تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
چیزی که سرنوشت انسان را می سازد استعدادهایش نیست؛ انتخاب هایش است!

مدیریت تولید ، عملکردی است که عهده‌دار مسئولیت برنامه‌ریزی تاکتیکی و راهبردی فراورده‌های موجود و جدید یک شرکت است. مدیریت فراورده، عملکرد چرخه ی حیات سازمانی در درون یک شرکت است که با برنامه‌ریزی یا پیش‌نگری یا بازاریابی فراورده یا فراورده‌ها در همه ی مراحل چرخه ی حیات محصول سروکار دارد. 

به طور کلی مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که از پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و بازاریابی برای محصولات یا خدمات تشکیل می شود. مدیر تولید همواره دغدغه توسعه محصول و بازاریابی محصول را دارد و این دو فعالیت نهایتاً منجر به افزایش درامد، افزایش سهم بازار و افزایش حاشیه سود خواهند شد. از طرف دیگر یک مدیر تولید باید در مورد تحلیل بازار و کارایی ها و ویژگی های محصول مسئولیت پذیر باشد. ازین رو در ساختارهای سازمانی مختلف بعضاً مدیر تولید یک جایگاه سازمانی مشخص و معین را دارد و در بعضی موارد عضو بخش های فروش و بازاریابی و یا عضو بخش مهندسی محسوب می شود.

 

معمولاً برای بررسی عملکرد مدیران تولید شاخصه های سود و ضرر یک بنگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد. یک مدیر تولید باید بتواند خواسته ها و نیازهای بخش فروش و بازاریابی را به بخش های مهندسی و فرایند سازمان انتقال دهد و از طرف دیگر باید بتواند محدودیت های بخش مهندسی و طراحی با توجه به شناختی که از بازار و خواسته مشتریان دارد برطرف نماید تا محصول بدست آمده با هزینه ای منطقی بتواند پاسخگوی بخش عمده ای از نیازهای مشتریان باشد.

مدیر تولید:

یک مدیر تولید فعالیت های مربوط به تولید گروه وسیعی از محصولات مانند خودرو، تجهیزات کامپیوتر، محصولات کاغذی و... را هماهنگ، برنامه ریزی و مدیریت می کند. بسته به میزان بزرگی کارخانه تولیدی، مدیران تولید صنعتی بر کل کارخانه یا بخشی از آن نظارت دارند.

مدیران تولید مسئول برنامه های کنترل کیفیت هستند و باید کیفی بودن محصولات تولیدی در حد قابل قبول را تضمین کنند. آنها معمولا این استانداردهای کیفی را از میان تعدادی از برنامه های استاندارد موجود در کارخانجات تولیدی مانندISO9000  یا شش سیگما انتخاب می کنند. این برنامه ها به مدیریت در تشخیص عیب، یافتن علل و راه حل رفع آن کمک می کند.

ارتباط مدیر تولید با سایر بخش ها:

مدیر تولید  ارتباط کاری نزدیکی با مدیران سایر بخش ها دارد. برای مثال واحد خرید و تدارکات کلیه منابع لازم در بخش تولید را تهیه می کند. وجود اختلاف و شکاف بین این دو بخش می تواند به توقف تولید منجر شود. در روشهای تولید به موقع (Just-in-time) شرکت ها موجودی انبار خود را در حد حداقل نگه می دارند. بنابراین ارتباطات بین مدیران در این روش بسیار مهم است و در صورت کوچکترین ناهماهنگی ممکن است قطعه مورد نیاز در خط تولید در زمان مناسب از انبار تأمین نگردد و عملیات خط تولید با وقفه روبرو شود. آنها همچنین با سایر بخشها مانند فروش، بازاریابی و تحقیق و توسعه ارتباط نزدیکی دارند تا بتوانند شرکت را به موفقیت برسانند.

محیط کار و ساعات کاری:

مدیر تولید معمولا وقت خود را در کارخانه و دفتر کنار آن می گذراند. این افراد اکثرا به صورت تمام وقت و معمولا به صورت شیفتی، به همراه کارگران کار می کنند. در برخی کارخانه ها مدیر تولید حتی شب کاری یا شیفت کاری در روزهای تعطیل نیز دارد.

مسئولیت ها و وظایف مدیر تولید:

1- تصمیم گیری درباره چگونگی استفاده درست از نیروی کار و تجهیزات برای رسیدن به اهداف تولید

2- کنترل تولید محصولات مطابق با برنامه های زمانبندی و بودجه تخصیصی

3- استخدام، آموزش و ارزیابی کارگران به منظور تأمین نیروی انسانی کافی و ماهر برای بخش تولید یا کارخانه

4- تحلیل داده های مربوط به تولید به منظور بررسی میزان انطباف عملیات تولید با برنامه ریزی صورت گرفته

5- نوشتن گزارشات تولید روزانه و ارائه به مدیریت ارشد شرکت

6- نظارت بر کارگران کارخانه برای اطمینان از عمکرد و ایمنی آنها

7- ایجاد راه هایی برای تولید کارآ تر با استفاده از فناوری های روز یا فرایندهای جدید انجام کار

8- تعیین مورد نیاز بودن یا نبودن ماشین های جدید و ساعات اضافه کاری کارگران

9- رفع هر نوع مشکل تولیدی در صورت بروز

استفاده از سیستم اطلاعاتی برای مدیریت تولید:

تولید یا تأمین محصول، کارکرد محوری و اصلی یک بنگاه تولیدی می‌باشد. تنوع زیاد در روشهای تولید محصولات مختلف و شرایط متفاوتی که بر محیط‌های تولیدی حاکم است، طراحی و استقرار سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت تولید را تبدیل به چالشی بزرگ نموده است.

به طور کلی سیستم اطلاعاتی حسابداری نقش مهمی در اثربخشی و کارایی چرخه تولید دارد. ارائه اطلاعات صحیح، دقیق و به موقع توسط سیستم اطلاعاتی حسابداری برای انجام تصمیم گیری‌های زیر ضروری است:

- ترکیب محصولات

- قیمت گذاری محصولات

- برنامه ریزی و تخصیص منابع

- مدیریت بهای تمام شده

در شرایط رقابتی امروز، دسترسی به اطلاعات به موقع، دقیق و صحیح درباره بهای تمام شده محصولات بسیار ضروری است و با توجه به نقشی که چرخه تولید در این زمینه دارد، لازم است حسابداران با شناخت کامل چرخه تولید، به طراحان سیستم‌های اطلاعاتی راهنمایی‌ها و مشاوره های لازم را ارائه کنند.

در واقع نقشی حسابداران، حصول اطمینان از توانایی سیستم اطلاعاتی حسابداری برای فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت چرخه تولید است.

شکل زیر  چگونگی ارتباط چرخه تولید با سایر چرخه ها را تشریح می‌کند. نقش داد و ستدی چرخه درآمد در چرخه تولید به این صورت است که چرخه درآمد اطلاعات سفارش‌های مشتریان و پیش بینی‌های فروشی را به منظور تهیه برنامه تولید، به چرخه تولید ارائه می‌دهد. در مقابل چرخه تولید کالاهای ساخته شده را به منظور فروش به چرخه درآمد ارسال می‌کند.

اطلاعات مربوط به مواد و قطعات مورد نیاز چرخه تولید به منظور تأمین آن، برای چرخه مخارج ارسال می‌شود. در مقابل سیستم اطلاعاتی چرخه مخارج اطلاعات مربوط به هزینه های مواد اولیه و سایر هزینه های انجام شده را به منظور محاسبه بهای تمام شده تولید، برای چرخه تولید فراهم می‌کند. نیاز به نیروی انسانی نیز از طریق ارتباطات با چرخه مدیریت منابع انسانی تأمین می‌شود، این چرخه نیز اطلاعات مربوط به هزینه دستمزد را به آن یک جزء اساسی در محاسبه بهای تمام شده کالاها به چرخه تولید ارسال می‌کند. در پایان اطلاعات مربوط به چرخه تولید به منظور ثبت در دفاتر، به سیستم گزارشگری و دفتر کل ارسال می‌شود. همچنین با به اینکه از اطلاعات گردآوری شده در چرخه تولید برای تصمیم گیری‌های مدیریتی در زمینه برنامه ریزی تولید، بازاریابی و سایر تصمیمات مدیریتی استفاده می‌شود، لازم است این اطلاعات در قالب گزارش‌هایی برای مدیریت ارسال شود. با توجه به اهمیت اطلاعات تهیه شده، می‌توان گفت که هدف طراحی چرخه تولید فراتر از تأمین نیازهای اطلاعاتی گزارشگری مالی برون سازمانی است و بعد مدیریتی این اطلاعات نیز بسیار حائز اهمیت است.

 

 

نمودار چرخه تولید

 

منابع:

کتاب سیستم های اطلاعاتی دکتر مهدی مرادی

شرکت نرم افزار یکتا پژوهان

دانشنامه آزاد ویکی پدیا

سایت مسیر ایرانی

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
mohamad chitsaz |   1395/10/02 20:02:01   |
1     0
به طور کلی مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که از پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و بازاریابی برای محصولات یا خدمات تشکیل می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
meysam gholami |   1395/10/10 17:46:42   |
0     0
مسئولیت ها و وظایف مدیر تولید:

1- تصمیم گیری درباره چگونگی استفاده درست از نیروی کار و تجهیزات برای رسیدن به اهداف تولید

2- کنترل تولید محصولات مطابق با برنامه های زمانبندی و بودجه تخصیصی

3- استخدام، آموزش و ارزیابی کارگران به منظور تأمین نیروی انسانی کافی و ماهر برای بخش تولید یا کارخانه

4- تحلیل داده های مربوط به تولید به منظور بررسی میزان انطباف عملیات تولید با برنامه ریزی صورت گرفته

5- نوشتن گزارشات تولید روزانه و ارائه به مدیریت ارشد شرکت

6- نظارت بر کارگران کارخانه برای اطمینان از عمکرد و ایمنی آنها

7- ایجاد راه هایی برای تولید کارآ تر با استفاده از فناوری های روز یا فرایندهای جدید انجام کار

8- تعیین مورد نیاز بودن یا نبودن ماشین های جدید و ساعات اضافه کاری کارگران

9- رفع هر نوع مشکل تولیدی در صورت بروز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهسا قانعی |   1395/10/22 01:43:52   |
0     0
طراحی چرخه تولید فراتر از تأمین نیازهای اطلاعاتی گزارشگری مالی برون سازمانی است و بعد مدیریتی این اطلاعات نیز بسیار حائز اهمیت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی انوری |   1395/10/24 12:40:03   |
2     0
مدیریت تولید چیست؟مدیر تولید کیست؟چند مورد از وظایف مدیر تولید را نام ببدید؟
الف: مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که از پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و بازاریابی برای محصولات یا خدمات تشکیل می شود
ب: کسی که پیش بینی ، برنامه ریزی و بازاریابی را برای محصولات یا خدمات انجام میدهد
ج: چگونگی استفاده از نیروی کار برای رسیدن به اهداف - کنترل محصولات و مطابقت با پیش بینی ها - استخدام و آموزش کارگران - تهیه گزارشات روزانه و ارائه به مدیریت - نظارت بر کارگران - ایجاده راه برای استفاده از فن آوری های روز - تعیین مورد نیاز بودن یا نبودن ماشین آلات - رفع هر نوع مشکل تولیدی در صورت بروز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا زمانی نیسیانی |   1395/11/04 21:27:54   |
0     0
تولید یا تأمین محصول، کارکرد محوری و اصلی یک بنگاه تولیدی می‌باشد. تنوع زیاد در روشهای تولید محصولات مختلف و شرایط متفاوتی که بر محیط‌های تولیدی حاکم است، طراحی و استقرار سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت تولید را تبدیل به چالشی بزرگ نموده است. طبعاً یک سیستم اطلاعاتی قادر به پشتیبانی از همه روشها و شرایط مختلف تولید برای تمام محصولات نخواهد بود و سیستم‌های اطلاعات مدیریت تولید طیف وسیعی از شرایط تولید مانند محصولات و روشهای ویژه تولید (مانند صنایع فرایندی) تا محصولات و روشهای عمومی‌تر (مانند صنایع ساخت و مونتاژ) را پوشش می‌دهند. سیستم مدیریت فرایند تولید یکتا برای مدیریت صنایع با ماهیت ساخت و مونتاژ طراحی گشته و تولید به روشهای سفارشی ، پروژه‌ای و از قبل برنامه‌ریزی شده را پوشش می‌دهد. روش زیربنایی مورد استفاده در سیستم مدیریت فرایند تولید یکتا مبتنی بر کارکردهای (MRPII) شامل برنامه‌ریزی و زمانبندی تولید (MPS)، فهرست اقلام و مواد تشکیل‌دهنده محصول (BOM)، فرایندهای تولید (Routings)، محاسبه نیاز توزیع شده به مواد (MRP)، محاسبه ظرفیت توزیع شده (CRP) و کنترل عملیات و فعالیتهای تولید (PAC) می‌باشد. مجموعه این کارکردها در ارتباط با کارکردهای مدیریت موجودی‌ها و سفارش‌دهی، کنترل کیفیت و برنامه‌ریزی فروش یک محیط یکپارچه برای مدیریت تولید فراهم می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا باقری بیداخویدی |   1396/02/06 11:44:27   |
1     0
مدیریت گاه تکیه بر تولید و زمانی تکیه بر سازمان و کالبد سازمانی داشته است. امروزه تاکید و تمرکز آن بر منابع انسانی سازمان و نقش آنها در فرایند تولید است. مدیریت منابع انسانی رشته پنهان - آشکار مجموعه فعالیت هایی است که حیات سازمانی یک مجموعه را شکل می دهد، پیش و پس می برد، و با اثرگذاری بر عوامل پیرامونی و تاثیرپذیری از آن، موفقیت یا شکست سازمان را موجب می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا باقری بیداخویدی |   1396/02/06 11:45:26   |
0     0
مدیریت تولید و موجودی به معنی طراحی، به کارگیری و کنترل سیستم‏هایی برای تولید و توزیع کالاهاست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
|   1396/02/22 13:21:06   |
0     0
تعریف مدیریت تولید : عملکردی است. که عهده دار مسئولیت برنامه ریزی تاکتیکی و راهبردی فراورده های موجود و جدید یک شرکت است و مسئول برنامه های کنترل کیفیت هستند

تعریف مدیریت فراورده : عملکرد چرخه ی حیات سازمانی در درون یک شرکت است که با برنامه ریزی یا پیش نگری یا بازار یابی فراورده یا فراورده ها در همه ی مراحل چرخه ی حیات محصول سروکار دارد

بررسی عملکرد مدیران تولید با شاخصه های سود و ضرر یک بنگاه ارزیابی قرار میگیرد

مسئولیت ها و وظایف مدیر تولید :
١- رفع هرگونه مشکل تولیدی در صورت بروز
٢- تعیین مورد نیاز بودن یا نبودن ماشین های جدید و ساعات اضافه کاری کارگران
٣- نظارت بر کارگران کارخانه برای اطمینان از عملکرد و ایمنی انها
٤- نوشتن گزارشات تولید روزانه و ارائه به مدیریت ارشد
٥- ایجاد راه هایی برای تولید کاراتر با استفاده از فناوری های روز با فرایندهای جدید انجام کار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه ابویی مهریزی |   1396/02/24 20:21:05   |
0     0
مدیران تولید صنعتی سازماندهی منابع و خدمات لازم را به تولید میلیون ها محصولات در هر سال در ایالات متحده است. وظایف مدیریتی توسط گیاه متفاوت است، اما بسیاری از مسئولیت های بزرگ تقریبا یکسان برای همه مدیران تولید صنعتی، از جمله برنامه ریزی تولید، نیروی انسانی، تهیه و نگهداری تجهیزات، نظارت بر کنترل کیفیت و موجودی، و هماهنگی فعالیت های تولیدی در میان گروه ها. مدیران تولید صنعتی دارند مسئولیت های متعدد، اما وظیفه اصلی خود است به پخش کردن برنامه تولید به طوری که سهمیه های تولید را برآورده اما محدودیت های مالی و زمان مورد احترام هستند. این مدیران استفاده از فرمولهای ریاضی و وسایل دیگر به تجزیه و تحلیل و هماهنگ پرسنل کارخانه و منابع سرمایه. آنها تصمیم می گیرید که ماشین برای استفاده، چه ماشین آلات جدید، در صورت وجود، نیاز به خریداری شود، که آیا اضافه کاری یا اضافی تغییرات مورد نیاز خواهد بود، و چه دنباله ای از تولید خواهد بود. یک بار اجرا تولید آغاز، آنها نظارت آن را به اطمینان حاصل شود که آن را در برنامه باقی می ماند و برای رفع هر گونه عوارض که ممکن است بوجود می آیند. تکنیک های تولید از خطوط مونتاژ جمعی سنتی به "لاغر" تکنیک های مدرن تولید پیشرفت کرده اند، و مدیران تولید صنعتی داشته اند برای انطباق درآمده است. در حالی که برخی از تولید کنندگان ترکیب تکنیک های تولید ناب و توده، بسیاری دیگر تاکید سیستم تولید ناب. کارگران در خط مونتاژ سنتی انجام یک کار در هر محصول و مسئول تنها بخش کوچکی از مونتاژ می باشد. در تولید ناب، تیم ها در ایستگاه و یا سلول های کار به مونتاژ محصولات. در این سیستم از ایستگاه های، یک، کارگری مستقل کامل یک بخش از فرایند مونتاژ. کارگران می توانید تمام مشاغل در یک تیم به جای به طور کامل تمرکز بر یک فرایند را انجام دهد. استفاده از یک سیستم تولید ناب است که شرکت های جلوگیری از محدودیت های خط مونتاژ سنتی و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتر در فرایند تولید خود لذت ببرید. به عنوان یک نتیجه، آنها به راحتی می توانید سطح تولید در خطوط تولید مختلف تغییر دهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sudabe bakhshi |   1396/02/26 21:24:52   |
0     0
مدیریت تولید ، عملکردی است که عهده‌دار مسئولیت برنامه‌ریزی تاکتیکی و راهبردی فراورده‌های موجود و جدید یک شرکت است.[۲] مدیریت فراورده، عملکرد چرخهٔ حیات سازمانی در درون یک شرکت است که با برنامه‌ریزی یا پیش‌نگری یا بازاریابی فراورده یا فراورده‌ها در همهٔ مراحل چرخهٔ حیات محصول سروکار دارد.[۳]

مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که از پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و بازاریابی برای محصولات یا خدمات تشکیل می شود. مدیر تولید همواره دغدغه توسعه محصول و بازاریابی محصول را دارد و این دو فعالیت نهایتاً منجر به افزایش درامد، افزایش سهم بازار و افزایش حاشیه سود خواهند شد. از طرف دیگر یک مدیر تولید باید در مورد تحلیل بازار و کارایی ها و ویژگی های محصول مسئولیت پذیر باشد. ازین رو در ساختارهای سازمانی مختلف بعضاً مدیر تولید یک جایگاه سازمانی مشخص و معین را دارد و در بعضی موارد عضو بخش های فروش و بازاریابی و یا عضو بخش مهندسی محسوب می شود.

معمولاً برای بررسی عملکرد مدیران تولید شاخصه های سود و ضرر یک بنگاه مورد ارزیابی قرار میگیرد. یک مدیر تولید باید بتواند خواسته ها و نیازهای بخش فروش و بازاریابی را به بخش های مهندسی و فرایند سازمان انتقال دهد و از طرف دیگر باید بتواند محدودیت های بخش مهندسی و طراحی با توجه به شناختی که از بازار و خواسته مشتریان دارد برطرف نماید تا محصول بدست آمده با هزینه ای منطقی بتواند پاسخگوی بخش عمده ای از نیازهای مشتریان باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sudabe bakhshi |   1396/03/02 17:27:51   |
0     0
فعالیت اصلی چرخه تولید عبارتند از:
1- طراحی محصول
-2- برنامه ریزی و برنامه ی زمانی تولید
3- -عملیات تولید
4- حسابداری صنعتی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/03/31 23:22:09   |
1     0
فعالیت اصلی چرخه تولید عبارتند از:
1- طراحی محصول
-2- برنامه ریزی و برنامه ی زمانی تولید
3- -عملیات تولید
4- حسابداری صنعتی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/03/31 23:24:15   |
0     0
مدیریت تولید چیست؟مدیر تولید کیست؟چند مورد از وظایف مدیر تولید را نام ببدید؟
الف: مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که از پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و بازاریابی برای محصولات یا خدمات تشکیل می شود
ب: کسی که پیش بینی ، برنامه ریزی و بازاریابی را برای محصولات یا خدمات انجام میدهد
ج: چگونگی استفاده از نیروی کار برای رسیدن به اهداف - کنترل محصولات و مطابقت با پیش بینی ها - استخدام و آموزش کارگران - تهیه گزارشات روزانه و ارائه به مدیریت - نظارت بر کارگران - ایجاده راه برای استفاده از فن آوری های روز - تعیین مورد نیاز بودن یا نبودن ماشین آلات - رفع هر نوع مشکل تولیدی در صورت بروز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/03/31 23:28:27   |
0     0
سیستم برنامه ریزی تولید و مواد چیست ؟
نیاز مواد ازطریق آر ران دی مشخص می شود و این سیستم مرتبط با انباربوده و براساس تعداد درخواست مواد خرید انجام می گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جعفری پور |   1397/02/02 09:20:18   |
0     0
مسئولیت ها و وظایف مدیر تولید :
١- رفع هرگونه مشکل تولیدی در صورت بروز
٢- تعیین مورد نیاز بودن یا نبودن ماشین های جدید و ساعات اضافه کاری کارگران
٣- نظارت بر کارگران کارخانه برای اطمینان از عملکرد و ایمنی انها
٤- نوشتن گزارشات تولید روزانه و ارائه به مدیریت ارشد
٥- ایجاد راه هایی برای تولید کاراتر با استفاده از فناوری های روز با فرایندهای جدید انجام کار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/02/31 12:00:17   |
0     0
تعریف: مدیریت تولید و موجودی به معنی طراحی، به کارگیری و کنترل سیستم‏هایی برای تولید و توزیع کالاهاست
اهداف، سیاست‏ها و تصمیمات مدیریت تولید و موجودی باید با اهداف کلی سازمان و نیز اهداف بازاریابی، مالی و تولید سازگار باشد.
انواع راهبردهای ساماندهی محصول:
سیستم‏های انبار- مبنا
سیستم ساخت برای انبار (MTS)
سیستم‏های سفارش- مبنا
سیستم‏های مونتاژ طبق سفارش (ATO)
ساخت طبق سفارش (MTO)
مهندسی طبق سفارش (ETO)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/16 14:08:25   |
0     0
مدیران تولید مسئول برنامه های کنترل کیفیت هستند آنها معمولا با استفاده از برنامه های استاندارد تولیدی مانند شش سیگما در تشخیص عیب، یافتن علل و راه حل رفع آن ،کمک می گیرند.
شش سیگما یک نگرش منضبط، داده محرک و روشی برای حذف عیبها در هر فرایند و محصول می‌باشد. این فرایند از ساخت تا فروش را در برمی گیرد و شامل همه محصولات و خدمات ارائه شده از سوی یک سازمان می گردد.
اهداف شش سیگما:
کاهش نوسانات و تغییرات
کاهش ایرادات
بهبود بازدهی فرایندها
افزایش رضایت مشتری
کاهش هزینه‌ها
بهبود کیفیت
روشی سیستماتیک جهت حل مسائل
تقویت بنیه رقابتی سازمان
کاهش سیکل زمانی (تحویل به موقع)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/16 14:18:19   |
0     0
سیستم JIT عبارت از سیستمی است که مواد به موقع و به حد نیاز خریداری و همزمان در فرآیند تولید ، مصرف و به کالای ساخته شده در طی روز تبدیل شود و بلافاصله بسته بندی ، بارگیری و برای مشتریان ارسال گردد. چنین سیستم بسیار دقیق ، مستلزم برنامه ریزی دقیق ، هماهنگی موثر ، همکاری صمیمانه بین کارکنان و مدیران است و هنگامی تحقق پیدا می کند که فرهنگ سازمانی مطلوب و وجدان کاری واقعی و انضباط پذیری داوطلبانه و خود کنترلی در یک کار گروهی وجود داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شیما قمشاهی |   1397/03/28 20:29:35   |
0     0
مدیریت تولید و موجودی

مدیریت تولید و مدیریت موجودی بصورت یکپارچه مطرح می‏شوند
تعریف: مدیریت تولید و موجودی به معنی طراحی، به کارگیری و کنترل سیستم‏هایی برای تولید و توزیع کالاهاست
اهداف، سیاست‏ها و تصمیمات مدیریت تولید و موجودی باید با اهداف کلی سازمان و نیز اهداف بازاریابی، مالی و تولید سازگار باشد.
انواع راهبردهای ساماندهی محصول:
سیستم‏های انبار- مبنا
سیستم ساخت برای انبار (MTS)
سیستم‏های سفارش- مبنا
سیستم‏های مونتاژ طبق سفارش (ATO)
ساخت طبق سفارش (MTO)
مهندسی طبق سفارش (ETO)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
هادی احمدی نسب |   1397/10/09 00:37:55   |
0     0
معمولا برای بررسی عملکرد مدیران تولید شاخصه های سود و ضرر یک بنگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد. یک مدیر تولید باید بتواند خواسته ها و نیازهای بخش فروش و بازاریابی را به بخش های مهندسی و فرایند سازمان انتقال دهد و از طرف دیگر باید بتواند محدودیت های بخش مهندسی و طراحی با توجه به شناختی که از بازار و خواسته مشتریان دارد برطرف نماید تا محصول بدست آمده با هزینه ای منطقی بتواند پاسخگوی بخش عمده ای از نیازهای مشتریان باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

کتاب استادی در اصول امواج الیوت

کتاب استادی در اصول امواج الیوت

کنستانس براون
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی