تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
بیشتر، اندیشه کن، یک بار تصمیم بگیر. - مثل لاتینی

نکات مهم در خرید نرم افزار حسابداری

  تشخیص نیازمندی‌ها :
اگر شما سازمانی با واحدهای متنوع باشید، قبل از جستجو در مورد نرم افزار باید نیازهای خود را تشخیص دهید این نیازها مختصراً به صورت زیر است:
 

 

- سازمان شما چه واحدهایی دارد؟

- آیا شما در سازمان برای کارهای خودتان گردش کار یا فرایند کاری تعریف کرده‌اید؟ خوب این فرایندها را حتماً یادداشت کنید و مستند کنید.


 - محدوده کاری سازمان شما چگونه است؟ از نظر جغرافیایی چگونه است؟ آیا سازمان شما متمرکز است یا پراکنده؟ آیا سازمان شما نیاز به تعامل با مشتری دارد؟ آیا سازمان شما نیاز به ارائه خدمات تحت وب دارد؟ آیا نیاز به خدمات تجارت الکترونیک دارد؟ و...


-  سطح دانش همکاران سازمانی در چه حدی است آیا سواد کامپیوتری دارند؟ آیا به نرم افزارهای اکسل و word و غیره آشنا هستند؟


-  بودجه؟ شما باید میزان بودجه خودتان را مشخص کنید. چرا که نرم افزارها با قیمت‌های بسیار متنوعی وجود دارد.


 -سؤال بسیار مهم این است که سازمان شما به چه دلیل نرم افزار می‌خواهد؟ آیا برای کاهش پرسنل سازمان یا کاهش هزینه‌ها؟ یا برای حذف بروکراسی و کاغذ بازی حاکم در سازمان؟ یا برای بهبود کارهای سازمان و سرعت بخشیدن به کارها؟


اهداف شما از خرید نرم افزار چیست؟


- آیا شما فرآیند کار منحصر به فردی دارید؟ مثلاً شما کاری انجام می‌دهید که هیچ جا وجود ندارد، به فرض مثال شما با یک روش خاصی با شرکت‌های خارجی داد و ستد می‌کنید، شما باید ویژگی‌های منحصر به فرد خودتان را بدانید تا بتوانید آن‌ها را در نرم افزار تطبیق دهید.


بیشتر مشکلات افراد و سازمان‌ها در خرید نرم افزار، عدم درک صحیح از نیازها است، متأسفانه اکثر افراد و سازمان‌ها فقط به ظاهر قضیه توجه می‌کنند، اگر شما بتوانید گام اول را که همان تشخیص نیازها را خوب بردارید بقیه مراحل ساده تر خواهد بود،
 

  پشتیبانی


برای بحث پشتیبانی چند بخش وجود :


شما وقتی با شرکت توافق کردید و نرم افزار آن‌ها را خریدید باید یک قرارداد گارانتی نرم افزار و پشتیبانی داشته باشید.

در اینجا مختصراً مهم‌ترین بندها را ذکر می‌کنیم:

 

خدمات ضمانت نرم افزار

در این بند، فهرست و مشخصات نرم افزارها یا اجزای نرم افزاری که در دامنه شمول طرح می‌گنجند، باید به دقت ذکر گردد.  آموزش، راهنمایی کاربران، نصب، رفع اشکال و اصلاح نرم افزار، نسخه برداری اطلاعات و … باید مشخص گردد.
توصیه می‌شود اجزاء یا خدماتی که مشمول تعهدات دوره ضمانت نمی‌شوند نیز تصریح گردد.

 

محدوده تغییرات

در این بند، حدود تغییراتی که در دوره ضمانت، کارگزار متعهد به انجام آن‌ها در نرم افزار است و مرجع تشخیص این محدوده در موارد اختلاف باید روشن گردد.

 

زمان

در این بند مدت دوره ضمانت و تاریخ شروع این دوره باید ذکر گردد. در صورتی که تغییر تاریخ آغاز یا مدت این دوره منوط به تحقق شرط یا شرایط خاصی است، این شرایط باید به روشنی ذکر گردند.

 

مکان

در این بند محل(های) ارائه خدمات دوره ضمانت باید مشخص گردد.

 

سازماندهی

بخش سازماندهی باید حداقل شامل بندهای زیر باشد:

 

ساختار

در این بند ساختار سازمانی کلیه عناصر درگیر در دوره ضمانت نرم افزار، باید در قالب نمودار تشکیلاتی ارایه گردد. ضوابط ترسیم این نمودار به استانداردهای سازمانی کارگزار بستگی دارد، اما رعایت نکات زیر ضروری است :

1- برای هر یک از عناصر موجود در نمودار، عنوان کامل و گویایی باید ذکر شود.


2- واحدهای سازمانی (کمیته، گروه، واحد، …) باید به نحو مناسبی از افراد (مدیر، مسئول، …) متمایز گردند.


3- خطوط فرماندهی و گزارش دهی باید به طور مشخص و بدون ابهام ترسیم شده باشند.
ذکر اسامی افرادی که در این ساختار نقش دارند، ضروری است.

 

ارتباطات

در این بند، باید نحوه برقراری ارتباطات بین اعضای تیم کارگزار و عوامل کارفرما تعیین گردد .همچنین توصیه می‌شود اطلاعات لازم برای برقراری ارتباط با هر عضو (نشانی، تلفن، نمابر، پست الکترونیکی، ساعات تماس و...) ذکر گردد.

 

منابع لازم
این بخش باید حداقل شامل بندهای زیر باشد:

 

1- سخت افزار

فهرست و مشخصات کلیه تجهیزات سخت افزاری لازم برای ارائه خدمات دوره گارانتی باید ارایه گردد . در مورد هر یک از تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز مشخص گردد که مسئولیت تأمین ، راه اندازی و نگهداری به عهده کدامیک ( کارگزار یا کارفرما ) می‌باشد .

 

2- نرم افزار

فهرست و مشخصات کلیه نرم افزارهای لازم برای ارائه خدمات دوره گارانتی باید ارایه گردد. در مورد هر یک از نرم افزارهای مورد نیاز باید مشخص گردد که مسئولیت تأمین ، نصب و راه اندازی و نگهداری به عهده کدامیک ( کارگزار یا کارفرما ) می‌باشد .

 

3- نیروی انسانی

نیروی انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمات دوره ضمانت، به تفکیک نوع تخصص و کار لازم هر یک (بر حسب نفر ساعت ) باید مشخص گردد . در مورد هر یک از افراد مورد نیاز باید مشخص شود که مسئولیت تأمین ، آموزش و نگهداری به عهده کدامیک ( کارگزار یا کارفرما ) می‌باشد .

 

4- فضای کاری و تجهیزات اداری

میزان و مشخصات فضای کاری و تجهیزات اداری لازم برای ارائه خدمات دوره گارانتی باید ارایه گردد . در مورد هر یک از امکانات و تجهیزات مورد نیاز باید مشخص گردد که مسئولیت تأمین و نگهداری به عهده کدامیک ( کارگزار یا کارفرما ) می‌باشد .

 

5- سایر منابع

در صورتی که برای ارائه خدمات دوره ضمانت به منابع و امکانات دیگری نیز نیاز باشد، مشخصات این منابع و امکانات باید ارائه گردد .

 

روش اجرا

این بخش باید حداقل شامل بندهای زیر باشد:


1- درخواست خدمات
در این بند نحوه درخواست هر یک از خدمات دوره ضمانت باید مشخص گردد. در صورتی که ارائه خدمات خاصی به صورت برنامه ریزی شده و ادواری صورت می‌گیرد، برنامه پیش بینی شده باید ذکر گردد در غیر این صورت، رویداد درخواست کننده خدمت، عناصری که اجازه درخواست دارند و نحوه ثبت و انتقال درخواست باید تشریح گردد.

 

2- ارائه خدمات

در مورد خدمات از پیش برنامه ریزی شده، نحوه و ضوابط ارائه این خدمات باید مشخص گردد. در مورد سایر خدمات، رویه تصمیم گیری در مورد پاسخگویی یا عدم پاسخگویی به درخواست، نحوه و ضوابط اولویت بندی درخواست‌ها، روش و ضوابط ارائه خدمات باید ذکر گردد. در هر صورت مسئولیت ارائه هر خدمت، مهلت زمانی انجام هر فعالیت و گردش کار انجام فعالیت‌ها باید بیان شود.

 

3- مستندسازی

در این بند نحوه مستندسازی و ثبت نتایج و سوابق هر یک از فعالیت‌های پشتیبانی نرم افزار باید مشخص گردد، در صورتی که برای مستندسازی این فعالیت‌ها از فرم‌ها و قالب‌های خاصی استفاده می‌شود، این فرم‌ها و قالب‌ها باید ارائه شود.

 

4- ابزارها، روش‌ها و استانداردها

در این بخش کلیه ابزارها، روش‌ها و استانداردهای مورد استفاده در دوره ضمانت باید ذکر گردد. در صورتی که این ابزارها، روش‌ها و استانداردها در سایر اسناد پروژه معرفی شده‌اند، تنها ذکر عنوان و ارجاع به سند مربوطه کافی است.

 

5- مخاطرات پیش بینی شده

در این بند، مخاطرات شناسایی شده که ممکن است بر اجرای برنامه ضمانت تأثیر داشته باشد، باید معرفی گردد، برای هر مخاطره، شرح احتمال وقوع، میزان تأثیر و روش مقابله باید ذکر شود.

 

6- شناسایی و تحلیل مخاطرات

در این رویه شناسایی و تحلیل مخاطراتی که ممکن است پس از تهیه طرح بروز کند، باید تشریح گردد.

 

7- اقدامات اضطراری

در این بند روش انجام اقدامات فوری در موارد اضطراری که ممکن است استفاده عملی از نرم افزار را غیرممکن سازد، باید تشریح شود.

 

منبع:

نوین پرداز تبریز

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
ابوالفضل برزگری حانقاه |   1395/09/01 20:59:56   |
3     3
راهنمای خرید انواع نرم افزار بخصوص حسابداری
بسمه تعالی
با توجه به ارائه راهنمایی از جانب شما عزیزان در مورد انتخاب نرم افزار در مبحث مطرح شده ، در حالی که در این مبحث به مهم ترین مسائل قابل توجه در زمان انتخاب نرم افزار اشاره شده است لذا با توجه به تجارب کسب شده در نصب و راه اندازی و بکارگیری انواع مختلف نرم افزار این مقاله که به نوعی مکمل مقاله فوق است خدمت کاربران و خوانندگان محترم سایت ارسال می نمایم

نکات کلی در انتخاب یک نرم افزار:
1ـ از بین نرم افزارهای موجود نرم افزاری را انتخاب کنید که حداقل 95% از نیازهایی را که قبلاً مدنظرتان بوده است را برآورده کند، اگر این درصد کمتر باشد بعدها با اضافه شدن نیازهایتان به مشکل خواهید خورد.
2ـ مطمئن باشید هیچ نرم افزاری 100% نیازهای حال و آینده شما را برآورده نخواهد کرد بنابراین از بین شرکت های ارائه دهنده نرم افزارها، شرکت هایی را برگزینید که پشتیبانی و خدمات پس از فروش نزدیک به 100% داشته باشند سعی کنید از شرکت رسمی و ثبت شده خرید داشته باشید تا طرف حساب شما شخص خاص نباشد بلکه تیمی پایدار باشد
3ـ سعی کنید اگر حتی برای شما هزینه اضافه ای دارد، ترجیحاً از فروشنده ارائه دموی حضوری بخواهید نه دموی اینترنتی، CD و یا توضیحات تلفنی! این امر مسائل مفیدی را برای شما روشن خواهد کرد.
الف ـ از آنجا که معمولاً شخصی که دمو را ارائه می دهد، مسلط ترین کارمند شرکت به نرم افزار است، شمای کلی از دانش کارمندان شرکت را بدست خواهید آورد. سعی کنید برای تمام سوالات و ابهاماتتان پاسخ بگیرید.
ب ـ اگر شرکت برای دموی نرم افزار حضوری اعلام آمادگی کرد امتیاز مثبتی برای او می توانید قائل شوید. چون دموهای غیرحضوری معمولاً در بهترین حالتی که نرم افزار کار می کند تهیه و به شما عرضه می شود.
4ـ به سوال پرسیدن از کاربرانی که شرکت به شما معرفی می کند اکتفا نکنید. هرچند کاربران قبلی شرکت می توانند شما را به میزانی از اعتماد یا عدم اعتماد به شرکت برساند اما آشنایان در این زمینه بهتر هستند.
5ـ سطح دانش تیم پشتیبانی کننده نرم افزار ملاک مهمی است. از شرکت هایی خرید کنید که برنامه نویسان؛ خود مسئول پشتیبانی هستند یا حداقل افراد پشتیبان آشنا به برنامه نویسی باشند.
6ـ در ابتدای امر از شرکت بخواهید این مسائل را برای شما کاملاً روشن و شفاف کنند:
6-1 به چه چیزی گارانتی گفته می شود؟
6-2 پشتیبانی نرم افزار یعنی چه و چه مواردی را شامل می شود؟
6-3 خدمات پس از فروش شامل چه مواردی است؟
6-4 نرم افزار چه نوع محدودیتهایی دارد؟ قطعه هیچ نرم افزاری بدون محدودیت نیست
6-5 شرایط تمدید پشتیبانی با اتمام قرارداد پشتیبانی اولیه چیست؟
6-6 آیا شرکت آماده ارائه پشتیبانی موردی هست و شرایط آن چیست؟
6-7 پشتیبانی در محل ارائه می شود؟
7ـ عقلتان را پشت چشمتان پنهان نکنید و گول ظواهر را نخورید. ملاک هایی نظیر بزرگی مکان شرکت، تبلیغات بیشتر، حضور گسترده در نمایشگاه ها، رتبه شرکت و سایت پر زرق و برق و ... را تنها در صورتی قید کنید که از بین نرم افزارهای مدنظرتان، چندتایی با یک امتیاز بالا پیدا کرده باشد (این قبیل ملاک ها تنها هزینه شما را زیاد می کند).
8- یادتان باشد پر فروش بودن دلیل بر با کیفیت بودن نیست! علت آن ممکن است عدم وجود محصولات رغیب و تبلیغات زیاد باشد.
مواردی که یک راهبر سیستم نرم افزاری باید به آن دقت کند!
1- اگر بعضی اصطلاحات و تکنولوژی ها برایتان تازگی دارد، دلیل بر بهتر بودن آن نسبت به بقیه نیست. (بدانید که ماست هیچ ماست فروشی ترش نیست و فقط برای گرانتر کردن به آن طعم می دهند!)
2- از این جملات زیاد خرسند نشوید که "تحت وب است"، "سایتی برایتان طراحی می کنیم"، "در سایتمان تبلیغ می کنیم" و ... . ابتدا نیاز خود را بشناسید! چون شک نکنید عدم شناخت نیازهایتان شکست شما را به همراه خواهد داشت.
3- جملاتی نظیر "ما در فلان مرکز نرم افزار داریم" و "با فلان سازمان همکاری می کنیم" و ... نیز گولتان نزند.
4- دلخوش به پیگیری های اولیه از جانب شرکت ها نباشید. پیگیری باید بعد از فروش هم ادامه داشته باشد.
5- متاسفانه بسیاری از شرکتها بعد از مدت زمانی که اسم و رسمی پیدا میکنند و مشتریانشان به نسبت زیاد میشود
به شدت از کیفیت خدمات و کیفیت محصولاتشان کاسته میشود و عامل این امر کم فکری و غرور مدیران و ظاهر بینی مشتریان جدید میباشد
توصیه های فنی :
الف ) مشخصه های کمی (Quantity Specification)
1- سیستم عامل (Operating System)
قبل از خرید حتماً از شرکت بپرسید که نرم افزار با سیستم عامل مورد نظر شما سازگار است یا خیرو با چه نوع سیستم عامل هایی سازگار است
2- محیط و ابزارهای برنامه سازی شما
استفاده از ابزارهای مدرن و قدرتمند هر چند کم ولی در کیفیت نرم افزار بی-تاثیر نیست.
3- بانک اطلاعاتی (Database)
یکی از مهم ترین قسمت های هر نرم افزار (نرم افزارهای مبتنی بر پایگاه داده) نوع بانک اطلاعاتی آن می باشد. بانک های اطلاعاتی نظیر SQL SERVER و Oracle از بانک های اطلاعاتی مشهور، محبوب و حرفه ای و بانک ACCESS از بانک های اطلاعاتی متوسط برای مصارف معمولی هستند.
4- قابلیت شبکه پذیری
هنگام خرید پیش بینی گسترش کار و توسعه نرم افزار را بدهید و قابلیت شبکه و میزان هزینه به ازای هر کلاینت (Node) را از شرکت مورد نظر سوال کنید.
نکته :
1- شبکه پذیری با تحت وب بودن فرق می کند.
بطور خلاصه :
نرم افزار تحت وب به نرم افزاری می گویند که بر روی مرورگر اجرا می شود و معمولاً برای دسترسی بر روی اینترنت به کار می رود مانند سایت های یاهو یا ثبت نام های اینترنتی .
شبکه پذیری به نرم افزاری میگویند که نرم افزار بر روی یک سیستم عامل نصب و برای کاربران داخل شبکه دسترسی تعریف میشود و کاربران در صورت اتصال به شبکه داخلی از هر طریق چه حضوری و چه غیر حضوری بتوانند با نرم افزار ارتباط برقرار نمایند .
2- مهم ترین بخش نرم افزار طراحی و الگوریتم های آن می باشد که متأسفانه از دید کاربران پنهان می باشد. به همین علت در نرم افزارهای حساس (از نظر امنیت اطلاعات) پلت فرم-های open source کاربرد بیشتری دارند.
اگر نرم افزار شما سفارشی می باشد و بودجه کافی برای خرید Source نرم افزار را دارید این کار تضمینی برای پایداری نرم افزار شما می باشد.
3- ترجیحاً قبل از خرید با یک کارشناس مورد اطمینان که نیاز شما را میداند مشورت کنید.
ب ) مشخصه های کیفی (Quality Specification)
کیفیت هر محصول تولید شده ( هر نوع محصول فیزیکی) به 3 عامل بستگی دارد
1- کیفیت مواد مصرفی
2- کیفیت طراحی
3- کیفیت ساخت
اما در نرم افزار بخش فیزیکی (مواد) وجود ندارد و این مهمترین فرق محصولات نرم افزاری با دیگر محصولات میباشد
در نتیجه ارزیابی کیفیت نرم افزار بسیار پیچیده میشود
در واقع در میزان کیفیت نرم افزار فقط 2 عامل طراحی و ساخت وجود دارد که اگر ضریب هر کدام را 50% در نظر بگیریم
بخش طراحی که شامل الگریتمها میباشد هرگز توسط مصرف کننده قابل رویت و ارزیابی نیست پس کاربر هرگز نمیتواند به کیفیت واقعی نرم افزار پی ببرد
ولی در عمل ، استفاده از نرم افزار مسائل را تا حدود زیادی روشن میکند
مواردی از قبیل
عدم داشتن خطا در نرم افزار
عدم مغایرت در خروجی یا گزارشات
سادگی و عدم پیچیدگی نرم افزار
ظاهر و فرمهای نرم افزار
گزارشات و خروجی ها
داشتن راهنمای نرم افزار و از این قبیل... را میتوان از موارد کیفی نرم افزار دانست
نتیجه گیری
خرید یک نرم افزار یعنی شروع رابطه مبتنی بر اعتماد
پس در نهایت به شرکتی اعتماد کنید که قبل از هر چیز صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده است
با آرزوی موفقیت برای شما
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
heidar dehghan |   1395/09/19 11:40:01   |
2     1
(بیشتر مشکلات افراد و سازمان‌ها در خرید نرم افزار، عدم درک صحیح از نیازها است، متأسفانه اکثر افراد و سازمان‌ها فقط به ظاهر قضیه توجه می‌کنند، اگر شما بتوانید گام اول را که همان تشخیص نیازها را خوب بردارید بقیه مراحل ساده تر خواهد بود ) باسلام خدمت استاد محترم خانم دکتر تفتیان به نظر من نیز متاسفانه بیشتر مشکلات در سیستم نرم افزاری شرکتها به دلیل عدم آگاهی ونداشتن اطلاعات کافی درمورد کارایی هر نرم افزار و همچنین نیاز هر شرکت به نوع وحجم و فعالیت آن شرکت بستگی دارد در اغلب موارد مدیرانی موفق تر هستند که قبلا حسابداران خبره ای بوده یا لا اقل از حسابداری سررشته داشته باشند و بدانند که شرکتشان در چه ضمینه ای نیاز به نرم افزار قویتری دارد واغلب نباید فکر کنند که نرم افزار بدون مدیریت دقیق و اپراتور یا همان حسابدار خوب میتواند به درستی نتیجه داده و باعث بالا بردن بهره وری شرکت بشود. در ضمن مطالب شما بسیار مفید بودند با تشکر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوترابی |   1395/10/07 21:13:42   |
0     1
نرم افزار تحت وب به نرم افزاری می گویند که بر روی مرورگر اجرا می شود و معمولاً برای دسترسی بر روی اینترنت به کار می رود مانند سایت های یاهو یا ثبت نام های اینترنتی .
شبکه پذیری به نرم افزاری میگویند که نرم افزار بر روی یک سیستم عامل نصب و برای کاربران داخل شبکه دسترسی تعریف میشود و کاربران در صورت اتصال به شبکه داخلی از هر طریق چه حضوری و چه غیر حضوری بتوانند با نرم افزار ارتباط برقرار نمایند .
2- مهم ترین بخش نرم افزار طراحی و الگوریتم های آن می باشد که متأسفانه از دید کاربران پنهان می باشد. به همین علت در نرم افزارهای حساس (از نظر امنیت اطلاعات) پلت فرم-های open source کاربرد بیشتری دارند.
اگر نرم افزار شما سفارشی می باشد و بودجه کافی برای خرید Source نرم افزار را دارید این کار تضمینی برای پایداری نرم افزار شما می باشد.
3- ترجیحاً قبل از خرید با یک کارشناس مورد اطمینان که نیاز شما را میداند مشورت کنید.
ب ) مشخصه های کیفی (Quality Specification
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل برزگری حانقاه |   1395/10/08 10:18:55   |
0     2
پنج نکته مهم برای انتخاب نرم افزار انبارداری مناسب



* سهولت استفاده و سادگی نرم افزار انبارداری

بسیاری از فروشندگان نمایش زنده (دمو) یا امتحان نرم افزار را در کنار آموزش های کاربردی ارائه می‌کنند، تا بتوانید نرم افزار انبارداری را قبل از خریداری تست کنید. این روشی عالی است تا نرم افزار انبارداری مورد نظر خود را ارزیابی کنید. یادگیری روش کار با نرم افزار انبارداری برای شما و کارکنانتان و دانستن اینکه کار کردن با آن چقدر راحت یا دشوار است بدون اینکه نیاز باشد هیچ هزینه ای کنید خود یک ویژگی مثبت می باشد.



* هماهنگی با فناوری های موجود سخت افزاری

در اینجا دو مسئله برای در نظر گرفتن وجود دارد: سخت افزار و نرم افزار. با بررسی دقیق سیستم مورد نیاز برای نرم افزار انبارداری که در نظر گرفته اید از هزینه های غیر منتظره جلوگیری کنید. مطمئن شوید که کامپیوتر و سیستم عامل موجودتان می تواند از نرم افزار مورد نظر پشتیبانی کند. این مسئله معمولاً یکی از مواردی است که افراد توجهی زیادی به آن ندارند. در حالی که اگر به ویژگی های سخت افزاری سیستمی که قرار است نرم افزار انبار خود را روی آن اجرا کنید؛ به میزان کافی توجه نشود، میتواند مشکلات آتی را با خود به همراه داشته باشد... چه بسا که این مشکلات میتواند باعث جلوگیری از استفاده آسان از نرم افزار، به کار بردن تمام توان و کارایی نرم افزار و یا حتی از بین رفتن اطلاعات مالی شما شود. بنابراین حتماً قبل از خرید نرم افزار انبارداری و یا هرگونه نرم افزار حسابداری و نرم افزار مالی دیگری، با کارشناسان مربوطه درباره ویژگی های سخت افزاری سیستم خود نیز مشورت کنید.



* تعادل ویژگی ها و سادگی (کامل و دقیق)

مانند خرید خودرو جدید، به آسانی می توان میان سوت و زنگ اخطار گرفتار شد که برای هدف نهایی مهم نیستند. متاسفانه، چنین موضوعی می تواند به پیچیدگی محصول بیافزاید. فهرستی از ویژگی های انبارداری و ردیابی کالا درست کنید که نمی توانید بدون آنها امور خود را انجام دهید. مانند توانایی ایجاد برگه تحویل، ردیابی موجودی با شماره سریال، یا انبارگردانی و مدیریت موجودی کالا و ... و از آن به عنوان معیار اندازه گیری راه حلی که در نظر گرفته اید استفاده کنید. این فهرست میتواند به شما در انتخاب نرم افزار انبار متناسب با نیازتان کمک کند و در اینصورت میتوانید نرم افزار انبارداری مطابق با فاکتورهای مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.



* توجه به یکپارچگی نرم افزار انبارداری

باید هر نرم افزاری را که در حال حاضر استفاده می‌کنید در نظر بگیرید. برای مثال، اگر در گذشته از اکسل یا اکسس برای ردیابی موجودی خود استفاده کرده اید، آیا می تواند این داده ها را وارد نرم افزار انبارداری جدید کنید؟ یکپارچگی آن با هر نرم افزار حسابداری مورد استفاده تان چگونه است؟ چنانچه انبارها و دفاتری در نقاط مختلف شهر یا کشور دارید، توجه داشته باشید که نرم افزار ارتباط بین شعب و دفتر مرکزی را از طریق شبکه کامپیوتری میتواند برقرار سازد یا خیر؟ این موارد جزء موارد بسیار مهمی می باشند که در انتخاب نرم افزار انبار داری مناسب می توانند به شما کمک کنند. چرا که همواره باید احتمال گسترش و توسعه را در کسب و کار پیش بینی کرد تا از صرف هزینه های بیشتر در آینده برای نصب مجدد و بازیابی تمامی اطلاعات جلوگیری نمود. بهترین راه انتخاب نرم افزار انبار داری یکپارچه می باشد که بتواند این قابلیت ها را در اختیار شما قرار دهد.



* توجه به هزینه نرم افزار انبارداری

تلاش برای تعیین اینکه نرم افزار انبارداری چقدر هزینه می برد کار مشکلی است. عواملی که می‌ تواند هزینه اولیه راه‌ حل شما را بیشتر کند شامل خرید نرم افزار (لایسنس)، افزودنی های سخت افزاری (مانند کامپیوتر همراه یا اسکنر بارکد و ... )، قرارداد پشتیبانی فنی، آموزش و پیاده سازی می باشد. قیمتی را درخواست کنید که شامل همه موارد مورد نیازتان می‌شود در این صورت در قبال دریافت خدمات مورد نیاز، هزینه متناسب با آن خدمات را خواهید پرداخت.



در پایان باید گفت که انتخاب نرم افزار انبارداری و مدیریت موجودی کالا، که کاملاً مناسب با نیاز کسب و کارتان باشد؛ به زمان و تحقیق دقیق نیاز دارد، که البته ارزش آن را دارد چرا که پس از این میتوانید با اطمینان به قابلیت های نرم افزاری که انتخاب میکنید، تمرکز و توجه خود را به کسب درآمد بیشتر در کسب و کارتان اختصاص دهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
meysam gholami |   1395/10/09 17:58:00   |
0     0
نکاتی که درخرید نرم افراز که میتواند مهم باشد را از مطلب بالا میتوان استنباط کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حبیب اله میرجلیلی |   1395/10/09 22:14:44   |
0     0
بیشتر مشکلات افراد و سازمان‌ها در خرید نرم افزار، عدم درک صحیح از نیازها است، متأسفانه اکثر افراد و سازمان‌ها فقط به ظاهر قضیه توجه می‌کنند، اگر شما بتوانید گام اول را که همان تشخیص نیازها را خوب بردارید بقیه مراحل ساده تر خواهد بود،
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
parisa teymouri |   1395/10/10 02:28:36   |
0     0
ساختار
در این بند ساختار سازمانی کلیه عناصر درگیر در دوره ضمانت نرم افزار، باید در قالب نمودار تشکیلاتی ارایه گردد. ضوابط ترسیم این نمودار به استانداردهای سازمانی کارگزار بستگی دارد، اما رعایت نکات زیر ضروری است :
1- برای هر یک از عناصر موجود در نمودار، عنوان کامل و گویایی باید ذکر شود.

2- واحدهای سازمانی (کمیته، گروه، واحد، …) باید به نحو مناسبی از افراد (مدیر، مسئول، …) متمایز گردند.

3- خطوط فرماندهی و گزارش دهی باید به طور مشخص و بدون ابهام ترسیم شده باشند.
ذکر اسامی افرادی که در این ساختار نقش دارند، ضروری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حبیب اله میرجلیلی |   1395/10/10 02:37:09   |
0     0
روش اجرا
این بخش باید حداقل شامل بندهای زیر باشد:

1- درخواست خدمات
در این بند نحوه درخواست هر یک از خدمات دوره ضمانت باید مشخص گردد. در صورتی که ارائه خدمات خاصی به صورت برنامه ریزی شده و ادواری صورت می‌گیرد، برنامه پیش بینی شده باید ذکر گردد در غیر این صورت، رویداد درخواست کننده خدمت، عناصری که اجازه درخواست دارند و نحوه ثبت و انتقال درخواست باید تشریح گردد.

2- ارائه خدمات
در مورد خدمات از پیش برنامه ریزی شده، نحوه و ضوابط ارائه این خدمات باید مشخص گردد. در مورد سایر خدمات، رویه تصمیم گیری در مورد پاسخگویی یا عدم پاسخگویی به درخواست، نحوه و ضوابط اولویت بندی درخواست‌ها، روش و ضوابط ارائه خدمات باید ذکر گردد. در هر صورت مسئولیت ارائه هر خدمت، مهلت زمانی انجام هر فعالیت و گردش کار انجام فعالیت‌ها باید بیان شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا زمانی نیسیانی |   1395/10/28 21:25:12   |
0     0
باتوجه به مطالب ارائه شده فوق عدم شناخت نیازهای یک سازمان دربحث خریدنرم افزارجامع وکامل ممکن است بامشکلات ومخاطرات مالی وغیرمالی زیادی سازمان را روبروکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شهرزاد مهرگان |   1395/11/03 21:06:29   |
0     0
سلام
کلیه مطالب ارائه شده در زمینه نرم افزارها برای انتخاب نرم افزار مناسب کاملا کاربردی و مناسب بود.
ممنون از زحمات شما خانوم دکتر تفتیان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
امین الله کارگران |   1395/11/05 21:10:00   |
0     0
خدمات ضمانت نرم افزار

در این بند، فهرست و مشخصات نرم افزارها یا اجزای نرم افزاری که در دامنه شمول طرح می‌گنجند، باید به دقت ذکر گردد. آموزش، راهنمایی کاربران، نصب، رفع اشکال و اصلاح نرم افزار، نسخه برداری اطلاعات و … باید مشخص گردد.
توصیه می‌شود اجزاء یا خدماتی که مشمول تعهدات دوره ضمانت نمی‌شوند نیز تصریح گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدمحمد امامی مقدم |   1395/11/07 22:06:36   |
0     0
اهداف شما از خرید نرم افزار چیست؟


- آیا شما فرآیند کار منحصر به فردی دارید؟ مثلاً شما کاری انجام می‌دهید که هیچ جا وجود ندارد، به فرض مثال شما با یک روش خاصی با شرکت‌های خارجی داد و ستد می‌کنید، شما باید ویژگی‌های منحصر به فرد خودتان را بدانید تا بتوانید آن‌ها را در نرم افزار تطبیق دهید.


بیشتر مشکلات افراد و سازمان‌ها در خرید نرم افزار، عدم درک صحیح از نیازها است، متأسفانه اکثر افراد و سازمان‌ها فقط به ظاهر قضیه توجه می‌کنند، اگر شما بتوانید گام اول را که همان تشخیص نیازها را خوب بردارید بقیه مراحل ساده تر خواهد بود،
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohammad |   1396/01/18 08:13:39   |
0     0
تشخیص نیازمندی*ها جهت خرید نرم افزار حسابداری:
اگر شما سازمانی با واحدهای متنوع باشد ، قبل از جستجو در مورد نرم افزار باید نیازهای خود را تشخیص دهید این نیازها مختصراً به صورت زیر است
* سازمان شما چه واحدهایی دارد لطفاً نام واحدها به همراه شرح وظایف آن*ها را ذکر کنید همچنین برای هماهنگی از هر واحد یک پرسنل که به کار تسلط دارد به عنوان نماینده آن واحد انتخاب کنید
*آیا شما در سازمان برای کارهای خودتان گردش کار یا فرایند کاری تعریف کرده*اید خوب حتماً این فرایندها را حتماً یادداشت کنید و مستند کنید
*محدوده کاری سازمان شما چگونه است ؟ از نظر جغرافیایی چگونه است ؟ آیا سازمان شما متمرکز است یا پراکنده ؟ آیا سازمان شما نیاز به تعامل با مشتری دارد ؟ آیا سازمان شما نیاز به ارایه خدمات تحت وب دارد؟ آیا نیاز به خدمات تجارت الکترونیک دارد ؟ و ….
*سطح دانش همکاران سازمانی در چه حدی است آیا سواد کامپیوتری دارند ؟ آیا به نرم افزارهای اکسل و word و غیره آشنا هستند ؟
*بودجه ؟ شما باید میزان بودجه خودتان را مشخص کنید . چرا که نرم افزارها با قیمت*های بسیار متنوعی وجود دارد.
*سؤال بسیار مهم این است ؟ که سازمان شما به چه دلیل نرم افزار می*خواهد ؟ آیا برای کاهش پرسنل سازمان یا کاهش هزینه*ها ؟ یا برای حذف بروکراسی و کاغذ بازی حاکم در سازمان ؟ یا برای بهبود کارهای سازمان و سرعت بخشیدن به کارها ؟
اهداف شما از خرید نرم افزار چیست ؟
*معیار شما برای انتخاب شرکت ارایه دهنده نرم افزار چیست ؟ چه چیزهایی برای شما مهم*تر است ؟ سابقه شرکت ، تعداد مشتریان شرکت ، ملیت شرکت ، و….
*آیا شما فرآیند کار منحصر به فردی دارید مثلاً شما کاری انجام می*دهید که هیچ جا وجود ندارد ، به فرض مثال شما با یک روش خاصی با شرکت*های خارجی داد و ستد می*کنید ، شما باید ویژگی*های منحصر به فرد خودتان را بدانید تا بتوانید آن*ها را در نرم افزار تطبیق دهید .
بیشتر مشکلات افراد و سازمان*ها در خرید نرم افزار ، عدم درک صحیح از نیازها است ، متأسفانه اکثر افراد و سازمان*ها فقط به ظاهر قضیه توجه می*کنند ، اگر شما بتوانید گام اول را که همان تشخیص نیازها را خوب بردارید بقیه مراحل ساده تر خواهد بود ،
مهم نیست فلان سازمان یا فلان فرد از نرم افزار کدام شرکت استفاده می*کند ، بلکه شما بعد از تحقیق باید بدانید که نرم افزار کدام شرکت نیازهای شما را برآورده می*کند . یادتان باشد که هدف ((همیشه تأمین نیازهای شماست )) همین.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohammad |   1396/01/18 08:47:28   |
0     0
چرا خرید نرم افزار مشکل هست؟
ببینید موقعی که یک نرم افزاری را خریداری می کنیم ما علاوه بر این که یک مبلغی را برای خرید نرم افزار هزینه می کنیم، باید بیاییم و اطلاعات خودمان را وارد نرم افزار بکنیم تا بتوانیم از قابلیت ها و گزارشات آن استفاده کنیم. این ورود اطلاعات مستلزم صرف وقت خواهد بود، اگر در بین راه متوجه شویم که نرم افزاری که خریداری کرده ایم جوابگوی کار ما نیست، علاوه بر این که هزینه مان هدر می رود، وقتمان نیز هدر خواهد رفت و اگر بخواهیم یک نرم افزار جدید خریداری کنیم دوباره باید اطلاعات را از نو وارد نرم افزار جدید بکنیم. بنابراین قبل از این که یک نرم افزاری را خریداری می کنید نکاتی را باید رعایت بکنید و مد نظر داشته باشید که بتوانید تا حد ممکن مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.
۱) از نرم افزارهای تخصصی استفاده کنید:
اولین نکته این است که حتما از نرم افزارهای تخصصی در حوزه کسب و کار خودتان استفاده کنید مثلا برای مدیریت یک تعاونی مسکن حتما از نرم افزار تخصصی تعاونی مسکن استفاده کنید یا برای مدیریت یک فروشگاه کوچک حتما از نرم افزار مخصوص فروشگاه های کوچک استفاده کنید و نیازی به استفاده از یک نرم افزار حسابداری حرفه ای نیست. علاوه بر این که نرم افزار حسابداری حرفه ای هزینه بالایی دارد کاربری آن هم نیازمند این است که یک حسابدار باشد تا بتواند از آن نرم افزار استفاده کند. بنا بر این یک هزینه استخدام نیرو هم برای شما خواهد داشت (در صورتی که خودتان حسابدار نباشید). بنا بر این بهتر است که بیایید و از یک نرم افزار تخصصی مدیریت فروشگاه با توجه به اندازه فروشگاه خودتان انتخاب و خریداری کنید. نرم افزار تخصصی فروشگاه دیگه نیازی نیست که کاربر حسابدار داشته باشد و یک کاربر عادی حتی بدون داشتن دانش زیاد کامپیوتر یا حسابداری هم می تواند از آن استفاده کند. بنا بر این حتما از نرم افزارهای تخصصی استفاده کنید.
۲) به تبلیغات اکتفا نکنید :
نکته بعدی این است که هیچ موقع به تبلیغات اکتفا نکنید اگر مثلا یک تبلیغی دیدید که در مورد یک نرم افزاری صحبت می شود که این نرم افزار این قابلیت ها را دارد و شما سریع این نرم افزار را خریداری کنید، هرگز این کار را انجام ندهید. حتما قبل از این که نرم افزاری را خریداری کنید از فروشنده بخواهید تا یک نسخه آزمایشی از آن را در اختیا شما بگذارد که بتوانید آن را به صورت کامل بررسی نمایید و ببینید که آیا جوابگوی کار شما هست یا نه؟ نسخه آزمایشی هم دارای چند تا نکته هست که در ادامه آمده است.
۳) نسخه آزمایشی نرم افزار را تهیه کنید :
بعضی از شرکتها هستند که نسخه آزمایشی آنها به صورت فیلم ویدئویی هست و حین کار کردن با نرم افزار از صفحه نمایش فیلمبرداری کرده (مانند همین پاورپوینتی که من در حال فیلمبرداری از آن هستم) و نرم افزار را توضیح داده اند. خوب من خودم این مدل نسخه آزمایشی را اصلا پیشنهاد نمی کنم و شما باید یک نسخه آزمایشی تهیه کنید که قابل نصب باشد یعنی بتوانید در سیستم خودتان آن را نصب و اجرا کنید و قسمت های مختلف آن را خودتان بررسی نمایید و ببینید که آیا جوابگوی نیازهای شما هست یا نه؟ نکته بعدی در مورد نسخه آزمایشی این است که حتما همه امکانات نسخه اصلی در آن فعال باشد. من چند وقت پیش یک نرم افزاری را داشتم بررسی می کردم برای یکی از مشتریان که برای مدیریت باشگاهشان می خواستند، یک نسخه آزمایشی گرفتم که قابل نصب بود ولی روی هر گزینه ای که مورد نظر ما بود و میخواستیم آن قابلیت را داشته باشد کلیک می کردم ، پیغام این قابلیت در نسخه اصلی فعال می باشد را نشان می داد. خوب این زیاد جالب نبود و عملا من نمی توانستم جاهایی که برایم مهم است را تست کنم و ببینم که آیا جوابگوی کار من هست یا نه؟ بنا بر این زمانی که شما نسخه آزمایشی یک نرم افزار را دریافت می کنید، اول بخواهید نسخه قابل نصب باشد و دوم این که همه گزینه های نسخه اصلی در آن فعال باشد و شما بتوانید آنها را تست کنید.
۴) لیست مشریان و خریداران قبلی نرم افزار :
بعد از این که نسخه آزمایشی را بررسی کردید و نرم افزار مورد تاییدتان بود بهتر است که به لیست مشتریانی که قبل از شما آن نرم افزار را خریداری کرده اند مراجعه کنید و در صورت امکان با چند نفر از آنها تماس بگیرید و در مورد نرم افزار و خدماتی که از طرف فروشنده ارائه می شود، کیفیت خدماتشان پرس و جو کنید. با این کار بیشتر مطمئن خواهید بود که آیا این نرم افزار جوابگوی نیاز شما خواهد بود و نرم افزار خوبی هست یا نه؟ حتما زمانی که با مشتریان آن نرم افزار تماس می گیرید در مورد پشتیبانی نرم افزار هم پرس و جو کنید.
۵) حتما در مورد مدل پشتیبانی نرم افزار تحقیق کنید :
پشتیبانی روش های مختلفی دارد مثلا بعضی از شرکتها پشتیبانی شان از طریق تلفن هست، بعضی ها از طریق سیستم ارسال تیکت هست یعنی شما نمی توانید تماس تلفنی بابت پشتیبانی برقرار کنید و فقط باید از وب سایت فروشنده مشکل خود را از طریق تیکت اعلام نمایید و منتظر پاسخ بمانید. مدل پشتیبانی دیگر، از طریق اینترنت می باشد که با استفاده از نرم افزارهایی مانند TeamViewer به سیستم شما وصل می شوند و مشکلات شما را بر روی سیستم خوتان بررسی و رفع می نمایند. این مدل پشتیبانی عالی می باشد چرا که در سریعترین زمان مشکلات شما بررسی و رفع می شود.
۶) تا حد ممکن یک تضمین کارایی برای نرم افزار دریافت کنید :
آخرین نکته برای این که کاملا مطمئن شوید که این نرم افزاری که انتخاب کردید گزینه مناسبی هست این است که نرم افزار دارای تضمین کارایی باشد. این موضوع را مطمئن باشید که اگر شرکتی به محصول خودش اطمینان داشته باشد و زمان فروش نرم افزار به شما، با روال کار شما آشنا باشد و مطمئن شود که محصولشان جوابگوی نیازهای شما هست، می تواند بدون هیچ واهمه ای گارانتی بازگشت وجه را در نظر می گیرد که شما اگر بعد از مثلا یک یا دو ماه از کارایی نرم افزار ناراضی بودید یا از خدمات پشتیبانی شرکت ناراضی بودید بتوانید درخواست عودت وجه داده و مبلغ خود را پس بگیرید. نکات بالا را حتما مد نظر قرار دهید که بتوانید در خرید نرم افزار بهترین انتخاب را انجام دهید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/01/28 09:39:40   |
1     0
یکی از نکات مهم در انتخاب یک نرم افزار حسابداری، متناسب بودن نسخه نرم افزار حسابداری با کسب وکار ما می‌باشد.

به طور کلی نرم افزارهای مختلفی برای انجام امور حسابداری وجود دارد که هر فرد بسته به نوع کار خود می‌تواند نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کند. علاوه بر این یک نرم افزار باید از هر لحاظ دارای امنیت باشد تا از سرقت و یا تغییر اطلاعات کاربر به هر نحوی جلوگیری کند که امروزه معمولا شرکت‌های تولید کننده‌ی نرم افزار حسابداری با استفاده از قفل‌های سخت افزاری و گذرواژه‌های نرم افزاری، امنیت اطلاعات کاربر را تضمین می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری داشتن رابط کاربری مناسب است. در عین حال یک نرم افزار حسابداری باید بازدهی کاملی برای کاربر داشته باشد. به طور معمول مهم‌ترین خواسته یک کاربر از یک نرم افزار حسابداری، امکان استفاده از ابزارهای گزارشگیری به صورت دقیق و صحیح می‌باشد تا با استفاده از نتیجه‌ی این گزارشات عملکرد مناسبی برای بازدهی بهتر کسب وکار خود اندیشه کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/02/12 17:45:56   |
0     0
با توجه به مباحث گفته شده واضح و مبرهن است که امروزه بخش عظیمی از امور حسابداری توسط کامپیوتر انجام می‌شود و هر گونه ضعف در مدیریت ذخیره‌سازی این اسناد موجب خسارت جبران‌ناپذیری خواهد شد. از این رو تمامی شرکت‌های تجاری در سراسر دنیا همواره سعی در استفاده از بهینه‌ترین رابط کاربری حسابداری توسط کامپیوتر را دارند.
مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

با پیشرفت تکنولوژی و با تغییر روش انجام امور حسابداری از روش دستی به کامپیوتری، به کل شیوه انجام امور حسابداری و گزارشگیری از آن تغییر یافت، که این تغییر نیز برای جامعه حسابداران بسیار مفید واقع شد.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری نسبت به حسابداری به روش دستی صرفه جویی در زمان است. به این صورت که یک نرم افزار حسابداری قابلیت پردازش حجم بالایی از اطلاعات را در کسری از ثانیه دارد و معمولا بخش عظیمی از امور حسابداری را به صورت خودکار انجام می‌‌‌دهد.

امروزه نرم افزار حسابداری های زیادی در جامعه وجود دارد که هر کدام از این نرم افزارها قابلیت‌های خاص خود را به همراه دارند. در نتیجه یکی از نکات مهم در انتخاب یک نرم افزار حسابداری، متناسب بودن نسخه نرم افزار حسابداری با کسب وکار ما می‌باشد.

به طور کلی نرم افزارهای مختلفی برای انجام امور حسابداری وجود دارد که هر فرد بسته به نوع کار خود می‌تواند نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کند. علاوه بر این یک نرم افزار باید از هر لحاظ دارای امنیت باشد تا از سرقت و یا تغییر اطلاعات کاربر به هر نحوی جلوگیری کند که امروزه معمولا شرکت‌های تولید کننده‌ی نرم افزار حسابداری با استفاده از قفل‌های سخت افزاری و گذرواژه‌های نرم افزاری، امنیت اطلاعات کاربر را تضمین می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری داشتن رابط کاربری مناسب است. در عین حال یک نرم افزار حسابداری باید بازدهی کاملی برای کاربر داشته باشد. به طور معمول مهم‌ترین خواسته یک کاربر از یک نرم افزار حسابداری، امکان استفاده از ابزارهای گزارشگیری به صورت دقیق و صحیح می‌باشد تا با استفاده از نتیجه‌ی این گزارشات عملکرد مناسبی برای بازدهی بهتر کسب وکار خود اندیشه کند.

در پایان می‌توان گفت یکی از لازمه‌ های امور حسابداری، استفاده از یک نرم افزار مناسب و متناسب با کسب و کار هر فرد می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه فراشاهیان |   1396/02/13 06:36:40   |
0     0
در بحث خرید نرم افزار ، منظوراز خدمات ضمانت نرم افزاررا شرح دهید ؟
در این بند، فهرست و مشخصات نرم افزارها یا اجزای نرم افزاری که در دامنه شمول طرح می‌گنجند، باید به دقت ذکر گردد. آموزش، راهنمایی کاربران، نصب، رفع اشکال و اصلاح نرم افزار، نسخه برداری اطلاعات و … باید مشخص گردد.
توصیه می‌شود اجزاء یا خدماتی که مشمول تعهدات دوره ضمانت نمی‌شوند نیز تصریح گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه فراشاهیان |   1396/02/13 06:40:42   |
0     0
اجزای منابع لازم جهت خرید نرم افزار را نام برده و شرح دهید .
- سخت افزار

فهرست و مشخصات کلیه تجهیزات سخت افزاری لازم برای ارائه خدمات دوره گارانتی باید ارایه گردد . در مورد هر یک از تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز مشخص گردد که مسئولیت تأمین ، راه اندازی و نگهداری به عهده کدامیک ( کارگزار یا کارفرما ) می‌باشد .



2- نرم افزار

فهرست و مشخصات کلیه نرم افزارهای لازم برای ارائه خدمات دوره گارانتی باید ارایه گردد. در مورد هر یک از نرم افزارهای مورد نیاز باید مشخص گردد که مسئولیت تأمین ، نصب و راه اندازی و نگهداری به عهده کدامیک ( کارگزار یا کارفرما ) می‌باشد .



3- نیروی انسانی

نیروی انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمات دوره ضمانت، به تفکیک نوع تخصص و کار لازم هر یک (بر حسب نفر ساعت ) باید مشخص گردد . در مورد هر یک از افراد مورد نیاز باید مشخص شود که مسئولیت تأمین ، آموزش و نگهداری به عهده کدامیک ( کارگزار یا کارفرما ) می‌باشد .



4- فضای کاری و تجهیزات اداری

میزان و مشخصات فضای کاری و تجهیزات اداری لازم برای ارائه خدمات دوره گارانتی باید ارایه گردد . در مورد هر یک از امکانات و تجهیزات مورد نیاز باید مشخص گردد که مسئولیت تأمین و نگهداری به عهده کدامیک ( کارگزار یا کارفرما ) می‌باشد .



5- سایر منابع

در صورتی که برای ارائه خدمات دوره ضمانت به منابع و امکانات دیگری نیز نیاز باشد، مشخصات این منابع و امکانات باید ارائه گردد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد کاوری زاده |   1396/02/16 14:05:51   |
0     0
در گذشته عملیات نگهداری حساب‌ها و دفاتر و اسناد مالی شرکت‌ها و کسب و کارها به صورت دستی انجام میشد. این کار علاوه بر صرف وقت بسیار عاری از اشتباهات نیز نبود. امروزه استفاده از نرم افزار حسابداری و اتوماتیک شدن بسیاری از ثبت‌های مالی علاوه بر صرفه‌جویی در وقت تا حد بسیار زیادی از بروز اشتباهات در حساب و کتاب مالی جلوگیری می‌کند. بسته به اینکه حجم کار یک شرکت چقدر باشد، باید نرم افزار حسابداری متناسب با آن خریداری شود. همچنین با توجه به نوع کار یک شرکت که میتواند تولیدی، تجاری و یا خدماتی باشد، نوع خاصی از نرم افزار مالی و یا حتی اداری قابل استفاده می‌باشد. حتی نرم افزارهایی هم وجود دارند که کاربر را بدون اینکه اطلاعاتی در زمینه کاری آن نرم‌افزار داشته باشد برای انجام آن کار کمک می کنند. یعنی مثلا فردی که سررشته‌ای از علم حسابداری ندارد به راحتی با استفاده از یک نرم افزار حسابداری مناسب می‌تواند به کار حسابداری بپردازد.

اما یک نرم افزار حسابداری مناسب دارای چه امکاناتی می‌باشد؟ مسلما هر کس برای خود ایده‌هایی برای انتخاب یک نرم افزار مالی خوب در ذهن دارد. مثلا امکانات و تنوع زیرسیستم‌های موجود در آن، راحتی کار، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش و غیره از جمله این ایده‌ها می‌باشند. در این مقاله چند نکته برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب را با هم بررسی می‌کنیم.

هر نرم افزار حسابداری دارای یک سری امکانات و همچنین زیرسیستم‌ها می‌باشد. از جمله این زیرسیستم‌ها می‌توان به نرم افزار حسابداری مالی، انبارداری، خرید و فروش، چک و بانک و خزانه‌داری، حقوق و دستمزد، مدیریت ارتباط با مشتری، دبیرخانه و اتوماسیون اداری و ... اشاره نمود. لازم است که بدانید برای کار خود نیاز به کدام یک از این زیر سیستم‌ها دارید و همچنین امکانات هر کدام چه باشد. مثلا حسابداری مالی برای ثبت سند حسابداری و گزارش تراز مالی و دفترنویسی مالیاتی، نرم افزار انبار و خرید و فروش جهت ثبت رسید و حواله ورود و خروج کالا از انبار و محاسبه قیمت تمام شده و ثبت فاکتور خرید و فروش، نرم افزار حقوق و دستمزد جهت ثبت کارکرد پرسنل و قرارداد و مشخصات ایشان و صدور فیش حقوقی و نرم افزار خزانه داری برای ثبت چک ها و ورود و خروج پول به صندوق مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس شناخت کامل از نیازهای خود و کارکرد هر نرم افزار برای انتخاب نرم افزار مناسب بسیار مهم است.
با توجه به زیرسیستم‌ها و امکاناتی که در بالا گفته شد، برای هر صنف و هر نوع کسب و کاری می‌تواند نرم افزار خاصی طراحی شده باشد. مثلا برای صنف صرافی‌ها نرم افزار صرافی خاص، و یا برای پخش‌های مواد غذایی یا آرایشی و بهداشتی نرم افزار پخش مویرگی. پس اگر شما هم جزء صنف خاص و حوزه کاری منحصر به فردی می‌باشید حتما می‌بایست نرم افزار تخصصی کار خود را شناسایی و آن را تهیه نمایید.
برای خرید نرم‌افزار با دیگران مشورت کنید. از همکارانتان بپرسید که از چه نرم‌افزاری استفاده می‌کنند و آیا از آن راضی هستند یا خیر. همچنین می‌توانید لیستی از مشتریان یک شرکت نرم‌افزاری به دست آورده و با تنی چند از آن‌ها تماس گرفته و نظرشان را در مورد نرم‌افزار آن شرکت بپرسید. سعی در یافتن یک نرم افزار حسابداری کاملا بی عیب و نقص کوششی بیهوده است. در عوض سعی کنید نرم افزاری انتخاب کنید که هماهنگی بیشتری با کسب و کار شما داشته باشد.
حتما در هنگام تهیه نرم افزار مالی با همکاران بخش حسابداری و فروش خود صحبت کرده و توقعات آن‌ها را درباره نرم‌افزار درخواستی بدانید. مطمئن باشید اگر بهترین نرم‌افزار موجود در بازار را هم انتخاب کنید، چنانچه با سلیقه و تفکر حسابدار و فروشنده‌های شما همخوانی نداشته باشد، نمی‌تواند نتیجه و برآیند مورد انتظار شما را داشته باشد.
بررسی کنید که نرم‌افزار قابلیت به روزرسانی و افزودن امکانات جدید و اصطلاحا کاستومایز شدن را داشته باشد. با توجه به پیشرفت کسب و کارها و همچنین اضافه شدن قوانین مالیاتی و بیمه‌ای جدید در طول زمان، یک نرم‌افزار مالی مناسب باید بتواند امکانات جدیدی برای پیاده‌سازی این روش‌ها و قوانین به خود اضافه کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد کاوری زاده |   1396/02/16 14:09:33   |
0     0
همان طور که می دانید الان در بازار، نرم افزارهای متنوعی وجود دارد که برای اهداف مختلف طراحی شده است. مثلا اگر ما بخواهیم برای مدیریت فروشگاهمان یک نرم افزار تهیه کنیم، با گزینه های بسیار متنوعی روبرو خواهیم بود و انتخاب از بین این گزینه ها یک مقداری کار را سخت خواهد کرد.

چرا خرید نرم افزار مشکل هست؟

ببینید موقعی که یک نرم افزاری را خریداری می کنیم ما علاوه بر این که یک مبلغی را برای خرید نرم افزار هزینه می کنیم، باید بیاییم و اطلاعات خودمان را وارد نرم افزار بکنیم تا بتوانیم از قابلیت ها و گزارشات آن استفاده کنیم. این ورود اطلاعات مستلزم صرف وقت خواهد بود، اگر در بین راه متوجه شویم که نرم افزاری که خریداری کرده ایم جوابگوی کار ما نیست، علاوه بر این که هزینه مان هدر می رود، وقتمان نیز هدر خواهد رفت و اگر بخواهیم یک نرم افزار جدید خریداری کنیم دوباره باید اطلاعات را از نو وارد نرم افزار جدید بکنیم. بنابراین قبل از این که یک نرم افزاری را خریداری می کنید نکاتی را باید رعایت بکنید و مد نظر داشته باشید که بتوانید تا حد ممکن مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

۱) از نرم افزارهای تخصصی استفاده کنید:

اولین نکته این است که حتما از نرم افزارهای تخصصی در حوزه کسب و کار خودتان استفاده کنید مثلا برای مدیریت یک تعاونی مسکن حتما از نرم افزار تخصصی تعاونی مسکن استفاده کنید یا برای مدیریت یک فروشگاه کوچک حتما از نرم افزار مخصوص فروشگاه های کوچک استفاده کنید و نیازی به استفاده از یک نرم افزار حسابداری حرفه ای نیست. علاوه بر این که نرم افزار حسابداری حرفه ای هزینه بالایی دارد کاربری آن هم نیازمند این است که یک حسابدار باشد تا بتواند از آن نرم افزار استفاده کند. بنا بر این یک هزینه استخدام نیرو هم برای شما خواهد داشت (در صورتی که خودتان حسابدار نباشید). بنا بر این بهتر است که بیایید و از یک نرم افزار تخصصی مدیریت فروشگاه با توجه به اندازه فروشگاه خودتان انتخاب و خریداری کنید. نرم افزار تخصصی فروشگاه دیگه نیازی نیست که کاربر حسابدار داشته باشد و یک کاربر عادی حتی بدون داشتن دانش زیاد کامپیوتر یا حسابداری هم می تواند از آن استفاده کند. بنا بر این حتما از نرم افزارهای تخصصی استفاده کنید.

۲) به تبلیغات اکتفا نکنید :

نکته بعدی این است که هیچ موقع به تبلیغات اکتفا نکنید اگر مثلا یک تبلیغی دیدید که در مورد یک نرم افزاری صحبت می شود که این نرم افزار این قابلیت ها را دارد و شما سریع این نرم افزار را خریداری کنید، هرگز این کار را انجام ندهید. حتما قبل از این که نرم افزاری را خریداری کنید از فروشنده بخواهید تا یک نسخه آزمایشی از آن را در اختیا شما بگذارد که بتوانید آن را به صورت کامل بررسی نمایید و ببینید که آیا جوابگوی کار شما هست یا نه؟ نسخه آزمایشی هم دارای چند تا نکته هست که در ادامه آمده است.

۳) نسخه آزمایشی نرم افزار را تهیه کنید :

بعضی از شرکتها هستند که نسخه آزمایشی آنها به صورت فیلم ویدئویی هست و حین کار کردن با نرم افزار از صفحه نمایش فیلمبرداری کرده (مانند همین پاورپوینتی که من در حال فیلمبرداری از آن هستم) و نرم افزار را توضیح داده اند. خوب من خودم این مدل نسخه آزمایشی را اصلا پیشنهاد نمی کنم و شما باید یک نسخه آزمایشی تهیه کنید که قابل نصب باشد یعنی بتوانید در سیستم خودتان آن را نصب و اجرا کنید و قسمت های مختلف آن را خودتان بررسی نمایید و ببینید که آیا جوابگوی نیازهای شما هست یا نه؟
نکته بعدی در مورد نسخه آزمایشی این است که حتما همه امکانات نسخه اصلی در آن فعال باشد. من چند وقت پیش یک نرم افزاری را داشتم بررسی می کردم برای یکی از مشتریان که برای مدیریت باشگاهشان می خواستند، یک نسخه آزمایشی گرفتم که قابل نصب بود ولی روی هر گزینه ای که مورد نظر ما بود و میخواستیم آن قابلیت را داشته باشد کلیک می کردم ، پیغام این قابلیت در نسخه اصلی فعال می باشد را نشان می داد. خوب این زیاد جالب نبود و عملا من نمی توانستم جاهایی که برایم مهم است را تست کنم و ببینم که آیا جوابگوی کار من هست یا نه؟ بنا بر این زمانی که شما نسخه آزمایشی یک نرم افزار را دریافت می کنید، اول بخواهید نسخه قابل نصب باشد و دوم این که همه گزینه های نسخه اصلی در آن فعال باشد و شما بتوانید آنها را تست کنید.

۴) لیست مشریان و خریداران قبلی نرم افزار :

بعد از این که نسخه آزمایشی را بررسی کردید و نرم افزار مورد تاییدتان بود بهتر است که به لیست مشتریانی که قبل از شما آن نرم افزار را خریداری کرده اند مراجعه کنید و در صورت امکان با چند نفر از آنها تماس بگیرید و در مورد نرم افزار و خدماتی که از طرف فروشنده ارائه می شود، کیفیت خدماتشان پرس و جو کنید. با این کار بیشتر مطمئن خواهید بود که آیا این نرم افزار جوابگوی نیاز شما خواهد بود و نرم افزار خوبی هست یا نه؟ حتما زمانی که با مشتریان آن نرم افزار تماس می گیرید در مورد پشتیبانی نرم افزار هم پرس و جو کنید.

۵) حتما در مورد مدل پشتیبانی نرم افزار تحقیق کنید :

پشتیبانی روش های مختلفی دارد مثلا بعضی از شرکتها پشتیبانی شان از طریق تلفن هست، بعضی ها از طریق سیستم ارسال تیکت هست یعنی شما نمی توانید تماس تلفنی بابت پشتیبانی برقرار کنید و فقط باید از وب سایت فروشنده مشکل خود را از طریق تیکت اعلام نمایید و منتظر پاسخ بمانید. مدل پشتیبانی دیگر، از طریق اینترنت می باشد که با استفاده از نرم افزارهایی مانند TeamViewer به سیستم شما وصل می شوند و مشکلات شما را بر روی سیستم خوتان بررسی و رفع می نمایند. این مدل پشتیبانی عالی می باشد چرا که در سریعترین زمان مشکلات شما بررسی و رفع می شود.

۶) تا حد ممکن یک تضمین کارایی برای نرم افزار دریافت کنید :

آخرین نکته برای این که کاملا مطمئن شوید که این نرم افزاری که انتخاب کردید گزینه مناسبی هست این است که نرم افزار دارای تضمین کارایی باشد. این موضوع را مطمئن باشید که اگر شرکتی به محصول خودش اطمینان داشته باشد و زمان فروش نرم افزار به شما، با روال کار شما آشنا باشد و مطمئن شود که محصولشان جوابگوی نیازهای شما هست، می تواند بدون هیچ واهمه ای گارانتی بازگشت وجه را در نظر می گیرد که شما اگر بعد از مثلا یک یا دو ماه از کارایی نرم افزار ناراضی بودید یا از خدمات پشتیبانی شرکت ناراضی بودید بتوانید درخواست عودت وجه داده و مبلغ خود را پس بگیرید.
نکات بالا را حتما مد نظر قرار دهید که بتوانید در خرید نرم افزار بهترین انتخاب را انجام دهید.
امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sudabe bakhshi |   1396/03/07 16:30:08   |
0     0
فاکتورهای مهم و اساسی برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری :

1.دقت

نرم افزار حسابداری می تواند با کمک به افزایش دقت و صحت سوابق با کاهش یا حذف خطاهای انسانی در محاسبات مفید واقع گردد. فرآیندهای حسابداری دستی شامل بررسی بسیاری از محاسبات ریاضی یکی از موارد کاهش دقت در انجام حسابداری مالی می باشد.یک محاسبه اشتباه در اوایل روند حسابداری مالی می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد پایانی داشته باشد. نرم افزار حسابداری، از سوی دیگر، با عدم خطا در انجام محاسبات همراه است. با این حال، باید توجه داشت که فاکتور دقت در برنامه حسابداری موضوعی است که در صورت ورود اطلاعات غلط از سوی نیروی انسانی ممکن است کاهش یابد.

2.سرعت

استفاده از نرم افزار حسابداری به شما اجازه می دهد پردازش حساب خود را با سرعت بیشتری نسبت به سرعت پردازش کتابچه راهنمای کاربر انجام دهید. بخشی از این افزایش سرعت به دلیل استفاده از کامپیوتر، که قادر به پردازش ارقام، بسیار سریع تر از مغز انسان است می آید. علاوه بر این، نرم افزار حسابداری این امکان را می دهد که برای افزایش بهره وری از امکانات دیگری همچون اتوماسیون استفاده نمود، برای مثال، اگر در یک کسب و کار نیاز به ثبت مالیات بر فروش در تمام معاملات آن است. نرم افزار حسابداری می تواند برای انجام این کار برای هر ورودی به طور خودکار طراحی گردد.

3.هزینه

منافع حاصل از سرعت و کارایی نرم افزار حسابداری باعث می شود تا هزینه های کلی کاهش یابد. استفاده از یک برنامه حسابداری اجازه می دهد تا هر یک از اعضای تیم حسابداری به انجام کارهای بیشتر در یک زمان معین مشغول شوند، به طور بالقوه به این معنی که یک تیم کوچکتر کلی مورد نیاز است. این به نوبه خود، می تواند حقوق و دستمزد و مدیریت هزینه بخش حسابداری را کاهش دهد.

4.گزارش ها

نرم افزار حسابداری کمک می کند تا کسب و کار برای تامین اعضای لازم از کارکنان با اطلاعات مالی به موقع و دقیق صورت بگیرد. به عنوان مثال، فرض کنید که مدیر مالی یک شرکت نیاز به یک گزارش از ورود وجه نقد به یک جلسه در دو ساعت دارد. بسیاری از سیستم های نرم افزار حسابداری ساخته شده به سادگی با استفاده از ماژول گزارش گیری سبب شده اند تا به سادگی پر کردن یک فرم و کلیک روی یک دکمه گزارشات مورد نظر تهیه گردند این در حالی است که تهیه همین گزارشات به صورت دستی می تواند به یک پروسه وقت گیر تبدیل شود.

5.مالیات

محاسبه مالیات کسب و کار شما می تواند یک فرآیند پیچیده تلقی گردد، نیاز شما به پیگیری دقیق از تمام مالیات معاملات کسب و کار شما از جمله فرایندهای درگیر در این زمینه است. نرم افزار حسابداری کمک می کند تا این فرایند، به صورت ساده تر با تضمین این که تمام جزئیات مالی کسب و کار شما در یک مکان می باشد شکل بگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدحسین زاده جعفری |   1396/03/27 13:38:16   |
0     0
اولین نکته این است که حتما از نرم افزارهای تخصصی در حوزه کسب و کار خودتان استفاده کنید مثلا برای مدیریت یک تعاونی مسکن حتما از نرم افزار تخصصی تعاونی مسکن استفاده کنید یا برای مدیریت یک فروشگاه کوچک حتما از نرم افزار مخصوص فروشگاه های کوچک استفاده کنید و نیازی به استفاده از یک نرم افزار حسابداری حرفه ای نیست. علاوه بر این که نرم افزار حسابداری حرفه ای هزینه بالایی دارد کاربری آن هم نیازمند این است که یک حسابدار باشد تا بتواند از آن نرم افزار استفاده کند. بنا بر این یک هزینه استخدام نیرو هم برای شما خواهد داشت (در صورتی که خودتان حسابدار نباشید). بنا بر این بهتر است که بیایید و از یک نرم افزار تخصصی مدیریت فروشگاه با توجه به اندازه فروشگاه خودتان انتخاب و خریداری کنید. نرم افزار تخصصی فروشگاه دیگه نیازی نیست که کاربر حسابدار داشته باشد و یک کاربر عادی حتی بدون داشتن دانش زیاد کامپیوتر یا حسابداری هم می تواند از آن استفاده کند. بنا بر این حتما از نرم افزارهای تخصصی استفاده کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/13 14:08:02   |
0     0
نقش نرم افزار حسابداری در تجارت:
هدف تمامی کسب و کارها دریافت و افزایش سود است اما سود تنها با میزان بالایی از ریسک بدست می آید. کسب و کار و ریسک به یکدیگر وابسته هستند، به خصوص، در روزهای اول که در آن حتی اشتباهات کوچک می تواند به ضرر و زیان بزرگ منجر شودیکی از قوانین پایه در شروع کسب و کار این است که رعایت آن یک امر ضروری است؛ همیشه امور مالی خود را پیگیری کنید. فن آوری ساخته شده در مقایسه با روش های سنتی این کار را ساده تر و کمتر دست و پا گیر کرده است. محصولات حسابداری و مالی پارمیس مانند نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس، حسابداری کسب و کار را دقیق و شفاف کرده است.

نرم افزار حسابداری، در درجه اول، جریان های نقدی را نگه می دارد، فرآیندها و اسناد، معاملات، انجام محاسبات و تولید گزارش از وظایف نرم افزار حسابداری است. اما قابلیت های نرم افزار حسابداری به این وظایف محدود نمی شود؛ در دراز مدت، نرم افزار حسابداری در بهبود عملیات، سود دهی، بهره وری و همچنین کاهش هزینه ها کمک می کند. انواع مختلفی از نرم افزار حسابداری موجود برای انواع مختلف، انواع و اندازه های کسب و کار وجود دارد که یکی از موفق ترین آنها، نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس است.

نرم افزار حسابداری نظم و انضباط در امور مالی کسب و کار، که به نوبه خود در مدیریت مالی بهتر کمک می کند را به ارمغان می آورد.

استفاده از نرم افزار حسابداری در کسب و کار باعث می شود محاسبات دست و پا گیر در عرض چند دقیقه آسان شوند. اطلاعات دقیق به عملکرد تصمیم گیری سریع کمک می کند.

نرم افزار حقوق و دستمزد وظیفه تولید اتوماتیک محاسبه حقوق و دستمزد را برعهده دارد بنابراین کارفرمایان نیازی به حفظ سابقه ای از کارمندان ، دستمزد، پاداش، کسر مالیات، اعتباری و غیره آنها ندارند زیرا تمامی آنها در نرم افزار حقوق و دستمزد ذخیره شده است.

نرم افزار حسابداری در تامین امنیت داده های حساس مالی شرکت مانند وام، سود و درآمد کمک می کند.
نرم افزار حسابداری می تواند به هر نوع کسب و کار مفید واقع شود و در ارزیابی بهره وری و پیشرفت نیز کمک می کند.
نرم افزار حسابداری نقش مهمی را در برنامه ریزی وظایف آینده با استفاده از بودجه و پیش بینی بازی می کند.
با استفاده از اطلاعات نرم افزار حسابداری می توانید برای برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی و برنامه ریزی محصول خود تصمیم گیری نمایید.
نرم افزار حسابداری به جنبه های مختلف کسب و کار از موجودی حسابداری، صدور صورت حساب برای پردازش پرداخت و محاسبات فرایند حقوق و دستمزد می پردازد و در کوتاه ترین زمان گزارشات کاملی را فراهم می آورد. روشهای حسابداری پیچیده و شدید، از کسب و کار خود را، آسان، دقیق و سریع با نرم افزار حسابداری به اتمام برسانید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه رستمی |   1397/03/28 13:57:26   |
0     0
نکاتی قبل از خرید نرم افزار حسابداری:
مطالعه و بررسی نظرات مشتریان نرم افزار حسابداری
پیدا کردن نرم افزارحسابداری که پاسخگوی نیازهای شما باشد
سهولت استفاده از نرم افزار حسابداری را در نظر بگیرید
درباره پشتیبانی نرم افزار با فروشندگان صحبت کنید
امنیت نرم افزار حسابداری را در نظر بگیرید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/04/15 15:44:53   |
0     0
معیارهای کلیدی در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری:
آسان و در عین حال پیشرفته
اولین معیاری که در خرید نرم افزار حسابداری می بایست به آن دقت کنید، این است که نرم افزار حسابداری که انتخاب می کنید، از لحاظ کاربری یک نرم افزار حسابداری آسان باشد. آسان به این معنا که دارای رابط گرافیکی خوش فرم بوده و استفاده از آن آسان باشد. بهترین نرم افزار حسابداری نرم افزاری است که در آن تا حد امکان از منوهای تو در تو و پیچیده جلوگیری شده باشد. نرم افزار حسابداری آسان نه به این معنا که از لحاظ امکانات ساده بوده و فاقد امکاناتی برای انجام عملیات پیشرفته حسابداری باشد، بلکه بهترین نرم افزار حسابداری، نرم افزاری است که در عین حال که دارای کاربری آسانی می باشد، از لحاظ امکانات هم کاستی نداشته و تمام نیازهای حسابداری مشتری اعم از تعاریف کالا و گروهبندی کالاها، تعاریف مشتری ها و گروهبندی مشتری ها، قیمت گذاری های فروش، عملیات فاکتور شامل فاکتور خرید، فاکتور برگشت از خرید، فاکتور فروش، پیش فاکتور، فاکتور برگشت از فروش، عملیات انبار شامل رسید انبار و حواله انبار، عملیات مالی مانند تعریف و مدیریت حساب های بانکی، تعریف دسته چک ها اسناد پرداختنی، اسناد دریافتنی، تعریف و ثبت هزینه ها، صدور سند دریافت و پراخت، صدور و مدیریت سند حسابداری، گزارش های کامل بر اساس فیلترهای کالایی، مشتری، بازه های تاریخی، سال های مالی، امکانات پیشرفته و سود و زیان دقیق باشد. نرم افزار حسابداری مکسوس، نرم افزاری است که از لحاظ ظاهری دارای محیطی جذاب و کاملا گرافیکی و کاربرپسند بوده و بر پایه اصل سادگی طراحی شده است. نرم افزار حسابداری مکسوس طوری طراحی شده است که کاربری آن بسیار آسان می باشد. در عین سادگی، تمام امکانات پیشرفته حسابداری برای مدیریت و اداره صحیح یک بنگاه اقتصادی را دارا می باشد. نرم افزار حسابداری فروشگاهی مکسوس، به عنوان بهترین نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی مورد اعتماد کاربران قرار دارد.
قابل اعتماد بودن و پاسخگو بودن
;همیشه در استفاده از نرم افزار حسابداری، این ترس وجود دارد که اطلاعات حسابداری شما از بین برود. بهترین نرم افزار حسابداری، نرم افزاری است که تمهیداتی با ضریب اطمینان بالا برای حفظ و نگهداری اطلاعات حسابداری در نظر گرفته باشد. چنانچه کاربر فراموش کند که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نماید، خطر از دست رفتن اطلاعات وی، خطری جبران ناپذیر خواهد بود. نرم افزار حسابداری مکسوس بر پایه پاسخگو بودن طراحی شده است. در طراحی نرم افزار حسابداری مکسوس، سعی بر این شده است تا نرم افزار حسابداری مکسوسبهترین نرم افزار حسابداری قابل اعتماد باشد.
آموزش کامل و آسان
هیچ نرم افزار حسابداری قابل استفاده حداکثری نخواهد بود مگر اینکه دارای آموزش کامل و آسانی باشد. بهترین نرم افزار حسابداری می بایست دارای پک آموزشی کاملی باشد
عدم نیاز به مهارت های پیشرفته کاربری کامپیوتر
بهترین نرم افزار حسابداری نرم افزاری است که برای استفاده از آن احتیاجی به داشتن سواد کامپیوتری بالا وجود نداشته باشد. در این صورت علاوه بر این که استفاده از تمام قسمت های نرم افزار حسابداری برای مدیران مجموعه ها ممکن می شود، بلکه مدیران می توانند بر کارهای کارمندان خود در مقام اپراتور نرم افزار حسابداری نیز نظارت کامل داشته باشند.
سرعت و دقت بالا
بهترین نرم افزار حسابداری می بایست سریع ترین نرم افزار حسابداری باشد. یعنی فروش مبتنی بر بارکد برای فروش با حداکثر سرعت را دارا باشد. دقت کنید که هر نرم افزار حسابداری ای سریع نیست. متاسفانه بسیاری از نرم افزارهای موجود در بازار دارای عملیات ورودی زیادی توسط کاربر بوده و این عملیات زائد یا تکرار باعث کند شدن کاربری نرم افزار حسابداری می شود. خصوصا در نرم افزار حسابداری فروشگاهی که می بایست فروش بر اساس بارکد و با نیاز به کمترین وابستگی به صفحه کلید یا کیبورد کامپیوتر صورت گیرد. نرم افزار حسابداری مکسوس در زمره سریع ترین نرم افزارهای حسابداری قرار دارد. در نرم افزار حسابداری مکسوس، تمهیداتی در نظر گرفته شده است؛ به طوری که بسیاری از عملیاتی که در حین فروش مورد نیاز می باشند، توسط کاربر تنظیم می شوند و در زمان فروش در نرم افزار حسابداری فروشگاهی، تنها بارکد اجناس گرفته می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

سیستم های اطلاعاتی حسابداری و حسابرسی

سیستم های اطلاعاتی حسابداری و حسابرسی

حسین سیرانی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی