تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
راز موفقیت آن است که شغل خود را جزء سرگرمی های خویش قرار دهید. - مارک تواین

در طول سال های 1990 فروشندگان اصلی و سرشناس ERP از قبیل SAP ، Oracle ،Edwards.D.J،PeopleSoft ، Bann ، Lawson و QAD رشد چشمگیری از خود نشان دادند. 

 

را می توان نیاز شرکت ها به نرم افزارهای یکپارچه در حوزه های مختلف کاری ، هزینه های نگهداری بالای سیستم های سنتی ، رشد رقابت و جهانی شدن برشمرد. در سال های پایانی قرن بیستم شرکت های فروشنده ERP توانستند از رشد 40 تا 60 درصدی بهره مند شوند .

 از بین شرکت هایی که اقدام به تولید این بسته نرم افزاری کردند می توان یک شرکت آلمانی بنام AG SAP را نام برد که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود می باشد . این نرم افزار قادر است همه بخش های وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار وجود دارد و اینکه شرکت های مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکت ها جذابیت ایجاد کند .

این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است. این چهار بخش بیش از هفتاد ماجول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکت ها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکت های چند ملیتی نیز می تواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبان های مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندی های مختلف چندین کشور را برآورده سازد.

 

یکی دیگر از شرکت های مطرح در این زمینه شرکت PeopleSoft است . این شرکت فعالیت خود را در اواسط دهه 80 میلادی با برنامه های کاربردی منابع انسانی مبتنی بر server/client که توسط موسسین شرکت یعنی دیو دوفیلد و کن موریس ساخته شد ، شروع کرد. در سال 1998 با افزایش استفاده از اینترنت و مزیت بالای آن در ارتباط بین بخش های مختلف درگیر در امور کسب و کار، شرکت تصمیم گرفت با حرکت از معماری مبتنی بر server/client به سوی استفاده از معماری اینترنت ، فرصت برقراری تعامل شرکت ها را با مشتریان ، تامین کنندگان و کارکنان خود ایجاد کند .بنابراین با بکارگیری منابع مورد نیاز از جمله 500 میلیون دلار هزینه و حدود 2000 نفر از پرسنل مورد نیاز توانسته است در حال حاضر نسخه 8 از نرم افزار خود را با بیش از 150 نرم افزار کاربردی مبتنی بر اینترنت ، به بازار عرضه نماید. در حال حاضر 1000 مشتری در 144 کشور در حال استفاده از قابلیت های این بسته نرم افزاری هستند .

 

از دیگر شرکت های فعال و مطرح در این زمینه میتوان از شرکت Edwards.D.J یاد کرد . فعالیت این شرکت در مارس سال 1977 با فعالیت 3 نفربه نام های جک تامپسون ،دن گریگوری ومک ونی آغاز گردید . این شرکت تولید نرم افزارهای خود را با تمرکز بر کامپیوترهای کوچک تا اندازه متوسط و بیشتر با تاکید بر سیستم های IBM شروع کردو در سال 1988 توانست یک شعبه نیز در اروپا تاسیس کند .این افراد کار طراحی و تولید نرم افزارهای خود را با عنوان WorldSoftwareآغاز کردند و تا اواخر دهه 80 این شرکت نرم افزارهایی با حداکثر تطبیق با کامپیوترهای IBM 400/AS تولید و عرضه می کرد . نام این نرم افزار در سال 1996 به OneWorldتغییر نام یافت . در اکتبر سال 2000 این شرکت مجموعه Xe OneWorld را که شامل ابزاری برای یکپارچه کردن برنامه های کاربردی در سرتاسر شرکت بود و امکان همکاری با سایر شرکای تجاری را نیز برقرار می کرد ، ارائه داد و در بیست و پنجمین سال فعالیتش

این شرکت مجموعه ای از نرم افزارها و برنامه های کاربردی یکپارچه را که شامل اجزای اصلی ERP ، SCM، CRM، SRM ، BI ، CI می باشد به بازار عرضه کرد. آخرین نسخه این نرم افزار بنام 5 Edwards.D.J با قابلیت های بسیار بالا ارائه شده است و شرکت در حال حاضر با بیش از 6500 مشتری در سرتاسر جهان ودرآمد سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار مشغول فعالیت است . شرکت های تولید کننده نرم افزارهای ERP اخیرا هفته های پرتلاطمی را پشت سر گذاشته اند. دردوم ژوئن سال 2003 شرکت PeopleSoft پیشنهادی را برای خرید شرکت Edwards.D.J به مبلغ7/1 میلیارد دلار به این شرکت ارائه داد .چهار روز بعد شرکت Oracle ادعا کرد که تمایل به خرید شرکت PeopleSoft به مبلغ 1/5 میلیارد دلار و بصورت نقد را دارد . این تلفیق ها باعث می شود که سایرشرکت های فعال در این صنعت مجبور شوند خود را با سایر شرکت های تراز اول دنیا وفق داده و سازگار سازند . روند بازار ERP به سمت یکپارچگی و ادغام شرکت های فروشنده این محصول می باشد . با خریدEdwards.D.J توسطPeopleSoft شرکتی با 8/2 میلیارد دلار درآمد ، 13000 نفر کارمند و بیش از 11000 نفر مشتری در 150 کشور بوجود خواهد آمد.

لازم بذکر است بزرگترین تولید کننده این نرم افزارها شرکت آلمانی G/A SAP است که درآمد ناخالص سال گذشته این شرکت بالغ بر 7 میلیارد دلارو درآمد خالص آن در چهار ماهه اول این سال 201 میلیون دلار بوده است . سیستم های این شرکت هم اکنون در 60100 سایت مختلف نصب شده و بوسیله 12 میلون نفر در حال استفاده و کاربردمی باشد . فروش سیستم های ERP در سال 2000 حدود 20 میلیارد دلار بوده و پیش بینی میشود از مرز یک هزار میلیارد دلار در سال 2010نیز بگذرد .کل مخارج سالانه شرکت ها در سرتاسرجهان برای سیستمهای ERP در دهه 1990 در حدود 10 میلیارد دلار و برای استفاده از مشاوران نصب و راه اندازی این سیستم ها نیز 10 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

 

منبع:

احسان ثقه ای ،سیستم های ERP وفرآیندپیاده سازی آن.

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
رضا پوریادگاری |   1395/08/16 23:59:16   |
1     1
باسلام این خلاصه از این مطلب مقاله بالا بسیار جالب بود.
(این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است. این چهار بخش بیش از هفتاد ماجول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکت ها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکت های چند ملیتی نیز می تواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبان های مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندی های مختلف چندین کشور را برآورده سازد.)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا پوریادکاری |   1395/08/17 00:03:14   |
2     1
یک تعریف جامع با توجه به ویژگی‌های یک ERP می‌توان تعریف زیر را برای برنامه‌ریزی منابع سازمان ارائه نمود:
• ERP یک بسته نرم افزاری کاربردی درون سازمانی، جامع و سازمان نگر، ماژولار، استاندارد و شامل یک مجموعه از ماژول‌های یکپارچه، آماده راه اندازی، از پیش طراحی شده و از پیش مهندسی شده ولی قابل تنظیم و پیکربندی بر اساس نیازهای پویای سازمان‌ها است. این راه حل کاملاً انعطاف پذیر، فرآیندگرا و اطلاعات محور بوده و شامل کلیه فعالیت‌ها و فرآیندهای اصلی و مؤثر در ایجاد ارزش افزوده سازمان است. فرآیندهای از پیش تعریف شده در سیستم بر اساس تجربیات و گزینه‌های بر‌تر استخراج شده‌اند.
• با توجه به تعاریف فوق می‌توان دریافت مهم‌ترین ویژگی یک سیستم ERP فرآیندگرا بودن آن است. در واقع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ERP و یکی از ضرورت‌های شکل‌گیری این‌گونه سیستم‌های سازمانی توجه به فرآیندهای سازمانی در بین حوزه‌های کارکردی است.
در شکل زیر این موضوع نمایش داده شده است:
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین قدیریان ابرقویی |   1395/08/23 21:57:14   |
5     4
در بحث فروشندگان برتر سیستمهای ERP در سطح جهان می توان از شرکت اوراکل نام برد.و در چندسطر به شرح ذیل این شرکت را مورد برسی قرار داد

بزرگان نرم افزار در جهان؛ شرکت اوراکل
همکاران سیستم- اوراکل یک شرکت چندملیتی فعال در حوزه فناوری‌های رایانه‌ای است که با توسعه و فروش سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزارهای شرکتی و سازمانی شهرت زیادی به هم زده است. دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیای آمریکا است و در بیش از ۱۴۵ کشور جهان حدود ۱۰۸ هزار نفر را به استخدام خود درآورده است.
این شرکت علاوه بر تولید سخت افزارهای رایانه‌ای، ابزار مناسبی برای توسعه پایگاه‌های داده و نرم افزارهای کاربردی در کسب و کارهای تجاری و سازمانی از قبیل نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان (ERP)، برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نرم افزار مدیریت چرخه تامین (SCM) نیز تولید می‌کند.
نگاهی به تاریخچه اوراکل

لری الیسون، باب مینر و اِد اوتز این شرکت را در سال ۱۹۷۷ با نام «لابراتوارهای توسعه نرم افزار (SDL)» تاسیس کردند. ایده تاسیس این شرکت به هفت سال قبل بر می‌گشت؛ زمانی که الیسون مقاله‌ای درباره «الگوهای رابطه‌ای مدیریت داده‌ها در بانک‌های اطلاعاتی» می‌خواند. در آن زمان فقط شرکت IBM توانسته بود این الگو‌ها را در عمل به کار گیرد و پایگاه داده مشهور به IBM System R را ایجاد کند. الیسون می‌خواست محصولاتی تولید کند که با System R برابری کند. اما IBM کدهای این برنامه را فاش نمی‌کرد.

این شرکت دو سال بعد از تاسیس، نام «نرم افزارهای رابطه‌ای (RSI)» را برای خود برگزید. این تغییر نام همچنان ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۸۲ این شرکت به نام «سیستم‌های اوراکل» و بالاخره در ۱۹۹۵ به نام «شرکت اوراکل» مشهور شد. لری الیسون که خود یکی از موسسان این شرکت بود، در تمام دوران پس از تاسیس مدیر عاملی آن را برعهده داشت. تا اینکه در سال ۲۰۰۴ جفری هنلی جایگزین او شد. ۴ سال بعد آسوشیتدپرس الیسون را پردرآمد‌ترین مدیر اجرایی در جهان معرفی کرد.اوراکل جزء اولین شرکت‌های بزرگی بود که برای توسعه خود استراتژی‌های اینترنتی را مورد توجه قرار داد. از ۱۹۹۵ به بعد دست به تولید محصولات اینترنتی همچون مرورگر Oracle PowerBrowser و سیستم عامل لینوکس زد. در سالهای بعد که پای تلفن‌های همراه به صورت جدی‌تر به زندگی انسان باز شده بود، اوراکل یک شرکت تابعه با عنوان OracleMobile را تاسیس کرد.

اوراکل در اولین سالهای بعد از ۲۰۰۰ نیز با خرید چندین شرکت رشد شتابنده‌تری به خود گرفت. شرکت‌های PeopleSoft، Global Logistics Technologies، Siebel Systems، Portal Software، Hyperion Solutions Corporation، BEA Systems، Sun Microsystems وRightNow Technologies از جمله مهم‌ترین شرکت‌هایی بود که در این سال‌ها توسط اوراکل خریداری شد.

شرکت اوراکل بخش زیادی از موفقیت خود در سالهای اولیه تاسیس را مدیون استفاده از زبان برنامه نویسی C بود چرا که برنامه‌هایی که با این زبان نوشته می‌شد، با سیستم عامل‌های مختلف سازگار بود.
در سال ۲۰۱۱ درآمد اوراکل از فروش محصولات و خدمات مختلف به رقم ۴۰. ۲ میلیارد دلار رسید.
رقابتها----------------
شرکت اوراکل در زمینه تولید پایگاه‌های داده‌ای و سخت افزارهای مربوط به آن پیوسته با شرکت‌های زیادی در رقابت بود. تا قبل از سالهای ۲۰۰۰ شرکت‌های Sybase و Informix بزرگ‌ترین رقبایش در این زمینه به حساب می‌آمدند. اوراکل توانست در آن سال‌ها بر این دو شرکت پیشی گرفته و چند سالی استیلای بازار را در دست بگیرد. اما پس از رواج استفاده از Microsoft SQL Server در سراسر جهان استیلای اوراکل در این زمینه به پایان رسید. این شرکت هم اکنون بر سر تولید پایگاه‌های داده تحت سیستم عامل‌های یونیکس، لینوکس و ویندوز با محصولات IBM «s DB۲ وMicrosoft SQL Server رقابت می‌کند. اما هنوز هم استیلای بازار پایگاه‌های داده در دست IBM است. اوراکل در بازار تولید نرم افزار‌ها و برنامه‌های سازمانی نیز با شرکت SAP رقابت می‌کند. رقابت این دو شرکت چند باری هم به دادگاه کشیده شده است.در سالهای اخیر اوراکل با خرید بعضی شرکت‌ها مثل Hyperion Solutions وارد بازار برنامه‌ها و نرم افزارهای هوشمندی تجاری شد. در این حوزه نیز ناچار بود علاوه بر SAP با شرکت‌هایی مثل MicroStrategy، Actuate و SAS نیز به رقابت بپردازد.اخیراً نیز رقابت‌ها میان گوگل و اوراکل بالا گرفته است؛ تا حدی که اوراکل به دادگاه شکایت کرده و مدعی شده که گوگل در توسعه سیستم عامل اندروید خود، امتیاز انحصاری اوراکل را در زمینه پلت فرم جاوا نقض کرده است.
شرکت HP نیز از جمله شرکت‌هایی است که اختلافاتی با اوراکل دارد. اوراکل مدتی قبل با امضای موافقت نامه‌ای با HP متعهد شده بود که نرم افزار‌ها و برنامه‌هایی تولید کند که با ریزپردازنده‌های ایتانیوم سرورهای تجاری HP سازگار باشد. اما HP حالا اوراکل را به نقض این موافقت نامه متهم می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/02/15 18:58:46   |
کی دیگر از شرکتهای مطرح در این زمینه شرکت PeopleSoft است . این شرکت فعالیت خود را دراواسط دهه 80 میلادی با برنامه های کاربردی منابع انسانی مبتنی بر client/server که توسط موسسین شرکت یعنی دیو دوفیلدو کن موریسساخته شد ، شروع کرد. در سال 1998 با افزایش استفاده از اینترنت و مزیت بالای آن در ارتباط بین بخشهای مختلف درگیر در امور کسب و کار، شرکت تصمیم گرفت با حرکت از معماری مبتنی بر client/server به سوی استفاده از معماری اینترنت ، فرصت برقراری تعامل شرکتها را با مشتریان ، تامین کنندگان و کارکنان خود ایجاد کند .بنابراین با بکارگیری منابع مورد نیاز از جمله 500 میلیون دلار هزینه و حدود 2000 نفر از پرسنل مورد نیاز توانسته است در حال حاضر نسخه 8 از نرم افزار خود را با بیش از 150 نرم افزار کاربردی مبتنی بر اینترنت ، به بازار عرضه نماید. در حال حاضر 1000 مشتری در 144 کشور در حال استفاده از قابلیتهای این بسته نرم افزاری هستند .
محمد چیت ساز |   1395/08/30 22:17:12   |
0     0
برنامه ریزی منابع سازمان را می توان بعنوان یک رویکرد کلی در مدیریت سازمانهای بزرگ درنظر گرفت.. آخرین نسل از سیستم های ERP یک معماری سرویس گرا را فراهم می کند که انعطاف پذیری را به ارمغان می آورد.این نکته بسیار مهم است که فن آوریهای مورد استفاده باید نیازهای آینده یک سازمان را تامین کنند. ERP بعنوان یک بخش قابل توجه معماری تکنولوژیکی و معماری اجتماعی نیازمند یک بازاندیشی است بطوریکه اثر بخشی و انعطاف پذیری نیازها تحقق یابد. دراین تحقیق معماری سازمانی مناسبی جهت پیاده سازی موفقیت آمیز ERP مورد بررسی قرار گرفته شده است.اکنون این سوال مطرح می گردد که آیا این معماری برای سازمان از جنبه های دیگر مفید است یا خیر؟ و آیا این سیستم برنامه ریزی مطابق با اهداف سازمان و استراتژیهای هدایتی آن هست یا خیر؟متغیرهای مستقل دراین تحقیق رابطه معنا داری را نشان دادند بنابراین هر متغیری از طریق متغیر دیگری روی متغیر وابسته تاثیر می گذارد. متغیرهایی که رابطه معنا داری با متغیر وابسته دارند نقش واسطه ای را بازی می کنند و باعث می شوند سایر متغیرهایی که رابطه معناداری با متغیر وابسته ندارند وارد مدل شوند.بنابراین یک هدف تحقیق کشف رابطه علت و معلولی بین متغیرهای مستقل (متغیرهای معماری) و شناسایی و تبیین آنهاست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فلاح زاده |   1395/10/06 20:02:10   |
1     2
فروشندگان برتر سیستمهای ERP در سطح جهان :



سیستمهای غیر یکپارچه قادر نبود بخشهای مختلف شرکت را به گونه ای با یکدیگر پیوند دهند که کاربران این بخشها بتوانند از داده های بخشهای دیگر استفاده کنند .با پیشرفت سیستمهای کامپیتری مبتنی بر client/server نیاز به وجود نرم افزاری واحد که بتواند همه فرآیندهای تجاری را بصورت برخط کنترل کند احساس شد و اینچنین بود که بحثERP بعنوان یک راه حل مطرح گردید .

از بین شرکتهایی که اقدام به تولید این بسته نرم افزاری کردند میتوان یک شرکت آلمانی بنام SAP AG را نام برد که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود میباشد.این نرم افزار قادر است همه بخشهای وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار وجود دارد و اینکه شرکتهای مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکتها جذابیت ایجاد کند .

این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است .این چهار بخش بیش از هفتاد ماژول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکتها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکتهای چند ملیتی نیز میتواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبانهای مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندیهای مختلف چندین کشور را برآورده سازد.

یکی دیگر از شرکتهای مطرح در این زمینه شرکت PeopleSoft است . این شرکت فعالیت خود را دراواسط دهه 80 میلادی با برنامه های کاربردی منابع انسانی مبتنی بر client/server که توسط موسسین شرکت یعنی دیو دوفیلد و کن موریس ساخته شد ، شروع کرد. در سال 1998 با افزایش استفاده از اینترنت و مزیت بالای آن در ارتباط بین بخشهای مختلف درگیر در امور کسب و کار، شرکت تصمیم گرفت با حرکت از معماری مبتنی بر client/server به سوی استفاده از معماری اینترنت ، فرصت برقراری تعامل شرکتها را با مشتریان ، تامین کنندگان و کارکنان خود ایجاد کند .بنابراین با بکارگیری منابع مورد نیاز از جمله 500 میلیون دلار هزینه و حدود 2000 نفر از پرسنل مورد نیاز توانسته است در حال حاضر نسخه 8 از نرم افزار خود را با بیش از 150 نرم افزار کاربردی مبتنی بر اینترنت ، به بازار عرضه نماید. در حال حاضر 1000 مشتری در 144 کشور در حال استفاده از قابلیتهای این بسته نرم افزاری هستند .


از دیگر شرکتهای فعال و مطرح در این زمینه میتوان از شرکت J.D.Edwards یاد کرد . فعالیت این شرکت در مارس سال 1977 با فعالیت 3 نفربه نامهای جک تامپسون ،دن گریگوری ومک ونی آغاز گردید . این شرکت تولید نرم افزارهای خود را با تمرکز بر کامپیوترهای کوچک تا اندازه متوسط و بیشتر با تاکید بر سیستمهای IBM شروع کردو در سال 1988 توانست یک شعبه نیز در اروپا تاسیس کند .این افراد کار طراحی و تولید نرم افزارهای خود را با عنوان WorldSoftware آغاز کردند و تا اواخر دهه 80 این شرکت نرم افزارهایی با حداکثر تطبیق با کامپیوترهای IBM AS/400 تولید و عرضه میکرد . نام این نرم افزار در سال 1996 به OneWorld تغییر نام یافت . در اکتبر سال 2000 این شرکت مجموعه OneWorld Xe را که شامل ابزاری برای یکپارچه کردن برنامه های کاربردی در سرتاسر شرکت بود و امکان همکاری با سایر شرکای تجاری را نیز برقرار میکرد ، ارائه داد و در بیست و پنجمین سال فعالیتش این شرکت مجموعه ای از نرم افزارها و برنامه های کاربردی یکپارچه را که شامل اجزای اصلی ERP ، SCM ، CRM ، SRM ، BI ، CI میباشد به بازار عرضه کرد. آخرین نسخه این نرم افزار بنام J.D.Edwards 5 با قابلیتهای بسیار بالا ارائه شده است و شرکت در حال حاضر با بیش از 6500 مشتری در سرتاسر جهان ودرآمد سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار مشغول فعالیت است . شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای ERP اخیرا هفته های پرتلاطمی را پشت سر گذاشته اند. دردوم ژوئن سال 2003 شرکت PeopleSoft پیشنهادی را برای خرید شرکت J.D.Edwards به مبلغ7/1 میلیارد دلار به این شرکت ارائه داد .چهار روز بعد شرکت Oracle ادعا کرد که تمایل به خرید شرکت PeopleSoft به مبلغ 1/5 میلیارد دلار و بصورت نقد را دارد . این تلفیقها باعث میشود که سایر شرکتهای فعال در این صنعت مجبور شوند خود را با سایر شرکتهای تراز اول دنیا وفق داده و سازگار سازند . روند بازار ERP به سمت یکپارچگی و ادغام شرکتهای فروشنده این محصول میباشد . با خرید J.D.Edwardsتوسط PeopleSoft شرکتی با 8/2 میلیارد دلار درآمد ، 13000 نفر کارمند و بیش از 11000 نفر مشتری در 150 کشور بوجود خواهد آمد.

لازم بذکر است بزرگترین تولید کننده این نرم افزارها شرکت آلمانی SAP A/G است که درآمد ناخالص سال گذشته این شرکت بالغ بر 7 میلیارد دلارو درآمد خالص آن در چهار ماهه اول این سال 201 میلیون دلار بوده است . سیستمهای این شرکت هم اکنون در 60100 سایت مختلف نصب شده و بوسیله 12 میلون نفر در حال استفاده و کاربرد میباشد . فروش سیستمهای ERP در سال 2000 حدود 20 میلیارد دلار بوده و پیش بینی میشود از مرز یک هزار میلیارد دلار در سال 2010نیز بگذرد .کل مخارج سالانه شرکتها در سرتاسرجهان برای سیستمهای ERP در دهه 1990 در حدود 10 میلیارد دلار و برای استفاده از مشاوران نصب و راه اندازی این سیستمها نیز 10 میلیارد دلار تخمین زده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohadese najafi |   1395/10/26 19:37:59   |
0     0
این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است .این چهار بخش بیش از هفتاد ماژول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکتها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکتهای چند ملیتی نیز میتواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبانهای مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندیهای مختلف چندین کشور را برآورده سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی ناصریان اصل |   1395/10/29 19:40:08   |
1     0
در طول سال های 1990 فروشندگان اصلی و سرشناس ERP از قبیل SAP ، Oracle ،Edwards.D.J،PeopleSoft ، Bann ، Lawson و QAD رشد چشمگیری از خود نشان دادند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا زمانی نیسیانی |   1395/10/30 15:53:26   |
0     0
سیستم برنامه ریزی منابع سازمان، نرم افزاری است که به یک سازمان اجازه می دهد تا از یک سیستم یکپارچه برای مدیریت کردن استفاده کند. هدف این سیستم، تسهیل جریان اطلاعات میان تمامی بخش های درونی سازمان است. پیاده سازی این سیستم نه تنها هزینه ها را در بسیاری از زمینه ها در داخل سازمان کاهش می دهد، بلکه اطلاعات فوری و دقیق را برای مدیران فراهم می کند. با توجه به این که طراحی و استقرار یک سیستم جامع و یکپارچه نظیر سیستم برنامه ریزی منابع سازمان نیازمند سرمایه گذاری کلانی می باشد، لذا مطالعه، تهیه و تدارک یک طرح تحقیقاتی مناسب جهت برآورد شرایط موجود در سازمان امری لازم و ضروریست. علی رغم مزیت های قابل ملاحظه ای که سیستم برنامه ریزی منابع سازمان از آن برخوردار است ولی پیاده سازی آن توأم با هزینه و ریسک زیادی می باشد. ریسک های مختلفی از جمله ریسک انطباق با نیازهای سازمان، ریسک طولانی شدن پروژه، هزینه های پروژه و موارد دیگر که می تواند درصد عدم موفقیت اجرای این پروژه را افزایش دهد. منافع و نتایج مورد انتظار از استقرار سیستم ERP در سازمان زمانی محقق خواهد شد که همسو با اهداف و نیازهای سازمان طراحی شده و محیط سازمانی از قابلیت های مناسب برای استقرار آن برخوردار باشد. باید توجه داشت که استقرار چنین سامانه ای قابل مقایسه با بسیاری از سیستم های نرم افزاری دیگر نمی باشد؛ زیرا این سیستم فراتر از برنامه ریزی عمل کرده و با وجود تمرکز بر روی منابع سازمان، عناصر فراتر از آن را نیز تحت پوشش قرار می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شهرزاد مهرگان |   1395/11/03 22:46:07   |
1     0
چالشها ی ERP:
اجرای تشویش آور
هزینه های آشکار زیاد
عدم انعطاف پذیری
بالا بودن هزینه ی خرید و نصب
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدابوالقاسم ابریشم |   1395/11/05 10:52:09   |
0     0
فروشندگان برتر سیستمهای ERP در سطح جهان
در طول سالهای 1990 فروشندگان اصلی و سرشناس ERP از قبیل SAP ، Oracle ،Edwards.D.J،
PeopleSoft ، Bann ، Lawson و QAD رشد چشمگیری از خود نشان دادند. دلایل اصلی این رشد را میتوان
نیاز شرکتها به نرم افزارهای یکپارچه در حوزه های مختلف کاری ، هزینه های نگهداری بالای سیستمهای سنتی ، رشد
رقابت و جهانی شدن برشمرد. در سالهای پایانی قرن بیستم شرکتهای فروشنده ERP توانستند از رشد 40 تا 60
درصدی بهره مند شوند .
از بین شرکتهایی که اقدام به تولید این بسته نرم افزاری کردند میتوان یک شرکت آلمانی بنام AG SAP را نام برد
که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود میباشد . این نرم افزار قادر است
همه بخشهای وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار
وجود دارد و اینکه شرکتهای مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار
تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکتها
جذابیت ایجاد کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فریبا میر تقی |   1396/01/09 14:17:35   |
1     0
فروشندگان برتر سیستمهای ERP در سطح جهان :



سیستمهای غیر یکپارچه قادر نبود بخشهای مختلف شرکت را به گونه ای با یکدیگر پیوند دهند که کاربران این بخشها بتوانند از داده های بخشهای دیگر استفاده کنند .با پیشرفت سیستمهای کامپیتری مبتنی بر client/server نیاز به وجود نرم افزاری واحد که بتواند همه فرآیندهای تجاری را بصورت برخط کنترل کند احساس شد و اینچنین بود که بحثERP بعنوان یک راه حل مطرح گردید .

از بین شرکتهایی که اقدام به تولید این بسته نرم افزاری کردند میتوان یک شرکت آلمانی بنام SAP AG را نام برد که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود میباشد.این نرم افزار قادر است همه بخشهای وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار وجود دارد و اینکه شرکتهای مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکتها جذابیت ایجاد کند .

این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است .این چهار بخش بیش از هفتاد ماژول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکتها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکتهای چند ملیتی نیز میتواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبانهای مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندیهای مختلف چندین کشور را برآورده سازد.

یکی دیگر از شرکتهای مطرح در این زمینه شرکت PeopleSoft است . این شرکت فعالیت خود را دراواسط دهه 80 میلادی با برنامه های کاربردی منابع انسانی مبتنی بر client/server که توسط موسسین شرکت یعنی دیو دوفیلد و کن موریس ساخته شد ، شروع کرد. در سال 1998 با افزایش استفاده از اینترنت و مزیت بالای آن در ارتباط بین بخشهای مختلف درگیر در امور کسب و کار، شرکت تصمیم گرفت با حرکت از معماری مبتنی بر client/server به سوی استفاده از معماری اینترنت ، فرصت برقراری تعامل شرکتها را با مشتریان ، تامین کنندگان و کارکنان خود ایجاد کند .بنابراین با بکارگیری منابع مورد نیاز از جمله 500 میلیون دلار هزینه و حدود 2000 نفر از پرسنل مورد نیاز توانسته است در حال حاضر نسخه 8 از نرم افزار خود را با بیش از 150 نرم افزار کاربردی مبتنی بر اینترنت ، به بازار عرضه نماید. در حال حاضر 1000 مشتری در 144 کشور در حال استفاده از قابلیتهای این بسته نرم افزاری هستند .


از دیگر شرکتهای فعال و مطرح در این زمینه میتوان از شرکت J.D.Edwards یاد کرد . فعالیت این شرکت در مارس سال 1977 با فعالیت 3 نفربه نامهای جک تامپسون ،دن گریگوری ومک ونی آغاز گردید . این شرکت تولید نرم افزارهای خود را با تمرکز بر کامپیوترهای کوچک تا اندازه متوسط و بیشتر با تاکید بر سیستمهای IBM شروع کردو در سال 1988 توانست یک شعبه نیز در اروپا تاسیس کند .این افراد کار طراحی و تولید نرم افزارهای خود را با عنوان WorldSoftware آغاز کردند و تا اواخر دهه 80 این شرکت نرم افزارهایی با حداکثر تطبیق با کامپیوترهای IBM AS/400 تولید و عرضه میکرد . نام این نرم افزار در سال 1996 به OneWorld تغییر نام یافت . در اکتبر سال 2000 این شرکت مجموعه OneWorld Xe را که شامل ابزاری برای یکپارچه کردن برنامه های کاربردی در سرتاسر شرکت بود و امکان همکاری با سایر شرکای تجاری را نیز برقرار میکرد ، ارائه داد و در بیست و پنجمین سال فعالیتش این شرکت مجموعه ای از نرم افزارها و برنامه های کاربردی یکپارچه را که شامل اجزای اصلی ERP ، SCM ، CRM ، SRM ، BI ، CI میباشد به بازار عرضه کرد. آخرین نسخه این نرم افزار بنام J.D.Edwards 5 با قابلیتهای بسیار بالا ارائه شده است و شرکت در حال حاضر با بیش از 6500 مشتری در سرتاسر جهان ودرآمد سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار مشغول فعالیت است . شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای ERP اخیرا هفته های پرتلاطمی را پشت سر گذاشته اند. دردوم ژوئن سال 2003 شرکت PeopleSoft پیشنهادی را برای خرید شرکت J.D.Edwards به مبلغ7/1 میلیارد دلار به این شرکت ارائه داد .چهار روز بعد شرکت Oracle ادعا کرد که تمایل به خرید شرکت PeopleSoft به مبلغ 1/5 میلیارد دلار و بصورت نقد را دارد . این تلفیقها باعث میشود که سایر شرکتهای فعال در این صنعت مجبور شوند خود را با سایر شرکتهای تراز اول دنیا وفق داده و سازگار سازند . روند بازار ERP به سمت یکپارچگی و ادغام شرکتهای فروشنده این محصول میباشد . با خرید J.D.Edwardsتوسط PeopleSoft شرکتی با 8/2 میلیارد دلار درآمد ، 13000 نفر کارمند و بیش از 11000 نفر مشتری در 150 کشور بوجود خواهد آمد.

لازم بذکر است بزرگترین تولید کننده این نرم افزارها شرکت آلمانی SAP A/G است که درآمد ناخالص سال گذشته این شرکت بالغ بر 7 میلیارد دلارو درآمد خالص آن در چهار ماهه اول این سال 201 میلیون دلار بوده است . سیستمهای این شرکت هم اکنون در 60100 سایت مختلف نصب شده و بوسیله 12 میلون نفر در حال استفاده و کاربرد میباشد . فروش سیستمهای ERP در سال 2000 حدود 20 میلیارد دلار بوده و پیش بینی میشود از مرز یک هزار میلیارد دلار در سال 2010نیز بگذرد .کل مخارج سالانه شرکتها در سرتاسرجهان برای سیستمهای ERP در دهه 1990 در حدود 10 میلیارد دلار و برای استفاده از مشاوران نصب و راه اندازی این سیستمها نیز 10 میلیارد دلار تخمین زده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/01/29 05:38:45   |
1     0
ویژگی های کلیدی ERP:یکپارچگی پایگاه داده - یکپارچگی نرم افزار - تجارب معتبر و موفق- فرآیند گرایی - جامعیت و امکان برنامه ریزی تمامی منابع سازمان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابویی ریحانه |   1396/01/31 21:14:26   |
0     0
فروشندگان برتر سیستم هایERP در سطح جهان
سیستمهای غیر یکپارچه قادر نبود بخشهای مختلف شرکت را به گونه ای با یکدیگر پیوند دهند که کاربران این بخشها بتوانند از داده های بخشهای دیگر استفاده کنند .با پیشرفت سیستمهای کامپیتری مبتنی بر client/server نیاز به وجود نرم افزاری واحد که بتواند همه فرآیندهای تجاری را بصورت برخط کنترل کند احساس شد و اینچنین بود که بحثERP بعنوان یک راه حل مطرح گردید .

از بین شرکتهایی که اقدام به تولید این بسته نرم افزاری کردند میتوان یک شرکت آلمانی بنام SAP AG را نام برد که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود میباشد.این نرم افزار قادر است همه بخشهای وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار وجود دارد و اینکه شرکتهای مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکتها جذابیت ایجاد کند .

این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است .این چهار بخش بیش از هفتاد ماژول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکتها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکتهای چند ملیتی نیز میتواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبانهای مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندیهای مختلف چندین کشور را برآورده سازد.

یکی دیگر از شرکتهای مطرح در این زمینه شرکت PeopleSoft است . این شرکت فعالیت خود را دراواسط دهه 80 میلادی با برنامه های کاربردی منابع انسانی مبتنی بر client/server که توسط موسسین شرکت یعنی دیو دوفیلد و کن موریس ساخته شد ، شروع کرد. در سال 1998 با افزایش استفاده از اینترنت و مزیت بالای آن در ارتباط بین بخشهای مختلف درگیر در امور کسب و کار، شرکت تصمیم گرفت با حرکت از معماری مبتنی بر client/server به سوی استفاده از معماری اینترنت ، فرصت برقراری تعامل شرکتها را با مشتریان ، تامین کنندگان و کارکنان خود ایجاد کند .بنابراین با بکارگیری منابع مورد نیاز از جمله 500 میلیون دلار هزینه و حدود 2000 نفر از پرسنل مورد نیاز توانسته است در حال حاضر نسخه 8 از نرم افزار خود را با بیش از 150 نرم افزار کاربردی مبتنی بر اینترنت ، به بازار عرضه نماید. در حال حاضر 1000 مشتری در 144 کشور در حال استفاده از قابلیتهای این بسته نرم افزاری هستند .


از دیگر شرکتهای فعال و مطرح در این زمینه میتوان از شرکت J.D.Edwards یاد کرد . فعالیت این شرکت در مارس سال 1977 با فعالیت 3 نفربه نامهای جک تامپسون ،دن گریگوری ومک ونی آغاز گردید . این شرکت تولید نرم افزارهای خود را با تمرکز بر کامپیوترهای کوچک تا اندازه متوسط و بیشتر با تاکید بر سیستمهای IBM شروع کردو در سال 1988 توانست یک شعبه نیز در اروپا تاسیس کند .این افراد کار طراحی و تولید نرم افزارهای خود را با عنوان WorldSoftware آغاز کردند و تا اواخر دهه 80 این شرکت نرم افزارهایی با حداکثر تطبیق با کامپیوترهای IBM AS/400 تولید و عرضه میکرد . نام این نرم افزار در سال 1996 به OneWorld تغییر نام یافت . در اکتبر سال 2000 این شرکت مجموعه OneWorld Xe را که شامل ابزاری برای یکپارچه کردن برنامه های کاربردی در سرتاسر شرکت بود و امکان همکاری با سایر شرکای تجاری را نیز برقرار میکرد ، ارائه داد و در بیست و پنجمین سال فعالیتش این شرکت مجموعه ای از نرم افزارها و برنامه های کاربردی یکپارچه را که شامل اجزای اصلی ERP ، SCM ، CRM ، SRM ، BI ، CI میباشد به بازار عرضه کرد. آخرین نسخه این نرم افزار بنام J.D.Edwards 5 با قابلیتهای بسیار بالا ارائه شده است و شرکت در حال حاضر با بیش از 6500 مشتری در سرتاسر جهان ودرآمد سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار مشغول فعالیت است . شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای ERP اخیرا هفته های پرتلاطمی را پشت سر گذاشته اند. دردوم ژوئن سال 2003 شرکت PeopleSoft پیشنهادی را برای خرید شرکت J.D.Edwards به مبلغ7/1 میلیارد دلار به این شرکت ارائه داد .چهار روز بعد شرکت Oracle ادعا کرد که تمایل به خرید شرکت PeopleSoft به مبلغ 1/5 میلیارد دلار و بصورت نقد را دارد . این تلفیقها باعث میشود که سایر شرکتهای فعال در این صنعت مجبور شوند خود را با سایر شرکتهای تراز اول دنیا وفق داده و سازگار سازند . روند بازار ERP به سمت یکپارچگی و ادغام شرکتهای فروشنده این محصول میباشد . با خرید J.D.Edwardsتوسط PeopleSoft شرکتی با 8/2 میلیارد دلار درآمد ، 13000 نفر کارمند و بیش از 11000 نفر مشتری در 150 کشور بوجود خواهد آمد.

لازم بذکر است بزرگترین تولید کننده این نرم افزارها شرکت آلمانی SAP A/G است که درآمد ناخالص سال گذشته این شرکت بالغ بر 7 میلیارد دلارو درآمد خالص آن در چهار ماهه اول این سال 201 میلیون دلار بوده است . سیستمهای این شرکت هم اکنون در 60100 سایت مختلف نصب شده و بوسیله 12 میلون نفر در حال استفاده و کاربرد میباشد . فروش سیستمهای ERP در سال 2000 حدود 20 میلیارد دلار بوده و پیش بینی میشود از مرز یک هزار میلیارد دلار در سال 2010نیز بگذرد .کل مخارج سالانه شرکتها در سرتاسرجهان برای سیستمهای ERP در دهه 1990 در حدود 10 میلیارد دلار و برای استفاده از مشاوران نصب و راه اندازی این سیستمها نیز 10 میلیارد دلار تخمین زده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا نعمت الهی |   1396/02/03 08:52:49   |
0     0
ERP داخلی و خارجی:
همانند سایر محصولات نرم افزاری، ERP نیز در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد با این تفاوت که برخلاف بهبود چشمگیری که برای شرکت‌های خارجی به همراه داشته، موفقیت چندانی در بالا بردن سرعت کارایی شرکت‌های داخلی نداشته است بنابر اظهارات کار‌شناسان، دلایل اصلی این عدم موفقیت عدم آگاهی سازمان‌ها از تفاوت میان ERP و MIS و روند اجرایی متفاوت ERP است. چراکه برای پیاده‌سازی ERP، لازم است که سازمان مربوطه رفته رفته نگاه و رفتار وظیفه‌گرای خود را به نگاه و رفتار فرآیندگرا تغییر دهد.
بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، انتخاب نرم‌افزارERP داخلی یا خارجی، چالش مهمی برای سازمان‌ها بوده و در این انتخاب، ملاحظات زیر اثرگذار هستند:
- نمونه‌های موفق از بکارگیری نرم افزارهای خارجی در ایران بسیار اندک است،
- اشتیاق کاذب در تهیه نرم‌افزارهای خارجی و پرداخت هزینه‌های گزاف برای استقرار، تمدید اعتبار و پشتیبانی به دلیل عدم دسترسی مستقیم به شرکت‌های عرضه کننده خارجی،
- بومی نبودن و عدم تطابق نرم‌افزارهای ERP خارجی با کسب و کار کشورمان ایران
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم مجتهدزاده |   1396/02/11 13:37:55   |
0     0
این بسته نرم افزاری کردند میتوان یک شرکت آلمانی بنام SAP AG را نام برد که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود میباشد . این نرم افزار قادر است همه بخشهای وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار وجود دارد و اینکه شرکتهای مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکتها جذابیت ایجاد کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/02/15 19:01:02   |
1     0
لازم بذکر است بزرگترین تولید کننده این نرم افزارها شرکت آلمانی SAP A/G است که درآمد ناخالص سال گذشته این شرکت بالغ بر 7 میلیارد دلارو درآمد خالص آن در چهار ماهه اول این سال 201 میلیون دلار بوده است . سیستمهای این شرکت هم اکنون در 60100 سایت مختلف نصب شده و بوسیله 12 میلون نفر در حال استفاده و کاربرد میباشد . فروش سیستمهای ERP در سال 2000 حدود 20 میلیارد دلار بوده و پیش بینی میشود از مرز یک هزار میلیارد دلار در سال 2010نیز بگذرد .کل مخارج سالانه شرکتها در سرتاسرجهان برای سیستمهای ERP در دهه 1990 در حدود 10 میلیارد دلار و برای استفاده از مشاوران نصب و راه اندازی این سیستمها نیز 10 میلیارد دلار تخمین زده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
|   1396/02/22 12:16:39   |
0     0
فروشندگان برتر سیستمهای ERP در سطح جهان :



سیستمهای غیر یکپارچه قادر نبود بخشهای مختلف شرکت را به گونه ای با یکدیگر پیوند دهند که کاربران این بخشها بتوانند از داده های بخشهای دیگر استفاده کنند .با پیشرفت سیستمهای کامپیتری مبتنی بر client/server نیاز به وجود نرم افزاری واحد که بتواند همه فرآیندهای تجاری را بصورت برخط کنترل کند احساس شد و اینچنین بود که بحثER بعنوان یک راه حل مطرح گردید .

از بین شرکتهایی که اقدام به تولید این بسته نرم افزاری کردند میتوان یک شرکت آلمانی بنام SAP AG را نام برد که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود میباشد.این نرم افزار قادر است همه بخشهای وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار وجود دارد و اینکه شرکتهای مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکتها جذابیت ایجاد کند .

این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است .این چهار بخش بیش از هفتاد ماژول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکتها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکتهای چند ملیتی نیز میتواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبانهای مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندیهای مختلف چندین کشور را برآورده سازد.

یکی دیگر از شرکتهای مطرح در این زمینه شرکت PeopleSoft است . این شرکت فعالیت خود را دراواسط دهه 80 میلادی با برنامه های کاربردی منابع انسانی مبتنی بر client/server که توسط موسسین شرکت یعنی دیو دوفیلد و کن موریس ساخته شد ، شروع کرد. در سال 1998 با افزایش استفاده از اینترنت و مزیت بالای آن در ارتباط بین بخشهای مختلف درگیر در امور کسب و کار، شرکت تصمیم گرفت با حرکت از معماری مبتنی بر client/server به سوی استفاده از معماری اینترنت ، فرصت برقراری تعامل شرکتها را با مشتریان ، تامین کنندگان و کارکنان خود ایجاد کند .بنابراین با بکارگیری منابع مورد نیاز از جمله 500 میلیون دلار هزینه و حدود 2000 نفر از پرسنل مورد نیاز توانسته است در حال حاضر نسخه 8 از نرم افزار خود را با بیش از 150 نرم افزار کاربردی مبتنی بر اینترنت ، به بازار عرضه نماید. در حال حاضر 1000 مشتری در 144 کشور در حال استفاده از قابلیتهای این بسته نرم افزاری هستند .


از دیگر شرکتهای فعال و مطرح در این زمینه میتوان از شرکت J.D.Edwards یاد کرد . فعالیت این شرکت در مارس سال 1977 با فعالیت 3 نفربه نامهای جک تامپسون ،دن گریگوری ومک ونی آغاز گردید . این شرکت تولید نرم افزارهای خود را با تمرکز بر کامپیوترهای کوچک تا اندازه متوسط و بیشتر با تاکید بر سیستمهای IBM شروع کردو در سال 1988 توانست یک شعبه نیز در اروپا تاسیس کند .این افراد کار طراحی و تولید نرم افزارهای خود را با عنوان WorldSoftware آغاز کردند و تا اواخر دهه 80 این شرکت نرم افزارهایی با حداکثر تطبیق با کامپیوترهای IBM AS/400 تولید و عرضه میکرد . نام این نرم افزار در سال 1996 به OneWorld تغییر نام یافت . در اکتبر سال 2000 این شرکت مجموعه OneWorld Xe را که شامل ابزاری برای یکپارچه کردن برنامه های کاربردی در سرتاسر شرکت بود و امکان همکاری با سایر شرکای تجاری را نیز برقرار میکرد ، ارائه داد و در بیست و پنجمین سال فعالیتش این شرکت مجموعه ای از نرم افزارها و برنامه های کاربردی یکپارچه را که شامل اجزای اصلی ERP ، SCM ، CRM ، SRM ، BI ، CI میباشد به بازار عرضه کرد. آخرین نسخه این نرم افزار بنام J.D.Edwards 5 با قابلیتهای بسیار بالا ارائه شده است و شرکت در حال حاضر با بیش از 6500 مشتری در سرتاسر جهان ودرآمد سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار مشغول فعالیت است . شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای ERP اخیرا هفته های پرتلاطمی را پشت سر گذاشته اند. دردوم ژوئن سال 2003 شرکت PeopleSoft پیشنهادی را برای خرید شرکت J.D.Edwards به مبلغ7/1 میلیارد دلار به این شرکت ارائه داد .چهار روز بعد شرکت Oracle ادعا کرد که تمایل به خرید شرکت PeopleSoft به مبلغ 1/5 میلیارد دلار و بصورت نقد را دارد . این تلفیقها باعث میشود که سایر شرکتهای فعال در این صنعت مجبور شوند خود را با سایر شرکتهای تراز اول دنیا وفق داده و سازگار سازند . روند بازار ERP به سمت یکپارچگی و ادغام شرکتهای فروشنده این محصول میباشد . با خرید J.D.Edwardsتوسط PeopleSoft شرکتی با 8/2 میلیارد دلار درآمد ، 13000 نفر کارمند و بیش از 11000 نفر مشتری در 150 کشور بوجود خواهد آمد.

لازم بذکر است بزرگترین تولید کننده این نرم افزارها شرکت آلمانی SAP A/G است که درآمد ناخالص سال گذشته این شرکت بالغ بر 7 میلیارد دلارو درآمد خالص آن در چهار ماهه اول این سال 201 میلیون دلار بوده است . سیستمهای این شرکت هم اکنون در 60100 سایت مختلف نصب شده و بوسیله 12 میلون نفر در حال استفاده و کاربرد میباشد . فروش سیستمهای ERP در سال 2000 حدود 20 میلیارد دلار بوده و پیش بینی میشود از مرز یک هزار میلیارد دلار در سال 2010نیز بگذرد .کل مخارج سالانه شرکتها در سرتاسرجهان برای سیستمهای ERP در دهه 1990 در حدود 10 میلیارد دلار و برای استفاده از مشاوران نصب و راه اندازی این سیستمها نیز 10 میلیارد دلار تخمین زده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدحسین زاده جعفری |   1396/03/29 00:11:41   |
0     0
سیستمهای غیر یکپارچه قادر نبود بخشهای مختلف شرکت را به گونه ای با یکدیگر پیوند دهند که کاربران این بخشها بتوانند از داده های بخشهای دیگر استفاده کنند .با پیشرفت سیستمهای کامپیتری مبتنی بر client/server نیاز به وجود نرم افزاری واحد که بتواند همه فرآیندهای تجاری را بصورت برخط کنترل کند احساس شد و اینچنین بود که بحثERP بعنوان یک راه حل مطرح گردید .

از بین شرکتهایی که اقدام به تولید این بسته نرم افزاری کردند میتوان یک شرکت آلمانی بنام SAP AG را نام برد که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود میباشد.این نرم افزار قادر است همه بخشهای وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار وجود دارد و اینکه شرکتهای مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکتها جذابیت ایجاد کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جعفری پور |   1397/02/01 10:20:20   |
0     0
این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است .این چهار بخش بیش از هفتاد ماژول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکتها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکتهای چند ملیتی نیز میتواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبانهای مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندیهای مختلف چندین کشور را برآورده سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/02/04 15:40:01   |
0     0
ERP داخلی و خارجی
همانند سایر محصولات نرم افزاری، ERP نیز در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد با این تفاوت که برخلاف بهبود چشمگیری که برای شرکت‌های خارجی به همراه داشته، موفقیت چندانی در بالا بردن سرعت کارایی شرکت‌های داخلی نداشته است بنابر اظهارات کار‌شناسان، دلایل اصلی این عدم موفقیت عدم آگاهی سازمان‌ها از تفاوت میان ERP و MIS و روند اجرایی متفاوت ERP است. چراکه برای پیاده‌سازی ERP، لازم است که سازمان مربوطه رفته رفته نگاه و رفتار وظیفه‌گرای خود را به نگاه و رفتار فرآیندگرا تغییر دهد.
بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، انتخاب نرم‌افزارERP داخلی یا خارجی، چالش مهمی برای سازمان‌ها بوده و در این انتخاب، ملاحظات زیر اثرگذار هستند:
• نمونه‌های موفق از بکارگیری نرم افزارهای خارجی در ایران بسیار اندک است،
• اشتیاق کاذب در تهیه نرم‌افزارهای خارجی و پرداخت هزینه‌های گزاف برای استقرار، تمدید اعتبار و پشتیبانی به دلیل عدم دسترسی مستقیم به شرکت‌های عرضه کننده خارجی،
• بومی نبودن و عدم تطابق نرم‌افزارهای ERP خارجی با کسب و کار کشورمان ایران
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/14 18:14:59   |
0     0
بزرگترین تولید کننده این نرم افزارها شرکت آلمانی SAP A/G است که درآمد ناخالص سال گذشته این شرکت بالغ بر 7 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در چهار ماهه اول این سال 201 میلیون دلار بوده است. سیستمهای این شرکت هم اکنون در 60100 سایت مختلف نصب شده و بوسیله 12 میلیون نفر در حال استفاده و کاربرد می باشد. فروش سیستمهای ERP در سال 2000 حدود 20 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود از مرز یک هزار میلیارد دلار در سال 2010 نیز بگذرد. کل مخارج سالانه شرکتها در سرتاسر جهان برای سیستمهای ERP در دهه 1990 در حدود 10 میلیارد دلار و برای استفاده از مشاوران نصب و راه اندازی این سیستمها نیز 10 میلیارد دلار تخمین زده می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه رستمی |   1397/03/28 14:03:16   |
0     0
برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise resource planning) که به اختصار ERP نامیده می شود، طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلفی را شامل می شود که هدف آن، گردآوری تمام داده‌ها و فرایندهای یک سازمان در یک سیستم واحد و در نهایت بهبود عملکرد سازمان می باشد.
در واقع ERP، سامانه‌ یکپارچه ای است که دارای اهداف، اجزا و محدوده مشخص و معینی می باشد.
در ERP قرار است تمام داده ها و فرآیندهای سازمان در یک سیستم واحد جمع شود، برای نیل به این هدف، ERP از اجزای سخت افزاری و نرم افزاری متعددی برای دستیابی به این مجموعه عظیم اطلاعات استفاده می کند.
سیستم های ERP بر اساس نوع، تلاش می کنند همه فعالیت های یک سازمان را تحت پوشش قرار دهد.
تعاریف مختلفی از ERP ارائه شده است ولی شاید یکی از بهترین آنها این باشد:
بسته نرم افزاری ERP مجموعه ای است از ماژول های آماده که تمام فرآیندهای تجاری سازمان را پوشش می دهد.
این «فرآیندهای تجاری» می تواند بسیار وسیع بوده و از مدیریت تولید، خرید قطعات، ارسال مواد خام به واحدهای تولیدی، کنترل موجودی بازار و پیگیری سفارش ها و... را شامل شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمید سلطانی |   1397/09/11 20:26:32   |
0     0
فروشندگان سیستمهای ERP در سطح جهان
در طول سالهای 1990 فروشندگان اصلی و سرشناس ERP از قبیل SAP ، Oracle ،Edwards.D.J،
PeopleSoft ، Bann ، Lawson و QAD رشد چشمگیری از خود نشان دادند. دلایل اصلی این رشد را میتوان
نیاز شرکتها به نرم افزارهای یکپارچه در حوزه های مختلف کاری ، هزینه های نگهداری بالای سیستمهای سنتی ، رشد
رقابت و جهانی شدن برشمرد. در سالهای پایانی قرن بیستم شرکتهای فروشنده ERP توانستند از رشد 40 تا 60
درصدی بهره مند شوند .
از بین شرکتهایی که اقدام به تولید این بسته نرم افزاری کردند میتوان یک شرکت آلمانی بنام AG SAP را نام برد
که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود میباشد . این نرم افزار قادر است
همه بخشهای وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار
وجود دارد و اینکه شرکتهای مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار
تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکتها
جذابیت ایجاد کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
هادی احمدی نسب |   1397/10/10 00:08:41   |
0     0
از بین شرکتهایی که اقدام به تولید این بسته نرم افزاری کردند میتوان یک شرکت آلمانی بنام SAP AG را نام برد که محصول این شرکت در زمینه ERP با نام SAP سرآمد سایر نرم افزارهای موجود میباشد.این نرم افزار قادر است همه بخشهای وظیفه ای شرکت را با یکدیگر پیوند دهد . بدلیل پیچیدگی زیادی که در اجرا و بکارگیری این نرم افزار وجود دارد و اینکه شرکتهای مختلف باید برای هماهنگ کردن خود با چارچوب بکاررفته در طراحی این نرم افزار تغییرات زیادی را در فرآیندهای خود اعمال کنند ، این نرم افزار نتوانسته است برای همه انواع موسسات و شرکتها جذابیت ایجاد کند .
این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است .این چهار بخش بیش از هفتاد ماژول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکتها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکتهای چند ملیتی نیز میتواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبانهای مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندیهای مختلف چندین کشور را برآورده سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم احمدی |   1397/10/25 13:00:40   |
0     0
این نرم افزاربطور کلی ازچهار بخش کاربردی حسابداری ، تولید ، فروش و منابع انسانی تشکیل شده است. این چهار بخش بیش از هفتاد ماجول را در این نرم افزار به خود اختصاص داده اند. کاربرد این نرم افزار به شرکت ها این امکان را داده است که کاملا بطور اتوماتیک و یکپارچه عمل کنند و بسیاری از فرایندها و رویه های دستی و هزینه بر که منجر به بروز اشتباهاتی در روند کار میشد را نیز حذف کنند . قابلیت دیگری که نرم افزاردارد آن است که در شرکت های چند ملیتی نیز می تواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا این قابلیت را دارد که واحد های مختلف پولی ، زبان های مختلف دنیا ، قوانین ومقررات مالیاتی گوناگون و نیازمندی های مختلف چندین کشور را برآورده سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین محمدزاده بغداداباد |   1397/12/05 21:24:57   |
0     0
در سالهای پایانی قرن بیستم شرکت های فروشنده ERP توانستند از رشد 40 الی 60 درصدی بهرمند شدند.
نرم افزار AG SAP به طور کلی از چهار بخش کاربردی حسابداری . تولید. فورش. و منابع انسانی تشکیل شده است .
قابلیت دیگری که این نرم افزار دارد که شرکت های چند ملیتی نیز می تواند به راحتی مورد استفاده قرارگیرد .
بزرگترین شرکت تولید کننده این نرم افزارها شرکت آلمانی G/A SAP است که درآمد خالص این شرکت بالغ بر 7 میلیارد دلار بوده است
سیستم های این شرکت در 60100 سایت مختلف نصب شده و توسط 12 میلیون نفر در حال استفاده می باشد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1397/12/10 11:36:18   |
0     0
این نرم افزار بطورکلی ازچهاربخش کاربردی حسابداری-تولید-فروش ومنابع انسانی تشکیل شده است این چهاربخشازهفتادماجول رادراین نرم افزاربه خوداختصاص داده اندکاربرداین نرم افزاربه شرکت هااین امکان رامی دهدکه کاملا به طوراتوماتیکویکپارچه عمل کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

معامله با ابزار فیبوناچی

معامله با ابزار فیبوناچی

کارولین بوردن
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی