تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
نقطه شروع تصمیم های بهتر، نقطه پایان تصمیم های بدتر است. - برایان تریسی

به مجموعه اجزا به هم پیوسته در داخل یک مؤسسه که داده های مربوط به سهم نیروی کار را در تولید محصولات یا ارائه خدمات به صورت اطلاعات حقوق و دستمزد تبدیل می نماید یک سیستم حقوق و دستمزد گفته می شود.

 

مرحله چهارم چرخه حقوق و دستمزد پرداخت حقوق و دستمزد است. لیست حقوق ودستمزد که در مرحله قبل تهیه شده است برای دایره حساب های پرداختنی ارسال می شود. دایره حساب پرداختنی با صادر نمودن یک سند پرداخت، اجازه انتقال وجه نقداز حساب بانکی شرکت به حساب بانکی حقوق ودستمزد را می دهد. داده های مربوط به نیروی کار را می توانیم نام کارمند یا کارگر، شماره پرسنلی یا شماره بیمه تأمین اجتماعی، ساعات یا روزهای کارکرد، نرخ دستمزد، میزان اضافه کاری، ... و کسورات قانونی و توافقی (بیمه، مالیات، وام، مساعده، ....) نام برد.

ازآنجا که هزینه حقوق و دستمزد و مخارج مربوط به آن درصد تقریباً بالایی از هزینه های هر مؤسسه را تشکیل می دهد ضروری است در این سیستم پیش بینی های لازم برای حصول اطمینان از پرداخت صحیح حقوق و دستمزد به عمل آید. ازسوی دیگر سیستم حقوق ودستمزد باید به نحوی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت گردآوری، کسورات لازم را محاسبه و رقم خالص قابل پرداخت به هریک از کارکنان را تعیین نموده و تدابیر مناسبی را برای جلوگیری از پرداخت به شکل غیر قانونی به افراد سوء استفاده کننده ایجاد نماید. این دایره با استفاده از مستندات لازم و رعایت آخرین قوانین مربوط ، دریافت های هریک از کارکنان (حقوق و سایر مزایا) را محاسبه سپس به استناد آخرین قوانین ومقررات مربوط به بیمه و دارائی، حق بیمه سهم کارگر و احیاناً مالیات حقوق هر فرد را تعیین و با درنظر گرفتن سایر کسورات توافقی و یا قانونی، لیست حقوق و دستمزد را تنظیم و خالص پرداختی به هر یک از کارکنان را مشخص می نماید. پس از امضاء لیست توسط تنظیم کننده، مسئول امورمالی، مدیر مؤسسه وهمچنین سایر مقامات مسئول و رسیدگی کننده، یک فقره چک به مبلغ جمع ستون خالص پرداختنی لیست، صادر وبه همراه سایر مدارک لازم جهت پرداخت حقوق به دایره پرداخت تحویل می دهد ودر صورتی که دایره پرداخت به طور جداگانه وجود نداشته باشد، چک صادره را به همراه یک نسخه از لیست حقوق و دستمزد امروزه به صورت ذخیره شده بر روی دیسکت یا (CD) به بانک پرداخت کننده تحویل می نماید تا مبلغ خالص پرداختنی هر یک از کارکنان به حساب بانکی آنان که به همین منظور افتتاح گردیده واریز گردد.

استفاده از روش های واریز مستقیم حقوق به حساب کارکنان هم  شیوه ای موثر برای افزایش کارایی و کاهش هزینه پردازش حقوق محسوب می شود.با استفاده از پرداخت الکترونیکی وجوه می توان حقوق هر کارمند را به شماره حساب ثبت شده در سیستم واریز نمود.

تهدیدات و کنترل های مرحله پرداخت حقوق و دستمزد:

در شرکت های کوچک که هنوز از روش صدور چک برای پرداخت حقوق کارمندان استفاده می کنند تهدید سرقت چک های حقوق وجود دارد. در مرحله پرداخت حقوق با تهدید دیگری مواجه هستیم و ان صدور چک های حقوق برای کارمندان ساختگی یا کارمندانی که خدمتشان پایان یافته است این تهدید می تواند علاوه بر افزایش هزینه شرکت ، وجوه نقد شرکت را نیز کاهش می دهد.

محدودیت دسترسی به چک های سفید و ماشین امضای چک:

چنانچه افراد غیر مجاز به چک های سفید امضا و یا ماشین امضای چک دسترسی داشته باشدمی توانند به راحتی مبالغی را اختلاس کنند. بنابراین لازم است کنترل های مناسبی در این موارد صورت گیرد.

محدودیت دسترسی به سیستم انتقال الکترونیکی وجوه:

استفاده از کلمات عبور چند سطری و انجام آزمون های سازگاری در هنگام فعال سازی سیستم بسیار اهمیت دارد زیرا عدم وجود این کنترل ها می تواند سبب شود افراد غیر مجاز به راحتی به سیستم دسترسی داشته باشند.

بازبینی تمام پرداخت های صورت گرفته:

بررسی ادواری چک های صادر شده ضروری می باشد زیرا امکان دارد افراد غیر مجاز با دستیابی به چک های شرکت مبالغی را اختلاس کرده باشند.

الزام وجود مستندات کافی برای تمامی پرداخت ها:

دایره حساب های پرداختنی لازم است لیست حقوق و دستمزد را به همراه کارت اوقات کار کارمندان و کارت اوراق کار سفارش دریافت و بررسی نمایند.

استفاده از حساب مجزا  برای پرداخت حقوق:

استفاده از یک حساب مستقل برای حقوق و دستمزد خطر جعل یا تغییر مبلغ چک های حقوق و دستمزد را کاهش می دهد.

تفکیک وظایف:

لازم است وظایف مربوط به مجوز و ثبت رویدادهای حقوق و دستمزد از وظیفه تحویل واقعی چک های حقوق تفکیک شوند.

تایید هویت  تمام کارمندان دریافت کننده چک:

چنانچه چک های حقوق به صورت دستی توزیع می شود لازم است فردی که تمام کارکنان را می شناسد اقدام به توزیع چک ها نماید و در هنگام تحویل چک کارت شناسایی معتبر درخواست کند.

ایجاد کنترل های مناسب برای چک های تحویل نشده:

در مورد چک های تحویل نشده باید روش های خاصی گرفته شودزیرا این چک ها گویای وجود مشکلاتی در سیستم از بابت وجود کارمندان جعلی یا کارمندانی که قراردادشان تمام شده است می باشد.

 

منابع:

کتاب سیستم های اطلاعاتی دکتر مهدی مرادی

نرم افزاری شماران سیستم

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
فاطمه منتظرقائم |   1395/09/17 22:12:30   |
2     0
برخی از کنترل های چرخه حقوق و دستمزد
لازم است در مورد حقوق و دستمزد شرکت کنترلهایی اعمال گردد تا بتوان اطمینان حاصل نمود که:
الف-حقوق و دستمزد فقط به کارکنان شرکت و در مقابل انجام کار و به استناد مجوز کافی تعلق می گیرد.
ب- محاسبات لیست حقوق و دستمزد بر مبنای نرخهای مصوب و باتوجه به قوانین و مقررات جاری به نحو صحیح صورت می پذیرد.
پ- لیست حقوق طوری تنظیم شده که در صورت لزوم، تخصیص هزینه های پرسنلی به قسمتها و مراکز مختلف هزینه به سهولت امکانپذیر است.
ت- حقوق و دستمزد تنها براساس مبالغ مندرج در لیست حقوق پرداخت می شود.
ث- مدارک و مستندات کافی دال بر دریافت حقوق توسط کارکنان نگهداری می شود.
چ- حقوق و دستمزد و مزایا، کسور مربوطه و خالص پرداختنی به نحو دقیق و مناسب در حسابها ثبت می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدمحمد امامی مقدم |   1395/10/12 22:11:12   |
0     0
مراحل پرداخت حقوق

1- دریافت گواهی کار:در اولین مرحله جهت پرداخت حقوق پرسنل ، امور اداری تأییدیه ای مبنی بر انجام کار توسط پرسنل صادر می کند وبه امور مالی می دهد.

2- تنظیم لیست حقوق ودستمزد توسط حسابدار حقوق ودستمزد: در این مرحله حسابدار لیست حقوق و دستمزد پرسنل را بر اساس احکام حقوقی پرسنل وبر مبنای 30 روز کاری محاسبه می کند.

در این لیست جمع مبلغ ناخالص موجود در احکام حقوقی پرسنلی در یک لیست جمع آوری شده وپس از این مبالغ کسورات مربوطه که شامل ( مالیات – حق بیمه- سایر کسور مثل علی الحساب – اقساط وام) پرسنل کسر شده و نهایتاً خالص دریافتی هر فرد با ذکر شماره حساب بانکی شان مشخص می شود و نهایتاً این لیست تنظیم می شود.

3- رسیدگی به سند حقوق: پس از تهیه لیست حقوق، گواهی مربوطه ضمیمه می شود .و سند یک طرفه حسابداری که مبلغ خالص پرداختی حقوق ××

مالیات ××

بیمه ××

اقساط وام ××

را نشان می دهد غیر به آن اضافه می شود. امضاهای مجاز گرفته می شود. مسئول رسیدگی این سند را از جهت اینکه مبلغ حقوق پرسنل ، مالیات،بیمه و سایر کسورات بر اساس موارد قانونی محاسبه شده و از حیث صحیح بردن مبالغ بررسی می کند.و در صورت نداشتن شکل سند آنان پرداخت می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی انوری |   1395/10/24 02:11:31   |
1     0
4 مورد از کنترل های مرحله پرداخت حقوق و دستمزد را نام ببرید؟
1- استفاده از حساب مجزا برای پرداخت حقوق
2- تایید هویت تمام کارمندان دریافت کننده چک
3- محدودیت دسترسی به سیستم انتقال الکترونیکی وجوه
4- محدودیت دسترسی به چک های سفید امضاء
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohadese najafi |   1395/10/26 19:25:54   |
0     0
چنانچه چک های حقوق به صورت دستی توزیع می شود لازم است فردی که تمام کارکنان را می شناسد اقدام به توزیع چک ها نماید و در هنگام تحویل چک کارت شناسایی معتبر درخواست کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا زمانی نیسیانی |   1395/11/04 20:51:46   |
0     0
واریز مستقیم حقوق به حساب بانکی کارکنان شیوه ای برای افزایش کارایی و کاهش هزینه های پردازش حقوق و دستمزد است.
روش واریز مستقیم وجه ضرورت امضاء چک های حقوق کارکنان توسط صندوقدار را حذف می کند زیرا او تنها مجوز انتقال وجه نقد از حساب بانکی شرکت را صادر می کند.
شیوة واریز مستقیم وجه به حساب کارکنان به چند روش درهزینه های شرکت صرفه جویی می کند:
1- هزینه های خرید، پردازش و تحویل چک های کاغذی حذف
می شود.
2- کارمزد بانک و هزینه های پستی کاهش می یابد.
3- مغایرت های بانکی حساب حقوق و دستمزد سریع تر کشف وبرطرف می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/01/31 03:26:28   |
1     0
پارامترهای حکمی محاسبات حقوق و دستمزد
بر اساس قانون وزارت کار؛ دستمزد روزانه، حق مسکن، حق اولاد و بن کارگری از مزایای پرداختی اجباری به پرسنل می باشد.این پارامترها عموما بر اساس حکم پرسنلی در ابتدای سال مالی مشخص می شود و تا پایان سال مالی تغییر نمی کند.

در بعضی موارد بجای دستمزد روزانه حقوق پایه در حکم ثبت می شود حقوق پایه، حقوق سی روز کارکرد میباشد که ۳۰برابر دستمزد روزانه هر کارمند است. در کنار پارامتر های حکمی فوق که در هر بنگاه اقتصادی وجود دارد، پارامتر های دیگری نیز بصورت حکمی وجود دارند که اختیاری هستند و در بعضی شرکتها جهت محاسبات حقوق و دستمزد استفاده می شود، این پارامتر ها شامل: حق جذب، حق مسئولیت، حق مدیریت، حق دوری از مرکز و … است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فریبا میر تقی |   1396/02/13 07:42:05   |
1     0
تهدیدات و کنترل های مرحله پرداخت حقوق و دستمزد:محدودیت دسترسی به چک های سفید و ماشین امضای چک:محدودیت دسترسی به سیستم انتقال الکترونیکی وجوه:ازبینی تمام پرداخت های صورت گرفته:لزام وجود مستندات کافی برای تمامی پرداخت ها:ستفاده از حساب مجزا برای پرداخت حقوق:فکیک وظایف:ایید هویت تمام کارمندان دریافت کننده چک:یجاد کنترل های مناسب برای چک های تحویل نشده:
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم مجتهدزاده |   1396/02/19 10:10:27   |
0     1
هزینه حقوق و دستمزد نشان دهنده سهم نیروی کار در تولید محصولات و ارائه خدمات بوده ویکی از مهمترین هزینه های عملیاتی بیشتر مؤسسات است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
|   1396/02/22 13:06:11   |
0     0
سیستم حقوق و دستمزد : به مجموعه اجزاء به هم پیوسته در داخل یک موسسه که داده های مربوط به سهم نیروی کاررا در تولید محصولات یا ارائه خدمات به صورت اطلاعات حقوق و دستمزد تبدیل می نماید

استفاده از روش های واریز مستقیم حقوق به حساب کارکنان هم شیوه ای موثر برای افزایش کارایی و کاهش هزینه پردازش حقوق محسوب میشود

تهدیدات و کنترل های مرحله پرداخت حقوق و دستمزد :
١- تهدید سرقت چکهای حقوق
٢- صدور چک های حقوق برای کارکنان ساختگی یا کارمندانی که حقوقشان پایان یافته که باعث افزایش هزینه شرکت و کاهش وجوه نقد شرکت می شود

کنترل ها :
١- محدودیت دسترسی به چکهای سفید و ماشین امضای چک
٢- محدودیت دسترسی به سیستم انتقال الکترونیکی وجوه
٣- بازبینی تمام پرداخت های صورت گرفته
٤- الزام وجود مستندات کافی برای تمام پرداخت ها
٥- تفکیک وظایف
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه فراشاهیان |   1396/02/22 17:38:43   |
0     0
سیستم حقوق ودستمزد را تعریف کنید؟
به مجموعه اجزا به هم پیوسته در داخل یک مؤسسه که داده های مربوط به سهم نیروی کار را در تولید محصولات یا ارائه خدمات به صورت اطلاعات حقوق و دستمزد تبدیل می نماید یک سیستم حقوق و دستمزد گفته می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه فراشاهیان |   1396/02/22 17:44:55   |
0     0
چند مورد از تهدیدات و کنترل های مرحله پرداخت حقوق و دستمزدرابیان کنید؟
ر شرکت های کوچک که هنوز از روش صدور چک برای پرداخت حقوق کارمندان استفاده می کنند تهدید سرقت چک های حقوق وجود دارد. در مرحله پرداخت حقوق با تهدید دیگری مواجه هستیم و ان صدور چک های حقوق برای کارمندان ساختگی یا کارمندانی که خدمتشان پایان یافته است این تهدید می تواند علاوه بر افزایش هزینه شرکت ، وجوه نقد شرکت را نیز کاهش می دهد.
محدودیت دسترسی به چک های سفید و ماشین امضای چک:
چنانچه افراد غیر مجاز به چک های سفید امضا و یا ماشین امضای چک دسترسی داشته باشدمی توانند به راحتی مبالغی را اختلاس کنند. بنابراین لازم است کنترل های مناسبی در این موارد صورت گیرد.
محدودیت دسترسی به سیستم انتقال الکترونیکی وجوه:
استفاده از کلمات عبور چند سطری و انجام آزمون های سازگاری در هنگام فعال سازی سیستم بسیار اهمیت دارد زیرا عدم وجود این کنترل ها می تواند سبب شود افراد غیر مجاز به راحتی به سیستم دسترسی داشته باشند.
بازبینی تمام پرداخت های صورت گرفته:
بررسی ادواری چک های صادر شده ضروری می باشد زیرا امکان دارد افراد غیر مجاز با دستیابی به چک های شرکت مبالغی را اختلاس کرده باشند.
الزام وجود مستندات کافی برای تمامی پرداخت ها:
دایره حساب های پرداختنی لازم است لیست حقوق و دستمزد را به همراه کارت اوقات کار کارمندان و کارت اوراق کار سفارش دریافت و بررسی نمایند.
استفاده از حساب مجزا برای پرداخت حقوق:
استفاده از یک حساب مستقل برای حقوق و دستمزد خطر جعل یا تغییر مبلغ چک های حقوق و دستمزد را کاهش می دهد.
تفکیک وظایف:
لازم است وظایف مربوط به مجوز و ثبت رویدادهای حقوق و دستمزد از وظیفه تحویل واقعی چک های حقوق تفکیک شوند.
تایید هویت تمام کارمندان دریافت کننده چک:
چنانچه چک های حقوق به صورت دستی توزیع می شود لازم است فردی که تمام کارکنان را می شناسد اقدام به توزیع چک ها نماید و در هنگام تحویل چک کارت شناسایی معتبر درخواست کند.
ایجاد کنترل های مناسب برای چک های تحویل نشده:
در مورد چک های تحویل نشده باید روش های خاصی گرفته شودزیرا این چک ها گویای وجود مشکلاتی در سیستم از بابت وجود کارمندان جعلی یا کارمندانی که قراردادشان تمام شده است می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جعفری پور |   1397/02/01 11:12:24   |
0     0
شیوة واریز مستقیم وجه به حساب کارکنان به چند روش درهزینه های شرکت صرفه جویی می کند:
1- هزینه های خرید، پردازش و تحویل چک های کاغذی حذف
می شود.
2- کارمزد بانک و هزینه های پستی کاهش می یابد.
3- مغایرت های بانکی حساب حقوق و دستمزد سریع تر کشف وبرطرف می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/03/17 18:09:44   |
0     0
تهیه حقوق و دستمزد
بعنوان یک روش کنترلی بیشتر، شخص یا اشخاصی کسانی که لیست حقوق را تهیه می کنند و جبران زمانی هر کارمند را محاسبه می کنند نباید اجازه ی امضای برگه های زمانی یا چک ها را داشته باشند. در طی تهیه ی لیست حقوق، تامین اجتماعی و مالیات بر در آمد و دیگر کسور قانونی مانند بیمه هستند، و مقدار نهایی حقوق و دستمزد نباید بعدش برای کسی که یا بخشی که مسئول صدور چک برای کارمندان و مالیات حقوق است فرستاده شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/03/17 18:10:44   |
0     0
پرداختی کارمندان و مالیات حقوق
زمانی که امکان پذیر است، روش های کنترل داخلی در حقوق نیازمند این است که شخص یا اشخاصی که مجوز پرداختی و مالیات کارمندان را دارند توانایی دسترسی به ثبتی های منابع انسانی، برگه های زمانی و دیگر موارد تهیه سازی لیست حقوقی را داشته باشند. در شرکت های کوچک که این امکان پذیر نیست، مالک یا مدیریت بالاتر باید تمام چک ها را ترخیص کند یا دو نفر از کارمندان مطمئن بر ترخیص کنترل داشته باشند، و ترخیص مستلزم امضای دو نفر باشد.
خطرات
یک کسب و کار بدون روش های کنترلی داخلیِ حقیقی بر حقوق با خطر جبران خسارت از طریق معدوم و منقطع کردن کارمندان مواجه است. علاوه بر این، شرکت می تواند در زمینه دارایی هایش بخاطر پرداخت اضافی به کارمندان متقلب زیان ببیند و متحمل هزینه های اضافی بشود بخاطر از نوسازی ثبت حقوق. زمانی که اشتباهات رخ می دهد، حقوق با تاخیر همراه می شود، که این می تواند باعث نارضایتی کارمندان شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/18 14:20:31   |
0     0
انواع سیستم پرداخت حقوق و مزایای آنها :
1) پرداخت و محاسبه دستی
2) پرداخت و محاسبه ماشینی
پرداخت و محاسبه دستی:
مزایا: تقریبا هیچگونه مزایایی ندارد
معایب : 1) چون که با دست محاسبه و پرداخت می شود احتمال بروز خطر اجتناب ناپذیر است 2) زمان محاسبه طولانی می شود به خاطر این که اع مال ماه قبل را نیز باید دوباره محاسبه کند 3) دقت کم در پرداخت ها 4) هدر رفن وقت زیاد برای پرداخت حقوق ودریافت رسید.
پرداخت و محاسبه ماشینی:
مزایا: سرعت عمل و اطمینان از محاسبات در سمت و دقیق و تغییر محاسبات کسوراتی و حقوقی در کمترین زمان ممکن که این قضیه در حسابداری دستی برای هر نفر تقریبا 2 تا 3 دقیقه طول می کشد در صورتی که برای ماشین 1 الی 2 ثانیه برای کلیه کارمندان هم چنین اگر پرداخت حقوق کارکنان توسط شماره حساب صورت گیرد و هم برای دایره حسابداری راحت تر و آسانتر است و هم برای کارکنان.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه رستمی |   1397/03/28 14:49:17   |
0     0
این مرحله، ارایة چک های حقوق به کارکنان است حقوق بیشتر کارکنان یا به وسیله چک یا واریز مستقیم خالص حقوق و دستمزد به حساب بانک آنها پرداخت می شود زیرا، دو روش مزبور بر خلاف روش پرداخت نقدی، ابزارهایی را برای مستندسازی مبلغ حقوق پرداخت شده فراهم می کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا عضدی |   1397/03/29 00:21:26   |
0     0
در قسمت حقوق برای هر کارمند اضافات و کسورات تعلق می گیرد.

اضافات حقوق یا حقوق متعلقه عبارتند از:

حقوق مبنا، فوق العاده، شغل، بن لباس، شرایط محیط کار فوق العاده محل خدمت، هزینه اولاد، فوق العاده جذب، کار حد اقل دریافتی، محدودیت از مطب، حق مسکن، بیمه 20 درصد، بیمه عمر، صندوق پس انداز، بیمه جانبازی، فوق العاده ویژه.

کسورات، عبارتند از:

مالیات ، بیمه عمر، بیمه حقوق 27 درصد، بازنشستگی جاری سرانه تعهدی، حسن انجام کار، وام صندوق ، آتیه سازان صندوق پس انداز.

اضافه کار:

تا سقفی مبلغ پرداخت می شود و حد اکثر آن 135 ساعت می باشد که سرپرستان یا مدیران بالا به آنها تعلق می گیرد.

محاسبه نرخ یک ساعت اضافه کار:

+ فوق العاده جذب+ حد اقل دریافتی+ فوق العاده شغل+ حقوق= فرمول اضافه کار

برجستگی + حق مسئولیت

27% × (اولاد+عائله بندی)- کلیه جمع حکم حقوقی= فرمول بیمه

10% × 1900000+( اولاد+ عائله بندی) – کلیه جمه حکم حقوقی= فرمول مالیات
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی ارسخان |   1397/04/09 20:54:10   |
0     0
استفاده از روش های واریز مستقیم حقوق به حساب کارکنان شیوه ای موثر برای افزایش کارایی و کاهش هزینه پردازش حقوق محسوب می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
عصمت مسعودی |   1397/04/11 19:42:38   |
0     0
وظایف حسابداران در مورد هزینه حقوق ودستمزد از ساده ترین و در عین حال بااهمیت ترین آنها است. محاسبه و پرداخت درست وبه موقع حقوق و دستمزد یکی از عوامل مؤثر در ایجاد رابطه مطلوب بین کارکنان (کارگران) و کارفرما می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
هادی احمدی نسب |   1397/10/07 01:24:55   |
0     0
هزینه حقوق و دستمزد نشان‌دهنده سهم نیروی کار در تولید محصولات و ارائه خدمات بوده و یکی از مهم‌ترین هزینه‌های عملیاتی اکثر مؤسسات است.
هزینه حقوق و دستمزد بخش قابل‌ملاحظه‌ای از هزینه‌های یک مؤسسه را به خود اختصاص می‌دهد پرواضح است مدیریت واحدهای اقتصادی نیاز به کنترل دقیق و منظمی در این زمینه‌دارند و از طرفی کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم دریافت کنند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم احمدی |   1397/10/25 00:02:48   |
0     0
ایجاد کنترل های مناسب برای چک های تحویل نشده:
در مورد چک های تحویل نشده باید روش های خاصی گرفته شودزیرا این چک ها گویای وجود مشکلاتی در سیستم از بابت وجود کارمندان جعلی یا کارمندانی که قراردادشان تمام شده است می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

بازار پول و سرمایه

بازار پول و سرمایه

دکتر منوچهر حاضر
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی