکت جدید در جهت مخالف است.

 

در این مرحله افراد بسیار خبره متوجه پایان حرکت اصلی شده و شروع به معامله در جهت مخالف می کنند ولی در اخبار و تحلیل ها که در رسانه ها پخش می شوند جوی حاکم است که هنوز بر ادامه حرکت فعلی دلالت می کند. در این دوره افراد عادی تحت تاثیر احساسات  و شایعات کماکان در جهت فعلی بازار اقدام به معامله می نمایند. در مرحله تجمع حرکت ها کند هستند ولی حجم معاملات در جهت گرایش جدید رفته رفته افزایش می یابد.

 

هامیلتون فکر می کند که تشخیص اولین مرحله تغییر جهت حرکت اصلی بازار گاهی بسیار مشکل است زیرا در پایان یک حرکت صعودی هنوز جو خوش بینی بر بازار حاکم بوده و به همین ترتیب در پایان یک حرکت نزولی همه با بد بینی به اوضاع اقتصادی نگاه می کنند.در مرحله حرکت بزرگ، که شدیدترین و طولانی ترین فاز حرکت اصلی است، حرکت جدید بازار کاملا آشکار شده و اعتماد مردم نسبت به حرکت جدید کاملا جلب می شود، لذا مشارکت مردم در بازار حجم معاملات را بیش از پیش بالا برده و روند حرکتی با شدت بیشتری نسبت به مرحله تجمع ادامه می یابد.

 

این مرحله آسان ترین مرحله برای کسب درآمد است.در مرحله آخر یا توزیع بازار بیش از حد اشباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است. به این مرحله اصطلاحا حباب قیمیت ها می گویند. در این مرحله همان افراد خبره ای که در مرحله تجمع پیش قراول معامله گران بوده، معاملات خود را تسویه کرده و از بازار خارج می شوند ولی افراد عمومی و احساساتی هنوز تحت تاثیر شایعات در جهت حرکت فعلی وارد بازار می شوند.

 

 

منبع

 "تحلیل تکنیکی پیشرفته"،ناشر عباس کنی

-رهنمای رودپشتی، فریدون و صالحی، الله کرم، (1389)، " مکاتب و تئوری های مالی و حسبداری" انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول.

 


 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
مهدیه میرجلبلی |   1396/02/17 18:17:49   |
0     0
آسان ترین مرحله برای کسب درآمد در مرحله آخر یا توزیع بازار بیش از حد شباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است. به این مرحله اصطلاحا حباب قیمیت ها می گویند. در این مرحله همان افراد خبره ای که در مرحله تجمع پیش قراول معامله گران بوده، معاملات خود را تسویه کرده و از بازار خارج می شوند ولی افراد عمولی و احساساتی هنوز تحت تاثیر شایعات در جهت حرکت فعلی وارد بازار می شوند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
hadi roostaie |   1396/04/13 00:11:10   |
نظریه داو فرض می کند که اکثر سهام، در بیشتر اوقات پیرو روندهای بازار هستند. داو به منظور اندازه گیری بازار، دو شاخص ابداع کرد؛ یکی از آنها « متوسط داوجونز» که اساسا ترکیبی از 12 سهم بسیار عالی بود و دیگری « متوسط راه اهن داوجونز » که ترکیبی از 12 سهم شرکت راه اهن بود و با تکامل صنایع هواپیمایی و سایر اشکال حمل و نقل نام آن به شاخص « متوسط حمل و نقل » تغییر یافت. تئوری داو بر اساس این ادعا بنا شده که شاخص های قیمت سهام تمایل به حرکت گروهی دارند. اگر میانگین سهام داوجونز بالا بیاید، آنگاه میانگین سهام حمل و نقل نیز افزایش می یابد. چنین همزمانی حرکت قیمت ها به خیز قیمت بازار اشاره دارد.

متقابلا کاهش در هر دو میانگین صنعت و حمل و نقل اشاره به افت بازار دارد، چنانچه میانگین ها در خلاف جهت حرکت کنند نشانگر عدم اطمینان بازار برای قیمت سهام در آینده است. اگر یکی از میانگین ها بعد از یک دوره افزایش قیمت سهام شروع به کاهش نماید، آنگاه هر دو به یک سو تمایل خواهند داشت. برای مثال ممکن است میانگین سهام صنعت افزایش یابد در حالیکه میانگین سهام حمل و نقل کاهش یابد. این موضوع به این نکته اشاره دارد که ممکن نیست سهام صنایع همواره در حال افزایش باشد بلکه ممکن است به زودی سیر تنزل را اغاز نماید. بنابراین سرمایه گذار زیرک از این هشدار برای فروش و تبدیل اوراق بهادار استفاده خواهد نمود. مصالحه هنگامی رخ می دهد که پس از یک دوره از کاهش قیمت اوراق بهادار، یکی از میانگین ها شروع به افزایش نموده و دیگری رو به کاهش می نماید. طبق تئوری داو این واگرایی بیانگر این است که افت بازار بیشتر است و دیگر اینکه قیمت اوراق بهادار به زودی رو به افزایش خواهد داشت
محمد کاظم سالاری |   1396/02/24 16:53:43   |
1     0
نظریه داو، قدیمی ترین روش شناسائی روندهای عمده در بازار سهام است. هدف این نظریه، شناسائی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است. این نظریه حاصل مطالعات چارلز داو است. داو از اصول رفتار بازار سهام بعنوان سنجش شرایط تجاری استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد جواد والانیا |   1396/02/24 21:40:26   |
2     0
یکی از مهم ترین عواملی که کمک میکند تا سرمایه گذاران خبره زمان حرکت اصلی را تشخیص داده و در جهت خلاف عمل کنند . کارایی و توجه دقیق به محتوای اطلاعاتی اخبار و رویداد های بازار و تحلیل گران است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد حیدر دهقان طزرجانی |   1396/03/03 04:36:46   |
1     0
هامیلتون حرکت اصلی (حرکت های اولیه قیمت ها مربوط به ارزش ذاتی اوراق بهادار) را به سه دسته مختلف طبقه بندی نمود: تجمع، حرکت بزرگ و توزیع. مرحله تجمع، مقارن با پایان حرکت اصلی موجود و اغاز حرکت جدید در جهت مخالف است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
damiri |   1396/03/03 16:22:38   |
0     0
هامیلتون حرکت اصلی (حرکت های اولیه قیمت ها مربوط به ارزش ذاتی اوراق بهادار) را به سه دسته مختلف طبقه بندی نمود: تجمع، حرکت بزرگ و توزیع. مرحله تجمع، مقارن با پایان حرکت اصلی موجود و اغاز حرکت جدید در جهت مخالف است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
منصوره دهقانی اشکذری |   1396/03/09 16:43:49   |
0     0
تحلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها . نظریه داو، قدیمی ترین روش شناسائی روندهای عمده در بازار سهام است. هدف این نظریه، شناسائی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است. نظریه داو فرض می کند که اکثر سهام، در بیشتر اوقات پیرو روندهای بازار هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل موحدی |   1396/03/10 19:29:16   |
0     0
دیدگاه معکوس:ایده اصلی طرفداران دیدگاه معکوس این است که اکثر معامله گران بازار اشتباه می کنند. بنابراین اگر معامله گران بازار در حال فروش سهام می باشند، فرد معتقد به دیدگاه معکوس باید خلاف آن عمل کرده و سهام بخرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Omid Jafari |   1396/03/11 06:36:34   |
0     0
مرحله توزیع بازارکه همان مرحله ی اخراست بیش از حد شباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است. به این مرحله اصطلاحا حباب قیمیت ها می گویند. در این مرحله همان افراد خبره ای که در مرحله تجمع پیش قراول معامله گران بوده، معاملات خود را تسویه کرده و از بازار خارج می شوند ولی افراد عمولی و احساساتی هنوز تحت تاثیر شایعات در جهت حرکت فعلی وارد بازار می شوند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohadese najafi |   1396/03/11 12:00:26   |
0     0
تحلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sobhan karimi |   1396/03/12 13:21:59   |
0     0
تحلیل تکنیکی دانشی تجربی است که در طی زمان تکامل یافته و افراد بسیاری در رشد و هدایت آن نقش داشته‌اند. بدون تردید پایه‌های تحلیل تکنیکی که امروز به طور گسترده در سراسر دنیا بکار برده می‌شود، توسط بررسی‌ها و نتیجه‌گیری‌های چارلز داو بنا نهاده شد.

تحلیل تکنیکی یکی از روشهای تحلیل بازار و پیش بینی قیمت‌هاست. در اصل پیش بینی قیمت به دو روش اصلی امکان‌پذیر است:

تحلیل فاندامنتال
تحلیل تکنیکال
در تحلیل تکنیکال اساس پیش بینی بر مبنای تغییرات تاکنون قیمت و روند تغییر در بازه‌های زمانی مشخص پایه‌گذاری شده. معامله‌گر با مشاهده چارت قیمتها و استفاده از اندیکاتورهای لازم برای استراتژی خود، به تحلیل بازار می‌پردازد. استراتژی روش محاسبه نقاط ورود به بازار و خروج از آن است که معامله گر یا خود به آن دست یافته یا از یافته‌های دیگران استفاده می‌کند. پایه نظر تحلیل گران تکنیکالی این است که وقایع هرچه که باشند اثر خود را بر روی قیمت و در نهایت روی چارت می‌گذارند بنابراین کسی که چارت را بشناسد فارغ از اخبار و وقایع می‌تواند معامله کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
m.seifi |   1396/03/23 18:42:32   |
0     0
همکار داو، یعنی هامیلتون اصل داو را بسط داد و آن را طوری سازماندهی کرد که امروزه به عنوان یک رویکرد در بازار سهام مطرح است. هامیلتون حرکت اصلی (حرکت های اولیه قیمت ها مربوط به ارزش ذاتی اوراق بهادار) را به سه دسته مختلف طبقه بندی نمود: تجمع، حرکت بزرگ و توزیع. مرحله تجمع، مقارن با پایان حرکت اصلی موجود و اغاز حرکت جدید در جهت مخالف است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
m.seifi |   1396/03/23 18:44:14   |
1     0
هامیلتون اصل داو را بسط داد و آن را طوری سازماندهی کرد که امروزه به عنوان یک رویکرد در بازار سهام مطرح است. هامیلتون حرکت اصلی (حرکت های اولیه قیمت ها مربوط به ارزش ذاتی اوراق بهادار) را به سه دسته مختلف طبقه بندی نمود: تجمع، حرکت بزرگ و توزیع
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صدیقه نیک روش |   1396/03/31 23:00:55   |
0     0
اصلی ترینتکنیک های تحلیل تکنیکی عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صدیقه نیک روش |   1396/03/31 23:01:07   |
0     0
اصلی ترین تکنیک های تحلیل تکنیکی عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد احمدی |   1396/04/01 17:12:56   |
0     0
ℳσみムℳℳムの:
تحلیل گران فنی از تکنیک های گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده میکنند که اصلیترین آنها عبارتند از : نظریه داو، ترسیم نمودار، میانگین متحرک، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار ، شاخص آر اس آی، حمایت و مقاومت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا تیموری |   1396/04/02 13:34:01   |
0     0
مصالحه هنگامی رخ می دهد که پس از یک دوره از کاهش قیمت اوراق بهادار، یکی از میانگینها شروع به افزایش نموده و دیگری رو به کاهش می نماید. طبق تئوری داو این واگرایی بیانگر این است که افت بازار بیشتر است و دیگر اینکه قیمت اوراق بهادار به زودی رو به افزایش خواهد داشت .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/03 13:00:52   |
0     0
تحلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/03 13:02:23   |
1     0
نظریه داو، قدیمی ترین روش شناسائی روندهای عمده در بازار سهام است. هدف این نظریه، شناسائی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است. این نظریه حاصل مطالعات چارلز داو است. داو از اصول رفتار بازار سهام بعنوان سنجش شرایط تجاری استفاده کرد. تئوری داو بر اساس این ادعا بنا شده که شاخص های قیمت سهام تمایل به حرکت گروهی دارند. اگر میانگین سهام داوجونز بالا بیاید، آنگاه میانگین سهام حمل و نقل نیز افزایش می یابد. چنین همزمانی حرکت قیمت ها به خیز قیمت بازار اشاره دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/03 13:03:34   |
0     0
نظریه داو فرض می کند که اکثر سهام، در بیشتر اوقات پیرو روندهای بازار هستند. داو به منظور اندازه گیری بازار، دو شاخص ابداع کرد؛ یکی از آنها « متوسط داوجونز» که اساسا ترکیبی از 12 سهم بسیار عالی بود و دیگری « متوسط راه اهن داوجونز » که ترکیبی از 12 سهم شرکت راه اهن بود و با تکامل صنایع هواپیمایی و سایر اشکال حمل و نقل نام آن به شاخص « متوسط حمل و نقل » تغییر یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/03 13:04:42   |
0     0
هامیلتون حرکت اصلی (حرکت های اولیه قیمت ها مربوط به ارزش ذاتی اوراق بهادار) را به سه دسته مختلف طبقه بندی نمود: تجمع، حرکت بزرگ و توزیع
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد حیدر دهقان طزرجانی |   1396/04/04 18:10:44   |
0     0
نظریه داو
نظریه داو، قدیمی ترین روش شناسائی روندهای عمده در بازار سهام است. هدف این نظریه، شناسائی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است. این نظریه حاصل مطالعات چارلز داو است. داو از اصول رفتار بازار سهام بعنوان سنجش شرایط تجاری استفاده کرد.

نظریه داو فرض می کند که اکثر سهام، در بیشتر اوقات پیرو روندهای بازار هستند. داو به منظور اندازه گیری بازار، دو شاخص ابداع کرد؛ یکی از آنها « متوسط داوجونز» که اساسا ترکیبی از 12 سهم بسیار عالی بود و دیگری « متوسط راه اهن داوجونز » که ترکیبی از 12 سهم شرکت راه اهن بود و با تکامل صنایع هواپیمایی و سایر اشکال حمل و نقل نام آن به شاخص « متوسط حمل و نقل » تغییر یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/05 00:13:44   |
0     0
مرحله تجمع، مقارن با پایان حرکت اصلی موجود و اغاز حرکت جدید در جهت مخالف است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/05 00:14:47   |
0     0
در مرحله حرکت بزرگ، که شدیدترین و طولانی ترین فاز حرکت اصلی است، حرکت جدید بازار کاملا آشکار شده و اعتماد مردم نسبت به حرکت جدید کاملا جلب می شود، لذا مشارکت مردم در بازار حجم معاملات را بیش از پیش بالا برده و روند حرکتی با شدت بیشتری نسبت به مرحله تجمع ادامه می یابد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/05 00:16:02   |
0     0
در مرحله توزیع بازار بیش از حد شباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است. به این مرحله اصطلاحا حباب قیمیت ها می گویند. در این مرحله همان افراد خبره ای که در مرحله تجمع پیش قراول معامله گران بوده، معاملات خود را تسویه کرده و از بازار خارج می شوند ولی افراد عمولی و احساساتی هنوز تحت تاثیر شایعات در جهت حرکت فعلی وارد بازار می شوند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین محمدیان |   1396/04/09 13:28:51   |
1     0
اصلی ترین تکنیک های تحلیل گران تکنیکی برحسب قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند چیست ؟
1- نظریه داو 2 – قدرت نسبی 3 – دیدگاه معکوس 4 – حجم معاملات وسعت بازار 5 – حمایت و مقاومت
6- ترسیم نمودار شاخص ها و نوسانگرها

هدف نظریه داو چه بود ؟
شناسایی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است

منظور از اصطلاح حباب قیمتها در نظریه داو چیست ؟
در این مرحله آسانترین مرحله برای کسب درآمد است با توزیع بازار بیش از حداشباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است به این مرحله اصطلاحا حباب قیمتها می گویند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا حاتمی |   1396/04/09 15:50:50   |
0     0
تحلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا حاتمی |   1396/04/09 16:46:58   |
1     0
مهمترین کارهای تحلیل تکنیکی نوین به صورت زیر است:

۱. بالا بردن توانایی تحلیل گر در خواندن رفتار بازار و درک انتظارات

۲. تعاریف مشخص در ارتباط با روندها و سطوح عرضه و تقاضا

۳. کاهش وابستگی به تحلیل‌های دیداری و چشمی

۴. اصول قانون مند در ارتباط با تصحیح قیمت و تغییرات روند

۵. ارزشگذاری سطوح مقاوم و تعیین چگونگی واکنش عرضه و تقاضا برحسب زمان

۶. درک ارتباط بین زمان، قیمت و ساختار روند

۷. الگوهای قاعده مند و اصول روشن برای تعیین و تحلیل سقف و کف

۸. تشخیص زودهنگام نقض الگوها و روند بازار

۹. دریافت نشانه‌ها و هشدارهای زودهنگام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
عاطفه خیراندیش |   1396/04/18 14:29:55   |
0     0
برتری تحلیل تکنیکی نوین به تحلیل کلاسیک[ویرایش]

تحلیل تکنیکی نوین روشی است که در امتداد تحلیل تکنیکی کلاسیک قرار دارد و با ارائه فرایند مشخص، اصول تعریف شده و قوانین مشخص، بستری را برای نمودارخوانی و تحلیل‌های کامل تر فراهم کرده‌است.

مهمترین کارهای تحلیل تکنیکی نوین به صورت زیر است:

۱. بالا بردن توانایی تحلیل گر در خواندن رفتار بازار و درک انتظارات

۲. تعاریف مشخص در ارتباط با روندها و سطوح عرضه و تقاضا

۳. کاهش وابستگی به تحلیل‌های دیداری و چشمی

۴. اصول قانون مند در ارتباط با تصحیح قیمت و تغییرات روند

۵. ارزشگذاری سطوح مقاوم و تعیین چگونگی واکنش عرضه و تقاضا برحسب زمان

۶. درک ارتباط بین زمان، قیمت و ساختار روند

۷. الگوهای قاعده مند و اصول روشن برای تعیین و تحلیل سقف و کف

۸. تشخیص زودهنگام نقض الگوها و روند بازار

۹. دریافت نشانه‌ها و هشدارهای زودهنگام

پژوهش‌های انجام گرفته علاوه بر غنی کردن روش‌های گذشته، کاستی‌های موجود را برطرف نموده‌است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضوی |   1396/08/05 18:11:14   |
0     0
مرحله آخر یا توزیع بازار بیش از حد شباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است. به این مرحله اصطلاحا حباب قیمیت ها می گویند. در این مرحله همان افراد خبره ای که در مرحله تجمع پیش قراول معامله گران بوده، معاملات خود را تسویه کرده و از بازار خارج می شوند ولی افراد عمولی و احساساتی هنوز تحت تاثیر شایعات در جهت حرکت فعلی وارد بازار می شوند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/10/01 08:59:37   |
0     0
صلی ترینتکنیک های تحلیل تکنیکی عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/10/01 09:01:47   |
0     0
نظریه داو
نظریه داو، قدیمی ترین روش شناسائی روندهای عمده در بازار سهام است. هدف این نظریه، شناسائی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است. این نظریه حاصل مطالعات چارلز داو است. داو از اصول رفتار بازار سهام بعنوان سنجش شرایط تجاری استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/10/01 09:06:23   |
0     0
صلی ترین تکنیک های تحلیل گران تکنیکی برحسب قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند چیست ؟
1- نظریه داو 2 – قدرت نسبی 3 – دیدگاه معکوس 4 – حجم معاملات وسعت بازار 5 – حمایت و مقاومت
6- ترسیم نمودار شاخص ها و نوسانگرها

هدف نظریه داو چه بود ؟
شناسایی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است

منظور از اصطلاح حباب قیمتها در نظریه داو چیست ؟
در این مرحله آسانترین مرحله برای کسب درآمد است با توزیع بازار بیش از حداشباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است به این مرحله اصطلاحا حباب قیمتها می گویند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/10/01 09:09:46   |
0     0
مهمترین کارهای تحلیل تکنیکی نوین چیست ؟

۱. بالا بردن توانایی تحلیل گر در خواندن رفتار بازار و درک انتظارات

۲. تعاریف مشخص در ارتباط با روندها و سطوح عرضه و تقاضا

۳. کاهش وابستگی به تحلیل‌های دیداری و چشمی

۴. اصول قانون مند در ارتباط با تصحیح قیمت و تغییرات روند

۵. ارزشگذاری سطوح مقاوم و تعیین چگونگی واکنش عرضه و تقاضا برحسب زمان

۶. درک ارتباط بین زمان، قیمت و ساختار روند

۷. الگوهای قاعده مند و اصول روشن برای تعیین و تحلیل سقف و کف

۸. تشخیص زودهنگام نقض الگوها و روند بازار

۹. دریافت نشانه‌ها و هشدارهای زودهنگام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیمیا |   1396/10/02 12:47:08   |
0     0
تحلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از:

تحلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohammad |   1396/10/08 23:07:34   |
0     0
فعالان بازار سرمایه عموما از دو روش کلی برای تحلیل و ارزش‌گذاری سهام استفاده می‌کنند.یکی روش تحلیل بنیادی (Fundamental‌Analysis) و دیگری تحلیل تکنیکی (Technical Analysis) نامیده می‌شود. در روش نخست،سرمایه‌گذاران با بهره‌گیری از وضعیت کلان اقتصادی و اطلاعات پایه‌ای و بنیادی سهم و تحلیل شرایط اقتصادی و مالی صنعتی که شرکت در آن رشته فعالیت دارد، سعی در ترسیم دورنمای نوسانات سهم نموده تا از این طریق تصمیم به سرمایه‌گذاری به صورت دراز مدت بگیرند. این روش به صورت عمومی و گسترده در بورس کشورمان از دیرباز تاکنون مورد توجه بوده است. در برابر این روش، تحلیلگران تکنیکی قرار دارند که تلاش می‌کنند با تحلیل قیمت و حجم معاملات روزانه و روند حاکم بر تغییرات قیمت، زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند. در اکثر موارد، این سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و با تصویر روشن از قیمت کف و سقف سهم صورت می‌گیرد.
تحلیل تکنیکی بر خلاف تحلیل بنیادی در بورس ایران نوپاست و عملا مدت زیادی از طرح عمومی آن نمی‌‌گذرد. به دلیل نوپایی این روش، هم اکنون منابع اطلاعاتی و تحقیق برای تحلیل تکنیکی در بورس بسیار اندک است.
بنابراین به دلیل درخواست بی‌شمار خوانندگان عزیز، گروه بورس روزنامه دنیای اقتصاد برای نخستین بار در کنار درج روزانه جداول اطلاعات بنیادی - که موردتوجه تحلیلگران بنیادی سهام است - جدول اطلاعات تکنیکی سهام را برای استفاده تحلیلگران تکنیکی بازار درج می‌کند.
فعالان بازار سرمایه عموما از دو روش کلی برای تحلیل و ارزش‌گذاری سهام استفاده می‌کنند.یکی روش تحلیل بنیادی (Fundamental‌Analysis) و دیگری تحلیل تکنیکی (Technical Analysis) نامیده می‌شود. در روش نخست،سرمایه‌گذاران با بهره‌گیری از وضعیت کلان اقتصادی و اطلاعات پایه‌ای و بنیادی سهم و تحلیل شرایط اقتصادی و مالی صنعتی که شرکت در آن رشته فعالیت دارد، سعی در ترسیم دورنمای نوسانات سهم نموده تا از این طریق تصمیم به سرمایه‌گذاری به صورت دراز مدت بگیرند. این روش به صورت عمومی و گسترده در بورس کشورمان از دیرباز تاکنون مورد توجه بوده است. در برابر این روش، تحلیلگران تکنیکی قرار دارند که تلاش می‌کنند با تحلیل قیمت و حجم معاملات روزانه و روند حاکم بر تغییرات قیمت، زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند. در اکثر موارد، این سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و با تصویر روشن از قیمت کف و سقف سهم صورت می‌گیرد.
تحلیل تکنیکی بر خلاف تحلیل بنیادی در بورس ایران نوپاست و عملا مدت زیادی از طرح عمومی آن نمی‌‌گذرد. به دلیل نوپایی این روش، هم اکنون منابع اطلاعاتی و تحقیق برای تحلیل تکنیکی در بورس بسیار اندک است.
بنابراین به دلیل درخواست بی‌شمار خوانندگان عزیز، گروه بورس روزنامه دنیای اقتصاد برای نخستین بار در کنار درج روزانه جداول اطلاعات بنیادی - که موردتوجه تحلیلگران بنیادی سهام است - جدول اطلاعات تکنیکی سهام را برای استفاده تحلیلگران تکنیکی بازار درج می‌کند.

راهنمای جدول‌
در جدول فوق که مطابق با آخرین استانداردهای جهانی تهیه شده، آن دسته از نتایج علمی نرماتیو که برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش سهام مطرح می‌باشند، ارائه شده است. ابزار و شاخص‌های ارائه شده عبارتند از:
- قیمت بسته: آخرین قیمت سهم در داد و ستد روزانه.
- قیمت قبلی: آخرین قیمت سهم در معاملات روز قبل.
- تغییر قیمت: میزان تغییر قیمت سهم در آخرین روز معامله.
ADX/+DI/-DI: سه نماگر مختلف هستند که هر سه در سیستم تعیین روند سهم به نام سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولس ویلدر تدوین کننده این شاخص پیشنهاد داده است که وقتی DI+ بالاتر از DI- بود امکان رشد قیمت سهم وجود دارد و برعکس وقتی که DI+ پایین‌تر از DI- بود احتمال کاهش قیمت سهم وجود دارد. طریقه تعیین سیگنال‌های خرید و فروش توسط قاعده داده می‌شود. طبق قاعده نقطه اکسترمم (Extreme Point)، در روزی که DI+ با DI- مساوی شود یک نقطه اکسترمم به وجود می‌آید. وقتی DI+ بالاتر از DI- برود، قیمت اکسترمم، قیمت بالای روزی است که خطوط یکدیگر را قطع می‌کنند ( DI+ برابر با DI- می‌شود). برعکس، وقتی DI+ پایین‌تر از DI- برود، قیمت اکسترمم، قیمت پایین روزی است که خطوط یکدیگر را قطع می‌کنند ADX . نیز عددی بین صفر تا صد است که هر چه بالاتر باشد قدرت سهم برای افزایش را نشان می‌دهد.
- Stochastic Slow: شامل دو قسمت K و D که اگر K بالاتر از D باشد علامت خرید و اگر K پایین‌تر از D باشد علامت فروش است.
- Moving Average Convergence Divergence) MACD) یا میانگین متحرک همگرا واگرا که در جدول بالا نوع استاندارد (9، 26،12) MACD داده شده است. این نمایشگر را باید با خط سیگنال استفاده کرد.
- Signal Line یا خط سیگنال: خطی است در نمودار MACD. اگر MACD بالای خط سیگنال باشد علامت خرید و اگر MACD پایین خط سیگنال باشد علامت فروش می‌باشد.
- Moving Average) MA45 ،MA30 ،MA14ا) میانگین متحرک: میانگین قیمت در 14، 30 و 45 روز گذشته را نشان می‌دهد. اگر قیمت بسته سهم بالای این سه میانگین باشد، سهم افزایشی خواهد بود. اگر قیمت بسته شدن سهم پایین‌تر از سه میانگین باشد سهم کاهشی است.
- Relative Strength Index) RSIا) یا شاخص قدرت نسبی: عددی بین ۰ تا ۱۰۰ می‌باشد. عدد ۳۰ به معنی در کف بودن سهم و عدد هفتاد به معنی در سقف بودن سهم است. هر چه RSI بالاتر باشد قدرت سهم برای بالا رفتن بیشتر است.
- MFIا (IndexاMoney Flow) شاخص جریان نقدی: این شاخص جریان نقدی ورودی یا خروجی برای خرید یا فروش سهم را نشان می‌دهد. اگر این شاخص بالای 80باشد در واقع سهم در منطقه اشباع خرید قرار دارد و زمانی که شاخص کمتر از 20 است، سهم در منطقه اشباع فروش واقع است.
- CCIا (Commodity ChanneL Index) شاخص کانال کالا: این شاخص انحراف قیمت از میانگین را به عنوان یک متغیر آماری محاسبه می‌کند. محدوده تغییرات این شاخص معمولا بین ۱۰۰+ تا ۱۰۰- است. زمانی که این شاخص از پایین ۱۰۰+ را به سمت بالا قطع می‌کند، علامت خرید و هرگاه از بالا ۱۰۰- را به سمت پایین قطع کند، علامت فروش است.
توضیح ضروری‌
گروه بورس هیچ گونه مسوولیتی را در برابر سود و زیان خریداران سهام به عهده نمی‌گیرد. هر گونه تصمیم‌گیری عملی برای خرید یا فروش اوراق بهادار از سوی خوانندگان جنبه شخصی داشته و خود سرمایه‌گذار مسوول تصمیم‌گیری‌اش است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra nematollahi |   1396/10/09 11:25:48   |
0     0
نظریه داو بر مبنای فلسفه ای است که قیمتهای بازار هر عامل مهم و معنی داری را بازتاب مینمایند. عرضه و تقاضا، حجم دادوستدها، نوسانات نرخ مبادله، نرخ کالاها، نرخ بهره بانکها و هر چیز دیگر از جمله عواملی هستند که قیمتها از آنها تاثیر میپذیرند. به دیگر سخن، قیمت پایانی روز نشان دهنده روانشناسی همه بازیگرانی است که در پیرامون بازار خاصی درگیر هستند. در واقع ترکیب قضاوت و رای همه مشارکت کنندگان در بازار در قیمت پایانی منعکس میشود. هدف نظریه آن است که تغییرات روندهای اصلی یا حرکت بازار را مشخص نماید. بازارها تمایل دارند تا در مسیر روندی که ایجاد شده، حرکت کنند؛ مگر آنکه نشانه و دلیلی سبب تغییر روند شود و یا شواهدی مبنی بر نقض برهان و دلایل پیدا شود که در این صورت روند پیشین بازگشت میکند.

نظریه داو به مسیر بازار و جهت روند علاقه نشان میدهد و هیچ توانایی پیش
بینی برای تعیین نهایی دوره زمانی ارائه نمیدهد. به دیگر سخن چارلز داو برای تعیین پایان روندها و مدت زمان ادامه روند سخنی به میان نیاورد. نظام دنباله روی از روندها که اساس تحلیل تکنیکی امروز را میسازد بر پایه اندیشه های نظریه داو استوار شده است. در مجموع تفسیرهای تکنیکی که بر پایه نظریه داو بنا نهاده شده موارد زیر را در برمیگیرد:

- دسته بندی یک روند

- اصول واگرایی و تایید

- بهره گیری از حجم در راستای تایید روند

- بهره گیری از بازگشتهای درصدی

- شناخت روندهای اصلی کاهشی و افزایشی

- دریافت نشانه های از حرکتهای مهم بازار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sudabe bakhshi |   1396/10/09 20:03:09   |
0     0
منظور از دیدگاه معکوس چیست؟

ایده اصلی طرفداران دیدگاه معکوس این است که اکثر معامله گران بازار اشتباه میکنند. بنابراین، اگر معامله گران بازار در حال فروش سهام میباشند فرد معتقد به دیدگاه معکوس باید خلاف آن عمل کرده و سهام بخرد. چند قاعده دیدگاه معکوس که در حال حاضر مورد استفاده قرار میگیرد، که دو قاعده مهم آن به شرح زیر است:

نظریه معاملات خرد:
معاملات سرراست معاملاتی هستند که دقیقاً با ضریب 100 معامله میشود. معاملات خرد معاملاتی هستند که دقیقاً با ضریب 100 معامله نمیشود. معاملات خرد بنا به فرض توسط سرمایه گذاران غیر حرف های صورت میگیرد. که معمولاً هم اشتباه میکنند (طبق نظریه طرفداران دیدگاه معکوس). بنابراین، اگر خریدهای خرده نسبتاً بالا باشد قیمت های سهام احتمالاً رو به کاهش بوده و اگر فروش های خرده پایین باشد تصور می شود که پایان بازار نزولی نزدیک باشد.

نظریه پیش فروش سهام:
پیش فروش سهام توسط سرمایه گذارانی صورت میگیرد که سهام را از کارگزار وام میگیرند و سپس آنها را به فروش میرسانند. پیش فروش کنندگان امید دارند که با جانشین کردن اوراق بهادار قرض گرفته شده با قیمت پایین از آنچه فروخته اند به سود دست یابند. طرفداران دیدگاه معکوس بر این باورند که پیش فروش کنندگان معمولا اشتباه میکنند. بنابراین، هنگامی که پیش فروشها بالا هستند نشانگر وضعیت نزولی بازار است. طرفداران دیدگاه معکوس وضعیت صعودی برای بازار در نظر میگیرند. اما گروهی دیگر دیدگاه مخالفی نسبت به روش طرفداران دیدگاه معکوس دارند. این گروه بر این باورند که پیش فروش کنندگان پیچیده تر از سرمایه گذاران متوسط هستند اگر فروشها بالا باشد بازار در وضعیت نزولی قرار دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
maryammojtahedzadah |   1396/10/19 13:33:25   |
0     0
نظریه داو فرض می کند که اکثر سهام، در بیشتر اوقات پیرو روندهای بازار هستند. داو به منظور اندازه گیری بازار، دو شاخص ابداع کرد؛ یکی از آنها « متوسط داوجونز» که اساسا ترکیبی از 12 سهم بسیار عالی بود و دیگری « متوسط راه اهن داوجونز » که ترکیبی از 12 سهم شرکت راه اهن بود و با تکامل صنایع هواپیمایی و سایر اشکال حمل و نقل نام آن به شاخص « متوسط حمل و نقل » تغییر یافت. تئوری داو بر اساس این ادعا بنا شده که شاخص های قیمت سهام تمایل به حرکت گروهی دارند. اگر میانگین سهام داوجونز بالا بیاید، آنگاه میانگین سهام حمل و نقل نیز افزایش می یابد. چنین همزمانی حرکت قیمت ها به خیز قیمت بازار اشاره دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/10/21 10:10:13   |
0     0
تحلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها . نظریه داو، قدیمی ترین روش شناسائی روندهای عمده در بازار سهام است. هدف این نظریه، شناسائی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است. نظریه داو فرض می کند که اکثر سهام، در بیشتر اوقات پیرو روندهای بازار هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/10/21 10:14:39   |
0     0
نظریه داو

نظریه داو، قدیمی ترین روش شناسائی روندهای عمده در بازار سهام است. هدف این نظریه، شناسائی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است. این نظریه حاصل مطالعات چارلز داو است. داو از اصول رفتار بازار سهام بعنوان سنجش شرایط تجاری استفاده کرد.






نظریه داو فرض می کند که اکثر سهام، در بیشتر اوقات پیرو روندهای بازار هستند. داو به منظور اندازه گیری بازار، دو شاخص ابداع کرد؛ یکی از آنها « متوسط داوجونز» که اساسا ترکیبی از 12 سهم بسیار عالی بود و دیگری « متوسط راه اهن داوجونز » که ترکیبی از 12 سهم شرکت راه اهن بود و با تکامل صنایع هواپیمایی و سایر اشکال حمل و نقل نام آن به شاخص « متوسط حمل و نقل » تغییر یافت. تئوری داو بر اساس این ادعا بنا شده که شاخص های قیمت سهام تمایل به حرکت گروهی دارند. اگر میانگین سهام داوجونز بالا بیاید، آنگاه میانگین سهام حمل و نقل نیز افزایش می یابد. چنین همزمانی حرکت قیمت ها به خیز قیمت بازار اشاره دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/10/21 10:16:47   |
0     0
اصلی ترین تکنیک های تحلیل گران تکنیکی برحسب قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند چیست ؟
1- نظریه داو 2 – قدرت نسبی 3 – دیدگاه معکوس 4 – حجم معاملات وسعت بازار 5 – حمایت و مقاومت
6- ترسیم نمودار شاخص ها و نوسانگرها

هدف نظریه داو چه بود ؟
شناسایی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است

منظور از اصطلاح حباب قیمتها در نظریه داو چیست ؟
در این مرحله آسانترین مرحله برای کسب درآمد است با توزیع بازار بیش از حداشباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است به این مرحله اصطلاحا حباب قیمتها می گویند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/10/21 10:18:10   |
0     0
در این مرحله افراد بسیار خبره متوجه پایان حرکت اصلی شده و شروع به معامله در جهت مخالف می کنند ولی در اخبار و تحلیل ها که در رسانه ها پخش می شوند جوی حاکم است که هنوز بر ادامه حرکت فعلی دلالت می کند. در این دوره افراد عادی تحت تاثیر احساسات و شایعات کماکان در جهت فعلی بازار اقدام به معامله می نمایند. در مرحله تجمع حرکت ها کند هستند ولی حجم معاملات در جهت گرایش جدید رفته رفته افزایش می یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/10/21 10:19:49   |
0     0
در مرحله توزیع بازار بیش از حد شباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است. به این مرحله اصطلاحا حباب قیمیت ها می گویند. در این مرحله همان افراد خبره ای که در مرحله تجمع پیش قراول معامله گران بوده، معاملات خود را تسویه کرده و از بازار خارج می شوند ولی افراد عمولی و احساساتی هنوز تحت تاثیر شایعات در جهت حرکت فعلی وارد بازار می شوند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/10/30 18:55:23   |
0     0
منظور از اصطلاح حباب قیمتها در نظریه داو چیست ؟
در این مرحله آسانترین مرحله برای کسب درآمد است با توزیع بازار بیش از حداشباع شده و مانند بادکنکی که بیش از حد باد شده باشد در حال ترکیدن است به این مرحله اصطلاحا حباب قیمتها می گویند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/10/30 19:01:06   |
0     0
اصلی ترین تکنیک های تحلیل گران تکنیکی برحسب قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند چیست ؟
1- نظریه داو 2 – قدرت نسبی 3 – دیدگاه معکوس 4 – حجم معاملات وسعت بازار 5 – حمایت و مقاومت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد حیدری |   1396/11/02 22:27:31   |
0     0
نظریه داو
نظریه داو، قدیمی ترین روش شناسائی روندهای عمده در بازار سهام است. هدف این نظریه، شناسائی تغییرات در نوسان های عمده و اولیه بازار است. این نظریه حاصل مطالعات چارلز داو است. داو از اصول رفتار بازار سهام بعنوان سنجش شرایط تجاری استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sudabe bakhshi |   1396/11/06 23:21:26   |
0     0
تحلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها . دراینجا فقط نظریه داو توضیح داده میشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sudabe bakhshi |   1396/11/06 23:22:53   |
0     0
حلیگران تکنیکی از تکنیکهای گوناگون قیمت و حجم معاملات سهام برای تحلیل بازار استفاده می کنند که اصلی ترین انها عبارتند از: نظریه داو، قدرت نسبی، دیدگاه معکوس، حجم معاملات، وسعت بازار، حمایت و مقاومت، ترسیم نمودار، شاخص ها و نوسانگرها .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

استانداردهای حسابرسی عملیاتی

استانداردهای حسابرسی عملیاتی

سازمان حسابرسی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی