تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
تصمیم بگیرید که کاری را انجام دهید، آنگاه راه انجام آن را خواهید یافت. - آبراهام لینکلن

آشنایی با مولتی تایم فریم

آشنایی با مولتی تایم فریم

تحلیل چندزمانی یا مولتی تایم فریم، فرآیند بررسی روند قیمتی یک جفت ارز، کالا، سهام یا سایر دارایی ها در چند تایم فریم مختلف به منظور بررسی بهتر جریان حرکتی قیمت و تایید بهتر نقاط ورود و خروج مناسب می باشد.

نمودار های حسابی و لگاریتمی

نمودار های حسابی و لگاریتمی

قبل از تعریف و بررسی انواع این نمودار ها نکته ی اول در مورد دیتای مورد استفاده است، دیتا همواره خام است و نمی تواند لگاریتمی شود. بنابراین کسانی که دیتا را از شرکت های تامین کننده ی دیتا خریداری می کنند و سپس آنها را در نرم افزار هایی مثل داینامیک تریدر، آمی بروکر ، متا استاک و … اجرا می کنند همواره چارت حسابی را روی نمودار می بینند.

نمودار های تعدیل شده و تعدیل نشده

نمودار های تعدیل شده و تعدیل نشده

در این مقاله قصد داریم درخصوص تفاوت نمودارهای تعدیل شده و تعدیل نشده بحث نماییم.آنچه که امروزه و در کلاس های تحلیل تکنیکال عمداتا اساتید بازار تاکید بر آن دارند استفاده از نمودار های تعدیل شده است و معامله گران اکثرا تحلیل های خود را برروی نمودارهای تعدیل شده انجام می دهند و متاسفانه توجهی به استفاده از نمودارهای تعدیل نشده نمی شود.

تایید شکست ها با استفاده از حجم

تایید شکست ها با استفاده از حجم

حجم معاملات یک ابزار بسیار محبوب برای معامله در سهام، آپشنز، فیوچرز و دیگر بازارهاست. اما وقتی صحبت از فارکس میشود، میبینیم که تعداد زیادی از تریدرها اصلا از آن استفاده نمی کنند. دلیل آنها این است که فارکس یک بازار غیر متمرکز است و حجم کلی معاملات بازار در دسترس نیست که البته درست هم میگویند.اما در صورتی که در یک کارگزاری بزرگ فارکس که حجم زیادی از معاملات را انجام می دهند حساب کاربری داشته آن استفاده کنید.

 

معرفی سبک های مختلف الیوتی

معرفی سبک های مختلف الیوتی

الیوت “نظریه امواج الیوت” را در نیمه نخست قرن بیستم به بازار سرمایه معرفی کرد.او با بررسی قیمت ها در بازار سرمایه متوجه شد نه تنها تغییرات قیمت کاملا منظم است بلکه از ساختار خاصی که با طبیعت نیز هماهنگی و هارمونی کامل دارد، پیروی می کند. با این کشف او توانست مکانیزمی برای پیش بینی حرکات قیمت در بازار سرمایه طراحی کند. الیوت این کار را با ابداع الگوهایی که در بازار به صورت مرتب تکرار می شدند انجام داد.

شناسایی کف بازار با روش توماس بولکوفسکی

شناسایی کف بازار با روش توماس بولکوفسکی

توماس بولکوفسکی که به‌ اعتقاد بسیاری از شخصیت‌های دنیای معامله‌گری، یکی از نویسندگان برجستۀ جهان در حوزۀ الگوهای نموداری است، 5 متد معرفی کرده برای یافتن کف بازار که در زیر به معرفی آنها می پردازیم.

نگاهی بر پرایس اکشن

نگاهی بر پرایس اکشن

پرایس اکشن یا مختصر شده PAT عبارتست از اینکه تریدر تمام تصمیمات خود در مورد ترید را فقط بر اساس نمودار قیمت (بدون هیچ اندیکاتور، اکسپرت و …) اخذ می نماید. این بدین معنا است که هیچگونه اندیکاتور تاخیری مانند مووینگ اوریج ها برای تعیین سطوح دینامیک حمایت و مقاومت استفاده نمی شود.

تفاوت اندیکاتور ها و اسیلاتور ها در چیست؟

تفاوت اندیکاتور ها و اسیلاتور ها در چیست؟

همه ما بارها و بارها از اصطلاح اسیلاتور و اندیکاتور استفاده کردیم حتی گاها به اشتباه آن ها رو مترادف فرض و به جای یک دیگر به کار برده ایم.همین اشتباه ساده و رایج باعث شد دایره کاربرد این دو ابزار در جامعه تکنیکال ایران محدود به گرفتن واگرایی ها بشه و ما از درک بخش بزرگی از پتانسیل های اندیکاتور ها و اسیلاتور ها محروم شویم، به همین دلیل تصمیم گرفتم در این مقاله به برسی سه تفاوت این دو ابزار مهم بپردازم.

ساختار فراکتالی بازار های مالی

ساختار فراکتالی بازار های مالی

این واژه Fractal از کلمه لاتین Fractus (یعنی تکه تکه و بخش بخش) گرفته شده یکی از مهمترین خصوصیات فراکتالها خود متشابه بودن (self similarity)آنهاست. به این معنی که فراکتالها از اجزایی تشکیل شده اند که هر جزء در آن شبیه به کل شکل میباشد و به عبارتی اشکال پیچیده از طریق تکرار اشکال ساده بدست می ایند.

پولبک از نگاه استاد بولکوفسکی

پولبک از نگاه استاد بولکوفسکی

همه ما بارها و بارها از اصطلاح پولبک در چارت ها و گفتارمان استفاده کرده ایم اغلب بدون آن که با شرایط صحیح شکل گیری این زیر الگو در علم تکینکال آشنا باشیم. البته باید حق داد چرا که در غالب کتاب ها از معرفی صحیح این مبحث شانه خالی شده به همین دلیل تصمیم گرفتم یک مطلب جامع از جناب بولکوفسکی استاد بی بدیل معرفی و تکمیل پترن های کلاسیک ترجمه و جمع آوری کنم.

« 1 2 3 4 5 » صفحه:

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

راهنمای جامع مدیریت حرفه ای ریسک

راهنمای جامع مدیریت حرفه ای ریسک

رولف اشلات مان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی