تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
انتخاب در دو چیز امکان ندارد، یکی تولد و یکی مرگ. - لائوتسه

توصیه ما به کسانی که میخوان برای اولین بار وارد این بازار بشن اینه که هر سرمایه ای که دارید اول دست نگهدارید و دست به هیچ خریدی نزنید تا میتونید راجب بازار اطلاعات کسب کنید کتابهای مدیریت مالی و هر کتابی راجع به سرمایه گذاری رو مطالعه کنید تا تمام شک و شبهات شما برظرف بشه و فکر نکنید که سرمایه گذاری تو این بازار شمارو سریع ثروتمند میکنه یک سال اول رو فرضی معامله کنید.

 

 روی کاغذ بیارید مثلا در تاریخ **/**/93 سهام شرکت ایکس را خرید کردم دلیل خریدتون رو روی کاغذ بنویسید یا یک دفتر معاملات برای خودتون تهیه کنید و تمام دلایلتون رو برای خرید یا فروش توی اون دفتر بنویسید تمام کارهایی که انجام میدهید رو خودتون انجام بدین و از نظرات دیگران کمتر استفاده کنین مگر اینکه آن اشخاص متخصص باشند.

 

پول در اوردن توی این بازار همانطور که میتونه خیلی راحت باشه در عین حال میتونه خیلی سخت باشه تو معامله گری پر از ضد و نقیضه پر از کشمکشهای درونی هرگز سرمایه اصلی خودتونو بدون آگاهی یا صرفا از نظرات دیگران وارد بازار نکنین چون با تصمیم گیری احساسی خیلی راحت تر از اون چیزی که فکر کنید به باد میدید.

 

سیستم معامله گری خودتونو ایجاد کنید تستهای روانشناسی موفقیت در کار و تحصیل رو پر کنید و تیپ شخصیتیتونو مشخص کنید (درونگرا-برونگرا/حسی-شهودی و…) با دیدگاه بلندمدت وارد بازار بشید.

 

هر سیستم معامله گری هم چندتا نکته داره:
1-قیمت ورود : به چه قیمتی وارد سهم میشید؟ چرا به این قیمت؟ دلیل ورود؟ همه ی این سوالاتو باید پوشش بده توی دفتر معاملاتتون بنویسید.

2-حد ضرر : چقدر تحمل افت سهام خریداری شده رو دارید؟ تا چه میزان میتونید شاهد افت سرمایتون باشید؟ این میتونه میزان ریسک پذیری شما رو مشخص کنه و از رفتارهای احساسی جلوگیری کنه.

3- حد سود : اگه سهام تو قیمت سودی افتاد تو چه قیمتی میخواید معامله رو ببندید و سودتون رو دریافت کنید؟ باید بدونید تا وقتی که معامله رو نبستید سودی بهتون تعلق نمیگیره.

4 – قیمت خروج : چرا میخواید سهام رو بفروشید؟ جو بازار روی شما تاثیز گذاشته؟ بر حسب تحلیل خودتون؟ رو حساب حرف دیگران؟ و …

5 – مدیریت سرمایه گذاری (مدیریت پول) : این بخش یکی از بخشای مهم هر سیستم معامله گری و اگه بتونید تو این بخش مهارتهای خودتونو افزایش بدید خیلی به نفعتون میشه چون شما به عنوان یک سرمایه گذار یا نوسانگیر ابزار کارتون پول یا سرمایتونه باید بتونید اونو مدیریت کنین درصد اختصاص به هر سهام و صنعتو بدونید و تنوعی ایجاد کنید که ریسک رو به حد اقل برسونه مثلا بدونید که چه میزان به سهامی پر ریسک اما پربازده اختصاص بدید و …

6 – مدیریت زمان : زمان یکی از نکات مهم توی معامله گری هست . باید اونو مدیریت کنید . بتونین منظم معامله کنید برای مثال برای رسیدن به موفقیت در هر کاری زمان نیاز هست برای سرمایه گذاری هم همینطور.

7 – مدیریت انرژی : بدونید که انرژی خودتون رو مدیریت کنید تا بتونید با مدیریت انرژی بیشتری سود و بهره وری رو از تواناییها و اطلاعات خودتون کسب کنید.

پس میبینید که معامله گری کار راحتی نیست و شاید سخت تر از فعالیتهای دیگه برای رسیدن به موفقیت باشه اما با یک روحیه خوب و علم و آگاهی به احتمال خیلی بالا میتونید موفق بشید.


این کار علاقه و اشتیاق زیادی میخواد باید با روحیات و شخصیتتون سازگار باشه. یکی دو سال اول میتونه صرف آموزش و تجربه تو این بازار بشه و حکم دانشگاه رو براتون داشته باشه و میبینید که کم کم با یادگیری میتونید اعتماد به نفس لازم رو تو این بازار بدست بیارید و میتونید خودتون رو تو محیطی کاملا نامحدود کنترل کنید و به احتمال خیلی بالا موفق بشید.


باید بدونید که هر معامله تو این بازرار پروژه ای جداگانه است و دلایل متفاوت خودشو داره برای هر خرید یا فرئش خود دلایل جداگانه ای از معاملات گذشته باید داشته باشید.
کم کم با صرف زمان و انرژی رو به حرفه ای شدن پیش میروید اما هیچوقت مطالعه و یاذگیری رو فراموش نکنید و بذونین موفقیت تنها راهی است که میانبر ندارد هرچه بیشتر تو این بازار یاد بگیرید به احتمال بالا بازده ی بیشتر و پول بیشتری میتوانید کسب کنید و شعاع فعالیت خودتونو گسترش بدید.

 

با ایجاد سیستم معامله گری با علم و دانش و تحلیل خودتون میتونید احتمال موفقیت خودتون رو بالا ببرید به چند دلیل:
1-خودتون مستقیم تجربه کردید و اگر اون سیستم رو تو هر شرایطی امتحان کرده باشید میتونید بهش اتکا کنید و اگر ضرری متوجه شما شد بازار یا دیگران رو مقصر نمیدونید.
2-هیچ سیستمی نمیتونه 100% بازده داشته باشه حتی خبره ترین مدیران پول هم همچین ادعایی ندارن.
3-خودتون اونو ایجاد کردین پس فقط شما با این سیستم سازگارید و متعلق به خودتونه.
4-با گذشت زمان میتونید سیستمی که خودتون ایجاد کردید رو متحول کنید و نقایص اونو برطرف کنید تا احتمال موفقیت خودتونو بیشتر کنید.

 

ماهیت بازار رو درک کنین و اونو قبول کنید بورس و بازارهای مالی یعنی نوسان بی ثباتی  یکی از معیارهایی که این بازار رو جذاب میکنه عدم سکون و سیال بودنه اونه تو این بازار هیچ چیز ثابت نیست قیمتها همیشه در حال تغییرند و آدم رو همش به تکاپو و فعالیت وا میداره.

 

 

منبع:

بورسینس

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آشنایی با بازار جهانی ارز

آشنایی با بازار جهانی ارز

سعید دلیلی ونیشتمان اسراری
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی