تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
آنچه هستید نتیجه فکر شما است. - وین دایر

یکی از اقدامات مهم سازمان بورس؛ فرهنگ سازی با تالار مجازی بورس ایران است. تالار مجازی بورس ایران با هدف ارائه آموزش عملی علاقه‌مندان سرمایه گذاری در بورس، ازطریق شبیه سازی خرید و فروش سهام و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در فضای مجازی طراحی و پیاده سازی شده است. 

 

خرید و فروش مجازی سهام در این تالار، برای همه امکان پذیر است، برای فعالیت در بورس مجازی ایران، کاربران نه نیاز به پول دارند و نه ضرر خواهند کرد. کاربر همچنین می تواند بصورت لحظه ای، میزان بازدهی سرمایه گذاری خود را مشاهده کرده و از رتبه خود، در مقایسه با سایر کاربران مطلع شود.

 

برای فعالیت در تالار مجازی بورس و انجام معاملات، به سایت www.irvex.ir وارد شوید. هدف اصلی این سامانه، آموزش عملی سرمایه گذاری در بورس است. قیمت ها، شاخص ها و سایر اطلاعات در تالار مجازی، واقعی و منطبق بر شرایـط واقعی بازار است، به طوری که گویی کاربر واقعاً در حال سرمایه‌گذاری در بورس است.

  

قابلیت‌های تالار مجازی بورس ایران

از قابلیت‌های تالار محازی می‌توان  به “بدون پول بدون ریسک سرمایه گذاری کنیم” اشاره کرد در حقیقت نوعی ریسک بدون هزینه تالار مجازی بورس ایران با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاران نوپا و تازه وارد در نظر دارد فضایی مناسب بدون ریسک را برای شما فراهم آورد.

کاربران تالار مجازی بورس همچنین با ورود به هریک از بخش‎های تالار، پیام‎های آموزشی مرتبط با آن بخش را دریافت کرده و از این پیام‎ها در جهت ارتقای کیفیت سرمایه‎گذاری خود استفاده می‎کنند.

کاربر برای استفاده از امکانات تالار مجازی بورس ایران نخست باید در سامانه ثبت نام کند. پس از این مرحله کاربر می تواند وارد سامانه شود. پس از ورود کاربر به سامانه و تایید هویت وی، به صفحه اصلی راهنمایی می شود. کاربر در این صفحه – که تابلوی اصلی بورس، صندوق های سرمایه گذاری، نمودار شاخص ها و… وجود دارد – می تواند به قسمت های مختلف سامانه دسترسی پیدا کند.

 

 

روال کلی معامله در تالار مجازی بورس

کاربر نخست باید در یک مسابقه ثبت‌نام کند. سپس می‌تواند در این مسابقه به خرید و فروش سهام و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه‌گذاری موجود در تابلوی اصلی بورس مبادرت کند. به این ترتیب او می‌تواند عملکرد خود را در خرید و فروش سهام و تحلیل بازار با دیگر کاربران سامانه مقایسه کند تا از این راه به مرور مهارت لازم در بازار واقعی بورس را به دست آورد. به طور کلی، سه نوع مسابقه در این تالار وجود دارد: پیش فرض، عمومی و خصوصی.

 

خرید سهام/ واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری

پس از عضویت در یکی از مسابقات کاربر می تواند اقدام به خرید سهام یا واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری نماید. نخست کاربر سهام یا صندوق سرمایه‌گذاری دلخواه را از جدول پیش رو انتخاب کرده، سپس با انتخاب مسابقه و سبد سهام دلخواه – که در آن قصد خرید دارد – و همچنین با وارد کردن تعداد درخواستی، اقدام به خرید آن سهام یا صندوق سرمایه‌گذاری می‌نماید.

توجه به این نکته ضروری است که خرید سهام براساس شرایط واقعی بازار صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، تنها سهامی قابل خرید هستند که عرضه شده باشند، بنابراین سهامی که در بازار عرضه نشده باشد، قابل خریداری نیست. همچنین خرید سهام براساس قیمت بهترین عرضه در تالار مجازی صورت می‌گیرد. در هر عملیات خرید، کارمزد خرید براساس شرایط واقعی بازار، محاسبه و از میزان اعتبار مجازی فرد کسر می‌گردد.

 

فروش سهام/ واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری

فروش سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در صفحه “سبد سهام” انجام می‌پذیرد. بدین شکل که پس از انتخاب سهام یا صندوق سرمایه‌گذاری مورد نظر و تعیین تعداد فروش و انتخاب گزینه “فروش” این عمل انجام می‌شود.

توجه به این نکته ضروری است که فروش سهام نیز براساس شرایط واقعی بازار صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، تنها سهامی قابل فروش هستند که متقاضی خرید داشته باشند، بنابراین سهامی که در بازار متقاضی نشده باشد، قابل فروش نیست. همچنین فروش سهام براساس قیمت بهترین تقاضا در تالار مجازی صورت می‌گیرد. در هرعملیات فروش، کارمزد فروش براساس شرایط واقعی بازار، محاسبه و از میزان اعتبار فرد کسر می گردد.

 

برگزاری انواع مسابقات در تالار مجازی

این سامانه فضای مناسب و رقابتی برای ترغیب سهامداران و شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌باشد ضمناً در این مسابقات جوایزی نیز در نظر گرفته می‌شود. پس از عضویت در یک یا چند مسابقه، به کاربر اعتباری تخصیص داده می‎شود تا وی بتواند با استفاده از این اعتبار، اقدام به خرید سهام و یا واحدهای سرمایه‎گذاری صندوق‎های سرمایه‎گذاری نموده و با تشکیل سبدهای سرمایه‎گذاری، نسبت به سرمایه‎گذاری و کسب بازدهی، البته در تالار مجازی بورس اقدام نماید.

از جمله قابلیت‎های جالب توجه تالار مجازی بورس ایران، امکان تعریف انواع مسابقات در این تالار است. به این معنا که علاوه بر مسابقات پیش فرض که در سه گروه مسابقات کوتاه مدت، مسابقات میان مدت و مسابقات بلندمدت در سامانه تعریف و پیاده‎سازی شده، کاربران می‎توانند خود نیز شخصاً مسابقات اختصاصی با شرایط موردنظر خود ایجاد کرده و در این چارچوب، اقدام به رقابت در سرمایهً‎گذاری نمایند.
 به عنوان مثال، دانش آموزان یک مدرسه، دانشجویان یک دانشگاه و یا کارکنان یک صنف خاص، می‎توانند براساس شرایط مدنظر خود از نظر مبلغ سرمایه‎گذاری، زمان شروع و خاتمه سرمایه‎گذاری و…، مسابقه‎ای اختصاصی را در تالار مجازی تعریف کرده و در این فضا، به رقابت با یکدیگر بپردازند. همچنین کاربر درصورت تمایل می‎تواند بصورت انفرادی و بدون آنکه نیاز به رقابت با دیگر کاربران باشد، در تالار مجازی بورس ایران سرمایه‎گذاری کرده و میزان بازدهی خود را در این تالار، مشاهده نماید.

امکان تعریف دامنه نوسان برای سهام موردنظر، مشاهده نمودار نوسانات قیمت سهم مورد نظر براساس دامنه نوسان تعریف شده و دریافت پیغام‎های مرتبط با این نوسانات، دریافت اخبار، اطلاعیه شرکت‎ها و پیغام‎های ناظر بازار به محض انتشار و مشاهده آخرین وضعیت تالار مجازی از نظر دفعات خرید و فروش سهم، حجم و ارزش معاملات، از دیگر قابلیت‌های تالار مجازی بورس ایران است.

 

سایر امکانات

– ایجاد مسابقه اختصاصی به نام کارگزاران / صندوق های سرمایه گذاری ، با شرایط تعیین شده از سوی شرکت کارگزاری از نظر دوره ، مبلغ ، نوع جوایز و ….

– ایجاد لینک مستقیم بین مسابقه اختصاصی و سامانه معاملات آنلاین شرکت کارگزاری

– سایر امکاناتی که به هر نحو ، قابل ارایه به کارگزاران است.

 

قابلیتهای ویژه

    امکان دریافت تغییرات سهام شرکت‌ها در بازه‌های مورد نظر
    دریافت سود سهام متعلق به هر شرکت طبق شرایط واقعی
    امکان تنظیم زنگ برای افزایش و یا کاهش یک سهم
    مشاهده اطلاعیه‌های شرکت‌ها
    دریافت جایزه به صورت سهام واقعی در صورت داشتن عملکرد مناسب
    امکان رویت سوابق خرید و فروش

 

 

منبع:

بورسینس

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث راهنمای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار ‏ ، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
فاطمه منتظرقائم |   1396/05/05 00:03:50   |
0     0
قابلیتهای ویژه

امکان دریافت تغییرات سهام شرکت‌ها در بازه‌های مورد نظر
دریافت سود سهام متعلق به هر شرکت طبق شرایط واقعی
امکان تنظیم زنگ برای افزایش و یا کاهش یک سهم
مشاهده اطلاعیه‌های شرکت‌ها
دریافت جایزه به صورت سهام واقعی در صورت داشتن عملکرد مناسب
امکان رویت سوابق خرید و فروش
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/05/06 19:33:37   |
0     0
از قابلیت‌های تالار مجازی می‌توان به “بدون پول بدون ریسک سرمایه گذاری کنیم” اشاره کرد در حقیقت نوعی ریسک بدون هزینه تالار مجازی بورس ایران با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاران نوپا و تازه وارد در نظر دارد فضایی مناسب بدون ریسک را برای شما فراهم آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

 برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعاتی

برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعاتی

مترجم: دکتر سید محمد اعرابی - دکتر عباس خدادادی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی