تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
هرچه صبر بیشتر باشد، دقت بیشتر است و هرچه دقت بیشتر باشد، موفقیت بیشتر است. - کریستوفر مارلو

ریسک نیروی انسانی

ریسک نیروی انسانی

بسیاری از پژوهشگران، سرمایه های انسانی را به عنوان یک دارایی استراتژیک با ارزش برای شرکت یاد کرده اند. سرمایه های انسانی بخش مهمی از ارزش نا مشهود یک شرکت می باشند که این دارایی استراتژیک با ارزش اغلب بزرگترین منبع ریسک کسب و کار می باشند.

ریسک مدیریت

ریسک مدیریت

امروزه شرکتها مواجه با افزایش پیچیدگی و عدم قطعیتی هستند که مدیریت ریسکهای تخصصی و کسب و کار را مشکل تر می نماید. تلورانسهای شکست در مدیریت ریسک از سوی جامعه و سهامداران کاهش یافته اند.

ریسک اعتباری

ریسک اعتباری

ریسک اعتباری هنگامی رخ می‌دهد که وام گیرنده به علت عدم توان یا تمایل، به تعهدات خود در مقابل وام دهنده و در تاریخ سررسید عمل نکند. ریسک اعتباری، از مهم‌ترین ریسک‌هایی است که خصوصآ نهادهای پولی و مالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ریسک صنعت

ریسک صنعت

احتمال انحراف بازده واقعی سرمایه گذاری از بازده پیش بینی شده آن، ریسک گفته می‌شود. ریسک همچنین شامل احتمال از دست رفتن همه یا بخشی از اصل سرمایه گذاری نیز می‌شود. برای سنجش ریسک سرمایه گذاری معیارهای متفاوتی وجود دارد.

ریسک سیاسی

ریسک سیاسی

ریسک سیاسی گونه‌ای از ریسک است که سرمایه‌گذاران، ابرشرکت‌ها و حکومت‌ها با آن مواجه می‌شوند. ریسک سیاسی عبارت است، از کاهش ارزش سرمایه، که به دلیل تغییرات در سیاست‌ها و نظام‌های سیاست‌گذاری یک کشور رخ می‌دهد.

ریسک کشور

ریسک کشور

ریسک کشوری، ریسک سیاسی و اقتصادی یک کشور، به تمایل یا امکان انجام به موقع تعهدات می‌باشد. توجه به درجه‌بندی یا رتبه‌بندی اعتباری یک کشور، نقش مهمی در کاهش این نوع ریسک دارد. ریسک کشور می‌تواند نرخ بازده مورد انتظار در سرمایه گذاری را کاهش دهد و باید در هنگام سرمایه گذاری در آن سوی مرزها در نظر گرفته شود.

ریسک حقوقی

ریسک حقوقی

ارائه تسهیلات مالی و جذب منابع به صورت سپرده ها، از جمله فعالیت های مهم نظام بانکی تلقی می شود. این فعالیت ها در قالب قراردادها و طبق قوانین و مقررات جاری کشورها صورت می پذیرد. ریسک قانونی که 'ریسک حقوقی' نیز نامیده می‌شود، یکی از ریسک‌های اثر گذار بر فعالیت شرکت‌ها است.

ریسک قوانین و مقررات

ریسک قوانین و مقررات

پدیده ریسک یکی از کلیدی‌ترین مشخصه‌های شکل‌گیری تصمیم در حوزه سرمایه‌گذاری، امور مربوط به بازارهای مالی و انواع فعالیت‌های اقتصادی است. به عنوان مثال ریسک مقررات به علت تغییرات در قوانین مختلف در یک جامعه اقتصادی به وجود می‌آید.

ریسک خارج ترازنامه

ریسک خارج ترازنامه

با توجه به این که یکی از وظایف عمده و مهم در شرکت ها، تصمیمات مالی است، شرکت ها درصدد آن هستند که با اتخاذ تصمیمات مناسب و مقتضی در این رابطه به مناسب ترین ترکیب تامین مالی دست یابند.

ریسک نرخ سود

ریسک نرخ سود

 ریسک بهره یعنی ریسک کاهش ارزش اصلی سرمایه بهترین راه حل برای محفوظ ماندن در برابر ریسک نرخ بهره این است که شخص سرمایه‌گذار اوراق قرضه را با تاریخ های سررسید متفاوت خریداری نماید.

« 1 2 3 4 5 » صفحه:

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

حسابداری شرکت های بیمه 2

حسابداری شرکت های بیمه 2

دکتر لطیف حنیفه زاده
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی