تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اگر حس روییدن در تو باشد، حتی در کویر هم رشد خواهی کرد.

صدور اینگونه ضمانتنامه ها به درخواست صاحبان کالاهای وارداتی (اعم از کالاهای نمایشگاهی، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و وسایل شخصی سفرا و کارداران خارجی و ...) جهت ترخیص موقت این کالاها به منظور انجام پروژه ای در زمان مشخص، شرکت در نمایشگاههای بین المللی، انجام مأموریت سفرای خارجی و... و به نفع یکی از گمرکات کشور (به عنوان ذینفع ضمانتنامه) صورت می پذیرد؛

 

بدین ترتیب که بانک ضامن به موجب آن، متعهد به پرداخت مبلغ معینی وجه نقد در سررسید معین به ذینفع (گمرک) در صورت عدم خروج آن کالا پس از موعد مقرر(اتمام نمایشگاه، انجام پروژه، مأموریت و ...) می گردد.

مدارک مورد نیاز

- دریافت و تکمیل فرم ها و تعهدنامه های مربوط به درخواست ضمانتنامه از شعبه دارنده حساب در سربرگ شرکت با امضاء و مهر مجاز (تأییدیه امضاء توسط شعبه الزامی است)

- ارائه تصویر مدارک مربوط به رابطه پایه اعم از: آگهی/دعوتنامه شرکت در مناقصه، قرارداد، اعتبار اسنادی، ابلاغیه ارجاع کار و سایر اسناد مربوطه در دو نسخه(برابر اصل نمودن کلیه نسخ توسط شعبه اجباری است)

- ارائه کلیه مدارک مورد نیاز مراجع اعتباری بانک (شعبه و مراجع بالاتر)

- ارائه سایر مدارک متناسب با شرایط خاص درخواست

- اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط بانک

توجه۱: در صورت تودیع کل مبلغ ضمانتنامه به صورت ارز، نیاز به اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نمی باشد .

توجه۲: صدور انواع ضمانتنامه‌ها در قالب قراردادهای داخلی تا سقف ده میلیارد ریال نیازی به اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

توجه۳: صدور انواع ضمانتنامه‌های ارزی مورد نیاز اشخاص حقیقی وحقوقی غیر ایرانی صرفاً درصورت توثیق ۱۰۰ درصد عین وجه‌الضمان به ارز و بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است.

وثایق و تضامین مورد نیاز

میزان وثایق مطابق با مفاد آئین نامه صدور ضمانتنامه و ظهرنویسی از طرف بانک ها و حسب مجموعه مقررات ارزی ابلاغی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین خط مشی اعتباری بانک و تصمیم مراجع اعتباری، بر اساس ظرفیت و اهلیت اعتباری مشتری در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه تعیین خواهد گردید .

کارمزد

مبنای تعرفه کارمزد براساس نوع و ترکیب وثایق مأخوذه، به صورت روزشمار و به عهده بانک کارگزار/ ضمانتخواه می باشد.

سایر توضیحات

- بانکها مجاز به صدور ضمانتنامه تعهد پرداخت ارزی بابت تضمین وام، هر نوع تسهیلات ارزی دریافتی‌از موسسات مالی و بانکهای خارجی" بجز مواردی که مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واقع شده است" نمی‌باشند .

- قبول و ابلاغ ضمانتنامه مستقیم در رابطه با اعتبار اسنادی و قراردادهای ارزی که از محل ارز متقاضی تأمین می‌گردد و همچنین ضمانتنامه مستقیم صادره توسط بانکهای ایرانی، شعب بانکهای ایرانی در خارج از کشور و واحدهای بانکهای ایرانی بلامانع می‌باشد.

 

منبع: بانک ملت

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم

چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم

نیکلاس دارواس
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی