تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
یک روش عالی برای موفقیت در کار این است: افکارتان را روی کاغذ بیاورید. - برایان تریسی

سلام به دوستان عزیز امروز قصد مطرح کردن موضوعی را دارم که در رابطه با اخلاق معامله گری است. موضوعی که نه تنها در میان معامله گران به فراموشی سپرده شده بلکه در عرصه های دیگر نیز مورد بی اعتنایی قرار گرفته.پوریای ولی کیست.

 

در همه افسانه ها و داستانهای عامیانه، درباره شجاعت، تسلط او به فنون کشتی و تواناییهای روحی و جسمی وی سخن رفته است. پوریای ولی در میان ورزشکاران ایران اسوه جوانمردی و از خودگذشتگی است و در زورخانه ها هنگام انجام دادن کارهای دشوار، مانند سنگ گرفتن، نام او را بر زبان می آورند. در ابتدای هر کشتی نیز اشعاری خوانده می شود که منسوب به اوست. همچنین بوسیدن خاک گود کشتی اشاره ای به قدم بوسی پوریای ولی است.

 

در یک طومار قدیمی دوازده اصل، به عنوان اصلهای اساسی پهلوانی و جوانمردی، آمده که از آنها به عنوان اصول پوریای ولی یاد شده است. داستان کشتی وی با یک پهلوان هندی نقل مجالس ایران و ازبکستان است.مشهور است که پوریا، مادر آن پهلوان را در حال استغاثه و زاری دید که از خدا پیروزی فرزندش را طلب می کرد. پوریا برای شاد کردن دل او تصمیم گرفت تا در آن کشتی پشت خود را به دست پهلوان هندی به زمین رساند. گویند که در پایان این کشتی به مقام مکاشفه نائل شد.

 

اشعار زیادی منصوب به او ثبت شده از جمله :

گر بر سر نفس خود امیری، مردی
گر بر دگران خرده مگیری، مردی
مردی نبود فتاده‌ را پای زدن
گر دست فتاده‌ای بگیری، مردی


پوریای ولی معامله گران کجاست؟

چرا اکثر کسانی که در بازارهای مالی سود می کنند به غارهای تاریک خود خزیده اند. چرا جز عده ای انگشت شمار کسی به کسی کمک نمی کند. روی صحبت امروز من با معامله گران حرفه ای است که راه و رسم دست و پنجه نرم کردن با بازار را یاد گرفته اند و به سودهی مستمر و پیوسته رسیده اند.


بله شما با زحمات و ضرر های بسیار به این درجه از تجربه رسیدید. ولی دلیل نمی شود به کسی کمک نکنید. و خواهان تکرار آن برای دیگران باشید. اگر به خدا ایمان دارید این عالیست ولی بدانید همه چیز از آن اوست. و باید قسمتی از تجربیات خود را به عنوان تشکر از این موهبتی که به شما داده شده به دیگران انتقال دهید. اگر انسانی مادی گرا هستید باز هم کمک به همنوع از صفات زیبای انسانیست. و نتیجه مستقیم آن به خود شما باز خواهد گشت.

 

منظور من این نیست که که سیستم معاملاتی خود را همین امشب در یوتوب، فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک عموم قرار دهید بلکه منظورمن این است که بی تفاوت نباشید.


بدانید علم در معنای عام و در همه رشته ها در مرحله ای که به ما رسیده حاصل نشر آن بوده. نه در پنهان کردن آن در صندوقچه های قدیمی دل. این علم حاصل زحمات و تلاشها و حتی خون های گذشتگان ماست. پس به اندک علمی که در بازارهای مالی کسب کرده اید غره نشوید. و بدانید شما قسمت کوچکی از این بازار هستید.


جای تعجب است که این حس انحصار طلبی و تک روی در جوامع غربی خیلی کمتر دیده می شود. کافیست سری به فروم ها و گروههایی که در سطح بین الملل در زمینه بازارهای مالی وجود دارد نگاه کنید که چقدر راحت و بی انتظار اطلاعات خود را در قالب متن فیلم صوت به انتشار می گذارند.


ذات علم در حصار نمی گنجد هر چه قدر به نشر آن کمک کنید خود شما سیراب می شوید. چه بسا همین طرز فکر باعث آشنایی شما با افراد تازه و عقول جدید شود و همانطور که از قدیم گفته اند در هر مغزی فکری هست.

 

اگر تریدر و معامله گر موفقی هستید از انتقال تجربیات خود به دیگران نترسید این بازار دریا و مخزن عظیم پول است و جای کسی تنگ نمی شود با نشر علم. به قول سرکارخانم طاهره جوانبانوی کارآفرین: من خیلی نگرانم که کسی از من تجربه هایم را ندزدد و با خودم آنها را زیر خاک ببرم.


و اما شما معامله گران که ضررهای پیاپی ناامیدتان کرده بدانید که ضرر ها نیامده اند که هرگز نروند و سودها نیامده اند که همواره بمانند.بزرگی گفته:  تمام چیزها در زندگی موقتی هستند. اگر خوب پیش می روند از آنها لذت ببرید، برای همیشه دوام نخواهند داشت. اگر بد پیش می روند نگران نباشید، برای همیشه دوام نخواهند داشت. فقط باید از شکست های خود درس بگیرید در غیر اینصورت این داستان تمامی ندارد.

 

تراژدی ضرر در بازارهای مالی این نیست که ضرر ها آمده اند که بمانند برای ابد، بلکه این که ما دیر شروع کرده ایم و می خواهیم زود تمامش کنیم، تراژدی اصلی این بازار است. معامله گران مبتدی اگر به پوریای ولی معاله گران دسترسی ندارید نگران نباشید و پوریای ولی درون خود را بیدار کنید. تنهایی و گوگل و تمرکز روی ریتم های حرکتی قیمت ها سه معلم اصلی شما هستند در این جاده تاریک. موفق و پیروز باشید.

 

 

منبع:

بورسینس

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مالی رفتاری، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

چگونه یک سرمایه گذار آگاه باشیم؟

چگونه یک سرمایه گذار آگاه باشیم؟

ماندانا گلستانی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی