تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
یک روش عالی برای موفقیت در کار این است: افکارتان را روی کاغذ بیاورید. - برایان تریسی

با سلام و احترام؛

پیرو بخشنامه شماره 88/105972 مورخ 1388/5/19 بدین وسیله به استحضار می رساند؛ نحوه تسهیم نمودن کلیه مبالغ پرداختی توسط مشتریان بعد از سررسید در ارتباط با بدهی های آنان (ناشی از اخذ تسهیلات، وام قرض الحسنه و خدمات بانکی دریافت شده نظیر گشایش اعتبار اسنادی وصدور ضمانتنامه ) در یک هزار و یک صد و بیست و پنجمین جلسه مورخ 1390/2/27 شورای محترم پول و اعتبار مطرح و مصوب گردید.

 

همچنین آن شورای محترم موضوع اعطای اختیار به مؤسسات اعتباری درخصوص اعمال روش تسهیم فوق الاشاره را برای قراردادهای منعقده قبلی نیز در جلسه فوق الذکر مورد تصویب قرار داد. متن مصوبه شورای محترم پول و اعتبار در خصوص دو موضوع فوق الذکر عینًا به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می گردد:

  1. کلیه مبالغ پرداختی توسط مشتریان بعد از سررسید در ارتباط با بدهی های آنان باید بین  اجزاء بدهی تسهیم بالنسبه گردد . بدین ترتیب که چنانچه بدهی مشتری ناشی از تسهیلات اعطایی باشد، مبالغ پرداختی از سوی مشتریان بعد از سررسید بین سه جزء اصل تسهیلات، سود (در عقود مشارکتی، فواید مترتب بر اصل) و وجه التزام تأخیر تأدیه دین تسهیم بالنسبه گردد و چنانچه بدهی مشتری ناشی از وام قرض الحسنه اعطایی باشد، مبالغ پرداختی از سوی مشتریان بعد از سررسید بین سه جزء اصل وام، کارمزد و وجه التزام تأخیر تأدیه دین تسهیم بالنسبه گردد. همچنین درصورتی که بدهی مشتری ناشی از خدمات بانکی شامل گشایش اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه باشد، مبالغ پرداختی از سوی مشتریان بعد از سررسید در قرارداد بین دو جزء اصل مبالغ پرداختی از سوی مؤسسه اعتباری به جای مشتری و وجه التزام تأخیر تأدیه دین متعلقه تسهیم بالنسبه گردد، مشروط  برآن که موضوع به نحو مقتضی در قراردادهای اعطای تسهیلات و وام قرض الحسنه و ارایه خدمات منعقده فی مابین مؤسسه اعتباری و مشتری درج گردد.

 

  1. به مؤسسات اعتباری اختیار داده می شود از طریق تنظیم تفاهم نامه ای جدید با مشتریان، روش تسهیم بالنسبه نمودن  مبالغ پرداختی بعد از سررسید توسط مشتریان به شرح مندرج در بند ( ١) را برای کلیه قراردادهای منعقده قبلی فی مابین مؤسسه اعتباری و مشتری اعم از قراردادهای اعطای تسهیلات، وام قرض الحسنه و ارایه خدمات بانکی که موضوع تسهیم بالنسبه نمودن به طریق مذکور در بند(1) درج نگردیده اجرا نمایند. خواهشمند است دستور فرمائید؛ مراتب به قید تسریع به کلیه واحدهای ذی ربط ابلاغ و برحسن اجرای آن نظارت گردد.

 

منبع: بانک مرکزی

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

بیمه های مهندسی

بیمه های مهندسی

ا. س. شابال
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی