تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
کار ارزانترین دارویی است که برای رفع نگرانی ساخته شده است. - دیل کارنگی

جورج سوروس، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی یهودی الاصل با بیست و دو میلیارد دلار ثروت جزو ثروتمند ترین مردان جهان بوده.او متولد ماه اوت 1930 میلادی در بوداپست مجارستان و رئیس هیئت مدیره بنیاد سوروس است

 

وی دلال ارز، سرمایه گذار در بازار سهام، تاجر، و فعال سیاسی امریکایی است. سوروس رئیس هیات مدیره بنیاد سوروس و موسسه جامعه باز و همچنین عضو سابق هیات مدیره شورای روابط خارجی است.

پول وولکر، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا، در سال ۲۰۰۳ در پیش گفتار کتاب سوروس کیمیای دارائی نوشت:

«جورج سوروس خود را به عنوان نشانه‌ای از یک ارز باز بسیار موفق به ثبت رسانده‌است، کسی که با هوشیاری تمام، مقادیر عظیم پول را زمانی که هنوز وقت برای ادامه بازی زیاد به نظر می‌رسد بیرون می‌کشد. حجم قابل توجهی از آنچه را برده‌است امروزه به تشویق ملت‌های نو ظهور و در حال تغییر اختصاص داده تا بتوانند در راه تبدیل شدن به یک «جامعه باز» قدم بردارند. جامعه باز نه تنها در زمینه تجارت آزاد بلکه (و از آن مهم تر) در تحمل افکار جدید و اشکال متفاوت تفکر و زندگی.»

 

چکیده ای از زندگی او
وی که در بوداپست متولد شد پس از به قدرت رسیدن کمونیست ها فورا خود را به انگلستان رساند و در همانجا به تحصیل مشغول شد. او بشدت تحت تاثیر افکار پوپر فیلسوف انگلیسی است و از دارایی ها و نفوذ رسانه ای خود در بحث انقلاب های مخملین با محوریت دموکراسی در کشورهای بلوک شرق بسیار بهره گرفت.

در سنین جوانی سوروس فعالیت معاملاتی خود را در بازار سیاه مجارستان در طی جنگ جهانی دوم آغاز کرد. با اجتناب از سرنوشت بسیاری از مردم یهودی او به عنوان نوه ی یکی از مقامات مجارستان از اشغال نازی ها جان سالم به در برد و مجارستان را در سال 1947 به قصد زندگی در انگلستان ترک کرد.

در طی زمان زندگی در انگلستان سوروس  از مدرسه اقتصاد لندن فارغ التحصیل شد. در حالی که تحصیل سوروس تازه آغاز شده بود به کار یک معلم و فیلسوف به نام کارل پوپر علاقه مند شد که  تاثیر زیادی در تفکر، حرفه و کارهای بشر دوستانه بعدی او داشت.

در سال 1956 او به ایالات متحده رفت و به طور عمدع بع عنوان یک تحلیلگر مالی مشغول به کار شد.

سوروس در سال 1969 اولین صندوق های تامینی خود را دور از ساحل بنا نهاد، که تا حد زیادی از طریق سفته بازی وسیع و پر بازده گشت.

در سال 1970 سوروس شرکت صندوق کوانتومی را با جیم راجرز تاسیس کرد و توانست بیش از 4000 درصد بازدهی در عرض ده سال پس از آن ایجاد کند که بیشتر ثروت گسترده سوروس را رقم زد و دارایی خالص او را به 11 میلیارد دلار رساند.

در سال 1979 سوروس فعالیت های بشردوستانه خود را با ارائه کمک های مالی برای دانش آموزان سیاه پوست با حضور در دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی آغاز کرد امروز او رئیس موسسه جامعه باز است و تاسیس بسیاری از سازمان های خیریه که در بیش از 50 کشور جهان از جمله اروپای مرکزی و شرقی، شوروی سابق، آفریقا، امریکا لاتین، آسیا، و ایالات متحده آمریکا  که در حال حاضر فعال هستند از خدمات او محسوب می گردد. در سال های اخیر شبکه بنیادهای سوروس بیش از 400 میلیون دلار برای حمایت از پروژه های بشر دوستانه صرف کرده است .

در سال 1988 سوروس برای پیوستن به تصاحب بانک فرانسه دعوت شد، اما او این پیشنهاد را نپذیرفت، به جای آن سهام این بانک را خرید اما در سال 2002، دادگاهی در فرانسه حکم داد که سوروس قادر به انجام این معامله از نظر قانونی نبوده و بیش از 2 میلیون دلار جریمه شد.

در تحلیلهای مالی در سال 1990 اعلام گردید که که این سفته بازی ها در  تضعیف اقتصادهای آسیایی و آمریکای لاتین نقش عمده ای داشته است.

در سال 1992، سوروس تاسیس دانشگاه مرکزی اروپا را با توان مالی خود در بوداپست مجارستان پایه ریزی کرد.

سوروس بیشتر شهرت خود را در سال 1992 میلادی کسب کرد، زمانی که او اقدام به عرضه 10 میلیارد پوند با نرخ کمتر  از بانک مرکزی انگلیس کرد و  باعث کاهش اعتبار پوند در برابر دلارگردید که در اقتصاد انگلستان به چهارشنبه سیاه (۱۶ سپتامبر)  معروف شد و  سوروس حدود 1،1 میلیارد دلار آمریکا  از این معامله خود سود به دست آورد و معروف شد به “مردی که بانک مرکزی انگلستان را شکست.

سوروس در سال 1997 در شرایطی مشابه به ایجاد بحران مالی آسیا و پایین آوردن ارزش پول مالزی ( ringgit)، متهم شد.

 

  کتاب های سوروس عبارتند از :
- حباب برتری امریکا

- تصحیح سوء استفاده از قدرت آمریکا

- جهانی شدن -کیمیاگری از بودجه

- باز کردن سیستم شوروی

- تعهد دموکراسی

- ماندن جلوتر از منحنی

- بحران جهانی سرمایه داری

- جامعه باز در معرض

 

کمک به موسسات خیریه
از سال 1979 میلادی، سوروس حدود 8.5 میلیارد دلار به موسسات مختلف همچون کلینیک های ساخت سوزن های پاکیزه در کالیفرنیا، تحقیقات علمی در روسیه یا کمک به خانه به دوش ها در اروپای شرقی کمک کرده است. حدود 6 میلیارد از کمک های بشر دوستانه او به صورت جهانی بوده است.

 

منبع: سایت فراچارت

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
مهدیه محمدنیا |   1396/04/30 18:27:44   |
0     0
سوروس نویسنده کتاب های :
حباب برتری امریکا / تصحیح سوء استفاده از قدرت آمریکا / جهانی شدن -کیمیاگری از بودجه / باز کردن سیستم شوروی / تعهد دموکراسی / ماندن جلوتر از منحنی / بحران جهانی سرمایه داری / جامعه باز در معرض می باشد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی محمد حیدری |   1396/05/11 23:03:00   |
0     0
سلامعلیکم
به نظر می رسد تفکرات سیاسی نامبرده قوی تراز تفکرات مالی می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

الفبای بازار سرمایه

الفبای بازار سرمایه

حمید رضا ارباب
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی