تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
فایده تجربه این است که انتخاب را آسان می کند - ویلیام شایرد

مقایسه رویکرد بنیادی و رویکرد تکنیکی

مقایسه رویکرد بنیادی و رویکرد تکنیکی

باید قبول داشت که بازار سهام همانند یک میزان الحراره با شدت و فوریت تمام نسبت به عوامل محیطی عکس العمل نشان خواهد داد. برهمین اساس در روش بنیادگرا با استفاده از کلیه اطلاعات موجود اعم از مالی، سیاسی، اقتصادی حتّی فرهنگی سعی دارد تا به بررسی جامع این میزان الحراره پرداخته و قبل از حرکت جمعی بازار به درک آن برسد.

ارزشیابی قیمت سهام

ارزشیابی قیمت سهام

ارزشیابی به عنوان گام نهایی فرایند تحلیل بنیادی از طریق ترکیب تمام داده های یک شرکت و تحلیل آنها به منظور ارزش ذاتی سهام انجام می شود. یعنی تحلیل گر بنیادی پس از مطالعه و تعیین شرایط اقتصاد ملی، وضعیت صنعت و در نهایت شرکت به بررسی این موضوع می پردازد که آیا قیمت سهام به درستی تعیین شده است یا خیر.

تجزیه و تحلیل شرکت

تجزیه و تحلیل شرکت

بعد از بررسی شرایط کلی اقتصاد و صنعت، تحلیلگر، بنگاه اقتصادی مورد نظر را بررسی می‌کند، چون آنچه که در اقتصاد و صنعت رخ می‌دهد ممکن است در مورد بنگاه اقتصادی معینی صادق نباشد.

تجزیه و تحلیل صنعت

تجزیه و تحلیل صنعت

وضعیت صنعتی که شرکت درآن قراردارد، تأثیرقابل‌ توجهی بر نحوه فعالیت شرکت دارد .اگر وضعیت صنعت مطلوب نباشد، بهترین سهام موجود در این صنعت نیز نمی‌تواند بازده مناسبی داشته ‌باشد.  به ‌قول ‌معروف، سهام ضعیف در صنعت  قوی، بهتر ازسهام قوی در صنعت ضعیف است و باید صنعتی را انتخاب شود که در حال شکوفایی و پیشرو باشد.

تجزیه و تحلیل اقتصاد

تجزیه و تحلیل اقتصاد

وضعیت اقتصاد ملی از آن جهت مطالعه و بررسی می شود که  مشخص ‌شود آیا  شرایط‌ کلی برای بازار سهام مناسب است یا نه، آیا تورم مؤثراست، نرخ‌های ‌بهره درحال افزایش است یا کاهش، آیا  مصرف‌کنندگان کالاها را مصرف ‌می‌کنند،  تراز تجاری مطلوب است، عرضه پول انبساطی است یا انقباضی،  اینها  بخشی ازسؤالاتی است که تحلیل‌گر بنیادی برای تعیین تأثیرات شرایط  اقتصادی بر بازار سهام  با آنها  مواجه‌ است. سرمایه‌گذار هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری باید به خود جواب قانع‌کننده بدهد که در آن زمان به خصوص که او مایل به سرمایه‌گذاری در بورس سهام است.

 

 

معایب تحلیل بنیادی

معایب تحلیل بنیادی

با این که تحلیل تکنیکی در بلند مدت نمی تواند به اندازه تحلیل بنیادی مفید واقع شود، اما در کوتاه مدت استفاده از تحلیل بنیادی ممکن است فاقد کارایی باشد. تحلیل بنیادی بر متغیرهایی تکیه می کند؛ که در کوتاه مدت تغییر بسیار کمی داشته و اغلب این تغییر برای فعالان بازار محسوس نیست.

تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی عبارت است از مطالعه و بررسی شرایط اقتصاد ‌ملی، صنعت و وضعیت شرکت. هدف اصلی از انجام این‌گونه مطالعات، تعیین ارزش واقعی سهام (ارزش‌ذاتی) شرکت‌هاست.  تحلیل بنیادی معمولاً بر اطلاعات و آمارکلیدی مندرج درصورت‌های مالی شرکت تمرکز می‌نماید تا مشخص کند که آیا قیمت سهام به ‌درستی ارزشیابی شده ‌است یا  نه.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

سیاست پولی: مبانی نظری و ارزیابی عملکرد در ایران

سیاست پولی: مبانی نظری و ارزیابی عملکرد در ایران

سید احمدرضا جلالی نائینی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی