تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اول مشورت، دوم تصمیم و سوم انتخاب سه رکن موفقیت هستند - لوپ دووکا

دوست دارید ثروتمند بشید اینطور نیست. بیشتر افراد با شنیدن کلمه ثروت حسابی ذوق‌زده میشن. در این مطلب از سایت بورسینس، قصد داریم به موضوع ثروتمند شدن در بورس بپردازیم. این روزا همه از بورس صحبت می‌کنن. جالبه که در اکثر مواقع در اخبار تلویزیون و سایت‌های خبری فقط زمانی که بورس در حال افزایش هست، مطالبی درباره رکوردشکنی شاخص بورس و بازدهی بالای بورس نقل میشه.

 

فعالان قدیمی بازار بورس میدونن که بورس همیشه اینطور پربازده و پرسروصدا نبوده و تقریبا از اواسط سال 91 بود که بازار بورس بازدهی خوبی رو نصیب سرمایه‌گذاران کرد. البته همیشه در بورس شرکت‌های بودن که سهام‌شون برعکس بازار، بازدهی خوبی رو داشته.

 

ولی آیا بازدهی بورس خوب خواهد بود؟ هیچکس نمیتونه جواب قطعی بده. میخوام یه راهی رو به شما پیشنهاد کنم که با رفتن در این راه، چه بازار بورس مثبت باشه و چه منفی، به سمت آزادی مالی و بدست اوردن یه سرمایه خوب حرکت خواهید کرد.

 

اول بذارید بگم که اگه ولخرج هستید و خرج‌های بیهوده می‌کنید، این عادت خیلی بد رو کنار بذارید. نگید عادت کردم. کافیه اراده کنید و به خودتون قول بدید که هیچ وقت پولی که با زحمت و صرف وقت و انرژی بدست اوردید رو بیهوده خرج نکنید.

 

خرج‌های بیهوده چه چیزهایی هستن؟

– خرج کردن برای لوازمی که بهشون احتیاجی ندارید. ثروتمند شدن با سرمایه گذاری در بورس
– خرید چیزهایی که بیشتر هزینه روی دستتون میذاره تا درآمد.
– خرید لباس و وسایل تزیینی برای اینکه غریبه‌ها رو تحت تاثیر قرار بدید.
– خرید موبایل و تبلت و لپ تاپ گرون‌قیمت و این جور گجت‌هایی که هر لحظه مدل‌های جدیدترش به بازار میاد و چیزی جز خرج روی دستتون نمیذاره
– و خرج کردن‌های بیخود و بی‌جهت دیگه که بیشتر ماها میدونیم چه چیزهایی هستن ولی بازهم انجام میدیم.

 

همه شما که این مطلب رو میخونید حتما یه شغل دارید و به هر حال پولی رو از یه راهی بدست میارید. خب برای رسیدن به آزادی مالی و بدست آوردن ثروت از طریق بورس چیکار کنید، در یک جمله میگم: « حداقل 10 درصد از درآمدتون رو (هرچقدر هم که کم باشه) سهام بخرید و سرمایه‌گذاری کنید»

 

اول کار مشخص کنید که چقدر از درآمد ماهیانه‌تون رو می‌خواید سرمایه‌گذاری بخرید. اینکارو با توجه به تجربه هزینه‌ها و درآمدهای ماه‌های قبل‌تون انجام بدید. وقتی اون درصد رو مشخص کردید، دیگه کمش نکنید بلکه افزایش بدید.


نکته خیلی مهم اینه که وقتی پولی دستتون اومد، همون اول کار باید پولی که برای سرمایه‌گذاری (خرید سهام، خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری و…) اختصاص دادید رو از روی درآمد بردارید و کنار بذارید. یعنی تا پول دستتون اومد، مقداری که مشخص کردید رو به حسابی که مخصوصا برای سرمایه‌گذاری باز کردید واریز کنید.

نگید وقتی هزینه‌هام رو کردم و تموم شد هرچی باقی موند رو سرمایه‌گذاری می‌کنم، این غلطه و به احتمال قوی همه پولی که دارید رو خرج می‌کنید.اگه بدهکار هستید، هر ماه مبلغی رو بابت بدهی‌ها پرداخت کنید ولی سرمایه‌گذاری همیشه باید جای خودش باقی بمونه.

 

اگه قبلا پس انداز نمی‌کردید اولش سخته ولی بعد عادت می‌کنید که حداقل ده درصد از پولی که درمیارید رو بذارید کنار، انگار اصلا این پول مال شما نیست. خیلی جالبه که هزینه‌ها خودش جفت و جور میشه، امتحان کنید تا ببینید هرچقدر برای هزینه‌های ماه کنار می‌ذارید با همون مقدار زندگیتون میچرخه.

 

بهتره سرمایه‌ای که در حساب جدا گذاشتید رو فورا بکار بگیرید تا نتونید به آسونی خرجش کنید. (البته مثلا اگه سهام بخرید، امکان فروش سهام همیشه هست ولی چون چندروز طول میکشه تا پولش دستتون برسه، دیگه فکر فروشش رو از سرتون بیرون می‌کنید) برای یادگیری بورس و کسب ثروت از طریق معامله گری در بورس من “کتاب ثروت نهفته در بورس ایران” که نوشته خانم “مهرناز سلطانی هست رو به شما پیشنهاد میکنم .

 

 

منبع:

بورسینس

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
مهدیه میرجلبلی |   1396/02/25 17:47:09   |
0     0
حتی اگه میتونید ماهی 200 هزار تومان سهام بخرید، بازم انجامش بدید.
نباید قدرت پس‌اندازهای جزیی رو دست کم بگیرید. بیشتر افراد این نکته رو میدونن که باید پس‌انداز کنن و اینکارو هم کم و بیش انجام میدن ولی آخرش کارو خراب می‌کنن و همه پولی که جمع کردن رو برای خرید چیزی که هیچ نفعی براشون نداره و براشون هزینه میتراشه خرج میکنن.

مثلا چندماه کار میکنن و پولی که از هزینه‌های ماهانه زیاد میاد رو در حساب بانکی میذارن. یه روز یه گوشی موبایل دست یکی از دوستاشون یا توی اینترنت یا پشت ویترین مغازه میبینن و به اولین جایی که بتونن سفارش خرید رو میدن و کارت بانکی رو میکشن و همه پولی که با چندماه کار جمع کرده بودن رو خرج خرید موبایل گرون‌قیمتی میکنن که هیچ احتیاجی بهش نداشتن.

اینجور افراد دفعه بعدی کمی زرنگ‌تر میشن و پول خیلی بیشتری رو جمع میکنن برای خرید ماشین، ولی اون موقع که میخواستن ماشین رو بخرن اصلا یادشون نمیاد که ماشین بیمه سالیانه، لاستیک و روغن می‌خواد و استهلاک داره. در واقع پولشون رو خرج کردن که هزینه بخرن.

منکر این نمیشم که ماشین شخصی برای آسایش شماست ولی کدوم برای شما مهم‌تره، آسایش فعلی شما یا استقلال مالی در آینده؟ هرکدوم برای شما مهمتره در راستای همون قدم بردارید.

اگه استقلال مالی دارید که همین الان ماشین بخرید و آسایش رو داشته باشید ولی اگه استقلال مالی ندارید، به نظرم کار عاقلانه‌ای نیست که پس‌اندازتون و استقلال مالی آینده رو برای خرید چیزی که مرتب براتون خرج میتراشه از دست بدید.

سوال دیگه‌ای که ممکنه پیش بیاد اینه که چطور میشه سهام خرید؟ یا اینکه ما تو شهرمون بازار بورس نداریم یا من که پولم خیلی کمه و مگه میشه مثلا با 50 هزار تومان سهام بخرم؟ جوابش اینجاست : الان دیگه ناسلامتی اینترنت همه جا هست، دیگه لازم نیست برای خرید سهام حضورا وارد یکی از بازارهای بورس بشید یا حتی دیگه لازم نیست به کارگزار زنگ بزنید که براتون سهام بخره.

الان سیستم‌های آنلاین خرید و فروش سهام هستن که از طریق کارگزاری‌ها به افراد متقاضی داده میشه و همه میتونن هرجای دنیا که هستن با وصل شدن به اینترنت و وارد شدن به سایت کارگزاری، خرید و فروش سهام رو بصورت آنلاین و لحظه‌ای انجام بدند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صدیقه نیک روش |   1396/03/31 22:44:04   |
0     0
خرج‌های بیهوده چه چیزهایی هستند:
– خرج کردن برای لوازمی که بهشون احتیاجی ندارید. ثروتمند شدن با سرمایه گذاری در بورس
– خرید چیزهایی که بیشتر هزینه روی دستتون میذاره تا درآمد.
– خرید لباس و وسایل تزیینی برای اینکه غریبه‌ها رو تحت تاثیر قرار بدید.
– خرید موبایل و تبلت و لپ تاپ گرون‌قیمت و این جور گجت‌هایی که هر لحظه مدل‌های جدیدترش به بازار میاد و چیزی جز خرج روی دستتون نمیذاره
– و خرج کردن‌های بیخود و بی‌جهت دیگه که بیشتر ماها میدونیم چه چیزهایی هستن ولی بازهم انجام میدیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید نورالهی |   1396/04/01 12:40:32   |
0     0
اولین مسئله درداشتن امنیت مالی این است که ولخرجی رو کنار بذارید. نگید عادت کردم. کافیه اراده کنید و به خودتون قول بدید که هیچ وقت پولی که با زحمت و صرف وقت و انرژی بدست اوردید رو بیهوده خرج نکنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آرزو السادات آینده |   1396/04/05 12:25:53   |
0     0
اگر واقعا می خواهید وارد دنیای بورس شوید و سود کنید باید حوصله کنید و به دقت این مطلب را بخوانید. بورس هر روز رکورد می شکند و خیلی ها دوست دارند وارد بازی بورس شوند و سود کنند. هم اکنون بازدهی بورس به 120 درصد رسیده یعنی اینکه هر کس در بورس پولی داشته سرمایه او بیش از دو برابر شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مدیریت دانش(km) و برنامه ریزی منابع انسانی(ERP) با نگرش سیستم های اطلاعاتی

مدیریت دانش(km) و برنامه ریزی منابع انسانی(ERP) با نگرش سیستم های اطلاعاتی

دکتر اکبر عالم تبریز - علیرضا محمد رحیمی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی