تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
هر کاری که تصمیم آن را بگیرید، نصفش را انجام داده اید. - آبراهام لینکلن

اگر یک روز غیرتعطیل بین ساعت 9 تا 12.30 ظهر وارد تالار بورس شوید با جمیعیت زیادی از مردان و زنان خیره به تابلوی معاملات سهام مواجه می‌شوید که با وجود اینترنتی شدن معاملات هنوز هم تمایل دارند با حضور در تالار از نزدیک شاهد روند معاملات بورس باشند. بخشی از این افراد سرمایه‌گذاران قدیمی بازار هستند که به اصطلاح به آنها بورس‌باز نیز گفته می‌شود

 

این بورس‌بازان اکثرا جزو سهامداران خرد و کوتاه‌مدت هستند. تعداد قابل توجهی از این گروه خرید و فروش سهام را شغل اول خود می‌دانند و از این طریق زندگی خود را می‌گذرانند. نه تنها بازنشستگان و سرمایه‌گذاران مسن بلکه برخی افراد جوان و میانسال نیز با توجه به علاقه‌شان به بازار سهام ترجیح دادند این بازار پر هیجان را برای کار و کسب درآمد انتخاب کنند.

 

سوالی که پیش می‌آید این است که آیا فعالیت در بورس آنقدر سود و اطمینان دارد که کسی بخواهد به عنوان شغل اصلی به این فعالیت نگاه کند؟

به نظر می‌رسد فعالیت و خرید و فروش سهام در بورس یکی از شغل‌های جذاب برای افراد مختلف است. تصور اینکه شغلی داشته باشید که رئیس آن خودتان باشید، در هرجا و هرمکان، بتوانید کارتان را انجام دهید و سود خوبی هم از بازار بگیرید بسیار وسوسه‌کننده است.

اما آیا انتخاب بورس به عنوان شغل اصلی، می‌تواند هزینه‌های زندگی شما را تامین کند؟ خب پاسخ این سوال به موارد زیادی بستگی دارد. شاید شما دوست دارید ماهیانه 5 میلیون برای تفریح خودتان خرج کنید، یا اینکه فردی هستید که زیاد اهل پول خرج کردن نیستید. همچنین پاسخ این سوال به میزان سرمایه‌ای که قصد دارید و می‌توانید وارد بورس کنید و مهم‌تر از همه، به میزان تجربه و مهارت شما نیز بستگی دارد.

 

سود در بورس چقدر است؟
میزان کسب سود در بورس به موارد بسیاری بستگی دارد. قصد نداریم از جواب دادن به این سوال طفره برویم ولی واقعا همینگونه است! در خرید و فروش سهام شما به هیچ عنوان نمی توانید روی میزان سود تخمینی نیز حساب کنید.

یکی از فعالان حرفه‌ای بازار بورس تهران در مورد انتخاب بورس به عنوان شغل اصلی می‌گوید:

“” من یکی از کسانی هستم که بورس را به عنوان شغل اصلی انتخاب کرده است. اول این که اگر بخواهید واقعا وقت بگذارید، باید به اندازه‌ی یک شیفت کاری در بورس به فعالیت و مطالعه بپردازید که مسلما وقت کارهای دیگر را از شما می‌گیرد.
این که گفته می‌شود ماهیانه از بورس 10 تا 15 درصد سود گرفته می‌شود، کار خیلی سنگینی است ولی این که پایان سال سرمایه 2 برابر شود، یعنی در دو ماه 12 درصد سود کنیم تا حدی معقول‌تر است. ضمنا کسایی که شغل‌شان را سرمایه‌گذاری در بورس انتخاب کرده‌اند، سرمایه‌ای که دارند را پخش می‌کنند و با بخشی از سرمایه‌شان برفرض مثال آپارتمان و مغازه خریداری نموده و اجاره می‌دهند تا یک درآمد ثابت ماهیانه داشته باشند و با بقیه سرمایه در بورس فعالیت می‌کنند تا سرمایه‌شان را بالا ببرند.

فقط هرکسی بخواهد بورس را به عنوان شغل اصلی در نظر بگیرد، به نظر من باید چند شرط زیر را داشته باشد

– تجربه‌ی حداقل 2 یا 3 سال حضور فعال و کارآمد در بازار بورس.
– داشتن سواد بورسی و اقتصادی بالا و توانایی تحلیل سهام
– شجاعت و قدرت در تصمیم گیری
– نهراسیدن از روند مقطعی بازار

بورس جایی است که اگر کمی لجام کار از دست فرد در برود، می‌تواند سرمایه را با تصمیمات احساسی کاملا به باد بدهد.
در عوض بورس جایی است که اگر با آرامش و بدون هیاهو و با دانش کامل تصمیم‌گیری بشود، سود بسیار بالایی نصیب فرد می‌کند که هیچ بنگاه اقتصادی را یارای رقابت با آن نیست. “”

 

یکی دیگر از معامله‌گران بورسی درباره انتخاب بورس به عنوان شغل اصلی نوشته است:

“” من با سرمایه‌ای کم وارد شدم ولی بعدا سرمایه‌ی بالایی را وارد بورس کردم. دانشگاه را هم تمام کردم و تقریبا کل روزهایم برای مطالعه و فعالیت در بورس صرف می‌شود. به نظر من فقط در صورتی می‌شود در بورس موفق بود که به عنوان شغل اصلی به آن توجه شود. واقعا وقت زیادی می‌طلبد. به هر حال من تا اینجای کار حدود 50% از سرمایه‌ام را سود کردم که بیشتر آن هم به خاطر این بوده که کلا کم ریسک خرید می‌کنم. 
با زندگی بورسی حال می‌کنم. پر از هیجان و استرس. واقعا آدم را معتاد می‌کند! و واقعا تمام احساسات هم توی بورس هست. غم، شادی، عشق، نفرت. من که از زندگی یکنواخت و کارمندی واقعا متنفرم، بورس برای زندگی جای خوبیست. “”

جدا از دو نظر فوق،‌ مسلما انتخاب خرید و فروش سهام به عنوان شغل اول و اصلی، نیازمند دانش و تجربه خیلی بالاست. مهم‌ترین عامل همین است. 
برای انتخاب بورس به عنوان شغل اصلی، شما خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید باید دانش و تجربه داشته باشید. نکته دیگر اینکه فقط انجام معامله واقعی می‌تواند باعث شود رفته رفته در بورس به یک حرفه‌ای تبدیل شوید. 
می‌توانید با معاملات خیلی کوچک شروع کنید و همزمان با یادگیری و کسب تجربه، حجم معاملات‌تان را بیشتر کنید.

بنابراین اگر کل کتاب‌های آموزش معامله گری را مطالعه کنید و در کل دوره‌های آموزشی نیز شرکت کنید ولی معامله‌ای انجام ندهید، به نظر نمی‌رسد مهارت شما در معامله‌گری سهام رشد زیادی داشته باشد.

پیشنهاد  این است که اگر مایلید معامله‌گری سهام را به عنوان شغل اصلی قرار دهید، باید موارد زیر را به انجام برسانید و داشتن شرایط زیر حیاتی است!
– شما باید همه قروض و وام‌های خود را تسویه کرده باشید.
– شما باید سرمایه خوبی داشته باشید
– شما باید یک سیستم معامله‌گری منطقی داشته باشید.
– شما باید از قوانین سختگیرانه مدیریت پول و سرمایه پیروی کنید.

نظر شما چیست؟ با وجود پستی و بلندها و نوسانات بازار و سایر شرایطی که مختص بورس است، آیا شما هم علاقه‌مندید بورس را به عنوان شغل اصلی‌تان در نظر بگیرید؟

اگر از فعالان بورس هستید فکر میکنید چه مزایا و یا معایب دیگری در بورس وجود دارد؟

 

منبع:

بورسینس

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث راهنمای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار ‏ ، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
فاطمه منتظرقائم |   1396/05/05 00:11:47   |
0     0
مزایای ورود شرکت ها به بورس 
 
استفاده از معافیت های مالیاتی ، شرکتهایی که در بورس مورد پذیرش قرارمی گیرند مادامیکه از لیست سازمان بورس واوراق بهادار خارج نگردیده باشند ، مى توانند نسبت به نرخ مقطوع مالیات حداقل از % 10 معافیت مالیاتی بهره مند گردند. 
 
در بورس به جهت تمرکز سرمایه که با هدف مشارکت درحقوق شرکتهای مورد پذیرش صورت گرفته و تشکیل یک بازار هدفمند را داده است ، امکان افزایش سرمایه بسیار ساد هتر از حالتی است که شرکتها در خارج از بورس به این امر اقدام میورزند. چرا که مجبور خواهند بود تا برای افزایش سرمایه به دنبال شرکای جدید ، که بعضا با چانه زنی نیز همراه خواهد بود ومنجر به افزایش هزینه های مرتبط با توسعه را فراهم خواهد گردانید مواجه گردند 
 
انتشار اوراق قرضه که براساس قانون تجارت به شرکتهای سهامی عام این اجازه داده شده و طبعا حضور در یک بازار متمرکز این امر را به نحو چشمگیری تسهیل خواهد نمود . 
 
به روز رسانی ارزش واقعی شرکت که این موضوع می تواند انعکا سدهنده نگرش یک بازار متخصص نسبت به آتیه شرکت مورد بررسی باشد و کاملا واضح خواهد بود که این امر توانایی ارایه خط مشی مدیریتی به مجموعه مدیران شرکتهای بورسی را در راهبرد اهداف خود فراهم خواهد ساخت . 
 
ورود به بورس و عبور از فیلترهای نظارتی و کنترلی آن بعضا موجب کسب وجهه و اعتبار برای شرکتهای پذیرفته شده را فراهم ساخته که این امر میتواند موجبات یکسری منافع نادید های را برای این شرکتها فراهم کند. 
 
معایب ورود شرکت ها به بورس 
 
تنوع مالکیت و عدم انسجام در مدیریت (ورود مالکان جدید که مالکان قبلی تمایل چندانی ندارند سود را با آن ها تقسیم کنند) 
 
کنترل شدید دامنه فعالیت شرکت ها توسط بازرسان سازمان به نوعی که مواردی را که شرکت از دامنه فعالیت خود عدول کند بازرس قانونی تحت بند حسابرسی گزارش می کند و این چندان خوشایند برخی سهامداران نیست. 
 
در صورت کارآ نبودن بازار سهام می تواند بر ارزش آن ها اثر منفی بگذارد. چرا که اخبار مثبت یا منفی منتشر شده در صورت عدم تحلیل درست می تواند در بلندمدت به زیان شرکت ها تمام شود. 
 
قوانین دست و پاگیری که با عضویت در بازار برای آن ها از سوی ارگان های ذی ربط اعمال می شوند. 
 
برای ورود به بورس شرایط متفاوت این صنعت تاثیر گذار است ولی در کل به غیر از زمانی که بورس روزهای حساسی را طی می کند  برای مثال در سال  84 افت محسوسی متوجه بورس شد و شرایط خاصی اتفاق افتاد که ورود در آن مقطع زمانی با ریسک بالایی همراه بود ولی در دوره ای که ما در آن هستیم من شرایطی که یک شرکت را از ورود به بورس منع کند وجود ندارد. 
با توجه به این که هوش جمعی در بورس بالاست ، علیرغم این که خریدارن شرایط بورس را نگاه می کنند بر خود شرکت نیز توجه دارند و وقتی شرکت می خواهد وارد بورس از همه جوانب مورد بررسی خریداران قرار می گیرد. 
 
مدیران و جابجایی انها بورس شرکتها را متاثر میکند و ترکیب مدیریتی و سیاست های شرکت ها همه و همه تصمیم گیری را در بورس متاثر می کند و فعالان بورس مدیران شرکتها  را می شناسند و حرکت مدیران و تاثیرات ان را می شناسند و ترکیب سهامداری و اختلافات را پیش بینی می کنند و تاثیر زیادی دارد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

کسب وکار الکترونیکی با رویکردی بر سیستم های اطلاعاتی

کسب وکار الکترونیکی با رویکردی بر سیستم های اطلاعاتی

محمد رضا شیخ بهایی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی