تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
تصمیم درست برآیند فلسفه ای درست و استوار است. - کونوسوکی ماتسوشیتا

استراتژی مجموعه قوانین وارداتی نیست که کسی برایتان دیکته کند و شما کورکورانه پیروی کنید. بلکه استراتژی پاسخ شما به این سوال است: چگونه معامله گر بهتری شوم. رابطه ی من با استراتژیم به گونه ای است که نمی دانم من او را ساخته و نوشته ام یا او مرا. کلمه ی مقدس استراتژی برای من وزنی همسنگ با دین دارد. گویی قرار است خودم برای خودم مکتب و آیین زندگی نازل کنم.

 

رابطه ی ما با استراتژیمان به گونه ای است که نمی دانم من او را ساخته و نوشته ام یا او مرا. کلمه ی مقدس استراتژی برای من وزنی همسنگ با دین دارد. گویی قرار است خودم برای خودم مکتب و آیین زندگی نازل کنم.

استراتژی  مجموعه ای قوانین خشک و بزدلانه معاملاتی مثل رعایت وزن سهم ها در سبد سهام نیست. استراتژ ی معاملاتی  حتی در مورد ساعت خواب، افرادی که باید ببینیم و نبینیم، تلفن هایی که باید جواب بدهیم و ندهیم، کتاب هایی که باید بخوانیم، چیزهایی که باید یاد بگیرم و حتی در مورد موسیقی که باید گوش دهیم، حرف می زند.


استراتژی مجموعه قوانین وارداتی نیست که کسی برایتان دیکته کند و شما کورکورانه پیروی کنید. بلکه استراتژی پاسخ شما به این سوال است: چگونه معامله گر بهتری شوم. در واقع استراتژ ی نقشه ی راه بین شما ” الان” و شما در ” آینده” است. “متعهد ماندن به استراتژی” قطعا عبارت غلطی است زیرا، استراتژی آیینه ای از شخصیت خودتان است.استراتژی چیزی است که باعث می شود از زندگی حرفه ای خود لذت ببرید.

استراتژی تنها یک سپر تدافعی دربرابر حوادث دائمی بیرونی نیست. استراتژی یعنی فهم حوادث بیرونی و در شرایط حال و واکنش مناسب نشان دادن به آنها. استراتژ ی یعنی رقص با ریتم تغییرات. کارکرد استراتژی در ساعات کاری بورس نیست بلکه تمام ٢۴ ساعت را در بر می گیرد.

 

کلمه فرهنگ را بقدری بخوردمان دادن که تبدیل به کلیشه ای بی معنا شده است ولی، به معنای کلمه استراتژی مقوله ای فرهنگی است. یعنی اینکه چگونه کودکی خود را سپری کردید، اینکه اجداد شما چگونه گذران عمر و تحصیل مال کرده اند، اینکه فرزند چندم خانواده اید و از چه شهری هستید، بر استراتژی شما تاثیر گذار است.

 

اینکه چقدر معتقدید سرنوشت تان دست خودتان است یا اینکه چقدر از اعماق وجودتان باور دارید می توانید بهتر شوید، بر استراتژ ی شما موثر است. استراتژ ی فقط تشکیل پورتفوی نیست. استراتژی برنامه ی مدون برای عالی شدن است. برنامه ای که هر چند وقت یکبار باز نگری می شود.


استراتژ ی موضوعی مافوق سوال سخیف ” چی بخرم؟” است. استراتژ ی یعنی لذت بردن از بازار لذت بردن از تک تک ثانیه هایی که صرف جنگ برای بهتر شدن می شود. نیازی نیست ساعت ها در غار تنهایی سلوک کنید تا استراتژ ی بنویسید. او همین لحظه وجود دارد. شکل گرفته است. احتمالا چند ضربه ای چکش هم خورده است. کافی است توجه کنید. اندکی بهش فکر کنید و خیلی ساده با خود بیاندیشید که دقیقا در این لحظه چه کنم که اندکی بهتر شوم.

 

امام علی می گوید: ” خود شناسی، خدا شناسی است”

خودتان رو بشناسید. از خودتان لذت ببرید. خودتان را تشویق کنید و بجای فقط فکر کردن به پول از دائم بهتر شدن لذت ببرید. باور کنید این لذت، لذیذ تر از کسب سود های شانسی است.

 

 

منبع:

فراچارت

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
سعید نورالهی |   1396/04/14 12:49:22   |
0     0
استراتژ ی برای من مجموعه ای قوانین خشک و بزدلانه معاملاتی مثل رعایت وزن سهم ها در سبد سهام نیست. استراتژ ی معاملاتی من حتی در مورد ساعت خواب، افرادی که باید ببینم و نبینم، تلفن هایی که باید جواب بدهم و ندهم، کتاب هایی که باید بخوانم، چیزهایی که باید یاد بگیرم و حتی در مورد موسیقی که باید گوش دهم، حرف می زند.
استراتژی مجموعه قوانین وارداتی نیست که کسی برایتان دیکته کند و شما کورکورانه پیروی کنید. بلکه استراتژی پاسخ شما به این سوال است : چگونه معامله گر بهتری شوم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا حاتمی |   1396/04/14 16:38:39   |
0     0
اینکه چقدر معتقدید سرنوشت تان دست خودتان است یا اینکه چقدر از اعماق وجودتان باور دارید می توانید بهتر شوید، بر استراتژ ی شما موثر است. استراتژ ی فقط تشکیل پورتفوی نیست. استراتژی برنامه ی مدون برای عالی شدن است. برنامه ای که هر چند وقت یکبار باز نگری می شود.
استراتژ ی موضوعی مافوق سوال سخیف ” چی بخرم؟” است. استراتژ ی یعنی لذت بردن از بازار لذت بردن از تک تک ثانیه هایی که صرف جنگ برای بهتر شدن می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محسن حداد زاده نیری |   1396/04/18 20:37:51   |
0     0
استراتژی مجموعه قوانین وارداتی نیست که کسی برایتان دیکته کند و شما کورکورانه پیروی کنید. بلکه استراتژی پاسخ شما به این سوال است : چگونه معامله گر بهتری شوم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

کتاب بورس ، سهام و نحوه ی قیمت گذاری سهام

علی امانی-غلامحسین دوانی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی