تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
تصمیم شبیه به مار ماهی است؛ گرفتن آن آسان است، ولی نگاهداشتن آن بسی دشوار. - الکساندر دوما

بررسی ماهیت حقوقی قرارداد

بررسی ماهیت حقوقی قرارداد

برای بهتر فهمیدن هرچیزی دانستن معنای اجزای آن لازم است لذا برای آنکه قراردادی به بهترین نحو تنظیم شود، دانستن معنای برخی واژه ها ومعنای حقوقی عقد ضروری است در تعریف قانونی عقد یا قرارداد و یا معامله آمده است یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد به امری کنند که مورد توافق آنها باشد.

توصیه های مهم جهت تنظیم قرارداد

توصیه های مهم جهت تنظیم قرارداد

یکی از وقایع مهمی که شخص انجام میدهد معاملات و امور مالی اوست و عدم دانش لازم وعدم مشاوره با اهل فن موجب پشیمانی و ضرر مالی و اتلاف وقت و مسائل جانبی دیگر برای او در بر خواهد داشت همگی ما برای تنظیم روابط حقوقیمان ناگزیر به تنظیم قرارداد با دیگران هستیم ، حال این قرارداد ها ممکن است راجع به خرید یا اجاره ملکی یا اتومبیل یا قرارداد استخدام یا شراکت با دیگری باشد . 

 

نحوه تنظیم قرارداد

نحوه تنظیم قرارداد

توافق دو یا چند نفر جزء اصلی تعریف قرارداد است، برای مثال در خرید ملک یا آپارتمان دو نفر توافق میکنند که یکی (فروشنده) ملک خود را به دیگری (خریدار) بدهد و دیگری در قبال آن پولی به فروشنده پرداخت کند. 
قصد و رضایت درونی دو طرف بر انتقال مال یا انجام کاری برای وقوع یک قرارداد کفایت میکند و زمانی که دو طرف با اراده آزاد بر موضوعی توافق کنند، ملزم به رعایت آن میشوند و پس از آن در حق طرفین و افرادی که جانشین آنها می-شوند (قایم مقام قانونی) نیز موثر است و نیاز به هیچ گونه تشریفاتی ندارد ، اما نکته مم این است که قانونگذار به لحاظ مصالح اجتماعی شرایطی را به موارد فوق افزوده است که در بعضی مواقع بدون توجه به آن شرایط و تشریفات، مراجع قانونی از پذیرش قرارداد خودداری خواهند نمود. 

نکاتی چند در رابطه با قرارداد های مشارکت ساخت

نکاتی چند در رابطه با قرارداد های مشارکت ساخت

مشارکت مدنی یا مشارکت در ساخت عقدی است بین یک یا چند نفر مالک و یک یا چند نفر مجری یا سازنده که سرمایه گذاری مشترکی را برای احداث ساختمانی با کیفیات و مشخصات معینه آغاز می کنند و سرمایه مالک زمین او و سرمایه مجری هزینه های ساخت ساختمان است.
امروزه با توجه به رشد روزافزون جمعیت در این کره خاکی ، نیاز انسانها روز به روز برای داشتن سرپناهی جهت زندگی بیشتر شده و بازار مسکن و ملک با تمام نوسانات و رکود ، همواره یکی از پرسرمایه گذارترین و پرسودترین تجارتها در بین بشر می باشد . یکی از مصادیق سرمایه گذاری در امر مسکن ، ساخت یا احداث بنا درمقدار زمین مشخص با تعداد طبقات و تراکم مشخص ، می باشد . این تراکم ممکن است در قالب یک خانه یا ویلا و یا یک ساختمان بلند مرتبه و یک آسمان خراش یا مجتمع یا بصورت انبوه سازی ، به منظور ایجاد واحد یا واحدهای مسکونی یا تجاری باشد . 

چک و سفته در تنظیم قرار دادها

چک و سفته در تنظیم قرار دادها

چک و سفته در قراردادها نقش پرکاربرد دارند. بنابراین در تنظیم قرارداد باید نکات کاربردی چک و سفته را در نظر بگیریم. در این مقاله نکات حقوقی مهم چک و سفته که هر شخصی باید از آن مطلع باشد را بررسی می کنیم.

 

علل بی توجهی به تنظیم قرار داد

علل بی توجهی به تنظیم قرار داد

متاسفانه در ایران فرهنگ (تنظیم قرارداد) آن طور که باید جا نیفتاده است. نه تنها در بین مردم عادی که در بین مدیران نیز فرهنگ انعقاد توافقات در قالب یک قرارداد محکم حقوقی کمرنگ می باشد.

اهمیت و مزایای تنظیم قرارداد در روابط کاری

اهمیت و مزایای تنظیم قرارداد در روابط کاری

در بیان اهمیت (تنظیم قرارداد) در روابط کاری و تجاری اشخاص، همین بس که امروزه میلیون ها پرونده قضایی در کشور در نتیجه فقدان قرارداد بین طرفین دعوا و یا تنظیم غیر تخصصی آن است

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

نظارت شرعی بر بانک‌ها و مؤسسات مالی اسلامی

نظارت شرعی بر بانک‌ها و مؤسسات مالی اسلامی

سید عباس موسویان، حسین میسمی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی