تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
هیچ چیز دشوارتر از تصمیم گیری نیست. - ناپلئون بناپارت

بیشتر تلاشهای تحقیقی به موضوعات پژوهشی مرتبط با جنبه های فنی، کارکردی، سازمانی، فرهنگی و ساختاری اقتصاد شبکه‌ای دیجیتال اختصاص یافته است. اما این دیدگاهها به قدری از همدیگر متفاوتند که یک دید کلی و هماهنگ بر اقتصاد دیجیتال و موضوعات کسب وکار مدیریت وجود ندارد.

 

در حال حاضر کل سرمایه‌گذاری جهانی روی ارزهای رمزپایه چیزی در حدود ۶۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که حدود دو سوم آن مربوط به بیت کوین است. از آنجا که ارزهای رمزپایه جهانی هستند، مقررات ملی مانند ممنوعیت عرضه اولیه سکه‌ها هرگز استفاده از بیت کوین را مختل نخواهد کرد. بنابراین بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال دارای مقداری ارزش پایدار هستند و ارزش آن‌ها حباب خالص نیست.

 

ترکیدن حباب تکنولوژی در سال ۲۰۰۰ و حباب قیمت ساختمان در آمریکا در سال ۲۰۰۸، به تنهایی باعث از بین رفتن حدود ۶ تریلیون دلار ثروت شد. در نتیجه سقوط ارزش ارزهای رمزپایه هم ممکن است اثرات نامطلوب اقتصادی را به دنبال داشته باشد؛ پس ارزشش را دارد که زمانی را به تفکر روی پیامدهای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین اختصاص دهیم.

 

منتظر چه اتفاقاتی برای ارزهای رمزپایه در سال ۲۰۱۸ هستیم؟

چندین موسسه مالی در حال انطباق دادن خود برای پشتیبانی از بیت کوین هستند؛ همزمان با آن، گلدمن ساکس خبر از راه‌اندازی پیشخوان معامله بیت کوین در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد. دو بازار بزرگ معاملات قرارداد آتی بیت کوین، گروه CME و Cboe هم درهای خود را به روی بیت کوین گشودند و تاثیر خوبی بر بازار بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه گذاشتند.

 

در سال ۲۰۱۸ منتظر این اتفاقات هستیم: معاملات قرارداد آتی بیت کوین در بازار نزدک (Nasdaq)،‌ بازگشایی صندوق قابل معامله در بورس برای بیت کوین در بورس نیویورک (NYSE)، کاهش کارمزد و مقیاس‌پذیری بهتر بیت کوین، انطباق بیشتر موسسات و شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری کلان از سوی نهادهای مالی خصوصی. آنچه به صورت فهرست گفته شد آرزو برای بیت کوین نیست بلکه اتفاقاتی است که با توجه به اخبار منتشر شده به احتمال قوی رخ خواهد داد.

 

بورس نیویورک که بزرگ‌ترین بازار بورس در جهان از نظر حجم معامله روزانه است، قرار است دو صندوق سرمایه‌گذاری (ETF) برای معاملات بیت کوین راه‌اندازی کند و Cboe تصمیم دارد شش صندوق ETF تاسیس کند. مزیت قراردادهای آتی بیت کوین این است که بسیار قانونمند هستند و این مزیت باعث می‌شود نهادهای سرمایه‌گذار یا افراد، با ترس کمتر و راحت‌تر به بازار بیت کوین وارد شوند.

 

منبع:

" مقالات پژوهشی دیدگاه های پژوهشی در مدیریت دیجیتال" نویسنده: VioLeT.CE

ستاره سهیل

payment24

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آشنایی با خدمات کارگزاران فعال در بورس اوراق بهادار،فرابورس ایران وکالا

آشنایی با خدمات کارگزاران فعال در بورس اوراق بهادار،فرابورس ایران وکالا

سازمان بورس واوراق بهادار معاونت نظارت برنهادهای مالی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی