تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اصلی ترین مشکل ما انتخاب افکار صحیح و درست است. - دیل کارنگی

ارتباط بین تجارت و تکنولوژی دیر زمانی است که وجود داشته و ادامه دارد. اصطلاح تجارت الکترونیک از زمانی معمول شده است که شبکه های اینترنت بطور فزاینده ای در جوامع گسترش پیدا کرده و سامانه های رایانه ای در مبادلات پیام ها وارد شدند و مبادله الکترونیکی داده ها رایج گردید.

 

گرچه استفاده از وسایل الکترونیکی در تجارت، امر تازه ای نیست و زمانی طولانی است که از تلفن و تلگرام در مذاکرات و توافق های تجاری استفاده می شود و مدتی نیز از کاربرد دورنگار (Telex) و نمابر (Fax) در این زمینه می گذرد، ولی اصطلاح تجارت الکترونیک از زمانی معمول شده است که سامانه های رایانه ای در مبادلات پیام ها وارد شدند و مبادله الکترونیکی داده ها (Electronic Data Interchange EDI) رایج گردید. در EDI حجم زیاد داده ها به صورت متن ،گرافیک حتی صدا، با سرعت زیاد و هزینه کم از یک سامانه رایانه ای در یک نقطه زمین به نقطه دیگر انتقال پیدا می کند و بدین ترتیب بستر مناسبی را برای مبادله پیام ها، تصاویر و اسناد در تجارت داخلی و بین المللی مهیا می سازد.

نتیجه آنکه در آینده مواجه با تجارتی خواهیم بود که روش و استانداردهای خاص خود را خواهد داشت و آن آمیزه ای خواهد بود از واقعیات تجاری، احکام حقوقی و مقتضیات فنی. کما اینکه هم اینک نیز در بخش هایی از تجارت نظیر حمل و نقل و خرید و فروش در پاره ای از فروشگاه ها در نقاطی از جهان مانند سنگاپور و آمریکا این نوع تجارت به اجراء درآمده و پیش بینی می شود با کاربرد وسیع اینترنت EDI ، رونق بیشتری نیز پیدا کند.

 

با ماشینی شدن تجارت و حذف کامل یا زیاد کاغذ، و اجباری شدن رعایت استانداردها در پیام های تجاری در سطح بین الملل، کشورهای کمتر توسعه یافته نیز ناگزیر می شوند که برای برقراری تماس و انجام معاملات، به روش طرف تجاری خود عمل کرده و همان روش را پیاده نمایند.

 

تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سال های اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش‌بینی می شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می شود. 

 

چشم انداز آینده، مراجعی نظیر کمیسیون ملل متحد در تجارت بین الملل (Uncitral) و اتاق تجارت بین الملل (ICC) را بر آن داشته تا مقررات و قوانینی را در تجارت الکترونیک تدوین و ارائه نمایند. با توجه به بستر بین الملل تجارت الکترونیک، سازمان ملل در این زمینه دخالت نموده و برای هماهنگ کردن اقدامات کشورها، مبادرت به تدوین استانداردهایی بین المللی به نام ادیفاکت (UN/EDIFACT United nation / Eldectronic Data Interchange for Administrations Commerce and Transport) نموده است. به نظر می رسد استانداردهای محلی نیز به تدریج جای خود را به استانداردهای مزبور خواهند داد.

 

منابع:

ویکی پدیا

همشهری

صنایعی، علی، بازاریابی و تجارت الکترونیکی، انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان،۱۳۸۰.

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
حسین قدیریان ابرقویی |   1395/08/16 18:04:55   |
3     5
باسلام
به نظر بنده در تجارت الکترنیک چیزی که مهم ترین نقش رو در کنار سایر موارد داره ، ایده و ابداع و نوآوری است که باعث میگردد هر نوع تجارتی موفق باشه
نقل قول از هاروی فایرستون:
در تجارت، سرمایه آنچنان اهمیت ندارد. تجربه هم آنقدرها مهم نیست. شما میتوایند این دو را در نهایت به دست آورید. چیزی که مهم است ایده خوب است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
عصمت‌مسعودی |   1396/12/16 16:06:05   |
مزایای تجارت الکترونیک

قیمت مقرون به صرفه: تمامی تراکنش ها و معاملات در حال الکترونیکی شدن است و برای رقابت در فضای مجازی که مشتری می تواند درهر لحظه از قیمت بورس با خبر شود، فروشگاه ها باید با پایین اوردن قیمت، مشتری جذب کنند. بنابراین به طور ناخود آگاه شرکت ها در پایین آوردن قیمت با هم رقابت می کنند و هر شرکتی که قیمت را پایین بیاورد، با سود کمتر اما تعداد فروش بیشتر می تواند موفق تر عمل کند که در این صورت، این موقعیت  برای مصرف کننده فراهم می شود که کالای مورد نظر را باقیمت پایین تر از فروشگاه های سنتی  و به صورت آنلاین خریداری کند.

حاشیه سود بیشتر: در تجارت الکترونیک با توجه به حذف تعدادی از واسطه ها و به دلیل اینکه هزینه های اولیه از قبیل هزینه مکان و ... کم می شود ،حاشیه سود بیشتر است و فروشنده سود بیشتری می برد.

بهره وری بیشتر: دراینجا منظور از بهره وری، برای هر دوطرف یعنی شرکت ها و مصرف کنندگان است. افراد ترجیح می دهند خرید آنلاین انجام دهند زیرا راحت تر است و در وقت صرفه جویی می شود و هم چنین در تجارت الکترونیک هزینه های شرکت کاهش می یابد و سود شرکت بیشتر می شود.

مقایسه سریع: تجارت الکترونیک به شما امکان می دهد تا بتوانید قیمت را در چند کسب و کار یا فروشگاه مختلف مقایسه کنید و در انتها، برای شما خرید هوشمندانه و با صرفه را رقم می زند و می توانید پول بیشتری ذخیره کنید.

سوداقتصادی: تجارت اکترونیک شرایطی را فراهم می کند که بدون نیاز به فروشگاه ها و یا سرمایه گذاری در زیر ساخت و دیگر موارد رایج، به تجارت بپردازید و شرکت ها تنها نیاز به یک وب سایت دارند تا بتوانند محصول را عرضه و خدمات رسانی انجام دهند.

ازمزایای‌جانبی‌دیگرمواردزیرقابل‌ذکراست:
1_شما‌می‌توانید‌درهرزمانی خریدانجام‌دهید‌
2_نیازی‌نیست‌برای‌خرید‌به‌مکان‌های‌دوردست‌‌‌یاشهرها یاکشورهای‌دیگربروید.
Yoo |   1395/08/17 08:30:36   |
0     0
سلام تجارت الکترونیک به صورت نتورک مارکتینگ حدودا اوایل دهه هشتاد وارد ایران شد که متاسفانه به علت نا آگاهی مردم و سو استفاده های وسیع در آن زمان بسیاری دیدشان منفی شد در این خصوص در حالی که از جنبه های مثبت این تجارت آگاهی نداشتند!
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
parisa teymouri |   1395/08/18 01:46:44   |
6     0
تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1395/08/21 10:01:43   |
1     0

تاثیرتجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیکی می تواند بصورت مستقیم یا غیرمستقیم برهرمرحله اززنجیره ارزش واحد تجاری تاثیربگذارد.

-بیشترین اثربارزآن برفعالیتهای فروش وبازاریابی است. -صرفه جویی درزمان وهزینه مسافرت برای جلسات حضوری طراحان....
-به حداقل رسا ندن مقدارموجودی کالا جهت انجام سفارش فروش ....
-توزیع وحمل مستقیم سفارشات برای مشتریان ...
-افزایش کیفیت خدمات پس از فروش به مشتریان ...
-کارآیی واثربخشی فعالیتهای پشتیبا نی چرخه ارزش رابهبودمی بخشدبرای مثال
فعالیت خریدباتوانایی مقایسه آسانترقیمتهای تعدادزیادی ازفروشندگان وانتخاب فروشنده مناسب سودمندتراست...
-شبکه ارتباطی موثر کلید جهانی شدن است ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemah montazerghaem |   1395/08/24 10:08:46   |
0     1
راه اندازی چک الکترونیکی راهبردی در جهت گسترش تجارت الکترونیکی و توسعه اقتصادی می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا پوریادگاری |   1395/10/09 20:44:06   |
با سلام من باشما موافقم
زهرا بیشه |   1395/08/24 23:35:50   |
0     0
در معنای که اتحادیه اروپا در سال 97 میلادی تجارت الکترونیک را معرفی کرده است، تجارت الکترونیک، تجارتی ست که بر پردازش و انتقال الکترونیکی دادهها، شامل مـتن، صـدا و تصـویر مبتنی میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه منتظرقائم |   1395/08/25 12:32:57   |
0     0
تجارت الکترونیکی به عنوان پدیده روبه افزایش اقتصاد دیجیتالی مطرح است به طوری که کمتر شرکتی را می توان یافت که در قلمرو تجارت الکترونیک وارد نشده باشد. در اقتصاد دیجیتال تغییرات محیطی و بخصوص تغییرات فناوری با سرعت سرسام آور درحال دگرگون کردن روشهای تجارت هستند.
در این محیط متلاطم و رقابت لجام گسیخته کسب و حفظ مزیت رقابتی به عنوان کلید رشد و بقای سازمان حیاتی می شود. اینترنت به عنوان فناوری اصلی و حیاتی تجارت الکترونیکی ذاتاً مزیت رقابتی تلقی نمی شود بلکه ابزاری است که درصورت استفاده صحیح و موثر و در کنار فرایندها منابع و ابزارهای سنتی و به صورت مکمل آنها سبب ایجاد و تقویت مزیت رقابتی خواهدشد.
داشتن دیدگاه مکمل به اینترنت و تجارت الکترونیکی به جای دیدگاه جانشین عامل موفقیت در تجارت الکترونیکی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
اصغر دره زرشکی |   1395/09/01 14:34:30   |
5     0
بسیار مطالب آموزنده و پر باری بود
لطفا دوستان از کامنتهای کوتاه و مختصر و مفید استفاده کنند. بعنوان نمونه برادر ناصریان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا پوریادگاری |   1395/09/08 21:05:17   |
1     0
با سلام :
تکنولوژی های تجارت الکترونیکی:
گرچه انواع زیادی تکنولوژی تجارت الکترونیکی وجود دارد ، اما در اینجا بهترین آنها را توضیح می دهیم :
· تجارت الکترونیکی تاجر با تاجر
· مدیریت ارتباطات مشتری
· شیوه های مدیریت منابع اطلاعات
· آموزش راه دور برای سازمانهای اقتصادی جدید
· پست الکترونیک
· شیوه های طراحی منابع سازمانها
· خودکار کردن اهرم فروش : شیوه های راه دور در شبکه ها موجب افزایش بهره وری متخصصین فروش راه دور می شود .
· تحول مراکز تماس : به هم پیوستن شبکه ها موجب افزایش قابلیتهای خدمات مشتری شده است.
· خدمات شبکه ای مدیریت شده
تجارت الکترونیکی یک محیط فعال کاربرد تکنولوژی برای آسان کردن تغییر اطلاعات تجارت و خودکار کردن مبادلات بازرگانی است . تجارت الکترونیکی باعث تغییر انواع اطلاعات ، از جمله مبادلات بازرگانی از طریق شبکه است که به آن E-Commerce می گویند . از این رو ، بازاریابی از طریق شبکه اینترنت ، معروف به ” تاجر با مشتری” ، تنها یکی از پدیده های بستر تجارت الکترونیکی است . تجارت الکترونیکی موجب تغییرات عمیق و اساسی در ساختار و عملکرد تجارت و مبادلات بین تاجرها ، معروف به ” تاجر با تاجر” شده است . تاجر با تاجر در تجارت الکترونیکی شامل انواع تکنولوژی های کاربردی و شبکه ای برای خودکار کردن و بهینه سازی مبادلات بین بخش های مختلف تجارت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا تیموری |   1395/09/29 11:05:06   |
1     0
مبادله الکترونیکی داده بصورت مکانیزمی تعریف می شود که به موجب آن انتقال و تبادل داده در راستای تحقق فعالیت های تجاری با ساختار و شکل تعریف شده و بکارگیری پیام های استاندارد شده بین المللی، توسط ابزار الکترونیکی از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر انجام می شود. در حالیکه تجارت الکترونیک عبارت از مبادله تجاری بدون استفاده از کاغذ است که در آن از مبادله الکترونیکی داده ها به عنوان یک ابزار به همراه پست الکترونیک، تابلوی اعلانات الکترونیک، انتقال الکترونیک وب و سایر فناوریهای مبتنی بر شبکه استفاده می شود. بعبارت دیگر مبادله الکترونیکی داده ها بعنوان ستون فقرات تجارت الکترونیک عمل می نماید. چنانچه از تعریف فوق بر می آید. تجارت الکترونیک حطیه ای بسیار وسیع تر از مبادله الکترونیکی داده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صدیقه نیک روش |   1395/09/29 23:50:11   |
0     0
تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می‌شود. تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.
تجارت الکترونیک را می‌توان از حیث تراکنش‌ها(Transactions) به انواع مختلفی تقسیم نمود که بعضی از آنها عبارتند از:
ارتباط بنگاه و بنگاه (B2B): به الگویی از تجارت الکترونیکی گویند، که طرفین معامله بنگاه‌ها هستند.
ارتباط بنگاه و مصرف‌کننده (B2C): به الگویی از تجارت الکترونیک گویند که بسیار رایج بوده و ارتباط تجاری مستقیم بین شرکتها و مشتریان می‌باشد.
ارتباط مصرف‌کننده‌ها و شرکتها (C2B): در این حالت اشخاص حقیقی به کمک اینترنت فراورده‌ها یا خدمات خود را به شرکتها می‌فروشند.
ارتباط مصرف‌کننده با مصرف‌کننده (C2C): در این حالت ارتباط خرید و فروش بین مصرف‌کنندگان است.
ارتباط بین بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی (B2A): که شامل تمام تعاملات تجاری بین شرکتها و سازمانهای دولتی می‌باشد. پرداخت مالیاتها و عوارض از این قبیل تعاملات محسوب می‌شوند.
ارتباط بین دولت و شهروندان (G2C): الگویی بین دولت و توده مردم می‌باشد که شامل بنگاه‌های اقتصادی، موسسات دولتی و کلیه شهروندان می‌باشد. این الگو یکی از مولفه‌های دولت الکترونیک می‌باشد.
ارتباط بین دولت‌ها (G2G): این الگو شامل ارتباط تجاری بین دولتها در زمینه‌هایی شبیه واردات و صادرات می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین محمدیان |   1395/10/05 15:00:12   |
1     0
تجارت الکترونیک سرعت اقدامات و جریان تعاملات محصولات و پرداختها از مشتریان به شرکتها و از شرکتها به تامین کنندگان میسر می سازد . تجارت الکترونیک تمام فرآیندهای زنجیره ارزش شامل توسعه - بازاریابی - فروش و تحویل و خدمات پس از فروش رادربر می گیرد . تجارت الکترونیک مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده از کاغذ است . تجارت الکترونیک یعنی بدون دخالت انسان . تجارت الکترونیکی شامل انجام طیف وسیعی از فرآیندهای کسب و کار که برای پشتیبانی از خرید و فروش الکترونیکی کالاها و خدمات می باشد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/02/22 09:11:53   |
تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می‌شود. تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.
ابوترابی |   1395/10/07 21:16:03   |
0     0
تجارت الکترونیکی به عنوان پدیده روبه افزایش اقتصاد دیجیتالی مطرح است به طوری که کمتر شرکتی را می توان یافت که در قلمرو تجارت الکترونیک وارد نشده باشد. در اقتصاد دیجیتال تغییرات محیطی و بخصوص تغییرات فناوری با سرعت سرسام آور درحال دگرگون کردن روشهای تجارت هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صدیقه نیک روش |   1395/10/08 22:43:27   |
0     0
ادیفاکت چیست ؟
چشم انداز آینده، مراجعی نظیر کمیسیون ملل متحد در تجارت بین الملل (Uncitral) و اتاق تجارت بین الملل (ICC) را بر آن داشته تا مقررات و قوانینی را در تجارت الکترونیک تدوین و ارائه نمایند. با توجه به بستر بین الملل تجارت الکترونیک، سازمان ملل در این زمینه دخالت نموده و برای هماهنگ کردن اقدامات کشورها، مبادرت به تدوین استانداردهایی بین المللی به نام ادیفاکت نموده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجیدی نژاد |   1395/10/09 17:34:55   |
1     0
تفاوت مبادله الکترونیکی داده ها با تجارت الکترونیک
در موارد زیادی دیده شده که مبادله الکترونیکی داده ها را مترادف با تجارت الکترونیک دانسته و هر کدام را در جای دیگری بکار می برند. این دو تکنولوژی اصلاً مشابه هم نبوده و کاملاً مجزا می باشد. البته می توان اینطور گفت که تجارت الکترونیک مکمل مبادله الکترونیکی داده هاست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجیدی نژاد |   1395/10/09 17:44:24   |
0     0
تجارت الکترونیک چیست؟
طراحی سایت ها امروزه به سمت تجارت الکترونیک می روند. به طور کلی و در معنای جامع اگر بخواهیم تجارت الکترونیک را تعریف کنیم، هرگونه خرید و فروش و معامله و همچنین ارائه خدمات و انتقال سرمایه را که از طریق ارتباط های اینترنتی و دیجیتالی انجام شود را تجارت الکترونیک می نامند.
در معنای که اتحادیه اروپا در سال 97 میلادی تجارت الکترونیک را معرفی کرده است، تجارت الکترونیک، تجارتی ست که بر پردازش و انتقال الکترونیکی دادهها، شامل مـتن، صـدا و تصـویر مبتنی میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حبیب اله میرجلیلی |   1395/10/09 22:06:56   |
0     0
تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سال های اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش‌بینی می شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حبیب اله میرجلیلی |   1395/10/10 02:44:12   |
0     0
تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سال های اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش‌بینی می شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یونس زارع |   1395/10/11 08:05:32   |
0     0
تجارت الکترونیک در ایران بسیار نوپا و در مراحل اولیه است. اما اهمیت فناوری اطلاعات باعث شده تا تدوین و اجرای قوانین و لوایح مورد نیاز در این عرصه همواره مد نظر مسئولان ایران باشد. از سوی دیگر نبود شناخت از میزان امنیت موجود در شبکه داخلی و جهانی باعث شده‌است که اطمینان لازم وجود نداشته باشد، البته برخی از فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از روش‌هایی مانند نماد اعتماد، تحویل درب منزل و یا گارانتی برگشت وجه سعی کرده‌اند تا اعتماد خریداران را جلب نمایند. پیشبینی می‌شود که فروشگاه‌های اینترنتی بتدریج جای خود را در میان خریداران پیدا خواهند کرد. البته موانعی مانند عدم اطمینان کامل مردم به خرید اینترنتی و سیستم حمل و نقل کالا کند و ناقص و ....وجود دارد که امید است با بهبود روز افزون ، این تجارت در کشور ما فراگیر شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد چیت ساز |   1395/10/12 20:16:30   |
0     0
تجارت الکترونیک عبارت است از تعامل سیستم¬های ارتباطی، سیستمهای مدیریت داده¬ها و امنیت که بهواسطه آنها امکان مبادله اطلاعات تجاری در رابطه با فروش محصولات و یا خدمات میسر می شود. البته در این تعاملات، حمایت و حفظ اسرار مصرفکنندگان و همچنین محافظت از دادهها و اطلاعات شخصى در تجارت الکترونیک، ایجاد قوانین روشن تجارى بهمنظور ایجاد یک بازار الکترونیک معتبر و در نهایت تدوین قوانین بسیار با اهمیت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدمحمد امامی مقدم |   1395/10/16 22:37:35   |
0     0
تجارت الکترونیک، انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک به نوعی تجارت بودن کاغذ است. بوسیله تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می گیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد البته با هزینه نه چندان زیاد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی انوری |   1395/10/22 15:32:33   |
0     0
تعربف تجارت الکترونیک؟
به هرکونه معامله ای که از طریف اینترنت به صورت آنلاین صورت گیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد کاظم سالاری |   1395/10/25 08:16:25   |
0     0
معایب موجود در تجارت الکترونیک، غیر قابل اجتناب نیست. اگر ما مدیریت کافی در مخاطرات داشته باشیم، می توانیم معایب را کم رنگ تر و مزایای بیشتری از تجارت الکترونیک بدست آوریم و با صرف کمترین زمان، بهترین خرید را انجام دهیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohadese najafi |   1395/10/26 19:50:53   |
1     0
تجارت الکترونیک، انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک به نوعی تجارت بودن کاغذ است. بوسیله تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب بیشتر انجام خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد رضا تیموری |   1395/10/28 22:13:14   |
0     0
مبادله الکترونیکی داده بصورت مکانیزمی تعریف می شود که به موجب آن انتقال و تبادل داده در راستای تحقق فعالیت های تجاری با ساختار و شکل تعریف شده و بکارگیری پیام های استاندارد شده بین المللی، توسط ابزار الکترونیکی از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر انجام می شود. در حالیکه تجارت الکترونیک عبارت از مبادله تجاری بدون استفاده از کاغذ است که در آن از مبادله الکترونیکی داده ها به عنوان یک ابزار به همراه پست الکترونیک، تابلوی اعلانات الکترونیک، انتقال الکترونیک وب و سایر فناوریهای مبتنی بر شبکه استفاده می شود. بعبارت دیگر مبادله الکترونیکی داده ها بعنوان ستون فقرات تجارت الکترونیک عمل می نماید. چنانچه از تعریف فوق بر می آید. تجارت الکترونیک حطیه ای بسیار وسیع تر از مبادله الکترونیکی داده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدابوالقاسم ابریشم |   1395/11/05 00:40:44   |
0     0
مدل های تجارت الکترونیکی :
مدل های تجارت الکترونیکی معمولا به وسیله ترکیبی از بازنمایی های غیر رسمی ، متنی ، شفاهی ، گرافیکی موقتی مورد نمایش داده می شوند اما این بازنمودها معمولا باعث محدود شدن درک واضح مسائل تجارت الکترونیکی که سهامداران با آن رودررو هستند می شوند و اغلب شکاف میان مدیران تجاری و توسعه دهندگان IT را که باید سیستم های اطلاعاتی تجارت الکترونیکی را ایجاد نماید عمیق تر می کنند .
روش های مربوط به تحلیل سیستم های IT، معمولا دارای نوع جانبداری تکنولوژیکی هستند و عموما ملاحضات تجاری را به خوبی منعکس می کنند . در عین حال رویکردهای متعلق به علوم تجاری غالبا فاقد استحکام لازم برای توسعه سیستم های اطلاعاتی هستند . ادغام تجارت و مدل سازی IT ، مسلما به نفع صنعت خواهد بود زیرا تلفیق تجارت و سیستم ها IT ، مدتی است که یکی از ویژگی های بازار تجارت الکترونیکی شده است . در پروژه های تجارت الکترونیکی نشان دادن
××××××× چیزهای ارزشی در میان دست اندرکاران معین مهم است زیرا طرح های جدیدی را می توان به سهولت به زنجیره خریدار – فروشنده اضافه کرد یا آنها را کنا رگذاشت . این فرآیند واسطه گری (Intermadiation) و حذف واسطه گری (Disintermediation) نشان دهنده ریسک های خاص تجارت الکترونیک برای فروشندگان سنتی است مثلا واسطه ها مثل بازارها و دلال ها می توانند به سادگی در پروژه های تجارت الکترونیکی ظاهر و ناپدید شوند . روش ما قادر به مدل سازی عناصر قدرت نیز هست ما تنها می توانیم مدل خود قیمت ها را بلکه مدل دست اندکارانی را که سرویس با محصولی انتخاب می کنند ، ایجاد نماییم . مدل سازی دست اندرکارانی که مبادرت به انتخاب می کنند از آن رو مهم است که تجارت الکترونیک و ممکن است هزینه های سوئیچینگ را کاهش و شفافیت بازار را افزایش دهد تا به سهولت بیشتری سایر عرضه کنندگان را انتخاب کنند . اکثر پروژه های تولید تجارت الکترونیکی به سرعت انجام می شوند بنابراین داشتن مدلی کند می تواند مزیت برجسته ای به تکنیک های مدل سازی سنتی داشته باشد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
امین الله کارگران |   1395/11/05 21:18:59   |
1     0
تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سال های اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش‌بینی می شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محسن حداد زاده نیری |   1395/11/05 21:49:49   |
0     0
گرچه استفاده از وسایل الکترونیکی در تجارت، امر تازه ای نیست و زمانی طولانی است که از تلفن و تلگرام در مذاکرات و توافق های تجاری استفاده می شود و مدتی نیز از کاربرد دورنگار (Telex) و نمابر (Fax) در این زمینه می گذرد، ولی اصطلاح تجارت الکترونیک از زمانی معمول شده است که سامانه های رایانه ای در مبادلات پیام ها وارد شدند و مبادله الکترونیکی داده ها (Electronic Data Interchange EDI) رایج گردید. در EDI حجم زیاد داده ها به صورت متن ،گرافیک حتی صدا، با سرعت زیاد و هزینه کم از یک سامانه رایانه ای در یک نقطه زمین به نقطه دیگر انتقال پیدا می کند و بدین ترتیب بستر مناسبی را برای مبادله پیام ها، تصاویر و اسناد در تجارت داخلی و بین المللی مهیا می سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فریبا میر تقی |   1396/01/09 13:40:06   |
2     0
تجارت الکترونیک چیست ؟

این فناوری تعاریف و انواع مختلفی دارد که به شرح هر کدام می پردازیم:

1- تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیکی می گویند1.

2- بطور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالای را از طریق web یا پست الکترونیکی سفارش می دهد. نهایتاً کالا را تحویل می گیرد2.

3- تجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی3

4- کاربرد تکنولوژی اطلاعات در تجارت4

5- تجارت الکترونیکی، مبادله ی الکترونیکی داده هاست. بطور خلاصه می توان گفت که مبادله الکترونیکی داده عبارت از تولید، پردازش، کاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد به شیوه های الکترونیکی و خودکار بین سیستم های کامپیوتری و براساس زبان مشترک و استانداردهای مشخص و با کمترین دخالت عامل انسانی. البته تجارت الکترونیک حیطه ای به مرابت گسترده تر از مبادله الکترونیکی داده داردو آن یک تحول و انقلاب در عرصه ارتباطات است. تجارت الکترونیکی در ساده ترین تعریف عبارت از یافتن منابع، انجام ارزیابی، مذاکره کردن، سفارش، تحویل، پرداخت و ارائه خدمات پشتیبانی است که بصورت الکترونیکی انجام می شود. لذا تجارت الکترونیک روشی است براساس آن اطلاعات، محصولات و خدمات از طریق شبکه های ارتباطات کامپیوتری خرید و فروش می شوند5.

6- تجارت الکترونیک، انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک به نوعی تجارت بودن کاغذ است. بوسیله تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می گیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد البته با هزینه نه چندان زیاد6.

تفاوت مبادله الکترونیکی داده ها با تجارت الکترونیک

در موارد زیادی دیده شده که مبادله الکترونیکی داده ها را مترادف با تجارت الکترونیک دانسته و هر کدام را در جای دیگری بکار می برند. این دو تکنولوژی اصلاً مشابه هم نبوده و کاملاً مجزا می باشد. البته می توان اینطور گفت که تجارت الکترونیک مکمل مبادله الکترونیکی داده هاست.

مبادله الکترونیکی داده بصورت مکانیزمی تعریف می شود که به موجب آن انتقال و تبادل داده در راستای تحقق فعالیت های تجاری با ساختار و شکل تعریف شده و بکارگیری پیام های استاندارد شده بین المللی، توسط ابزار الکترونیکی از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر انجام می شود. در حالیکه تجارت الکترونیک عبارت از مبادله تجاری بدون استفاده از کاغذ است که در آن از مبادله الکترونیکی داده ها به عنوان یک ابزار به همراه پست الکترونیک، تابلوی اعلانات الکترونیک، انتقال الکترونیک وب و سایر فناوریهای مبتنی بر شبکه استفاده می شود. بعبارت دیگر مبادله الکترونیکی داده ها بعنوان ستون فقرات تجارت الکترونیک عمل می نماید. چنانچه از تعریف فوق بر می آید. تجارت الکترونیک حطیه ای بسیار وسیع تر از مبادله الکترونیکی داده دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه ابویی مهریزی |   1396/01/12 21:08:00   |
2     0
سلام
نیازهای تجارت الکترونیک
۱) یک سیستم بانکی روان و دقیق
۲) قوانین گمرکی،مالیاتی و بانکداری الکترونیکی
۳) کد تجاری محصول
۴) تهیه و تدوین نظام مالی اطلاعات و نظام حقوقی اطلاع رسانی (کپی رایت)
۵) امنیت اطلاعات
۶) محرمانه بودن اطلاعات شخصی
۷) تطبیق مقررات ملی با مقررات متحدالشکل بین المللی
۸) همکاری دانشگاهها،مراکز تحقیقاتی و سازمانهای مختلف
۹) پذیرش اسناد الکترونیکی توسط قوه قضاییه
۱۰) تأمین، صدور و بکارگیری کارت اعتباری
۱۱) تأمین خطوط ارتباطی پرسرعت و مطمئن و ایجاد بستر مخابراتی به شکل بی سیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohammad rajol |   1396/01/12 21:43:18   |
1     0
مزایای تجارت الکترونیک
۱) افزایش فروش
۲) افزایش درآمد
۳) افزایش سرمایه گذاری
۴) افزایش سطح رفاه زندگی مردم
۵) ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاه های بازرگانی
۶) افزایش فرصتهای جدید شغلی
۷) امکان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهانی
۸) جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی مورد
۹) کاهش هزینه های سربار و ایجاد رقابت در سطح بین الملل
۱۰) دسترسی سریع به اطلاعات
۱۱) عدم حضور واسطه
۱۲) کاهش هزینه های تبلیغات کال
۱۳) ورود به بازارهای فرا منطقه ای در جهت بازاریابی جهانی
● معایب تجارت الکترونیک
۱) تأثیر ناشناخته آن بر روابط اجتماعی انسان
۲) کاهش میزان تولید
۳) کاهش تولید شرکتهای ورشکسته
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه ابویی مهریزی |   1396/01/20 11:04:05   |
0     0
تجارت الکترونیک مشمول مالیات است

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از بررسی طرح واگذاری نظارت بر شبکه‌های مجازی به شرکت‌های شناسنامه‌دار خصوصی این حوزه خبر داد و گفت: مالیات شامل همه درآمدها از جمله درآمدهای تجارت الکترونیک می‌شود و مالیات کسب‌وکارهای اینترنتی مربوط به شبکه بانکی است.
رمضانعلی صادق‌زاده با اشاره به گسترش کسب‌وکارهای نوین در فضای مجازی گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیک به‌صورت‌های مختلف سعی می‌کند از کسب‌وکارهای نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند که از جمله این حمایت‌ها صدور نشان اعتماد الکترونیک است.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گسترش حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق سامانه تدارکات الکترونیک، ادامه داد: براساس این سامانه و براساس سیاست‌های حمایت از تولید داخلی و کسب‌وکارهای نوین دستگاه‌ها ملزم هستند مناقصات جزئی و عمده خود را از این طریق برگزار کنند و خریدهای خود را نیز از این سامانه‌ها بگیرند تا با حمایتی که انجام می‌شود به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تجارت الکترونیک افزوده شود.

صادق‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه همه درآمدها از جمله درآمدهای تجارت الکترونیک مشمول مالیات هستند، اظهار کرد: سازوکار دریافت مالیات از این شرکت‌های اشخاص مربوط به ما نیست، اما این کسب‌وکارها نیز مانند بقیه مشاغل مشمول مالیات است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/01/29 04:50:18   |
0     0
معایب تجارت الکترونیک
امنیت: مشتریان نیاز دارند تا به ارائه کنندگان محصول و نحوه پرداخت وجه در تراکنش های الکترونیکی اطمینان و اعتماد پیدا کنند؛ حتی سر در گم می شوند و نیاز دارند اعتبار وب سایت مورد نظر را قبل از خرید بررسی، مقایسه ومورد امتحان قرار دهند. چرا که امروزه آمار کلاهبرداری در فضای مجازی بسیار بالاست و این باعث می شود افرا نتوانند با اطمینان خرید انجام دهند و گاهی در معرض انواع کلاهبرداری ها قرار گیرند.
مقیاس پذیری سیستم: در فضای مجازی همه چیز مورد قیاس و اندازه گیری قرار می گیرد. یکی از این موارد وب سایت فروشگاه و نحوه پشتیبانی این فروشگاه از مشتریان است. اگر خدمات و پشتیبانی وب سایت شما ضعیف باشد، باید با مشتریان خود را برای همیشه خداحافظی کنید و مطمئن باشید آنها را از دست می دهید.

حفاظت از داده ها وسیستم: مشتریان نیاز به دسترسی امن در هر زمان دارند. به علاوه، حفاظت از داده های آنها نیز بسیار ضروری است و باعث جلب اعتماد آنها می شود. اگر نتوانیم در معاملات این موارد را رعایت کنیم، قطعا در تجارت الکترونیک مردود می شویم.
از دست دادن تعدادی از مشتریان: در تجارت الکترونیک، فروشگاه ها، افرادی که بسیار ریز بین وسخت گیر در خرید هستند و تنها با دیدن کالا آن را خریداری می کنند را از دست می دهند زیرا آنها هیچ گاه در فضای مجازی خرید انجام نمی دهند و فروشگاههای اینترنتی قشر وسیعی از مشتریان را از دست می دهید.

سرویس مشتریان و مشکلات مرتبط: گاهی در تجارت الکترونیک به دلیل اینکه با افراد رو در رو نمی شویم و همه چیز مجازی است فراموش می کنیم که برقراری ارتباط با خریدار و مصرف کننده بسیار مهم است و گاهی تعدادی از ارتباطات برقرار نمی شود که منجر به ناموفق بودن در تجارت میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا نعمت الهی |   1396/02/03 08:08:02   |
0     0
تجارت الکترونیک چیست ؟
تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیکی می گویند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sudabe bakhshi |   1396/02/15 12:24:24   |
0     0
تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می‌شود. تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/02/15 18:21:35   |
0     0
تفاوت تجارت الکترونیک با تجارت سنتی
اصلی ترین تفاوت تجارت الکترونیک و سنتی در شیوه تبادل اطلاعات می باشد. در تجارت سنتی، اطلاعات به صورت چهره به چهره و نهایتاً به وسیله تلفن و سیستم پستی منتقل می شود، اما در تجارت الکترونیک، این فرایند توسط شبکه های کامپیوتری صورت می پذیرد. هر چند این تفاوت، باعث بروز مشکلاتی مانند امنیت، عدم اعتماد مشتریان و شناخت هویت واقعی افراد در اینترنت نیز گردیده، اما برای هر یک از آنها راه حلهایی وجود دارد که برای اجرای آن راه حلها، امکانات خاصی مورد نیاز است.
تجارت الکترونیک، دارای مزایا و پیامدهای اقتصادی مهمی نظیر گسترش بازار، کاهش قیمت منابع تولید، افزایش بهره وری، کاهش هزینه های مبادلاتی، ایجاد اشتغال و کاهش تورم بوده و در رشد اقتصادی، نقش به سزایی دارد. تجارت الکترونیک با فراهم آوردن امکان عرضه اطلاعات و نیز دسترسی وسیع به اطلاعات تجاری، قدرت رقابت تولیدکنندگان (هر چند کوچک و کم سرمایه) و نیز قدرت انتخاب مصرف کنندگان را به شدت افزایش می دهد.

میزان پیشرفت تجارت الکترونیکی در مناطق مختلف جهان، متفاوت است. آمریکای شمالی در تجارت الکترونیکی ممتاز است. تحقیقات نشان داده است که موفقیت تجارت الکترونیکی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه پیشتاز، به دلیل شرایط مناسب زیرساختهای الکترونیکی در این کشورهاست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/02/15 18:26:35   |
0     0
تجارت الکترونیک چیست؟

اولین قدم در بررسی یک موضوع داشتن تعریفی مناسب از آن می‌باشد. با توجه به جوان بودن رشته فناوری اطلاعات و علی‌الخصوص تجارت الکترونیک هنوز تعریف دقیق و جامعی برای آن مشخص نشده است و در حال حاضر هر کس از دیدگاه خود به مساله روی آورده است. ابتدا با برخی مفاهیم و تعاریف از دیدگاه پروفسور توربان آشنا می شویم. «تجارت الکترونیک عبارت است از خرید و فروش کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های ارتباطی».

این تعریف از چهار دیدگاه قابل بررسی است:

از دیدگاه ارتباطات: تجارت الکترونیک رساندن کالا، خدمات، اطلاعات و یا پرداخت پول از طریق شبکه‌های کامپیوتری و یا هر وسیله الکترونیکی دیگر است.
از دیدگاه فرآیند تجارت: تجارت الکترونیک کاربرد فناوری در فرآیند داد و ستد و تجارت است.
از دیدگاه خدمات: تجارت الکترونیک وسیله‌ای است که آرمانهای مشتریان، شرکتها و مدیران را جهت رسیدن به کیفیت بهتر، سرعت بیشتر و خدمات بهتر را با هزینه کمتر برآورده می‌کند.
از دیدگاه online: تجارت الکترونیک قابلیت خرید، فروش، داد و ستد محصولات و اطلاعات از طریق اینترنت و یا هر شبکه online دیگر را فراهم می‌کند. برخی از مردم تجارت را به معنی داد و ستد بین شرکتهای تجاری می‌دانند. وقتی از این معنی استفاده شود دامنه تجارت الکترونیک بسیار محدودد می‌شود، بنابراین اغلب از واژه کسب و کار الکترونیکی به جای آن استفاده می‌کنند که این تعریف تمام فعالیتهای تجاری شامل: خرید و فروش، ارایه خدمات پس از فروش، ارتباطهای تجاری بین شرکتها و ... را در برمی‌گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدحسین زاده جعفری |   1396/03/27 23:37:26   |
0     0
باسلام
تجارت الکترونیک را می‌توان از حیث تراکنش‌ها(Transactions) به انواع مختلفی تقسیم نمود که بعضی از آنها عبارتند از:
ارتباط بنگاه و بنگاه (B2B): به الگویی از تجارت الکترونیکی گویند، که طرفین معامله بنگاه‌ها هستند.
ارتباط بنگاه و مصرف‌کننده (B2C): به الگویی از تجارت الکترونیک گویند که بسیار رایج بوده و ارتباط تجاری مستقیم بین شرکتها و مشتریان می‌باشد.
ارتباط مصرف‌کننده‌ها و شرکتها (C2B): در این حالت اشخاص حقیقی به کمک اینترنت فراورده‌ها یا خدمات خود را به شرکتها می‌فروشند.
ارتباط مصرف‌کننده با مصرف‌کننده (C2C): در این حالت ارتباط خرید و فروش بین مصرف‌کنندگان است.
ارتباط بین بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی (B2A): که شامل تمام تعاملات تجاری بین شرکتها و سازمانهای دولتی می‌باشد. پرداخت مالیاتها و عوارض از این قبیل تعاملات محسوب می‌شوند.
ارتباط بین دولت و شهروندان (G2C): الگویی بین دولت و توده مردم می‌باشد که شامل بنگاه‌های اقتصادی، موسسات دولتی و کلیه شهروندان می‌باشد. این الگو یکی از مولفه‌های دولت الکترونیک می‌باشد.
ارتباط بین دولت‌ها (G2G): این الگو شامل ارتباط تجاری بین دولتها در زمینه‌هایی شبیه واردات و صادرات می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جعفری پور |   1396/12/06 14:59:21   |
0     0
تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می‌شود. تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری،
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/02/01 17:28:25   |
0     0
تجارت الکترونیک، مبادله ی الکترونیکی داده هاست. بطور کلی می توان گفت که مبادله الکترونیکی داده عبارت از تولید، پردازش، کاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد به شیوه های الکترونیکی و خودکار بین سیستم های کامپیوتری و براساس زبان مشترک و استانداردهای مشخص و با کمترین دخالت عامل انسانی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/02/01 17:32:01   |
1     0
چرا تجارت الکترونیک اهمیت دارد؟

حالا یک سوال پیش می آید و آن هم این است که چرا مردم باید نیاز خود را از طریق اینترنت برطرف کنند؟ و چرا باید محصولات خود را از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند؟
در اینجا سه مزیت تجارت الکترونیک را مورد بررسی قرار می دهیم:
اول- کاهش هزینه ی رفت و آمد: تصور کنید اگر شما ساکن شهر مشهد باشید و قصد خرید محصولی را داشته باشید که فقط در تهران وجود دارد، اگر بخواهید به صورت حضوری این خرید را انجام دهید، باید به شهر تهران سفر کنید و باید هزینه ی قابل توجهی برای رفت و آمد صرف کنید، مضاف بر این که حدوداً یک روز از زمان شما هم صرف رفت و آمد می شود، در صورتی که همین خرید را به راحتی می توانید از طریق یک فروشگاه اینترنتی انجام دهید و در وقت و هزینه صرفه جویی کنید
دوم- قدرت انتخاب بیشتر: فرض کنید ما قصد خرید یک گوشی موبایل را داریم و اگر به صورت حضوری این خرید را انجام بدهیم و به یک مغازه مراجعه کنیم، فروشنده ی محترم چه تعداد از موبایل ها را برای ما معرفی می کند؟ به نظر من اگر آن فرد خیلی مشتری مدار باشد، فکر نمی کنم بیش از ۱۰ یا ۱۵ بار این کار را انجام دهد و در آخر اگر شما خرید را انجام ندهید، احتمالاً یک ناراحتی پیش می آید.
در صورتی که اگر شما به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید، در کسری از ثانیه می توانید، یک لیست طولانی از محصولات مشابه محصول مورد نظر خود را مشاهده کنید و آن ها را با هم مقایسه کرده و در نهایت تصمیم به خرید آن محصول بگیرید
سوم- حذف محدودیت زمانی و مکانی(Any Where, Any Time): در هر جا و در هر زمانی شما می توانید خرید خود را از طریق اینترنت انجام دهید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید محصولی را از یک شرکت به صورت حضوری خریداری کنید و ساعت کاری شرکت مثلا تا ساعت ۵ عصر باشد و شما در آن زمان نتوانید به آنجا مراجعه کنید، چه اتفاقی می افتد؟ یا باید کار های خود را تعطیل کنید و خرید خود را انجام دهید و یا این که باید قید آن محصول را بزنید
اما اگر این محصول در یک سایت قرار داشته باشد، شما به راحتی می توانید در هر مکان و در هر زمانی جنس خود را سفارش دهید و به سرعت آن را تحویل بگیرید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/02/01 17:33:49   |
1     0
مشکلات عدم گسترش تجارت ا لکترونیکی در ایران :

الف) عوامل عمومی شامل :

آشنانبودن و دسترسی نداشتن عموم مردم به رایانه

عدم آموزش همگانی از طریق رسانه های گروهی

عدم جدیت در آموزش تجارت الکترونیکی در آموزشگاهها و مراکز آموزشی

کامل نبودن شبکه های اطلاع رسانی تجاری

عدم آگاهی عمومی از مزایای تجارت الکترونیکی

پائین بودن سواد زبان انگلیسی در جامعه

ب) عوامل دولتی شامل :

فقدان اطلاعات موردنیاز در شبکه های اطلاع رسانی تجاری

مشکلات و موانع ناشی از نظام اداری موجود

عدم گسترش نقاط تجاری (trade point) در سراسر کشور

فقدان همکاری و مشارکت نهادهای ذیربط در تجارت الکترونیکی

ضعف سیستم بانکی در گسترش تجارت الکترونیکی

ضعف قوانین و مقررات حقوقی در گسترش تجارت الکترونیکی

عدم کارآیی نظام بانکی کشور برای انجام عملیات تجارت الکترونیکی

ج) عوامل تخصصی :

ضعف شبکه های مخابراتی در استفاده از فن آوری های جدید مثل ماهواره ، فیبر نوری، سیستم های با ظرفیت عبور زیاد و …

نبود امنیت تبادل الکترونیکی اطلاعات (بانکی، قراردادها) و …

کمبود نیروهای تخصصی در زمینه تجارت الکترونیکی

عدم بکارگیری فراگیر بارکد (رمزینه) برای شناسائی کالاها و خدمات در کشور
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/02/01 17:36:23   |
1     0
واژه ها و اصطلاحات مرتبط با تجارت الکترونیک

اینترنت (Iinternet) : شبکه اطلاع رسانی بین المللی رایانه ای می باشد که حجم عظیمی از اطلاعات در زمینه های گوناگون (علمی، فرهنگی، اقتصادی و …) را در طول شبانه روز و در اقصی نقاط جهان در اختیار کاربران قرار می دهد.

پست الکترونیکی (E-mail) : وسیله ای ارزان و سریع در اینترنت می باشد که می توان با استفاده از آن به کلیه کشورهای جهان پیام ها و تصاویر اسناد، نقشه ها و عکس های رنگی را ارسال نمود.

صفحه اختصاصی (home page) : کاربردی است در شبکه جهانی اینترنت که از طریق آن بروشورها و آگهی های تبلیغاتی شرکتها و موسسات بصورت الکترونیکی در سطح جهان توزیع می شود.

کارت اعتباری (Credit Card) : کارتهای اعتباری و مالی هستند که دارای شماره رمز می باشند و خریدار شماره کارت اعتباری خود را بوسیله پست الکترونیکی و از طریق فرم سفارش برای فروشنده ارسال می کند و فروشنده نیز مبلغ سفارش را برداشت می کند.

پول الکترونیکی (E-Cach) : روش جدیدی از پرداخت است که مزیتهائی نسبت به کارت اعتباری دارد یعنی خریدار کالا با استفاده از نرم افزار خاصی که کیف پول الکترونیکی (Electronic Purse) نام دارد به بانکهای شبکه ای که در آنجا حساب وجود دارد متصل می شوند و مقداری پول از حساب خود برداشت و در کیف الکترونیکی خود قرار می دهند و با آن از فروشگاههای شبکه خرید می کنند.

پول الکترونیکی با قوی ترین روشها رمزگذاری می شود و ایمنی آن بسیار بالاست.

فرصتهای تجاری (ETO) : اطلاعات عرضه و تقاضا می باشد که بصورت آگهی روی شبکه های اینترنتی ظاهر می شوند و کاربران می توانند با استفاده از این سرویس کالاهایشان را به بازارهای جهانی معرفی نمایند و برای کالاهای خود بازاریابی کنند. فرصتهای تجاری روز با استانداردهایی که سازمان ملل تعیین کرده است بطور روزانه روی شبکه های نقاط تجاری جهان و از جمله نقطه تجاری ایران (IRTP.net) قرار می گیرند.

نقاط تجاری (T.P) : مراکزی هستند که با استفاده از شبکه های رایانه ای تسهیلات بازرگانی لازم جهت فرآیند تجارت را بصورت متمرکز در جهت کاهش هزینه و زمان در اختیار کاربران قرار می دهند.

شبکه آگاهگر : شبکه اطلاع رسانی بازرگانی کشور می باشد که تجار و بازرگانان با استفاده از آن ، مجموعه اطلاعات موردنیاز خود را در فعالیتهای بازرگانی دریافت می نمایند.

شبکه سوئیفت (SWIFT) : شبکه بین المللی ارتباطات بین بانکی می باشد که تمام ارتباطات مالی بانکهای عضو از طریق آن انجام می گیرد.

آسیکودا (ASICODA) : پروژه بزرگ گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد که در آن کلیه عملیات گمرکی برای ترخیص کالا از طریق شبکه رایانه ای انجام می شود.

ادیفاکت (Edifact) : استانداردهای بین المللی EDI می باشد که توسط دو سازمان بین المللی اعمال می شود : یکی سازمان استانداردهای بین المللی (ISO) که مسئولیت تدوین قواعد، مبادله الکترونیکی داده ها (EDI) را برعهده دارد و شامل ۶ هیئت ادیفاکت اروپای غربی، اروپای شرقی، آمریکا، استرالیا و زلاندنو، آسیا و آفریقا می باشد. مجموعه untdid کتاب راهنمای مبادله داده های تجاری سازمان ملل متحد است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/13 14:28:39   |
0     0
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/13 14:32:38   |
0     0
مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان:
راحتی
هر محصولی را که بخواهید، به معنای واقعی کلمه، تنها با یک اشاره بر روی اینترنت قابل مشاهده است. فقط کافی است نام محصول مورد نظرتان را در موتور جستجوی مورد علاقه‌تان تایپ کنید تا تمام گزینه‌ها به شکلی سازماندهی شده و مرتب، تنها پس از چند ثانیه ظاهر شوند.

صرفه‌جویی در زمان
با تجارت الکترونیک دیگر نیازی نیست که ساعت‌ها رانندگی کنید و به امید پیدا کردن چیزی که می‌خواهید، مغازه‌ها را نگاه کنید و جستجو کنید. فروشگاه‌های آنلاین، خط کامل محصولات خود را به شما ارائه می‌دهند و به جای استفاده از مغازه برای ارائه‌ی محصولات‌شان، از انبارهای کالا استفاده می‌کنند. محصولات را به راحتی پیدا می‌کنید و ظرف چند روز به درب منزلتان می‌رسند.

وجود طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف
در تجارت الکترونیک، مشتری می‌تواند بدون نیاز به رفتن از این مغازه به مغازه‌ی دیگر، به راحتی محصولات را با یکدیگر مقایسه کند و متوجه شود که کدام فروشنده، بهترین قیمت را ارائه می‌دهد و گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارد. در دنیای واقعی هر فروشگاه فضای محدودی دارد، ولی همان فروشگاه می‌تواند بر روی اینترنت، کل موجودی انبار را ارائه بدهد.

راحتی در مقایسه
در تجارت الکترونیک، مقایسه‌های دو به دو به راحتی قابل انجام هستند. وقتی کالاها به صورت آنلاین عرضه می‌شوند، تمام مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها بیان می‌شود و فروشگاه‌های اینترنتی از شما می‌خواهند تا کالاهای آن‌ها را با سایر کالاها مقایسه کنید تا متوجه شوید که آن‌ها بهترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهند و دوباره برای خرید به آن فروشگاه بازگردید.

راحتی در یافتن بررسی‌ها و نظرات
شرکت‌ها به دلیل بالا بودن رقابت، از شما می‌خواهند تا به نظرات و بررسی‌های سایر مصرف‌کنندگان نگاهی بیندازید. بررسی‌های مثبت و منفی در هر وب‌سایتی وجود دارد و علاوه بر آنکه می‌توانید نقدها و نظرات مثبت مربوط به هر کالا را مشاهده کنید، از دلایل کسانی که آن محصول را دوست نداشته‌اند نیز آگاه می‌شوید.

کوپن‌ها و تخفیف‌ها
برای هر تجارت آنلاینی که به دنبال شماست، تعداد زیادی کوپن و تخفیف وجود دارد و این مسئله به طور کلی برای مشتری‌ها بسیار عالی است. با وجود سایت‌هایی که مانند فروشگاه‌های بزرگ عمل می‌کنند، می‌توانید اقلامی را پیدا کنید که شامل تخفیفی تا ۸۰ درصد شده‌اند! نهایت استفاده را از این رقابت ببرید و بهترین قیمتِ موجود را پیدا کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/13 14:37:39   |
0     0
مزایای تجارت الکترونیک برای کسب‌و‌کارها :
افزایش پایگاه مشتریان
پایگاه مشتریان از دغدغه‌های اصلی تمام کسب‌و‌کارهای آنلاین و غیرآنلاین است. نیازی نیست که کسب‌و‌کارهای آنلاین، نگران برخوردار بودن از بهترین ویژگی‌ها در شهر خود باشند، زیرا مردم از سراسر جهان، به محصولات آن‌ها دسترسی دارند و می‌توانند در هر زمانی برای خرید به آن‌ها بازگردند.
افزایش فروش
کسب‌و‌کارهای آنلاین، نیازی به اداره کردن یک فروشگاه ندارند و می‌توانند فروش آنلاین بیشتری با حاشیه‌ی سود بالاتری داشته باشد. آن‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی پول را از مشتری دریافت کنند تا خرید را برای مشتری سریع‌تر و راحتتر کنند. این کسب‌و‌کارها با در دسترس بودن به صورت بین‌المللی، می‌توانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند.
دسترسیِ ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال
اگر هوا برفی باشد و جاده‌ها بسته باشند یا هوا آنقدر گرم و مرطوب باشد که حتی نتوانیم از خانه بیرون برویم، یا روز تعطیلی باشد و تمام مغازه‌ها در شهر بسته باشند، بازهم تجارت آنلاین شما ۲۴ ساعته و در تمام ۳۶۵ روز سال، برای مشتری‌ها باز است. درها هرگز بسته نمی‌شوند و سود کسب‌شده همچنان افزایش می‌یابد.
گسترش حوزه‌ی تجارت
ترجمه یکی از ابزارهای عالی موجود در اینترنت است! بنابراین کسب‌و‌کار آنلاین مجبور نیست برای هر زبان، یک سایت ایجاد کند. با بازاریابی درست، مشتری‌ها در سراسر جهان می‌توانند وب‌سایت، محصولات و اطلاعات آن کسب‌و‌کار را بدون نیاز به ترک کردن خانه، پیدا کنند.
ساده شدن پرداخت‌های دوره‌ای
با کمی تحقیق، هر تجارتی می‌تواند برای خود پرداخت‌های دوره‌ای را ایجاد نماید. ارا‌ئه‌دهنده‌ای را بیابید که با نیازهای شما بیشترین همخوانی را دارد تا صدور صورت‌حساب به شیوه‌ای منسجم انجام شود و پرداخت‌ها نیز به همین روش و به صورتی منسجم دریافت شوند.
تراکنش‌های فوری
در تجارت الکترونیک، دیگر نیازی به انتظار برای نقد شدن چک یا انتظاری ۳۰ روزه برای انواعِ دیگر پرداخت‌ها نیست. تراکنش‌ها بلافاصله انجام می‌شوند یا حداکثر به ۲ یا ۳ روز زمان نیاز دارید تا پول، از طریق سیستم بانکی وارد حساب‌تان شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/13 14:50:57   |
0     0
معایب تجارت الکترونیک برای مشتریان :
حریم خصوصی و امنیت
کیفیت
هزینه‌های پنهان
تاخیر در دریافت کالا
نیاز به اینترنت
نبود تعامل شخصی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/13 14:52:31   |
0     0
معایب تجارت الکترونیک برای کسب‌و‌کارها :
مسائل امنیتی
مسائل پرداختی و مالی
نیاز به تخصیص هزینه‌ی بیشتر برای زیرساخت‌های تجارت الکترونیک
ارجاع کالا و خدمات پس از فروش
وجود خدمات اینترنتی کافی
نگهداریِ مستمر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/13 18:39:13   |
0     0
تجارت الکترونیکی یعنی تجارت با حداقل دخالت انسان ودر نهایت تجارت بدون دخالت انسان.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/13 19:03:20   |
0     0
کسب وکار الکترونیکی عبارتست از:کسب مشتری وبازرگانان برای مبادلات تجاری از راه خودکار کردن تراکنشها،تبادلات، ارتباطات و تعاملات با استفاده از تکنولوزیهای ارتباطی ورایانه ای ودرجهت هدفهای اقتصادی که شامل سیستم های بین سازمانی،مانند:تلفن ،اینترنت،ایمیل یا رشته های رایانه ای داخلی در جهت پشتیبانی معاملات بر خط تجاری است که هدف این نوع کسب وکار خودکاری سازی تراکنش های کسب و کار وجریان کار است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/13 21:31:14   |
0     0
شش ارزش تجاری که با استفاده از اینترنت برای شرکتها ایجاد میشود عبارتنداز:
1-تولید منابع درامدی جدید
2-کاهش هزینه های انجام مبادلات
3-جذب مشتریان جدید
4-افزایش وفاداری مشتریان
5-ایجاد وتوسعه بازارهای جدید
6-بهبود فرایند تامین مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا عضدی |   1397/03/15 00:59:46   |
0     0
مزایای تجارت الکترونیک:
1)راحتی 2)صرفه جویی درزمان 3)گزینه های فراوان برای انتخاب کردن 4)امکان مقایسه آسان 5) دسترسی آسان به نظرات دیگران 6)کارت های تخفیفی و حراجی های اینترنتی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی ارسخان |   1397/04/08 12:58:08   |
0     0
تجارت الکترونیک ،مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده از کاغذ است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا خراسانی |   1397/09/09 22:17:42   |
0     0
نمونه عینی تجارت الکترونیک،دی جی کالا در حال حاضر ک بسیار موفقه،بازار و کاملا تو دست گرفته
ب روز بودن کالاها،تحویل ب موقع،و.... ک با رقابت با شرکت های هم تراز خودش تو نسته خودشو بکشه بالا،مثلا اومده تحویل کالارو زودتر از شرکت های دیگه انجام میده
یا تنوع کالاهارو زیاد تر کرده،یا تخفیف های بیشتری میزاره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روان |   1397/09/22 17:39:04   |
0     0
تجارت  الکترونیک ،مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده از کاغذ است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
هادی احمدی نسب |   1397/10/08 13:47:42   |
0     0
تجارت الکترونیک، برای نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ و از طریق یک مبادله‌ی الکترونیکی داده‌ها (EDI) بر روی شبکه‌های ارزش افزوده (VANs) معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان آنلاینِ محبوب در دهه‌ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، رشد کرد. برای نمونه، وب‌سایت آمازون، کار خود را در سال ۱۹۹۵ و در گاراژ جف بزوس (Jeff Bezos) به عنوان کسب‌و‌کار حمل‌و‌نقلِ کتاب شروع کرد. یا وب‌سایت EBay که امکان خرید و فروش آنلاین میان مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند، در سال ۱۹۹۵ مزایده‌های آنلاین را به جهان معرفی کرد و در سال ۱۹۹۷ و با استقبال شدید از عروسک‌های Beanie Babies، شهرت و محبوبیت بسیار زیادی یافت. با افزایش تعداد کاربران اینترنتی، بسیاری بر این باورند که به زودی تجارت الکترونیک به روش اصلیِ انجام معاملات تجاری مبدل می‌شود.

تجارت الکترونیک نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ دیگری که بر مصرف‌کننده‌ استوار است، در طول سال‌ها تکامل یافته است. با محبوب‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، تجارت گوشی همراه نیز بازار مختص خود را پیدا کرده است. با ظهور سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و پینترست (Pinterest)، شبکه‌های اجتماعی به محرک مهمی برای تجارت الکترونیک مبدل شده‌اند. برای نمونه، بر اساس Paymill، از سال ۲۰۱۴، در فروش‌های انجام شده بر روی پلت‌فرمِ تجارت الکترونیکِ Shopify ، که به دلیل تبلیغات موجود بر روی شبکه‌های اجتماعی بوده است، در ۸۵ درصد موارد خریداران با استفاده از تبلیغات موجود بر روی فیس‌بوک به این پلت‌فرم هدایت شده‌اند.

بازارِ در حالِ تغییر، فرصت بزرگی را برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند تا ارتباط خود با مشتری را بهبود دهند و بازار خود را در دنیای آنلاین گسترش دهند. بر اساس Statista، تا سال ۲۰۱۳، میزان فروش جهانیِ تجارت الکترونیک، به ۱.۲ تریلیون (۱۰۰۰ میلیارد) دلار رسید و میزان فروش گوشی تلفن همراه در ایالات متحده نیز، به ۳۸ میلیارد دلار رسید. بیش از ۴۰ درصد از کاربران اینترنت (در مجموع ۱ میلیارد نفر)، کالاهایی را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند. این ارقام همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد، زیرا استفاده از گوشی همراه و اینترنت، هم در ایالات متحده و هم در بازارهای در حال توسعه در سراسر جهان، در حال گسترش است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Anari |   1397/10/24 19:45:36   |
0     0
بسیاری از افراد از اصطلاح کسب وکار الکترونیکی به جای تجارت الکترونیکی استفاده می کنند که نه تنها شامل خریدوفروش کالاها و خدمات می شود بلکه ارائه خدمات به مشتریان،همکاری با شرکای تجاری،اجرای آموزش الکترونیکی و انجام تراکنشهای الکترونیکی دورن سازمان را نیز دربر می گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم احمدی |   1397/10/25 13:03:57   |
0     0
با ماشینی شدن تجارت و حذف کامل یا زیاد کاغذ، و اجباری شدن رعایت استانداردها در پیام های تجاری در سطح بین الملل، کشورهای کمتر توسعه یافته نیز ناگزیر می شوند که برای برقراری تماس و انجام معاملات، به روش طرف تجاری خود عمل کرده و همان روش را پیاده نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

حسابرسی سیستم های اطلاعاتی

حسابرسی سیستم های اطلاعاتی

مترجم: امیر حسین نریمانی- امیر سپهرام
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی