تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اول مشورت، دوم تصمیم و سوم انتخاب سه رکن موفقیت هستند. - لوپ دووکا

روانشناسی بازارهای مالی

روانشناسی بازارهای مالی

برای درک فرایندهای بازارهای مالی ، شما نیاز به درک کمی از روانشناسی بازار دارید. در هنگام انجام معامله تمام احساسات و خواسته ها به مراتب بیشتر از حالت معمول می باشد. احساساتی همانند خشم، عصبانیت، ترس و امید گام نخست تجارت خواهد بود که اغلب برای معامله گر بسیار مهم است.

ترس از ناشناخته‌ها مانعی برای قدم گذاشتن در راه موفقیت

ترس از ناشناخته‌ها مانعی برای قدم گذاشتن در راه موفقیت

تامل، تاخیر و اجتناب که در اهمال‌کاری معمول هستند، غالبا با ترس از یک مسئله ناشناخته، نیرومند می‌شوند. وقتی که دست به کار نمی‌شوید و منتظر می‌مانید به این دلیل که مطمئن نیستید کارها چطور از آن در می‌آیند، این ناشناخته بودن است که مانع شما می‌شود.

رفتارشناسی حقوقی‌ها در بازار بورس تهران

رفتارشناسی حقوقی‌ها در بازار بورس تهران

رفتارشناسی بزرگ‌ترین بازیگران بورس تهران: «حقوقی‌ها» چگونه عمل می‌کنند.تفاوت اصلی دیدگاه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در چیست. شاید این جملات را از خلال گفت‌وگوهای سرمایه‌گذاران حقیقی بورس شنیده‌ باشید که «فلان سهم را بالا می‌برند» یا «سهامداران شرکت «الف» را خسته می‌کنند تا سهام آن را جمع کنند».

فرسودگی شغلی در معامله‌گران

فرسودگی شغلی در معامله‌گران

«فرسودگی شغلی اصطلاحی روان‌شناختی است که به خستگی طولانی‌مدت و کاهش بازده کاری اشاره دارد.» این مورد اغلب زمانی رخ می‌دهد که به خودتان بیش‌ازحد و برای مدتی طولانی فشار وارد کرده‌اید. نشانه‌های بسیاری وجود دارد که نشان‌دهندۀ فرسودگی شغلی در شما است. برای فهمیدن آن به این سؤالات پاسخ دهید.

خیال پردازی و غرور را در معامله گری کنترل کنید

خیال پردازی و غرور را در معامله گری کنترل کنید

در این مطلب به بررسی خیال پردازی و غرور در معامله گری در بورس می پردازیم.” بازار همیشه آماده است تا به معامله گر مدعی درس های تازه دهد.” باور من به این جمله به حدی است که از ترس اینکه بازار صدای منو نشنوه حتی بعد از یک معامله ی خوب جرات نمی کنم از خودم تعریف کنم. واقعیت اینه که خیال پردازی و غرور یک حس انسانی هست که در همه ی ما با شدت های متفاوت وجود داره.

درمعامله بازارهای سرمایه سامورایی باشید

درمعامله بازارهای سرمایه سامورایی باشید

این مقاله حاصل ایده‌ای است که از مقالۀ McCall با عنوان «انضباط جنگاورانه در معاملات» اقتباس‌شده و در دسامبر سال ۱۹۹۴ در مجلۀ تجزیه‌ و تحلیل فنی سهام و کالا [۱] منتشرشده است. ما می‌توانیم با بررسی چگونگی مبارزۀ سامورایی ‌ها، آموزه‌های زیادی در مورد کنترل استرس معاملاتی بیاموزیم. او مخفف روش خود را  ACTION نامید که مشتمل بر شش بخش است.

نبرد درونی در بازارهای مالی/ کنترل احساسات سخت ترین قسمت یک نبرد

نبرد درونی در بازارهای مالی/ کنترل احساسات سخت ترین قسمت یک نبرد

ناپلئون همه ی اروپا را فتح کرده بود. فرمانده ی جاه طلبی که با نگاه متفاوت توانسته بود هم تراز اسطوره هایی مانند سزار و اسکندر قرار بگیرد. هیچ کس نمی تواند هوش نظامی ناپلئون را مورد سوال قرار دهد. او قطعا یکی از باهوش ترین فرماندهان نظامی تاریخ بود و هست. اما همین ناپلئون آنچنان در روسیه به زانو درآمد که تاریخ تمدن بشریت چهار شاخ سر جاش میخکوب شد.

اعتبار ات مالی کارگزاران و شمشیر دو لبه

اعتبار ات مالی کارگزاران و شمشیر دو لبه

جرات نمی کنم نگاهم را به سمت صورتش ببرم. از صدای نفس های تند اش و فرت و فرت بینی اش می فهمم گریه می کند. می دانم باید چیزی بگویم ولی نمی دانم چه بگویم. دهان را باز می کنم که بگم تقصیر خودت است نباید اینقدر اعتبار می گرفتی، نباید طمع می کردی، نباید همه ی زندگی ات را ریسک می کردی ولی، صدایی تو ذهنم می گه خفه شو، به زخم مردم نمک نپاش. به صندلی تکیه می دهم. لیوان چایی رو از میز بر می دارم. می خواهم بگویم تقصیر تو نیست ولی خب بگم تقصیر کیه.

'۱۲۰ ساعت بعد از ضرر معامله نکنید تا ذهن شما آرام شود

'۱۲۰ ساعت بعد از ضرر معامله نکنید تا ذهن شما آرام شود

قطعا بارها برای شما پیش آمده که بعد از ضرر در بازار دست به حرکات انتحاری زده و با گرفتن حجم های بالا قصد انتقام گرفتن و برگرداندن ضرر معامله قبلی کرده اید. در چنین مواردی طبق تجربه، کمتر از ده درصد مواقع امکان جبران وجود دارد و بالای ۹۰ درصد معامله بعدی نیز در ضرر فرورفته و حساب شما در معرض خطر قرار می گیرد.

دروغ سنج در معامله گری / بازار سرمایه دستگاه دروغ سنج فوق العاده

دروغ سنج در معامله گری / بازار سرمایه دستگاه دروغ سنج فوق العاده

در هنگام رانندگی و پشت فرمان ماشین، شخصیت واقعی و ذات اصلی ماست که حکمرانی می کند و مطمئنا تمامی رفتارهایی که از ما در خیابانها و جاده ها سر می زند اتفاقی نیست و این ما هستیم که در موقعیت های دیگر زندیگیمان نقابی بر چهره می زنیم و فکر می کنیم که خود واقعی ما چیز دیگریست. وقتی از شهری به شهری دیگر و یا از کشوری به کشور دیگر نیز مهاجرت می کنیم پس از مدتی و بدور از اختیار خودمان همانی می شویم که بودیم 

 

« 1 2 3 4 » صفحه:

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مبانی کاربردی حقوق بیمه به انضمام قوانین و آیین نامه ها

مبانی کاربردی حقوق بیمه به انضمام قوانین و آیین نامه ها

رضا عباس موحدی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی