تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اول مشورت، دوم تصمیم و سوم انتخاب سه رکن موفقیت هستند - لوپ دووکا

انتخاب خودرو عاملی تأثیرگذار و شاید مهم‌ترین است به‌عنوان‌مثال نیاز یک خانواده 5 نفره با نیاز یک زوج جوان متفاوت است. همچنین کارشناسی فنی باید جزء لاینفک خرید شما باشد. لازم به ذکر است که این کارشناسی باید توسط افراد باتجربه انجام پذیرد.

 

قطعا گام اول در هر خریدی، انتخاب است. در خرید خودرو هم باید ببینید که نیازتان چیست، چه مدل ماشینی نیاز شما را برآورده می‌کند، چقدر پول دارید و می‌خواهید ماشین نو بخرید یا دست دوم. نیاز شما در انتخاب خودرو عاملی تأثیرگذار و شاید مهم‌ترین است به‌عنوان‌مثال نیاز یک خانواده 5 نفره با نیاز یک زوج جوان متفاوت است. علاوه بر این بودجه در نظر گرفته‌شده نیز بسیار مهم است. جهت بررسی اینکه خودرو تا چه حد نیازهای شمارا برطرف نموده و دارای چه آپشن‌هایی است سایت‌های خود کمپانی‌های سازنده، مجلات آنلاین اتومبیل می‌توانند مراجع خوبی جهت گرفتن مشاوره باشند.

 

یکی از راحت‌ترین کارها برای خرید خودروهای صفر کیلومتر داخلی، مراجعه به سایت فروش اینترنتی یکی از خودروسازان است. خودروسازان معمولا مدت زمانی محدود را برای فروش نقدی یا پیش‌فروش اعلام می‌کنند. شما باید در بازه‌ی زمانی مشخص به سایت آن‌ها مراجعه کنید و خریدتان را انجام دهید. با این حال این کار دردسرهایی هم دارد. از جمله اینکه گاهی اوقات در تحویل خودرو تاخیر می‌کنند یا اینکه همیشه آن مدل خودرویی  را که قصد خریدش دارید، برای فروش نمی‌گذارند. مثلا ممکن است L90 اتوماتیک بخواهید، ولی این ماه آن را برای فروش نقدی نگذاشته باشند. بنابراین بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند سراغ خرید خودروی صفر کیلومتر از دست یا خرید خودروهای دست دوم بروند.

 

اگر می‌خواهید از دست خودروی صفر یا دست دوم بخرید باز هم کافیست که پشت مانیتور بنشینید. سایت‌های مختلفی وجود دارد که فروشنده‌ها ماشین‌هایشان را با اطلاعات کامل و عکس برای فروش می‌گذارند. معمولا در این سایت‌ها که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «باما» و «دیوار» «رکاب» اشاره کرد، می‌توانید بر اساس برند، مدل، نوع، رنگ و قیمت خودرو یا حتی شهر محل اقامت، خودروی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. به هر حال این کار خیلی آسان‌تر از گشت زدن در آن جمعه‌بازارهای شلوغ خرید و فروش ماشین است.

 

تا می‌توانید در این سایت‌ها وقت بگذارید و با توجه به نیاز و بودجه، آپشن‌های مختلف را ببینید و ارزیابی کنید. با مالک بعضی از آن‌ها که پسندیده‌اید تماس بگیرید و صحبت کنید. سعی کنید اطلاعات بیشتری از آن‌چه روی سایت نوشته از او بگیرید و ببینید که راننده دقیقا چه استفاده‌ای از خودرو کرده است. مثلا دست خانم دکتری بوده که هر روز با آن به مطب می‌رفته یا دست چند برادر نوجوان بوده که تا توانسته‌اند با ماشین در خیابان‌ها گاز داده‌اند، تصادف کرده‌اند و در کل پدرش را در آورده‌اند! البته انتظار نداشته باشید همه صادقانه با شما صحبت کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

اگر انتخاب شما خودروهست؛ بنابراین اولین گام پس از مذاکره اولیه پای تلفن، بازدید خودرو است. یعنی خریدار به همراه کارشناس پیش فروشنده می‌رود و خودرو را با مدارکش بازدید می‌کند.  کارشناسی فنی باید جزء لاینفک خرید شما باشد. لازم به ذکر است که این کارشناسی باید توسط افراد باتجربه انجام پذیرد. با اندک جستجو در اینترنت با تعدادی شرکت روبرو خواهید شد که کارشناسی فنی خودرو را در محل انجام می‌دهند. شرکت‌هایی که علاوه بر استفاده از کارشناسان باتجربه از تجهیزات پیشرفته و علم روز بهره می‌برند.

 

به هــــــیچ وجه خودتان تنها خودرو را کارشناسی نکنید. ریزه‌کاری‌های کارشناسی خودرو آنقدر زیاد است که حتی فکرش را هم نمی‌توانید بکنید. پس اگر خودرو را پسند کردید، دو کارشناس باید خودرو را ببینند: صافکار و مکانیک. هزینه هر کارشناسی برای خودروهای عادی، حدود ۲۰ الی ۶۰ هزار تومان است. دوباره هم خواهش می‌کنیم. بدون کارشناسی خودرو نخرید. ممکن است فاجعه بیافرینید و با خرید یک خودروی چپی، راحت ۱۰ میلیون تومان ضرر کنید. باور کنید بعضی از کلاهبردارها جوری ماشین را خوشگل می‌کنند که باورتان نمی‌شود این خودرو قبلا کوچکترین تصادفی داشته باشد.

 

کارشناس صافکار به شما درباره تصادف‌ها و رنگ‌شدگی‌ها و تعویض‌های قطعات بدنه اطلاعات می‌دهد. کارشناس مکانیک هم شرایط فنی خودرو را برایتان شرح می‌دهد. دقت کنید که صافکار باید به بدنه خودرو دست بکشد، تک تک درهای ماشین را باز و بسته کند، با ناخن روی رنگ جاهای مختلف ضربه بزند، و چه بهتر که دستگاه تست ضخامت رنگ داشته باشد (برای تشخیص رنگ شدگی و بتونه‌کاری). اگر خودروی انژکتوری می‌خرید، کارشناسی خودرو بدون دستگاه دیاگ بی‌فایده است. پس اگر کسی گفت خودرو را کارشناسی می‌کنم و دیاگ را به خودرو متصل نکرد، به نتیجه کارشناسی‌اش اعتماد نکنید.

 

برای کارشناسی خودرو باید یک جوری با همه توافق کنید. یا مکانیک باید همراه شما بیاید، یا فروشنده باید رضایت بدهد و خودروی خود را پیش مکانیک بیاورد.

 

اگر کارشناس آشنا سراغ دارید، از او بخواهید که به محل قرار بیاید یا اصلا ماشین را پیش او ببرید. در غیر این صورت، این کار را می‌توانید اینترنتی انجام دهید. سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها سفارش کارشناس بدهید تا کسی را به محل مورد نظر شما بفرستند. یکی از این سایت‌ها، «همراه مکانیک» است. کارشناس با دریافت مبلغی چند ده هزار تومانی، از سیر تا پیاز خودرو را بررسی می‌کند و نتیجه را به صورت کتبی به شما ارائه می‌دهد. حتما از او بخواهید که به شما بگوید خودرویی با این شرایط سلامت دقیقا چقدر می‌ارزد. بعد از آن می‌توانید با فروشنده سر این مسئله چانه بزنید.

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

همه چیز درباره سهام

همه چیز درباره سهام

مایکل سینسر
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی