تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
بهترین تصمیم، تصمیمی است که هماهنگ با شرایط، گرفته شود. - وروم

مزایا و معایب سئو در مقابل تبلیغات

وقتی نوبت به مقایسه سئو با تبلیغات میرسه، انتخاب گزینه درست اونقدری که به نظر میرسه آسون نیست. ظاهرا سئو و تبلیغات دو تا مقوله کاملا جدا از همند ولی اگه بگم چقدر ویژگی هاشون باهم مشترکه تعجب می کنید.

 

تو بعضی موارد، تبلیغات گوگلی به نظر زودتر جواب میدن و به درد بخور از روش های قدیمی سئو هستند. اما خیلی وقت ها هم هزینه بر هستند و برگشت سرمایشون هم خیلی کند و آرومه.

از طرف دیگه تکنیک هایی که برای سئو بکار می بریم واقعا ترافیک سایت رو بیشتر می کنه و برگشت سرمایش خیلی خوبه.

پس باید چی کار کنیم؟ مگه فقط باید یکی رو انتخاب کنیم؟ تبلیغات گوگلی و سئو می تونن شونه به شونه هم کار کنند تا نتایج بهتری بگیریم؟

 

یک درس کوتاه درباره سئو
سئو، یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک راه و روشه که با کمک اون حضور سایتتون، محتوا، طراحی و دسترسی بهش رو بهینه می کنید و سایت شرکتتون رو بهبود می بخشید تا بدون روش های مصنوعی مثل تبلیغ رتبه سایت در گوگل و بقیه موتورهای جستجو بهتر بشه. اساسا برای سئوی خوب باید مطالب مفید مرتبط با محصول یا خدمات، سایتی با عملکرد مناسب، کلیدواژه های خاص برای جلب توجه مخاطب و فعالیت های اجتماعی برای معرفی سایتتون داشته باشید و دایرکتوری هاتون رو درست فهرست کنید. البته یکسری جزئیات مهم هم هستند، اما اونا دیگه برای سطوح بالا لازم میشن.

 

یک درس کوتاه درباره تبلیغات
وقتی میگیم تبلیغات گوگل منظورمون تبلیغات کلیکی گوگل هست. وقتی کسی کلیدواژه های سایت شمارو گوگل کنه، سایتتون جزء فهرست نتایج گوگل (و معمولا هم سمت راست بالای نتایج جستجو و یا پایین صفحه اول نتایج) به عنوان تبلیغات میاد و گوگل به ازای هر کلیک که روی سایتتون میشه ازتون پول می گیره. گوگل این تبلیغات رو تو سایت های مرتبط مثل جیمیل یا یوتیوپ هم نمایش میده.
هزینه ای که براش باید بپردازید بر اساس تعداد کلیک هاست و هر بار کسی روی تبلیغتون کلیک کنه گوگل ازتون پول میگیره.


یه سری روش های تبلیغاتی هست که میخوام براتون بگم. Vcpm یا پرداخت به ازای اثرات قابل مشاهده بیشتر از اینکه روی ترافیک سایت تمرکز کنه روی پخش اسم برندتون تمرکز می کنه. CPA یا پرداخت به ازای پیشنهاد خرید به شما میگه یه کاری رو تعیین کنید که اگه کاربری که روی تبلیغ کلیک کرده اون کارو انجام داد شما باید پولو بپردازید.

مثلا اگه یه نفر برای خبرنامه شما ثبت نام کرد یا خرید کرد شما باید به گوگل پول بدید. اما کلا تبلیغات و آگهی خودش یه علم هست. باید قیمت مناسب رو تعیین کنید، اونو با کلیدواژه مناسب و زبان تبلیغاتی ترکیب کنید و براش یک صفحه فرود خوب در نظر بگیرید تا بیشترین بهره رو ببرید.و صد البته باید پولی که خرج می کنید متناسب با برگشت سرمایتون باشه تا بتونید تبلیغاتتونو ادامه بدید.

 

تبلیغات گوگلی = ترافیک
اگه بخواهید ترافیک طبیعی برای سایتتون بگیرید خیلی زمان میبره و حتما هم خیلی از شرکت های جدید نگران این موضوع هستند. اما با تبلیغات گوگلی می تونید رشدتونو بیشتر کنید. برای اینکه به طور طبیعی و بدون تبلیغ بازدید سایتتون بره بالا باید سئو کنید و بهینه سازی سایت هم خیلی طول می کشه تا تکمیل بشه. اگه دنبال کارهای زودبازده می گردید می تونید تبلیغات رو درنظر بگیرید.

همینطور که دارید مطالب با کیفیت تو سایتتون منتشر می کنید و با مخاطباتون ارتباط میگیرید، تبلیغات هم داشته باشید تا کسایی که کلیدواژه های شمارو سرچ می کنن سایتتونو پیدا کنن.

 

سئو یک موفقیت دائمی، تبلیغات یک هیجان کوتاه مدت
سئو رو مثل یه فرد دیگه در نظر بگیرید که می خواهید بعد از یه مدت طولانی مراوده باهاش ازدواج کنید. شاید این ارتباط بعضی وقت ها پر از پستی و بلندی و سختی باشه، اما نتیجه آخر کار به سختی راهش می ارزه. اگه بطور دائمی مطالب مناسب و مفید تو سایتتون منتشر کنید، می تونید بدون هیچ تبلیغی به بالای فهرست نتایج جستجو برسید.


از طرف دیگه تبلیغات هیجان انگیز و در عین حال کوتاه مدته. وقتی تبلیغ می کنید یک دفعه ترافیک به سمتتون هجوم میاره، اما با تموم شدن دوره تبلیغ ترافیک هم کمتر میشه و شما می مونید و تلاشتون برای جذب ترافیک. مسلما هیچ کس نمی تونه تا ابد تبلیغاتشو ادامه بده، اما هر وقت توانشو داشتید بد نیست این کارو بکنید تا زحمت هایی که برای سئو کشیدید تکمیل شه.

 

با کمک سئو از تبلیغات هم بهره ببرید
اگه می خواهید سایتتون بدرخشه باید هم از تبلیغات استفاده کنید و هم سئو. اگر هم دنبال نتایج زودبازده می گردید با تبلیغات شروع کنید تا یه افزایش راحت و سریع تو ترافیکتون داشته باشید.

حواستون به کلیک های تبلیغاتون باشه و عملکرد کلیدواژه هاتونو دنبال کنید. اطلاعاتی که از این راه بدست میارید تو سئو به دردتون میخوره.


فقط به تبلیغ ها تکیه نکنید. اگه سئو رو نگهدارید برای بعد، رتبه سایتتون افت می کنه. نیازی نیست بگم که تبلیغات گوگل فقط برای گوگل نتیجه میده و اگه فقط به تبلیغ تکیه کنید کاربرهایی که تو موتورهای جستجوی دیگه مثل یاهو و بینگ سرچ می کنن رو از دست میدید.


به علاوه ترافیکی که با کلیک روی تبلیغاتون میان تو سایت، هیجان اینو دارن که ببینن این شرکت جدید چطوریه و چی کارا می کنه. وقت خوبیه که برندتونو به مشتری های جدید معرفی کنید و با کار کردن روی سئو سایتتونو به معرض نمایش بذارید.


سئو و تبلیغات رقبای حسودی نیستن. اگه ساده بگم، تبلیغات هم مثل یه جایزه اضافی می مونه که می تونید در کنار سئو داشته باشید. اما برعکس، با تبلیغات خالی و بدون سئو نمیشه موفق شد.

در واقع سئو مثل ستون فقرات موفقیتتون میمونه. بهترین راه و روش رو برای موفقیت پیدا کنید و یادتون باشه تبلیغات و سئو می تونن در کنار همدیگه سایتتونو ارتقا بدن.

 

منبع

دارکوب

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

بازارها و نهادهای مالی

بازارها و نهادهای مالی

جف مادورا
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی