تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
تصمیمات من، باورهای مرا آشکار می سازند. - اسپنسر جانسون

اقدامات اولیه مدیر تصفیه

اقدامات اولیه مدیر تصفیه

مسلم است پس از این که شرکت منحل شد ، مدیران دیگر سمتی ندارند . و چون ممکن است شرکت کارهای ناتمامی داشته باشد، مطالبات و بدهکاری داشته یا اجناسی در انبار موجود باشد که باید به فروش برسد و حتی ممکن است دعاوی در محاکم داشته باشد و از همه مهمتر این که دارائی شرکت باید بین سهام داران تقسیم شود لذا وجود اشخاصی که نماینده شرکت در حال تصفیه باشند به جهت انجام این امور لازم است و این افراد را مدیران تصفیه گویند. 

 

وظایف مدیر تصفیه جهت وصول مطالبات

وظایف مدیر تصفیه جهت وصول مطالبات

پس از آنکه دادگاه حکم ورشکستگى تاجر را صادر نمود ضمن صدور حکم و یا حداکثر تا ۵ روز باید شخصى را به نام مدیر تصفیه تعیین نماید تا به‌عنوان قائم مقام تاجر وظایف خود را در مورد حفظ و نگهدارى و اداره اموال تاجر انجام دهد و پاسخگوى طلبکاران تاجر هم باشد. اما ذکر این نکته نیز لازم است که در کنار مدیر تصفیه عضو ناظرى نیز تعیین مى‌گردد تا بعضى از امور ورشکسته را با همکارى مدیر تصفیه و بعضى دیگر را مستقلاً و به تشخیص خود انجام دهد. 

تحلیلی بر فرایند بعد از ورشکستگی

تحلیلی بر فرایند بعد از ورشکستگی

تاجر ممکن است در معاملات خود به لحاظ تحقق زیان یا بروز حوادث مختلف در ادای دیون و ایفای تعهدات مالی ناتوان گردد. در زمان‌های گذشته در هر جامعه حسب ضوابط خاص نحوه برخورد با این گونه اشخاص متفاوت و در مقام مقایسه با قواعد حقوقی عصر حاضر غیر متناسب بوده است، حتی در پاره‌ای موارد بستانکار حق داشت مدیون را به عنوان برده اسیر نماید و بابت طلب خود بفروشد، به قتل رساند و یا قسمتی از اعضای بدن او را جدا کند.با تحول جامعه بشری ضوابط حاکم بر روابط بستانکار و بدهکار نیز متحول و در نتیجه حمایت از بدهکار پذیرفته شد.

مقررات نهایی در باب ورشکستگی

مقررات نهایی در باب ورشکستگی

ورشکستگی تقریبا مقوله‌ای باستانی است و به همین میزان هم شایع، ورشکستگی ممکن است در یک مغازه خرده فروشی کوچک که قادر به ایفای تعهد اجاره‌اش نیست و بدین دلیل بسته می‌شود و یا در یک شرکت تولیدی بزرگ به دلیل نداشتن نقدینگی مطلوب و زیان‌های مستمر سالانه رخ دهد. همان‌طور که گفته شد ورشکستگی مقوله‌ای باستانی است و پدیده‌ای جدید نیست که در عصر حاضر اتفاق بیفتد. 

اعاده اعتبار تاجر ورشکسته

اعاده اعتبار تاجر ورشکسته

ورشکستگی یا توقف، «اعتبار» تاجر را که سرمایه مهمی برای اوست، از بین می‌برد و باعث سلب اعتماد مردم از تجار یا تاجر ورشکسته می‌شود. همچنین صدور حکم ورشکستگی توسط دادگاه خود‌به‌خود بعضی محرومیت‌ها را برای تاجر ایجاد می‌‌کند حتی در بعضی از حالات موجب محکومیت‌های جزایی نیز برای تاجر می‌شود.

در چه صورت شخص ورشکسته مجرم شناخته می شود

در چه صورت شخص ورشکسته مجرم شناخته می شود

جرائم‌ اقتصادی‌ طیف‌ وسیعی‌ از اعمالی‌ را شامل‌ می‌شود که‌ به‌ طور مستقیم‌ یا غیرمستقیم‌ علیه‌ اقتصاد، اعم‌ از اقتصاد دولتی‌ یا غیردولتی‌، صورت‌ می‌گیرند. در این‌ راستا می‌توان‌ از کلاهبرداری‌ در اشکال‌ گوناگون‌ آن‌ شامل‌ کلاهبرداری‌ از طریق‌ اینترنت‌، تقلب‌ در امور بانکی‌ و... صورت‌ می‌گیرد و از جمله‌ از ورشکستگی‌ به‌ تقلب‌ نام‌ برد.

در چه صورتی تاجر ورشکسته محسوب می شود؟

در چه صورتی تاجر ورشکسته محسوب می شود؟

ورشکستگی حالت یک تاجر یا شرکتی تجاری است که از پرداخت بدهی‌های خود ناتوان شده و نمی‌تواند تعهدات خودرا عملی کند. در اصطلاح به این چنین افراد ورشکسته، معسر و یا مفلس می‌گویند.

قانون تصفیه امور ورشکستگی

قانون تصفیه امور ورشکستگی

قانون تصفیه امور ورشکستگی به شرح زیر می باشد.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

سیستم های اطلاعاتی با تاکید بر سیستم های کتابخانه ای و اطلاع رسانی

سیستم های اطلاعاتی با تاکید بر سیستم های کتابخانه ای و اطلاع رسانی

عاطفه عاصمی - ابراهیم زالزال
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی