تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
توجه داشته باشید که هر تصمیمی، پیامدهایی دارد. - آنتونی رابینز

جرات نمی کنم نگاهم را به سمت صورتش ببرم. از صدای نفس های تند اش و فرت و فرت بینی اش می فهمم گریه می کند. می دانم باید چیزی بگویم ولی نمی دانم چه بگویم. دهان را باز می کنم که بگم تقصیر خودت است نباید اینقدر اعتبار می گرفتی، نباید طمع می کردی، نباید همه ی زندگی ات را ریسک می کردی ولی، صدایی تو ذهنم می گه خفه شو، به زخم مردم نمک نپاش. به صندلی تکیه می دهم. لیوان چایی رو از میز بر می دارم. می خواهم بگویم تقصیر تو نیست ولی خب بگم تقصیر کیه.

 

تقصیر اون ناقص العقلی است که به تو اعتبار داده؟ بگم اون باید می فهمید تو همه ی زندگیت رو به لجن می کشی و نباید اعتبار میداد؟

می گم داستان رو درست تعریف کن برام ببینم چی شده دقیقا. تو دلم میگم نه من طاقت ندارم. تورو خدا تعریف نکن. من این حرف رو زدم چون هیچی نداشتم بگم. ای کاش مریض می شدم خونه می موندم. ای کاش هر قبرستونی بودم جز پشت این میز. چرا باید مجبورش کنم که از اول داستانی که حفظم رو تعریف کنه.


نگاهم می کنه. اون هم دوست نداره تعریف کنه. از چشمای قرمزش می فهمم. ولی چاره ای نیست. خودم کردم که لعنت بر خودم باد. سیگارم رو روشن می کنم. می دونم تا نیم ساعت دیگه خدا می دونه چند نخ سیگار رو دود می کنم. عکس چگوارا کف زیر سیگاری بهم خیره شده. انگار من مقصرم. انگار من خدام و باید کاری بکنم. صدای لرزونش مثل سیلی به گوشم نواخته می شد.


بازار که سال ٩٢ خوب بود من پولم به ٨٠ میلیون رسید. خیلی هم خوب همه سهم هام رو نقد کردم. توافق لوزان که شد همه می گفتند بازار می ترکه. من هم ٢۵٠ میلیون تومان اعتبار گرفتم و همه اش را سهام A خریدم. آقایی که شما باشی A یه روز مثبت خورد و بعدش کله کرد پایین، ٣٠٪‏ پایین تر  فروختم. اون موقع سر به سر بودم فقط پول خودم نابود شده بود. حاضر بودم همون ٨٠ میلیونم رو بگیرم و از بازار فرار کنم.

 

یه روز زنگ زد گفت سهام B رو بخر خیالت راحت، زنگ زدم چندجا همه گفتن خوبه من هم ۴٠٠ میلیون خریدم. آقا دقیقا از لحظه ای که سهام B رو خریدم کله کرد پایین من ترسیدم این یکی هم مثل قبلی بشه لذا تا ١٠٪‏ اومد پایین فوری فروختم. یکی از همکارام گفت فلان مشتری که خفنه و همیشه خریداش عالیه داره  سهام C رو می خره. با خودم گفتم گور بابای اون ٨٠ میلیون من الان ۴٠ میلیون منفی ام، از منفی در می اومدم.

 

معامله با دیگر جنبه های زندگی تفاوتی ندارد. اگر تمامی توجه شما بر یک مساله معطوف باشد کوچکترین تغییر مثبت و منفی در آن مساله برایتان بزرگ جلوه می نماید. این روش احساسی نه تنها نتایج مطلوبی در معامله به همراه نخواهد داشت، بلکه خودتان را هم به عنوان یک انسان از پای در خواهد آورد.


از سر ناچاری می گم خب ولی واقعیت اینه که بقیه حرفاش رو نمی شنوم. از لابلای کلماتش می فهمم ٢٨٪‏ بهره میده. کارگزاری گفته تسویه کن،٢٢٠ میلیون منفیه و اگر همه چیش رو بفروشه نصف این رقم رو هم نمی تونه جبران کنه. تعریف می کنه که فلانی و فلانی و فلانی هم همینطوری اند. با خودم می گم حداقل ۴ تا از همکاراش هستند که بشینند هم رو دلداری بدن.


بلند می شوم، دو لیوان چای می ریزم. حساب می کنم روزی ١٢٠ هزار تومان بابت بهره به حسابش اضافه میشه. حتی اگر بازار هم مثبت بشه اون مگه پولی داره که سهم بخره و ضررش رو جبران کنه. با صدای لرزونش بهم گفت یه فکری برام بکن دارم نابود میشم. بهش میگم بزار چند روز فکر کنم بهت خبر میدم. نمی دونم چطوری و کی رفت. من موندم و چگوارا کف زیر سیگاری که بهم خیره شده.

 

 

منبع:

بورسینس

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مالی رفتاری، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

الگوهای هارمونیک اثر اسکات کارنی

الگوهای هارمونیک اثر اسکات کارنی

اسکات م.کارنی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی