تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اصلی ترین مشکل ما انتخاب افکار صحیح و درست است - دیل کارنگی

آن چنان که همه چیز آینده ای دارد ما خودمان هم باید آینده ای برای خود بسازیم داشته باشیم . مردم معمولا روی زمین و طلا و بورس سرمایه گذاری میکنند ولی روی خودشان سرمایه گذاری نمی کنند قبل شروع هر سرمایه گذاری باید خودمان گران شویم ما اگر همان قدر ارزان و بی تخصص وبی ارزش ماندیم چه فایده که سهام و هر سرمایه گذاری دیگری از ما گران شوند آنچنان که همه چیز روبه گرانی میرود بنگریم ارزش ما ده سال و بیست سال بعد چه قدرخواهدشد . اینجاست که باید به خود بگوییم برای اینکه سرمایه مان رشد کند باید خودمان رشد کنیم و تخصص و مهارت کافی را به دست بیاوریم.یکی از چندین تخصص مهم مثل مهارت های زندگی و رشد فردی ، مهارت سرمایه گذاری است .

 

1-پرسود ده ترین سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری بر روی خودمان است

آن چنان که همه چیز آینده ای دارد ما خودمان هم باید آینده ای برای خود بسازیم داشته باشیم . مردم معمولا روی زمین و طلا و بورس سرمایه گذاری میکنند ولی روی خودشان سرمایه گذاری نمی کنند قبل شروع هر سرمایه گذاری باید خودمان گران شویم ما اگر همان قدر ارزان و بی تخصص وبی ارزش ماندیم چه فایده که سهام و هر سرمایه گذاری دیگری از ما گران شوند آنچنان که همه چیز روبه گرانی میرود بنگریم ارزش ما ده سال و بیست سال بعد چه قدرخواهدشد . اینجاست که باید به خود بگوییم برای اینکه سرمایه مان رشد کند باید خودمان رشد کنیم و تخصص و مهارت کافی را به دست بیاوریم.یکی از چندین تخصص مهم مثل مهارت های زندگی و رشد فردی ، مهارت سرمایه گذاری است . اگر ما این مهارت را به دست نیاوریم نمی توانیم یک انسان کامل باشیم زیرا یک عمر مجبور هستیم به شانس تکیه کنیم تا شاید شانس بیاوریم و رشد کنیم. جیم ران که جز برترین سخنرانان انگیزشی جهان و نویسنده چندین عنوان کتاب است در مورد این موضوع می گوید :

باور من این است که از میان تمام چیزهایی که می‎توانند بر آینده شما تاثیر داشته باشند، رشد شخصی، مهم‎ترین آن‎هاست. ما می‎توانیم از رشد فروش، رشد سود، رشد سرمایه صحبت کنیم اما شاید هیچ‎کدام از آن‎ها بدون رشد شخصی اتفاق نیفتند.

 

۲-بورس شوخی نیست،برای موفقیت آموزش حرفه ای نیاز است

افرادی که در بازار بورس فعالبت می کنند می دانند چه می گوییم و افرادی که با بازار بورس آشنا نیستند شاید هنوز ذهنیتی نسبت به این موضوع نداشته باشید ولی جالب است با هم نگاهی به شوخی نبودن بازار بورس بیندازم . سهامی در بازار بورس هستند که وضعیت خوبی ندارند و فقط یک فرد که تحلیل بنیادی آموخته و تحلیلگر بنیادی است متوجه این دسته از سهام می شود . برخی موارد این سهام غیر ارزشمند رشد خوبی می کنند و بسیاری را با خود همراه می کنند بسیاری که نه تحلیل تکنیکال و نه تحلیل بنیادی را به درستی می دانند بعد از مدتی این سهم ها چنان با افتی مواجه می شوند که سرمایه گذاران را بی چاره و درمانده می کند مثلا در نیمه دوم سال ۹۲ قیمت (تعدیل شده) هر سهم شبریز به ۱۴۶۰ تومان رسید ولی همین سهم بعد از دو سال در اواحر ۹۴ قیمت ۲۸۰ تومان را نیز به خود دید. این موضوع یعنی اگر شما ۱۴۶ میلیون تومان از این سهم خرید کرده بودید بعد از ۲ سال هیچ سودی که نکرده بودید کل پول شما ۲۸ میلیون تومان شده بود (چیزی حدود ۸۰% درصد ضرر در دو سال )

از این دست سهم ها در بازار بورس فراوان داشته ایم و البته برعکس این داستان و چند برابر شدن قیمت هم بسیار زیاد اما بدی ماجرا اینجاست که ضرر های این بازار برای تازه کاران آموزش ندیده است و سود ها برای نخبگان سرمایه گذاری در این بازار.اگر بر روی آموزش خود هزینه نکنید درآینده چندین برآبر آن را باید در زیان و برای هیچ هزینه کنید.

 

۳-بورس تخصصی مادام العمر برای شماست

من اگر سرمایه گذاری در بازار بورس را می آموزم تخصصی به دست می آورم که می توانم سالها از آن استفاده کنم.سالها سرمایه ام را با آن رشد دهم و بهترین نتایج را از سرمایه گذاری خودم بگیرم ، شاید اگر سرمایه گذاری موفق در بازار بورس را نیاموزم  و تبدیل به نخبگان این بازار نشوم تخصصی را ندارم که بعد ها افسوس آن را خواهم خورد . بورس تخصصی مادام العمر است . همه ما در زندگی هزینه های بسیار زیادی می کنیم که مدت کوتاهی برای ما می ماند مثلا هزینه کردن برای رفتن به یک مسافرت ، هزینه کردن برای خریدن یک وسیله الکتریکی مثل تلویزیون و بسیاری موارد دیگر که مدت کوتاهی از آنها استفاده می کنیم و دیگر برایمان نمی ماند اما آموزش بورس تخصصی است که با فراگیری آن سال ها می توانیم جز نخبگان بورس باشیم و از آن نتیجه مطلوبی در زندگی خود بگیریم .پس به آموزش به عنوان خرید کالایی نگاه کنیم که برای ما سالها باقی خواهد ماند.

 

۴-بورس پرسود ترین سرمایه گذاری  در ایران بوده است

نمودار زیر مربوط به بازده بازار بورس در مقایسه با بازده بازار های موازی مسکن ، طلا ، ارز و سپرده بانکی در سال ۹۴ است . سال ۹۴ سالی که  رکود شدیدی در بخش مسکن شاهد بودیم ، بازار بورس با بیش از ۲۷% سود در صدر بازار های سرمایه گذاری ایران قرار گرفته است .شاید لازم باشد بدانیم این موضوع فقط برای سال ۹۴ نیست و بازار بورس ایران در طی بازه های بلند مدت جز پرسود ترین بازار های سرمایه گذاری ایران بوده و با توجه به چشم انداز اقتصادی ایران این بازار جای رشد بسیار زیادی در بلند مدت دارد.

بازده بازار بورس مسکن طلا و ارز در سال 94

 

۵-زمان در بازار بورس اهمیت دارد ، فردا دیر است

یکی از موضوعاتی که بسیار در بحث سرمایه گذاری در بازار بورس اهمیت دارد این است که شما اگر همین امروز تصمیم به آموزش نبینید ممکن است فردا مثل خیلی ها وارد جریان هایی از زندگی شوید که حتی فرصت و زمان فکر کردن به آموزش سرمایه گذاری در بازار بورس را نداشته باشید . چیزی که بسیاری از پدران ما از دست داده اند و جریان زندگی آنها را از مسیر آموزش مهارت هایی این چنینی دور کرده است.پس همین امروز تصمیم بگیریم تا تبدیل به نخبگان سرمایه گذاری در بازار بورس شویم و به عنوان بخش مهمی از زندگی برای آموزش آن  میلیون ها تومان هزینه کنیم .

 

۶-بورسی ها موفق تر در بازار های سرمایه گذاری دیگر همچون مسکن،طلا و ارز

به شخصه وقتی در بازار بورس می خواهم سرمایه گذاری کنم ، به دلیل حساسیت بالای این بازار باید به اقتصاد کلان کشور ، بازار های موازی همچون طلا ، ارز و مسکن تسلط داشته باشم تا بتوانم در بازار بورس پیش بینی های بهتری داشته باشم . یادم هست در ابتدای سال  ۱۳۹۲ وقتی که بازار مسکن در اوج رونق خود بود من به عنوان یک سرمایه گذار در بازار بورس به دلیل بررسی ابعاد مختلف اقتصاد کلان می توانستم حدس بزنم بازار مسکن در همین سال وارد دوران رکود چند ساله خواهد شد ، به شخصه سرمایه گذاری که در بازار مسکن انجام داده بودم تبدیل به سهام در بازار بورس کردم و این شد که بعد گذشت سه سال در سال ۱۳۹۵ همان سرمایه گذاری های در بازار مسکن که هیچ رشدی نکرده بود ، افت نیز داشت در صورتی که فردی اگر ۱ میلیار تومان در مدت این سه سال در بانک گذاشته بود چیزی حدود ۱ میلیارد ۸۰۰ میلیون با سود مرکب حاصل می شد اما آن سرمایه گذاری در بازار مسکن حتی چیزی حدود ۲۰% در مدت این سه سال افت داشت و سرمایه به ۸۰۰ میلیون تومان می رسید . این داستان کوتاه و داستان های مشابه بسیاری که در بازار طلا و ارز نیز برای من رخ داده به من این اعتماد به نفس را می دهد که بتوانم بازار صحیح سرمایه گذاری را در شرایط فعلی بیابم و سرمایه خود را در آن بازار رشد دهم ، چیزی که یک سرمایه گذار بازار مسکن نمی تواند و یا طلا و ارز به اندازه یک بورس باز حرفه ای به آن تخصص دست پیدا نمی کند.

 

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث راهنمای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار ‏ ، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

دانستنی‌های بیمه اتومبیل

دانستنی‌های بیمه اتومبیل

علی اعظم محمد بیگی،حمید عبدالحسین حریری
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی