تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
نخستین قانون موفقیت، تمرکز است. - ویلیام ماتیوس

نمونه قرارداد اجاره ساختمان اداری برای شرکت ها به شرح زیر ارائه می گردد.

 

ماده یک- طرفین قرارداد:

 

الف- موجر

شرکت ...................... به شماره ثبت  ...................... به نمایندگی  ...................... مدیرعامل شرکت  ...................... به نشانی  ...................... ...................... ......................

 

ب- مستاجر

شرکت ...................... به شماره ثبت  ...................... به نمایندگی  ...................... مدیرعامل شرکت  ...................... به نشانی  ...................... ...................... ......................

 

ماده دو – مورد اجاره:

مورد اجاره عبارت است از یک دستگاه ساختمان.............. طبقه با کاربری اداری به مساحت مفید اداری حدود .............. متر مربع و مساحت غیر مفید حدود .............. متر مربع احداثی در قطعه زمینی به مساحت .............. متر مربع واقع در .............. .............. به پلاک .............. موضوع پلاک ثبتی شماره .............. و بخش .............. مشتمل بر .............. طبقه زیرزمین برای پارکینگ تاسیسات ، انباری و .............. طبقه همکف( با تجهیزات کامل اداری) به استثناً بخش تفکیک شده به منظور کاربری .............. و چهار طبقه با تجهیزات کامل اداری( میز و صندلی و مبلمان اداری) و نیز کلیه ملحقات و توابع از جمله انشعابات آب و برق سه فاز، تعداد.............. خط تلفن، تاسیسات خنک کننده چیلر و گرمایشی با فن کوئل، آسانسور، دیزل ژنراتور، برق اضطراری و شبکه ارتباطات کامپیوتر به شرح صورتجلسه تحویل ساختمان که یک نسخه از آن به امضا طرفین قرارداده رسیده و به رویت مستاجر رسید و از کم و کیف آن اطلاع و آگاهی کامل دارد.

 

ماده سه – مدت قرارداد:

مدت قرارداد از تاریخ .............. لغایت.............. به مدت .............. سال هجری شمسی می باشد.

 

ماده چهار- اجاره بها:

مبلغ اجاره بها با توافق طرفین به شرح ذیل مشخص شده است:

 

-1-4 مبلغ مال الاجاره از تاریخ .............. لغایت.............. بابت ملک مورد اجاره ماهیانه مبلغ .............. ریال می باشد.

 

-2-4 مبلغ مال الاجاره از تاریخ .............. لغایت.............. بابت ملک مورد اجاره ماهیانه مبلغ .............. ریال می باشد.

 

-3-4مبلغ مال الاجاره از تاریخ .............. لغایت.............. بابت ملک مورد اجاره ماهیانه مبلغ .............. ریال می باشد.

 

که مستاجر ملزم است از تاریخ تحویل مورد اجاره در آخر هر ماه به حساب موجر به شماره حساب ............... بانک .............. شعبه.................... واریز و رسید آن را به موجر تحویل نماید.

 

ماده پنج- شرایط و تعهدات طرفین:

 

1-5- مالیات اجاره و عوارض قانونی مربوط به مورد اجاره بعهده موجر است که توسط مستاجر پرداخت و با ارائه اسناد مثبته از مطالبات کسر خواهد شد.

 

2-5-بیمه ساختمان مورد اجاره به عهده موجر است که توسط مستاجر انجام و هزینه آن طبق اسناد مثبته به حساب بدهکاری موجر گذاشته خواهد شد.

 

-3-5 مستاجر حق واگذاری و انتقال مورد اجاره را کلاً  یا جزئاً یا به نحو اشاعه به غیر، تحت هیچ عنوان اعم از وکالت، هبه، صلح، مشارکت و غیره را ندارد. در صورت تخلف از این شرط موجر حق فسخ خواهد داشت.

 

-4-5مورد اجاره صرفاً جهت استفاده اداری به ( مستاجر ) واگذار شده است.

 

5-5-پرداخت کلیه هزینه ها از جمله آب، برق، گاز مصرفی، تلفن و غیره به عهده مستاجر است.

 

-6-5تعمیرات کلی و اساسی مربوط به اصل بنا و ملحقات مورد اجاره به عهده موجر و تعمیرات جزئی و نیز انجام تعمیرات و تزئیناتی که برای بهتر استفاده کردن از مورد اجاره صورت پذیرد به عهده مستاجر است.

 

-7-5انعقاد و پرداخت وجه قراردادهای مربوط به نگهداری تاسیسات فاضلاب و تاسیسات مکانیکی( نظیر چیلر، موتورخانه و ... ) و آسانسور و هر گونه قرارداد نگهداری دیگر، ساختمان به عهده مستاجر می باشد( ضمناً مستاجر موظف است یک نسخه از قراردادهای مذکور را به موجر تحویل نماید.)

 

-8-5حفظ و حراست از مورد اجاره، متعلقات، لوازم، جبران کسر و انکسار، میز، صندلی و مبلمان اداری مندرج صورتجلسه تحویلی ، درب ، شیشه، قفل، دستگیره، پریز و سایر اعیان مورد اجاره با مستاجر است که بایستی به همان صورت که صحیح و سالم تحویل گرفته است، در موقع تخلیه یا فسخ قرارداد نیز عیناً بهمان وضعیت صحیح و سالم تحویل دهد.

 

 ماده شش  این قراداد براساس قانون روابط موجر و مستاجر سال 1376 با تعرفه دو گواه فی مابین طرفین منعقد شد.

 

                                                               

                            موجر                                                               مستاجر

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

وارن بافت و تفسیر صورتهای مالی

وارن بافت و تفسیر صورتهای مالی

مری بافت-دیوید کلارک
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی