تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
هرچه بیشتر واقعیت را ببینیم، تصمیم های بهتری می توانیم بگیریم. - اسپنسر جانسون

راس 6 دلیل را برای پیاده سازی ERP نام برده است:

دلیل اصلی نیاز به یک پلتفرم مشترک IT است. سایر دلایل شامل : بهبود فرآیند، قابلیت مشاهده داده، کاهش هزینه عملیاتی، پاسخگویی بیشتر به مشتریان و بهبود در تصمیم گیری استراتژیک . 

اگرچه بسیاری از شرکت ها انگیزه خـود را نیاز به رفع مشکل Y2K مطرح کردند ولی در حقیقت این فقط یک نیروی محرکه برای جایگزینی تعـدادی از سیـستم های موروثی با یک پلتفرم مشترک بود. به دو دلیل سیستم های موروثی می بایست با یک پلتفرم مـشترک جـایگزین می شدند :

اولا این سیستم ها قدیمی بوده و نیازمند صرف هزینه بالایی برای پشتیبانی بودند و ثانیا شرکت ها به دنبال

کسب مزایای کسب و کار همانند بهبود فرآیند ها و قابلیت مشاهده داده جهت کاهش هزینه ها بودند.

 

براساس مرور ادبیات موضوع ، مهمترین دستاوردهای پیاده سازی ERP شامل موارد زیر می باشد:

1- اتوماسیون و یکپارچه سازی فرآیند های کسب و کار در سراسر سازمان(کلیه وظایف و حوزه های سازمانی).

2- ایجاد فرصت و رغبت تغییر برای سازمان.

3- یکپارچه سازی اطلاعات.

4- به اشتراک گذاشتن داده و فعالیت های و مشترک در سراسر سازمان به منظور کاهش خطا.

5- تولید اطلاعات و دسترسی به آن در یک محیط time real به منظور تسهیل در اتخاذ تصمیمات بهتر و

سریع تر.

6- صرفه جویی های ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع .

• کاهش هزینه های عملیاتی نظیر هزینه انبار (نگهداری، حمل و نقل . ..)، هزینه سفارش ها، هزینه تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی و هزینه حمل و نقل

• کاهش حجم مورد نیاز سرمایه گذاری در تجهیزات و ماشین آلات، کارخانه، خرید زمین

• کاهش هزینه ناشی از توقف خط تولید

• کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای مختلف سازمان

7- افزایش رضایتمندی مشتری در تمامی طول فرآیند سفارش: با استفاده از کاهش زمان تکمیل و نهایی

کردن محصول، افزایش شفافیت و ردگیری فرایند تولید برای مشتری، افزایش قابلیت متناسب سازی برای

مشتری و نهایتاً تطبیق بیشتر با نیازهای وی

8- افزایش انعطاف پذیری

9- بهبود کسب و کار و کاهش کارهای جاری

10- پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک: برنامه ریزی استراتژیک مجموعه ای است از فرایندهای مشخصی که برای ارزیابی و تشخیص نیازهای و منابع سازمان، تعیین مشتریان بالقوه، تنظیم اهداف و آرمان ها، برنامه ریزی و طراحی استراتژی های هماهنگ بین بخش های مخالف با تضمین عملی بودن و موفقیت، اجرا می شود. این فرایند همچنین ارتباط منطقی بین استراتژی های اتخاذ شده با نیازها، دارایی ها و نتایج به دست آمده را تعریف کرده و فرایند و نتایج آنرا اندازه گیری و ارزیابی می کند. بخشی از نرم افزارهای ERP موجود، عملاً برای پشتیبانی از بخش برنامه ریزی منابع فرایند برنامه ریزی استراتژیک طراحی شده اند، اما در عمل این قابلیت به نوعی ضعیف ترین ویژگی ERPهاست ودلیل آن هم پیچیدگی و عدم اطمینان بالای برنامه ریزی استراتژیک ونبود یکپارچگی کافی با سیستم های پشتیبانی تصمیم (DSS )است.

11- بهبود عملیاتی : با به کارگیری فناوری های عملیاتی ، بسیاری از معیارهای عملکرد عملیاتی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. شاخص های عملکرد عملیاتی فراوانی همانند قابلیت اطمینان، زمان چرخه و همچنین گردش موجودی که خود بر عملکرد مبتنی بر بازاریابی شرکت موثر است، وجود دارند. این معیارها بر اساس یک سری اولویت های عملیاتی ایجاد می شوند. این عناصر اولویت به منظور کسب قابلیت لازم برای مواجه با فاکتورهای نظیر عدم اطمینانی های تقاضا، مشکلات انعطاف پذیری و سرعت ورود محصولات جدید به بازار بهبود داده می شوند. در سیستم های تولیدی، خروجی ، اولین فاکتور قابل توجه به عنوان موفقیت عملکرد در نظر گرفته می شود. معیارهای زمان بازده، کیفیت خروجی، زمان چرخه و نسبت خروجی می توانند به عنوان شاخص های موفقیت خروجی در نظر گرفته شوند. با افزایش قطعیت تقاضا و توانایی کنترل روی عملایت ، عملکرد عملیاتی نیز بهبود می یابد.

 

منابع:

جمشید فقری،مجید کریمی، صفورا حیدری، 1385 ،مدیریت اطلاعات بیمارستان و طراحی منابع سازمانی(ERP) ، مدیریت اطلاعات سلامت،دوره سوم،شماره 2،پائیز و زمستان 8

N. Parr ,2000,"A Taxonomy of ERP Implementation Approaches", Proceedings of the 33rd Hawaii International Conference on System Sciences, IEEE

Gul Tekin Temur, Hur Bersam Bolat,2008,"Understanding the Effects of ERP Software Technology Success Factors on Distinguishing Operational Performance Improvement Level", Oxford Business &Economics Conference Program

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
حسین قدیریان ابرقویی |   1395/08/23 21:43:55   |
5     5
"""" مزایای سیستم ERP """"""""""

مزایای فراوانی در استقرار سیستمهای برنامه¬ریزی منابع بنگاه (ERP) وجود دارد که از آن جمله می¬توان به موارد زیر اشاره نمود:
1- تعیین رابطه بین عرضه و تقاضا در هر نقطه از دنیا
2- بهبود دسترسی به اطلاعات و پشتیبانی مدیریت سازمان برای اتخاذ تصمیمات بهینه
3- تعیین ساختارهایی برای کنترل بهتر هزینه
4- افزایش توان نظارتی بر عملکرد سازمان
5- کنترل بیشتر بر صدور صورتحساب مشتریان، پرداخت حقوق کارکنان و سایر مسائل مالی سازمان
6- ایجاد پایگاه داده¬های یکپارچه در خصوص مشتریان
7- پیگیری در تهیه و ارائه سفارشهای مشتریان
8- ارائه اطلاعات دقیق و به روز برای حسابرسان و ممیزان مالیاتی
9- کاهش هزینه¬های انبار (نگهداری، حمل و نقل)، سفارش¬ها، تولید و ناشی از توقف خط تولید، عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی
10- کاهش حجم تأمین مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری در تجهیزات و ماشین آلات، کارخانه، زمین
11- کاهش هزینه ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای سازمان و ایجاد پل ارتباطی بین شکافهای اطلاعاتی سازمان
12- کاهش هزینه¬ها نهایتاً به افزایش فروش و سهم بازار بیشتر سازمان منتهی می¬گردد.
13- به سیستم اطلاعات یکپارچه کمک می¬کند تا کلیه عملکردهای مؤسسه را پوشش دهد.
14- برقراری فرایند تولید منعطف و قابل تغییر، کاهش زمان تکمیل و نهایی کردن محصول، افزایش شفافیت و ردگیری فرایند تولید برای مشتری و قابلیت متناسب سازی برای مشتری و نهایتاً تطبیق بیشتر با نیازهای وی، بهبود ذهنیت جمعی درباره سازمان، افزایش رضایتمندی مشتری در تمام فرایندهایی که وی با آنها درگیر است، که از لحظه سفارش تا دریافت و حمل و نقل محصول
15- امکان عرضه اجتناب ناپذیر جدیدترین فناوریها را میسر می¬سازد، فناوریهایی از قبیل انتقال الکترونیکی نقدینگی (EFT)، انتقال الکترونیکی داده¬ها (EDI)، اینترنت، ویدئو، تجارت الکترونیکی و غیره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی ناصریان اصل |   1395/08/23 23:13:39   |
3     6
طور اجمالی به مزایای عمده استقرار در حوزه های مختلف می پردازیم به
حوزه استراتژیک
راهکار ERP می تواند در حوزه استراتژیک، تغییرات عمده ای ایجاد کند. با تغییر نگرش سازمان از نگاه جزیره‌ای به نگرش سیستمی و فرآیندمحور، روابط میان واحدها بهبود یافته و با افزایش هماهنگی در تولید محصول ، خدمت رسانی کیفی، تهیه گزارشات مالی به موقع و دقیق و افزایش میزان فروش و سودآوری، ارزش افزوده بیشتری در طولانی مدت نصیب سازمان خواهد شد. در واقع راهکار ERP با ایجاد استانداردها و فرآیندهای یکنواخت و کارآمد، توان سازمان در کنترل فرآیندها را بهبود می‌بخشد و استفاده از یک پایگاه داده متمرکز و یکپارچه نیز سبب صرفه جویی در زمان و هزینه و افزایش کارایی و اثربخشی فعالیت‌های سازمان و گزارش‌گری مدیریتی می‌گردد.
همچنین استفاده از راهکار ERP سبب بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد توانایی جهت هماهنگی با تغییرات بیرونی می‌شود. این مزیت برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک و به کارگیری وب و اینترنت جهت تسهیل امور و استفاده از دنیای مجازی، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. سازمان‌ها می‌توانند با به کارگیری سیستم ERP صاحب مزایای رقابتی شوند که بدون استفاده از آن، تقریبا غیر ممکن به نظر می رسند. شکل زیر دستاوردها و مزایای استفاده از راهکار ERP را در حوزه استراتژیک ارائه می‌کند.

حوزه عملیاتی
راهکار ERP این امکان را ایجاد می‌کند تا اطلاعات بر مبنای گردش بهینه فعالیت‌ها در واحدهای کسب و کار به جریان درآمده و مبنایی یکسان برای گزارش‌های مدیریتی و قانونی فراهم گردد. از این طریق امکان جلوگیری از ایجاد مغایرت در اطلاعات واحدهای مختلف نیز امکان پذیر می‌گردد. همچنین با یکپارچه سازی فرآیندهای کسب و کار و پوشش نیازهای واحدهای عملیاتی و غیرعملیاتی سازمان، افزایش کارایی واحدها و فرآیندهای کاری محرز و مشخص می گردد. در واقع با به کارگیری راهکار ERP، در هر زمان امکان به روزرسانی اطلاعات وجود دارد که سبب افزایش کیفیت و سرعت گزارشگری و تصمیم گیری می‌شود.
راهکار ERP با بهینه سازی فرآیند سفارش دهی و تولید محصول، باعث کاهش موجودی مواد اولیه در جریان ساخت می‌گردد و همچنین موجب کاهش حجم کالای ساخته شده در انبارها می‌شود. در حقیقت راهکار ERP قادر است تا زنجیره تامین و عرضه محصول را مدیریت و بهینه سازی نماید. از زمان دریافت سفارش از مشتری و مواد اولیه از تامین کننده تا تحویل محصول به مشتری و دریافت وجه آن، کلیه اطلاعات بطور یکپارچه در سیستم ERP قابل ثبت و پیگیری می باشند. سازمان ها قادر هستند تا به راحتی سفارشات، فروش و پخش محصولات و خدمات خود را ردیابی کرده و هماهنگی لازم بین بخش ها و واحدهای مختلف را ایجاد نمایند.
با استفاده از سیستم، تعاملات میان مشتریان، تامین کنندگان و پیمانکاران افزایش می یابد. راهکار ERP می تواند ارتباط یکپارچه و دقیقی را با سیستم های اطلاعاتی خارج از سازمان (مانند بورس، بانک ها، وزارت خانه ها، سازمان های مالیاتی و بیمه ای و همچنین نهادهای مرتبط با آنها) برقرار نماید و پاسخگویی سریعتری را به نیازهای داخلی و خارجی سازمان به صورت لحظه ای فراهم آورد.
پیاده‌سازی راهکار ERP در حوزه عملیاتی، موجب تسریع در انجام صحیح فعالیت‌ها و کاهش دوباره‌کاری‌ها می‌شود. کاهش هزینه‌ها در پردازش اطلاعات، خرید، فروش، پشتیبانی ، تدارکات و دوره‌های نگهداری تجهیزات نیز از اثرات مستقیم استفاده از این سیستم ها هستند. از یک سو کاهش هزینه و از سوی دیگر کاهش زمان تحویل/ توزیع کالا و انبارداری و ثبت اطلاعات مالی، سبب افزایش راندمان کاری کارکنان و به تبع آن افزایش راندمان سازمانی خواهد شد.

حوزه فنی
راهکار ERP با ایجاد استانداردها و فرآیندهای یکنواخت، توان سازمان در کنترل فرآیندها را بهبود می‌بخشد. به عبارت دیگر، سازمان‌ها با بکارگیری ERP، اطلاعات را با سرعت و دقت بیشتری دریافت می کنند.
فناوری‌های مورد استفاده در ERP های نوین،در عین اینکه امنیت را به نحو موثرتری برقرار می‌کنند، امکان تعامل این نرم افزارها با دیگر نرم افزارهای درون و بیرون سازمانی را نیز به سهولت امکان پذیر می‌سازند . حفظ و ارتقاء امنیت تبادل اطلاعات در بستر زیرساخت‌های شبکه‌ای، نیازمند استفاده از فناوری‌های کارآمد و به روز است که در راهکارهای ERP نوین به خدمت گرفته می‌شوند.
راهکار ERP امکاناتی را فراهم می‌آورد تا نرم افزارهای دارای ارزش افزوده بالا (همچون نرم افزارهای حوزه هوشمندی کسب و کار) نیز قادر به نصب و راه اندازی در کنار ERP و استفاده از داده‌های یکپارچه این سیستم باشند. همچنین، امکان توسعه و اضافه کردن محدود افزونه‌هایی جدید به نرم افزار اصلی نیز از طریق راهکار ERP ممکن است.
ویژگی یکپارچگی ذاتی ماژول‌های ERP، سبب کاهش میزان آموزش مورد نیاز برای کار با سیستم و مدیریت سازمان می‌شود.

 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضازمانی نیسیانی |   1395/08/29 21:00:03   |
0     0
استقرارERP
با توجه به جایگاه، ابعاد و گستردگی استقرار پروژه های برنامه ریزی منابع سازمان (ERP)، بی شک اجرای چنین پروژه هایی در سازمان ها مستلزم به کارگیری متدولوژی استاندارد، جامع، کاربردی و آزموده شده ای جهت تضمین موفقیت و کاهش ریسک های آن می باشد. در همین راستا، شرکت های طراح سیستمERP با تکیه بر تجربیات به دست آمده در متدولوژی های معتبر بین المللی و بهره گیری از تجربیات خود در پروژه های متعدد داخلی اقدام به تدوین متدولوژی استقرار بومی سازی شده ای به عنوان نقشه راه اجرای کلیه فعالیت های پروژه راهکار برنامه ریزی منابع سازمان(ERP) خود می نماید.
کلیه فازها در قالب چرخه عمر مدیریت پروژه (Project Management Life Cycle) در پنج گروه فرایندی آماده سازی، برنامه ریزی، اجرا، نظارت و کنترل کیفیت و خاتمه پروژه، برگرفته از استاندارد PMBOK و تحت نظارت سازمان پروژه، مدیریت و راهبری می گردند. به کارگیری صحیح این متدولوژی و در نظر گرفتن عوامل شکست و موفقیت پروژه به خصوص عامل مهندسی تغییر می­تواند موفقیت و دستیابی به اهداف پروه را تضمین نماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صدیقه نیک روش |   1395/09/28 20:17:32   |
3     1
باسلام
مزایای ERP:
کاهش هزینه‌های حمل موجودی
کاهش هزینه‌های سفارش
کاهش هزینه‌های تولید
کاهش هزینه‌های نگهداری سوابق
کاهش هزینه‌های حمل و نقل
کاهش سرمایه گذاری در تجهیزات
فرایندهای تولید انعطاف پذیرتر
بهبود کارآیی که به سوددهی بیشتر یا افزایش سهم بازار منجر می‌شود
افزایش شفافیت فرایند برای مشتری
افزایش رضایت مشتری
معایب ERP:
نصب و نگهداری این سیستم‌ها بسیار گران است.
استفاده از بعضی از این سیستم‌ها دشوار است.
برای به اشتراک گذاشتن برخی از اطلاعات حساس که برای یک فرایند ضروری است، با مقاومت افراد مواجه می‌شوید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین تیموری |   1395/10/03 20:10:35   |
سوال:
سیستم ERP را تعریف کرده و چند مورد از مزایا و معایب آن را برشمارید.
meysam gholami |   1395/10/03 17:20:09   |
0     1
مزایای ERP:
کاهش هزینه‌های حمل موجودی
کاهش هزینه‌های سفارش
کاهش هزینه‌های تولید
کاهش هزینه‌های نگهداری سوابق
کاهش هزینه‌های حمل و نقل
کاهش سرمایه گذاری در تجهیزات
فرایندهای تولید انعطاف پذیرتر
بهبود کارآیی که به سوددهی بیشتر یا افزایش سهم بازار منجر می‌شود
افزایش شفافیت فرایند برای مشتری
افزایش رضایت مشتری
معایب ERP:
نصب و نگهداری این سیستم‌ها بسیار گران است.
استفاده از بعضی از این سیستم‌ها دشوار است.
برای به اشتراک گذاشتن برخی از اطلاعات حساس که برای یک فرایند ضروری است، با مقاومت افراد مواجه می‌شوید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد چیت ساز |   1395/10/05 14:33:37   |
0     1
SAP-ERP دارای قابلیتهای بسیار زیادی است که برخی از قابلیت‌های عمومی آن به صورت زیر دسته‌بندی شده است.

1. مدیریت اطلاعات سازمان
2. یکپارچگی
3. امکان برنامه‌ریزی بهینه
4. امکان کنترل و مونیتورینگ سازمان
5. وجود انعطاف لازم
6. پشتیبانی
7. معماری و طراحی بسیار قوی
8. افزایش عملکرد پرسنل
9. در اختیار داشتن بهترین تجارب روز دنیا در هر صنعت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدخت حاجی میرزاده |   1395/10/13 20:19:21   |
0     0
دستاوردهای ERP در حوزه عملیاتی

بهبود کیفیت اطلاعات و سرعت دستیابی به آن
به‌روز نمودن اطلاعات مالی و عملیاتی سازمان
کاهش هزینه‌های عملیاتی (پردازش اطلاعات، خرید، فروش، پشتیبانی و تدارکات و …)
بهبود تعاملات با مشتریان، تأمین‌کنندگان و پیمانکاران
بهبود مدیریت سفارشات
سازماندهی و بهینه‌سازی روش‌های ورود داده‌ها در سیستم
کاهش زمان تحویل/ توزیع کالا
کاهش زمان دوره انبارداری
کاهش هزینه‌های دوره‌های نگهداری تجهیزات
بهینه‌سازی موجودی سازمان
انجام صحیح کارها و کاهش دوباره‌کاری
افزایش راندمان کاری کارکنان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1395/10/14 09:36:37   |
0     0
دلایل استفاده از ERP
دلیل اصلی نیاز به یک پلتفرم مشترک IT است. سایر دلایل شامل : بهبود فرآیند، قابلیت مشاهده داده، کاهش هزینه عملیاتی، پاسخگویی بیشتر به مشتریان و بهبود در تصمیم گیری استراتژیک .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
kamyar |   1395/10/21 11:27:36   |
0     0
حوزه عملیاتی
راهکار ERP این امکان را ایجاد می‌کند تا اطلاعات بر مبنای گردش بهینه فعالیت‌ها در واحدهای کسب و کار به جریان درآمده و مبنایی یکسان برای گزارش‌های مدیریتی و قانونی فراهم گردد. از این طریق امکان جلوگیری از ایجاد مغایرت در اطلاعات واحدهای مختلف نیز امکان پذیر می‌گردد. همچنین با یکپارچه سازی فرآیندهای کسب و کار و پوشش نیازهای واحدهای عملیاتی و غیرعملیاتی سازمان، افزایش کارایی واحدها و فرآیندهای کاری محرز و مشخص می گردد. در واقع با به کارگیری راهکار ERP، در هر زمان امکان به روزرسانی اطلاعات وجود دارد که سبب افزایش کیفیت و سرعت گزارشگری و تصمیم گیری می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
وحید فتحی |   1395/10/21 14:31:54   |
0     0
مزایای ERP
نخستین مزیتی که در کوتاه مدت و پس از پیاده‌سازی ERP می‌توان انتظار داشت، کاهش هزینه‌های عملیاتی نظیر کاهش هزینه‌های کنترل موجودی انبار، هزینه تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی، هزینه‌های بازاریابی و پشتیبانی است. از دیگر مزایای به کارگیری ERP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ایجاد یکپارچگی سازمانی از منظر اطلاعاتی و افزایش سازگاری در اطلاعات موجود در سازمان
پیاده‌سازی برنامه‌ریزی منابع سازمان با ایجاد پایه‌ای قوی از انباره داده‌ها. این سیستم دسترسی بهتر و سریع‌تر به داده‌ها را برای مدیریت امکان پذیر می‌سازد و به این ترتیب مدیریت می‌تواند به سرعت، اطلاعات مورد نیاز خود را جهت اخذ تصمیمات در اختیار داشته باشد.
مهم‌ترین مزیت برنامه‌ریزی منابع سازمان بهبود هماهنگی میان واحدهای سازمان، کاهش وقفه‌های کاری و افزایش کارایی فرآیندهاست.
بهبود تدریجی فرآیندهای سازمانی بر اساس بهترین تجربیاتی که شرکت‌های عرضه‌کننده نرم افزار از سازمان‌های مختلف به دست آورده‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی انوری |   1395/10/22 17:19:06   |
0     0
دلایل پیاده سازی سیستم ERP , و چند مورد مزایا و معایب آن را ذکر کنید:
دلیل اصلی نیاز به یک پلتفرم مشترک IT است. سایر دلایل شامل : بهبود فرآیند، قابلیت مشاهده داده، کاهش هزینه عملیاتی، پاسخگویی بیشتر به مشتریان و بهبود در تصمیم گیری استراتژیک
مزایای ERP:
کاهش هزینه‌های حمل موجودی
کاهش هزینه‌های سفارش
کاهش هزینه‌های تولید
کاهش هزینه‌های نگهداری سوابق
کاهش هزینه‌های حمل و نقل
کاهش سرمایه گذاری در تجهیزات
فرایندهای تولید انعطاف پذیرتر
بهبود کارآیی که به سوددهی بیشتر یا افزایش سهم بازار منجر می‌شود
افزایش شفافیت فرایند برای مشتری
افزایش رضایت مشتری
معایب ERP:
نصب و نگهداری این سیستم‌ها بسیار گران است.
استفاده از بعضی از این سیستم‌ها دشوار است.
برای به اشتراک گذاشتن برخی از اطلاعات حساس که برای یک فرایند ضروری است، با مقاومت افراد مواجه می‌شوید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
اعظم توکلی |   1395/10/26 21:58:15   |
1     0
دقیقا در شرکتها استفاده میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Masoud abedi |   1395/10/27 09:26:09   |
1     0
*انواع سیستم های هوشمند در سیستم های اطلاعاتی حسابداری را نام ببرید.
1- سیستم های خبره
2- شبکه های عصبی مصنوعی
3-منطق فازی
4-الگوریتم های ژنتیکی
5-عامل های هوشمند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سودابه محسن زاده |   1395/11/02 00:01:33   |
1     0
راس 6 دلیل را برای پیاده سازی ERP نام برده است:

دلیل اصلی نیاز به یک پلتفرم مشترک IT است. سایر دلایل شامل : بهبود فرآیند، قابلیت مشاهده داده، کاهش هزینه عملیاتی، پاسخگویی بیشتر به مشتریان و بهبود در تصمیم گیری استراتژیک .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شهرزاد مهرگان |   1395/11/03 22:44:30   |
0     0
مزایای ERP
ایجاد یکپارچگی سازمانی :هدف عمده ی ERP،یکپارچه سازی تمامی بخشها و جریانهای اطلاعات کارکردی یک شرکت،به شکل یک سیستم کامپیوتری واحد که قادر به برطرف کردن تمامی نیازهای سازمان باشد.
دونوع یک پارچه سازی برای سیستم ها وجود دارد: داخلی و خارجی،یکپارچه سازی داخلی عبارت است از: یکپارچه سازی بین برنامه های کاربردی، یا میان برنامه های کاربردی و پایگاه داده،درداخل یک سازمان.
یکپارچه سازی خارجی به یکپارچه سازی برنامه ها یا پایگاه داده شرکای کاری گفته می شود.
استانداردسازی: فرایندهای سازمانی بر اساس بهترین تجربیاتی که شرکتهای عرضه‌کننده نرم‌افزار ازسازمانهای مختلف به دست آورده‌اند؛درسیستم ERP،استاندارد می شوند.
مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی
تبدیل فرایندهای سازمانی از حالت ضمنی به حالت صریح به علت مهندسی مجددی که در فرایندهای سازمان صورت می‌پذیرد . این سیستم می تواند داده های بهتری را در باره ی فرایند های کسب وکار و عملکرد کلی سازمان به مدیریت عرضه کند.مثلاً به مدیریت کمک کند که کدام محصول بیشترین سودآوری را دارد.
امکان نصب و راه‌اندازی سریعتر سیستمهای مرتبط با ERP در سازمان از جمله ماژولهای مختلف این نرم‌افزار یا سایر نرم‌افزارهای کاربردی که از طرف عرضه کنندگان ERP ارایه نشده و مخصوص آن سازمان هستند .
امکان و یا تسهیل توسعه سیستمها و فناوری های جدید؛مانند سیستم های به هنگام (JIT ) و....
امکان ایجاد همکاریهای تجاری، سرمایه‌گذاری های مشترک ، ادغام برای سازمانها، با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر و نتیجه بهتر .
تغییر تمرکز از برنامه ‌نویسی کامپیوتری در سازمان به بهبود فرآیندها
فراهم شدن زیر ساخت لازم به منظور پرداختن به مدیریت زنجیره ی تأمین (SCM ) و مدیریت ارتباط با مشتری( CRM)، دو مبحثی که در حال حاضر تبدیل به دو جزء جدایی ناپذیر ERPII شده‌اند .
توسعه زیر ساخت لازم به منظور وارد شدن به تجارت الکترونیک (E- Business) .
حذف فعا لیتهای تکراری
ثبت داده های عملیاتی در حین انجام کار
حفظ امنیت نگه داری داده ها به صورت متمرکز و برنامه ریزی شده
دسترسی سریع و به روز به داده ها
کاهش شدید مصرف کاغذ
بهبود تصمیم گیری به دلیل دسترسی به داده های به روز و مناسب
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدابوالقاسم ابریشم |   1395/11/05 10:46:52   |
0     0
هدف به کارگیری ERP
هدف از یک سیستم ERP بهبود و تسریع فرایندهای داخلی کسب و کار سازمان است که برای رسیدن به این منظور
عموماً به مهندسی مجدد فرایندهای سازمان نیاز است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدابوالقاسم ابریشم |   1395/11/05 10:49:15   |
0     0
مزایای ERP

• نسبت هزینه های استقراربه منافع ایجاد شده در سازمان 1 به 10 است

• افزایش بازدهی سازمان در زمان کوتاه

• کنترل بهتر و موثرتر بودجه در نتیجه بهبود برنامه ریزی و فرآیند های ما لی

• فرصتی برای مهندسی مجدد سازمان

• ساده سازی و استاندارد شدن روشها

• رضایت مشتریان



معایب ERP

• سرمایه گذاری اولیه نسبتا زیاد

• ریسک بالا

• قسمتهای زیادی از سازمان درگیر می شوند

• برای ERP منابع زیادی مورد نیاز است

• زمان نسبتا طولانی برای پیاده سازی در سازمان های بزرگ مورد نیاز است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فریبا میر تقی |   1396/01/09 14:13:09   |
0     0
دلایل استفاده از ERP و مزایای به کارگیری آن
دلیل اصلی نیاز به یک پلتفرم مشترک IT است . سایر دلایل شامل : بهبود فرآیند، قابلیت مشاهده داده، کاهش هزینه عملیاتی، پاسخگویی بیشتر به مشتریان و بهبود در تصمیم گیری استراتژیک . اگرچه بسیاری از شرکت ها انگیزه خود را نیاز به رفع مشکل Y2Kمطرح کردند ولی در حقیقت این فقط بک نیروی محرکه برای جایگزینی تعدادی از سیستمهای موروثی با یک پلتفرم مشترک بود . به دو دلیل سیستم های موروثی می بایست با یک پلتفرم مشترک جایگزین می شدند : اولا این سیستم ها قدیمی ب وده و نیازمند صرف هزینه بالایی برای پشتیبانی بودند و ثانیا شرکت ها به دنبال کسب مزایای کسب و کار همانند بهبود فرآیند ها و قابلیت مشاهده داده جهت کاهش هزینه ها بودند.

براساس مرور ادبیات موضوع ، مهمترین دستاوردهای پیاده سازیERP شامل موارد زیر می باشد:

-1 اتوماسیون و یکپارچه سازی فرآیند های کسب و کار در سراسر سازمان)کلیه وظایف و حوزه های سازمانی(

-2 ایجاد فرصت و رغبت تغییر برای سازمان

- 3 یکپارچه سازی اطلاعات

-4 به اشتراک گذاشتن داده و فعالیت های و مشترک در سراسر سازمان به منظور کاهش خطا

-5 تولید اطلاعات و دسترسی به آن در یک محیط real timeبه منظور تسهیل در اتخاذ تصمیمات بهتر وسریع تر

-6 صرفه جویی های ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع (فقری، 1385

• کاهش هزینه های عملیاتی نظیر هزینه انبار )نگهداری، حمل و نقل( . .. ، هزینه سفارشها، هزینه

تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی و هزینه حمل و نقل

• کاهش حجم مورد نیاز سرمایه گذاری در تجهیزات و ماشین آلات، کارخانه، خرید زمین

• کاهش هزینه ناشی از توقف خط تولید

• کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای مختلف سازمان

-7 افزایش رضایتمندی مشتری در تمامی طول فرآیند سفارش: با استفاده از کاهش زمان تکمیل و نهایی

کردن محصول، افزایش شفافیت و ردگیری فرایند تولید برای مشتری، افزایش قابلیت متناسب سازی برای

مشتری و نهایتاً تطبیق بیشتر با نیازهای وی

-8 افزایش انعطاف پذیری

-9 بهبود کسب و کار و کاهش کارهای جاری

-10پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک: برنامه ریزی استراتژیک مجموعه ای است از فرایندهای مشخصی که برای ارزیابی و تشخیص نیازهای و منابع سازمان، تعیین مشتریان بالقوه، تنظیم اهداف و آرمانها، برنامه ریزی و طراحی استراتژیهای هماهنگ بین بخشهای مخالف با تضمین عملی بودن و موفقیت، اجر می شود. این فرایند همچنین ارتباط منطقی بین استراتژیهای اتخاذ شده با نیازها، داراییها و نتایج به دست آمده را تعریف کرده و فرایند و نتایج آنرا اندازه گیری و ارزیابی می کند. بخشی از نرم افزارهایERP موجود، عملاً برای پشتیبانی از بخش برنامه ریزی منابع فرایند برنامه ریزی استراتژیک طراحی شده اند، اما در عمل این قابلیت به نوعی ضعیفترین ویژگیERP هاست ودلیل آن هم پیچیدگی و عدم اطمینان بالای برنامه ریزیاستراتژیک ونبود یکپارچگی کافی با سیستمهای پشتیبانی تصمیم(DSS) است.

-11بهبود عملیاتی : با به کارگیری فناوری های عملیاتی ، بسیاری از معیارهای عملکرد عملیاتی تحت تاثیرقرار خواهند گرفت. شاخص های عملکرد عملیاتی فراوانی همانند قابلیت اطمینان، زمان چرخه وهمچنین گردش موجودی که خود بر عملکرد مبتنی بر بازاریابی شرکت موثر است، وجود دارند. این معیارها بر اساس یک سری اولویت های عملیاتی ایجاد می شوند. این عناصر اولویت به منظور کسب قابلیت لازم برای مواجه با فاکتورهای نظیر عدم اطمینانی های تقاضا، مشکلات انعطاف پذیری و سرعت ورود محصولات جدید به بازار بهبود داده می شوند. در سیتسم های تولیدی، خروجی ، اولین فاکتور قابل توجه به عنوان موفقیت عملکرد در نظر گرفته می شود. معیارهای زمان بازده، کیفیت خروجی، زمان چرخه و نسبت خروجی می توانند به عنوان شاخص های موفقیت خروجی در نظر گرفته شوند. با افزایش قطعیت تقاضا و توانایی کنترل روی عملایت ، عملکرد عملیاتی نیز بهبود می یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا باقری بیداخویدی |   1396/01/24 09:02:36   |
1     0
به دو دلیل سیستم های موروثی می بایست با یک پلتفرم مـشترک جـایگزین می شدند :
اولا این سیستم ها قدیمی بوده و نیازمند صرف هزینه بالایی برای پشتیبانی بودند و ثانیا شرکت ها به دنبال
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا باقری بیداخویدی |   1396/01/24 09:04:29   |
1     0
صرفه جویی های ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع .
• کاهش هزینه های عملیاتی نظیر هزینه انبار (نگهداری، حمل و نقل . ..)، هزینه سفارش ها، هزینه تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی و هزینه حمل و نقل
• کاهش حجم مورد نیاز سرمایه گذاری در تجهیزات و ماشین آلات، کارخانه، خرید زمین
• کاهش هزینه ناشی از توقف خط تولید
• کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای مختلف سازمان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/01/29 05:22:38   |
1     0
سه ویژگی ERP جهت پشتیبانی :
1- دیکشنری داده است.
2- میان افزار است که ماژول های برنامه کاربردی و پایگاه داده را راه اندازی می کند.
3- مخزن نامیده می شود که مفاهیم معنایی فرآیندها، اهداف کسب و کار و مدل سازمان را در خود نگه می دارد (اخوان, 1386).
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا باقری بیداخویدی |   1396/01/31 07:34:20   |
1     0
به دو دلیل سیستم های موروثی می بایست با یک پلتفرم مـشترک جـایگزین
می شدند : اولا این سیستم ها قدیمی بوده و نیازمند صرف هزینه بالایی برای پشتیبانی بودند و ثانیا شرکت ها به دنبال
کسب مزایای کسب و کار همانند بهبود فرآیند ها و قابلیت مشاهده داده جهت کاهش هزینه ها بودند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابویی ریحانه |   1396/01/31 21:11:27   |
0     0
براساس مرور ادبیات موضوع ، مهمترین دستاوردهای پیاده سازیERP شامل موارد زیر می باشد:

-1 اتوماسیون و یکپارچه سازی فرآیند های کسب و کار در سراسر سازمان)کلیه وظایف و حوزه های سازمانی(

-2 ایجاد فرصت و رغبت تغییر برای سازمان

- 3 یکپارچه سازی اطلاعات

-4 به اشتراک گذاشتن داده و فعالیت های و مشترک در سراسر سازمان به منظور کاهش خطا

-5 تولید اطلاعات و دسترسی به آن در یک محیط real timeبه منظور تسهیل در اتخاذ تصمیمات بهتر وسریع تر

-6 صرفه جویی های ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع (فقری، 1385

• کاهش هزینه های عملیاتی نظیر هزینه انبار )نگهداری، حمل و نقل( . .. ، هزینه سفارشها، هزینه

تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی و هزینه حمل و نقل

• کاهش حجم مورد نیاز سرمایه گذاری در تجهیزات و ماشین آلات، کارخانه، خرید زمین

• کاهش هزینه ناشی از توقف خط تولید

• کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای مختلف سازمان

-7 افزایش رضایتمندی مشتری در تمامی طول فرآیند سفارش: با استفاده از کاهش زمان تکمیل و نهایی

کردن محصول، افزایش شفافیت و ردگیری فرایند تولید برای مشتری، افزایش قابلیت متناسب سازی برای

مشتری و نهایتاً تطبیق بیشتر با نیازهای وی

-8 افزایش انعطاف پذیری

-9 بهبود کسب و کار و کاهش کارهای جاری

-10پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک: برنامه ریزی استراتژیک مجموعه ای است از فرایندهای مشخصی که برای ارزیابی و تشخیص نیازهای و منابع سازمان، تعیین مشتریان بالقوه، تنظیم اهداف و آرمانها، برنامه ریزی و طراحی استراتژیهای هماهنگ بین بخشهای مخالف با تضمین عملی بودن و موفقیت، اجر می شود. این فرایند همچنین ارتباط منطقی بین استراتژیهای اتخاذ شده با نیازها، داراییها و نتایج به دست آمده را تعریف کرده و فرایند و نتایج آنرا اندازه گیری و ارزیابی می کند. بخشی از نرم افزارهایERP موجود، عملاً برای پشتیبانی از بخش برنامه ریزی منابع فرایند برنامه ریزی استراتژیک طراحی شده اند، اما در عمل این قابلیت به نوعی ضعیفترین ویژگیERP هاست ودلیل آن هم پیچیدگی و عدم اطمینان بالای برنامه ریزیاستراتژیک ونبود یکپارچگی کافی با سیستمهای پشتیبانی تصمیم(DSS) است.

-11بهبود عملیاتی : با به کارگیری فناوری های عملیاتی ، بسیاری از معیارهای عملکرد عملیاتی تحت تاثیرقرار خواهند گرفت. شاخص های عملکرد عملیاتی فراوانی همانند قابلیت اطمینان، زمان چرخه وهمچنین گردش موجودی که خود بر عملکرد مبتنی بر بازاریابی شرکت موثر است، وجود دارند. این معیارها بر اساس یک سری اولویت های عملیاتی ایجاد می شوند. این عناصر اولویت به منظور کسب قابلیت لازم برای مواجه با فاکتورهای نظیر عدم اطمینانی های تقاضا، مشکلات انعطاف پذیری و سرعت ورود محصولات جدید به بازار بهبود داده می شوند. در سیتسم های تولیدی، خروجی ، اولین فاکتور قابل توجه به عنوان موفقیت عملکرد در نظر گرفته می شود. معیارهای زمان بازده، کیفیت خروجی، زمان چرخه و نسبت خروجی می توانند به عنوان شاخص های موفقیت خروجی در نظر گرفته شوند. با افزایش قطعیت تقاضا و توانایی کنترل روی عملایت ، عملکرد عملیاتی نیز بهبود می یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا نعمت الهی |   1396/02/03 08:48:18   |
0     0
مزایای ERP:
-نخستین مزیتی که در کوتاه مدت و پس از پیاده‌سازی ERP می‌توان انتظار داشت، کاهش هزینه‌های عملیاتی نظیر کاهش هزینه‌های کنترل موجودی انبار، هزینه تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی، هزینه‌های بازاریابی و پشتیبانی است.
- ایجاد یکپارچگی سازمانی از منظر اطلاعاتی و افزایش سازگاری در اطلاعات موجود در سازمان
- پیاده‌سازی برنامه‌ریزی منابع سازمان با ایجاد پایه‌ای قوی از انباره داده‌ها. این سیستم دسترسی بهتر و سریع‌تر به داده‌ها را برای مدیریت امکان پذیر می‌سازد و به این ترتیب مدیریت می‌تواند به سرعت، اطلاعات مورد نیاز خود را جهت اخذ تصمیمات در اختیار داشته باشد.
- مهم‌ترین مزیت برنامه‌ریزی منابع سازمان بهبود هماهنگی میان واحدهای سازمان، کاهش وقفه‌های کاری و افزایش کارایی فرآیندهاست.
- بهبود تدریجی فرآیندهای سازمانی بر اساس بهترین تجربیاتی که شرکت‌های عرضه‌کننده نرم افزار از سازمان‌های مختلف به دست آورده‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم مجتهدزاده |   1396/02/11 13:33:53   |
0     0
دلیل اصلی نیاز به یک پلتفرم مشترک IT است . سایر دلایل شامل : بهبود فرآیند، قابلیت مشاهده داده، کاهش هزینه عملیاتی، پاسخگویی بیشتر به مشتریان و بهبود در تصمیم گیری استراتژیک . اگرچه بسیاری از شرکت ها انگیزه خود را نیاز به رفع مشکل Y2Kمطرح کردند ولی در حقیقت این فقط بک نیروی محرکه برای جایگزینی تعدادی از سیستمهای موروثی با یک پلتفرم مشترک بود . به دو دلیل سیستم های موروثی می بایست با یک پلتفرم مشترک جایگزین می شدند : اولا این سیستم ها قدیمی ب وده و نیازمند صرف هزینه بالایی برای پشتیبانی بودند و ثانیا شرکت ها به دنبال کسب مزایای کسب و کار همانند بهبود فرآیند ها و قابلیت مشاهده داده جهت کاهش هزینه ها بودند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sudabe bakhshi |   1396/02/15 12:38:47   |
0     0
مزایای ERP

* نخستین مزیتی که در کوتاه مدت و پس از پیاده‌سازی ERP می‌توان انتظار داشت، کاهش هزینه‌های عملیاتی نظیر کاهش هزینه‌های کنترل موجودی انبار، هزینه تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی، هزینه‌های بازاریابی و پشتیبانی است. از دیگر مزایای به کارگیری ERP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
* ایجاد یکپارچگی سازمانی از منظر اطلاعاتی و افزایش سازگاری در اطلاعات موجود در سازمان
* پیاده‌سازی برنامه‌ریزی منابع سازمان با ایجاد پایه‌ای قوی از انباره داده‌ها. این سیستم دسترسی بهتر و سریع‌تر به داده‌ها را برای مدیریت امکان پذیر می‌سازد و به این ترتیب مدیریت می‌تواند به سرعت، اطلاعات مورد نیاز خود را جهت اخذ تصمیمات در اختیار داشته باشد.
*مهم‌ترین مزیت برنامه‌ریزی منابع سازمان بهبود هماهنگی میان واحدهای سازمان، کاهش وقفه‌های کاری و افزایش کارایی فرآیندهاست.
* بهبود تدریجی فرآیندهای سازمانی بر اساس بهترین تجربیاتی که شرکت‌های عرضه‌کننده نرم افزار از سازمان‌های مختلف به دست آورده‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجتبی یزدانی |   1396/02/15 18:52:06   |
0     0
پیاده‌سازی ERP در سازمان مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد که به صورت خلاصه می توان به مواردزیر اشاره نمود :
ایجاد یکپارچگی سازمانی :هدف عمده ی ERP،یکپارچه سازی تمامی بخشها و جریانهای اطلاعات کارکردی یک شرکت،به شکل یک سیستم کامپیوتری واحد که قادر به برطرف کردن تمامی نیازهای سازمان باشد.
دونوع یک پارچه سازی برای سیستم ها وجود دارد: داخلی و خارجی،یکپارچه سازی داخلی عبارت است از: یکپارچه سازی بین برنامه های کاربردی، یا میان برنامه های کاربردی و پایگاه داده،درداخل یک سازمان.
یکپارچه سازی خارجی به یکپارچه سازی برنامه ها یا پایگاه داده شرکای کاری گفته می شود.
استانداردسازی: فرایندهای سازمانی بر اساس بهترین تجربیاتی که شرکتهای عرضه‌کننده نرم‌افزار ازسازمانهای مختلف به دست آورده‌اند؛درسیستم ERP،استاندارد می شوند.
مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی
تبدیل فرایندهای سازمانی از حالت ضمنی به حالت صریح به علت مهندسی مجددی که در فرایندهای سازمان صورت می‌پذیرد . این سیستم می تواند داده های بهتری را در باره ی فرایند های کسب وکار و عملکرد کلی سازمان به مدیریت عرضه کند.مثلاً به مدیریت کمک کند که کدام محصول بیشترین سودآوری را دارد.
امکان نصب و راه‌اندازی سریعتر سیستمهای مرتبط با ERP در سازمان از جمله ماژولهای مختلف این نرم‌افزار یا سایر نرم‌افزارهای کاربردی که از طرف عرضه کنندگان ERP ارایه نشده و مخصوص آن سازمان هستند .
امکان و یا تسهیل توسعه سیستمها و فناوری های جدید؛مانند سیستم های به هنگام (JIT ) و....
امکان ایجاد همکاریهای تجاری، سرمایه‌گذاری های مشترک ، ادغام برای سازمانها، با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر و نتیجه بهتر .
تغییر تمرکز از برنامه ‌نویسی کامپیوتری در سازمان به بهبود فرآیندها
فراهم شدن زیر ساخت لازم به منظور پرداختن به مدیریت زنجیره ی تأمین (SCM ) و مدیریت ارتباط با مشتری( CRM)، دو مبحثی که در حال حاضر تبدیل به دو جزء جدایی ناپذیر ERPII شده‌اند .
توسعه زیر ساخت لازم به منظور وارد شدن به تجارت الکترونیک (E- Business) .
حذف فعا لیتهای تکراری
ثبت داده های عملیاتی در حین انجام کار
حفظ امنیت نگه داری داده ها به صورت متمرکز و برنامه ریزی شده
دسترسی سریع و به روز به داده ها
کاهش شدید مصرف کاغذ
بهبود تصمیم گیری به دلیل دسترسی به داده های به روز و مناسب
چالشها ی ERP:
اجرای تشویش آور
هزینه های آشکار زیاد
عدم انعطاف پذیری
بالا بودن هزینه ی خرید و نصب
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
|   1396/02/22 12:21:53   |
0     0
دلایل پیاده سازی erp : نیاز به یک پلتفرم مشترک it ، بهبود فرایند ، قابلیت مشاهده داده ، کاهش هزینه عملیاتی ، پاسخگویی به مشتریان ، بهبود در تصمیم گیری استراتژیک .
٢ دلیلی که سیستم موروثی باید با یک پلتفرم مشترک جایگزین شود: ١- این سیستم قدیمی بوده و نیازمند صرف هزینه بالایی برای پشتیبانی بود ٢- شرکت به دنبال کسب مزایای کسب و کار همانند بهبود فرایند ها و قابلیت مشاهده داده جهت کاهش هزینه ها بودند .

مهمترین دستاوردهای پیاده سازی erp شامل موارد زیر است : یکپارچه سازی فرایند کسب و کار ، ایجاد فرصت تغیر برای سازمان ، یکپارچه سازی اطلاعات ، صرفه جویی ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع ، افزایش رضایت مندی مشتری، افزایش انعطاف پذیری ، بهبود کسب و کار و.....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدحسین زاده جعفری |   1396/03/29 00:09:56   |
0     0
دلیل اصلی نیاز به یک پلتفرم مشترک IT است . سایر دلایل شامل : بهبود فرآیند، قابلیت مشاهده داده، کاهش هزینه عملیاتی، پاسخگویی بیشتر به مشتریان و بهبود در تصمیم گیری استراتژیک . اگرچه بسیاری از شرکت ها انگیزه خود را نیاز به رفع مشکل Y2Kمطرح کردند ولی در حقیقت این فقط بک نیروی محرکه برای جایگزینی تعدادی از سیستمهای موروثی با یک پلتفرم مشترک بود . به دو دلیل سیستم های موروثی می بایست با یک پلتفرم مشترک جایگزین می شدند : اولا این سیستم ها قدیمی ب وده و نیازمند صرف هزینه بالایی برای پشتیبانی بودند و ثانیا شرکت ها به دنبال کسب مزایای کسب و کار همانند بهبود فرآیند ها و قابلیت مشاهده داده جهت کاهش هزینه ها بودند.
براساس مرور ادبیات موضوع ، مهمترین دستاوردهای پیاده سازیERP شامل موارد زیر می باشد:
-1 اتوماسیون و یکپارچه سازی فرآیند های کسب و کار در سراسر سازمان)کلیه وظایف و حوزه های سازمانی(
-2 ایجاد فرصت و رغبت تغییر برای سازمان
- 3 یکپارچه سازی اطلاعات
-4 به اشتراک گذاشتن داده و فعالیت های و مشترک در سراسر سازمان به منظور کاهش خطا
-5 تولید اطلاعات و دسترسی به آن در یک محیط real timeبه منظور تسهیل در اتخاذ تصمیمات بهتر وسریع تر
-6 صرفه جویی های ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع (فقری، 1385
• کاهش هزینه های عملیاتی نظیر هزینه انبار )نگهداری، حمل و نقل( . .. ، هزینه سفارشها، هزینه
تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی و هزینه حمل و نقل
• کاهش حجم مورد نیاز سرمایه گذاری در تجهیزات و ماشین آلات، کارخانه، خرید زمین
• کاهش هزینه ناشی از توقف خط تولید
• کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای مختلف سازمان
-7 افزایش رضایتمندی مشتری در تمامی طول فرآیند سفارش: با استفاده از کاهش زمان تکمیل و نهایی
کردن محصول، افزایش شفافیت و ردگیری فرایند تولید برای مشتری، افزایش قابلیت متناسب سازی برای
مشتری و نهایتاً تطبیق بیشتر با نیازهای وی
-8 افزایش انعطاف پذیری
-9 بهبود کسب و کار و کاهش کارهای جاری
-10پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک: برنامه ریزی استراتژیک مجموعه ای است از فرایندهای مشخصی که برای ارزیابی و تشخیص نیازهای و منابع سازمان، تعیین مشتریان بالقوه، تنظیم اهداف و آرمانها، برنامه ریزی و طراحی استراتژیهای هماهنگ بین بخشهای مخالف با تضمین عملی بودن و موفقیت، اجر می شود. این فرایند همچنین ارتباط منطقی بین استراتژیهای اتخاذ شده با نیازها، داراییها و نتایج به دست آمده را تعریف کرده و فرایند و نتایج آنرا اندازه گیری و ارزیابی می کند. بخشی از نرم افزارهایERP موجود، عملاً برای پشتیبانی از بخش برنامه ریزی منابع فرایند برنامه ریزی استراتژیک طراحی شده اند، اما در عمل این قابلیت به نوعی ضعیفترین ویژگیERP هاست ودلیل آن هم پیچیدگی و عدم اطمینان بالای برنامه ریزیاستراتژیک ونبود یکپارچگی کافی با سیستمهای پشتیبانی تصمیم(DSS) است.
-11بهبود عملیاتی : با به کارگیری فناوری های عملیاتی ، بسیاری از معیارهای عملکرد عملیاتی تحت تاثیرقرار خواهند گرفت. شاخص های عملکرد عملیاتی فراوانی همانند قابلیت اطمینان، زمان چرخه وهمچنین گردش موجودی که خود بر عملکرد مبتنی بر بازاریابی شرکت موثر است، وجود دارند. این معیارها بر اساس یک سری اولویت های عملیاتی ایجاد می شوند. این عناصر اولویت به منظور کسب قابلیت لازم برای مواجه با فاکتورهای نظیر عدم اطمینانی های تقاضا، مشکلات انعطاف پذیری و سرعت ورود محصولات جدید به بازار بهبود داده می شوند. در سیتسم های تولیدی، خروجی ، اولین فاکتور قابل توجه به عنوان موفقیت عملکرد در نظر گرفته می شود. معیارهای زمان بازده، کیفیت خروجی، زمان چرخه و نسبت خروجی می توانند به عنوان شاخص های موفقیت خروجی در نظر گرفته شوند. با افزایش قطعیت تقاضا و توانایی کنترل روی عملایت ، عملکرد عملیاتی نیز بهبود می یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جعفری پور |   1397/02/01 10:17:44   |
0     0
مهمترین دستاوردهای پیاده سازی erp شامل موارد زیر است : یکپارچه سازی فرایند کسب و کار ، ایجاد فرصت تغیر برای سازمان ، یکپارچه سازی اطلاعات ، صرفه جویی ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع ، افزایش رضایت مندی مشتری، افزایش انعطاف پذیری ، بهبود کسب و کار و.....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/02/04 15:28:18   |
0     0
مزایای ERP
•نخستین مزیتی که در کوتاه مدت و پس از پیاده‌سازی ERP می‌توان انتظار داشت، کاهش هزینه‌های عملیاتی نظیر کاهش هزینه‌های کنترل موجودی انبار، هزینه تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی، هزینه‌های بازاریابی و پشتیبانی است. از دیگر مزایای به کارگیری ERP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ایجاد یکپارچگی سازمانی از منظر اطلاعاتی و افزایش سازگاری در اطلاعات موجود در سازمان
• پیاده‌سازی برنامه‌ریزی منابع سازمان با ایجاد پایه‌ای قوی از انباره داده‌ها. این سیستم دسترسی بهتر و سریع‌تر به داده‌ها را برای مدیریت امکان پذیر می‌سازد و به این ترتیب مدیریت می‌تواند به سرعت، اطلاعات مورد نیاز خود را جهت اخذ تصمیمات در اختیار داشته باشد.
• مهم‌ترین مزیت برنامه‌ریزی منابع سازمان بهبود هماهنگی میان واحدهای سازمان، کاهش وقفه‌های کاری و افزایش کارایی فرآیندهاست.
• بهبود تدریجی فرآیندهای سازمانی بر اساس بهترین تجربیاتی که شرکت‌های عرضه‌کننده نرم افزار از سازمان‌های مختلف به دست آورده‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/02/04 15:30:02   |
0     0
تفاوت سیستم‌های اطلاعات مدیریت با ERP
برنامه‌ریزی منابع سازمان را باید جدید‌ترین ابزار موجود و تکامل یافته سیستم‌های اطلاعات مدیریت دانست. مبنای کارکرد ERP تفکر فرآیندی به جای ساختارهای وظیفه‌ای و تبدیل خواسته‌های مشتری به داده‌‌های کمی در جهت افزایش رضایت مشتریان است. برنامه‌ریزی منابع سازمان می‌کوشد تا تمام فرآیندهای سازمان به صورت یکپارچه و با نگرش فرآیندی با یکدیگر مرتبط نماید. علاوه بر یکپارچگی، ERP گزینه‌های بر‌تر را نیز نشان می‌دهد، به همین دلیل شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری از تمامی مراحل همچون تولید و پخش و توزیع مثال‌هایی دارند که در نسخه ‌های خود به سازمان‌ها ارائه می‌دهند و فناوری از طریق این سیستم‌های جدید نرم افزاری وارد سازمان می‌شود. در یک دسته بندی کلی موارد زیر را می‌توان به عنوان مهم‌ترین موارد تفاوت بین سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت و سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان برشمرد.
۱- سیستم‌های ERP به صورت بسته‌‌های نرم افزاری مرتبط به هم و مجتمع هستند در حالی که MIS‌ها ممکن است چنین نباشند.
۲- بسته‌های نرم افزاری ERP درون یک سازمان تهیه نمی‌شوند بلکه از فروشندگان نرم افزاری خریداری می‌گردند و قسمت اعظم یک سازمان را پوشش داده، جریان اطلاعات را در تمام طول سازمان تسهیل می‌کنند.
۳- بسته‌های نرم افزاری ERP بر مبنای فرآیندهای کسب و کار هستند و نه بر مبنای اجزای وظیفه‌ای کسب و کار و این مهم‌ترین تفاوت آن‌ها با سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت IS به حساب می‌آید.
۴- ERP فقط از یک پایگاه داده استفاده می‌کند در حالی که MIS‌ها ممکن است مرکز داده‌های خاص خودشان را داشته باشند و لزوماً با هم مرتبط نباشند.
۵- تکنولوژی تولید و محیط توسعه بسته‌های ERP یکسان و مشابه است ولی در MIS هر بخش ممکن است در محیط و بستر جداگانه‌ای تهیه و اجرا شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/14 17:56:44   |
0     0
در زیر برخی از مزایای استفاده از سیستم ERP که در شرکت‌های متفاوت بدست آمده است ارائه گردیده است:
1. کاهش دوباره‌کاری‌ها
2. کاهش ضایعات
3. کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات
4. کاهش هزینه های ناشی از عدم انطباق
5. کاهش هزینه نیروی انسانی
6. کاهش هزینه های توقفات سرمایه
7. کاهش هزینه کار در جریان
8. کاهش هزینه‌های انجام پروژه
9. کاهش هزینه توفقات ماشین آلات
10. کاهش هزینه‌های تامین مالی
11. کاهش هزینه‌های بازاریابی
12. کاهش موجودی انبار
13. کاهش هزینه‌های سربار (کاغذ، برق و خطاهای کاربری و افزایش زمان انجام یک فعالیت)
14. کاهش هزینه‌های ناشی از تغییرات طراحی محصول
15. کاهش زمان انجام پروژه
16. کاهش زمان تولید
17. کاهش زمان انبارداری و انبارگردانی
18. کاهش زمان محاسبه حقوق
19. کاهش قیمت تمام شده
20. کاهش هزینه های IT
21. افزایش شفافیت در سازمان
22. افزایش نظم و امکان کنترل وضعیت هر فرایندها در هر لحظه
23. افزایش دانش فرایندی کارکنان سازمان
24. افزایش کیفیت محصول
25. افزایش کیفیت خدمات
26. افزایش رضایت مشتریان
27. افزایش کیفیت مدیریت
28. افزایش درآمد
29. افزایش سرعت گزارش‌گیری
30. افزایش کیفیت تصمیات اخذ شده
31. بهبود چشمگیر فرایند تصمیم سازی و تصمیم‌گیری
32. بهبود فرایندهای سازمانی
33. بهبود چارت سازمانی
34. بهبود شرح وظایف و مسئولیت‌ها
35. بهبود اطلاعات سازمان مانند ساختار حساب‌های مالی، ساختار شکست هزینه‌ها، اطلاعات اموال، اطلاعات مالی مشتریان و تأمین‌کنندگان، اطلاعات مواد اولیه، نیمه ساخته و محصول، اطلاعات ماشین‌آلات، درخت محصول، اطلاعات تأمین‌کنندگان و مشتریان و اطلاعات کارکنان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه السادات سالاری |   1397/03/17 11:21:17   |
0     0
تعریف سیستم پشتیبانی از تصمیم (Dss: Decision support system)
مجموعه ای از برنامه ها و داده های مرتبط بهم که برای کمک به تحلیل و تصمیم گیری طراحی می شوند.کمک این گونه سیستم ها در تصمیم گیری بیش از سیستم های مدیریت اطلاعات (MIS) یا سیستم های اطلاعات اجرایی(EIS) است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه رستمی |   1397/03/28 14:04:26   |
0     0
برخی مزایای ERP :
کاهش هزینه های انبار
کاهش هزینه سفارش ها
کاهش هزینه تولید
کاهش هزینه عملیات مالی
کاهش هزینه حمل و نقل
کاهش حجم مورد نیاز سرمایه گذاری
کاهش هزینه های ناشی از توقف خط تولید
کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای مختلف سازمان
کاهش زمان تکمیل و نهایی کردن محصول
افزایش شفافیت و ردگیری فرآیندهای تولید برای مشتری
افزایش قابلیت متناسب سازی برای مشتری
افزایش رضایت مندی مشتری از طریق درگیر کردن وی در کارها از لحظه سفارش تا دریافت محصول
همچنین افزایش فروش و در نهایت رشد و بالندگی سازمان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شیما قمشاهی |   1397/03/28 18:26:00   |
0     0
دلیل اصلی نیاز به یک پلتفرم مشترک IT است . سایر دلایل شامل : بهبود فرآیند، قابلیت مشاهده داده، کاهش هزینه عملیاتی، پاسخگویی بیشتر به مشتریان و بهبود در تصمیم گیری استراتژیک . اگرچه بسیاری از شرکت ها انگیزه خود را نیاز به رفع مشکل Y2Kمطرح کردند ولی در حقیقت این فقط بک نیروی محرکه برای جایگزینی تعدادی از سیستمهای موروثی با یک پلتفرم مشترک بود . به دو دلیل سیستم های موروثی می بایست با یک پلتفرم مشترک جایگزین می شدند : اولا این سیستم ها قدیمی ب وده و نیازمند صرف هزینه بالایی برای پشتیبانی بودند و ثانیا شرکت ها به دنبال کسب مزایای کسب و کار همانند بهبود فرآیند ها و قابلیت مشاهده داده جهت کاهش هزینه ها بودند.

براساس مرور ادبیات موضوع ، مهمترین دستاوردهای پیاده سازیERP شامل موارد زیر می باشد:

-1 اتوماسیون و یکپارچه سازی فرآیند های کسب و کار در سراسر سازمان)کلیه وظایف و حوزه های سازمانی(

-2 ایجاد فرصت و رغبت تغییر برای سازمان

- 3 یکپارچه سازی اطلاعات

-4 به اشتراک گذاشتن داده و فعالیت های و مشترک در سراسر سازمان به منظور کاهش خطا

-5 تولید اطلاعات و دسترسی به آن در یک محیط real timeبه منظور تسهیل در اتخاذ تصمیمات بهتر وسریع تر

-6 صرفه جویی های ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع (فقری، 1385

• کاهش هزینه های عملیاتی نظیر هزینه انبار )نگهداری، حمل و نقل( . .. ، هزینه سفارشها، هزینه

تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی و هزینه حمل و نقل

• کاهش حجم مورد نیاز سرمایه گذاری در تجهیزات و ماشین آلات، کارخانه، خرید زمین

• کاهش هزینه ناشی از توقف خط تولید

• کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدهای مختلف سازمان

-7 افزایش رضایتمندی مشتری در تمامی طول فرآیند سفارش: با استفاده از کاهش زمان تکمیل و نهایی

کردن محصول، افزایش شفافیت و ردگیری فرایند تولید برای مشتری، افزایش قابلیت متناسب سازی برای

مشتری و نهایتاً تطبیق بیشتر با نیازهای وی

-8 افزایش انعطاف پذیری

-9 بهبود کسب و کار و کاهش کارهای جاری

-10پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک: برنامه ریزی استراتژیک مجموعه ای است از فرایندهای مشخصی که برای ارزیابی و تشخیص نیازهای و منابع سازمان، تعیین مشتریان بالقوه، تنظیم اهداف و آرمانها، برنامه ریزی و طراحی استراتژیهای هماهنگ بین بخشهای مخالف با تضمین عملی بودن و موفقیت، اجر می شود. این فرایند همچنین ارتباط منطقی بین استراتژیهای اتخاذ شده با نیازها، داراییها و نتایج به دست آمده را تعریف کرده و فرایند و نتایج آنرا اندازه گیری و ارزیابی می کند. بخشی از نرم افزارهایERP موجود، عملاً برای پشتیبانی از بخش برنامه ریزی منابع فرایند برنامه ریزی استراتژیک طراحی شده اند، اما در عمل این قابلیت به نوعی ضعیفترین ویژگیERP هاست ودلیل آن هم پیچیدگی و عدم اطمینان بالای برنامه ریزیاستراتژیک ونبود یکپارچگی کافی با سیستمهای پشتیبانی تصمیم(DSS) است.

-11بهبود عملیاتی : با به کارگیری فناوری های عملیاتی ، بسیاری از معیارهای عملکرد عملیاتی تحت تاثیرقرار خواهند گرفت. شاخص های عملکرد عملیاتی فراوانی همانند قابلیت اطمینان، زمان چرخه وهمچنین گردش موجودی که خود بر عملکرد مبتنی بر بازاریابی شرکت موثر است، وجود دارند. این معیارها بر اساس یک سری اولویت های عملیاتی ایجاد می شوند. این عناصر اولویت به منظور کسب قابلیت لازم برای مواجه با فاکتورهای نظیر عدم اطمینانی های تقاضا، مشکلات انعطاف پذیری و سرعت ورود محصولات جدید به بازار بهبود داده می شوند. در سیتسم های تولیدی، خروجی ، اولین فاکتور قابل توجه به عنوان موفقیت عملکرد در نظر گرفته می شود. معیارهای زمان بازده، کیفیت خروجی، زمان چرخه و نسبت خروجی می توانند به عنوان شاخص های موفقیت خروجی در نظر گرفته شوند. با افزایش قطعیت تقاضا و توانایی کنترل روی عملایت ، عملکرد عملیاتی نیز بهبود می یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمید سلطانی |   1397/09/11 20:20:24   |
0     0
دلایل استفاده از ERP:
دلیل اصلی نیاز به یک پلتفرم مشترک IT است. سایر دلایل شامل : بهبود فرآیند، قابلیت مشاهده داده، کاهش هزینه عملیاتی، پاسخگویی بیشتر به مشتریان و بهبود در تصمیم گیری استراتژیک .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
هادی احمدی نسب |   1397/10/10 00:01:48   |
0     0
مهمترین دستاوردهای پیاده سازی ERP شامل موارد زیر می باشد.
1- اتوماسیون و یکپارچه سازی فرآیند های کسب و کار در سراسر سازمان(کلیه وظایف و حوزه های سازمانی)
2- ایجاد فرصت و رغبت تغییر برای سازمان
3- یکپارچه سازی اطلاعات
4- به اشتراک گذاشتن داده و فعالیت های و مشترک در سراسر سازمان به منظور کاهش خطا
5- تولید اطلاعات و دسترسی به آن در یک محیط time real
6- صرفه جویی های ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع
7- افزایش رضایتمندی مشتری در تمامی طول فرآیند سفارش
8- افزایش انعطاف پذیری
9- بهبود کسب و کار و کاهش کارهای جاری
10- پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک
11- بهبود عملیاتی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم احمدی |   1397/10/25 12:58:33   |
0     0
بهبود عملیاتی : با به کارگیری فناوری های عملیاتی ، بسیاری از معیارهای عملکرد عملیاتی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. شاخص های عملکرد عملیاتی فراوانی همانند قابلیت اطمینان، زمان چرخه و همچنین گردش موجودی که خود بر عملکرد مبتنی بر بازاریابی شرکت موثر است، وجود دارند. این معیارها بر اساس یک سری اولویت های عملیاتی ایجاد می شوند. این عناصر اولویت به منظور کسب قابلیت لازم برای مواجه با فاکتورهای نظیر عدم اطمینانی های تقاضا، مشکلات انعطاف پذیری و سرعت ورود محصولات جدید به بازار بهبود داده می شوند. در سیستم های تولیدی، خروجی ، اولین فاکتور قابل توجه به عنوان موفقیت عملکرد در نظر گرفته می شود. معیارهای زمان بازده، کیفیت خروجی، زمان چرخه و نسبت خروجی می توانند به عنوان شاخص های موفقیت خروجی در نظر گرفته شوند. با افزایش قطعیت تقاضا و توانایی کنترل روی عملایت ، عملکرد عملیاتی نیز بهبود می یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری |   1397/11/12 13:39:56   |
0     0
سه ویژگی ERP جهت پشتیبانی :
1- دیکشنری داده است.
2- میان افزار است که ماژول های برنامه کاربردی و پایگاه داده را راه اندازی می کند.
3- مخزن نامیده می شود که مفاهیم معنایی فرآیندها، اهداف کسب و کار و مدل سازمان را در خود نگه می دارد ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین محمدزاده بغداداباد |   1397/12/05 20:56:36   |
0     0
مهمترین دستاوردهای پیاده سازی ERP :
اتوماسیون و یکپارچه سازی فرایند های کسب و کار در سازمان
ایجاد فرصت و رغبت تغییر برای سازمان
یکپارچه سازی اطلاعات
به اشتراک گذاشتن داده و فعالیت و مشترک در سراسر سازمان ب منظور کاهش خطا
تولید اطلاعات و دسترسی به آن در یک محیط TIME REAL
صرفه جویی های ناشی از تخصیص و مصرف بهینه منابع
افزایش رضایتمندی مشتری در تمامی طول فرایند سفارش
افزایش انعطاف پذیری
پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک
بهبود عملیاتی
بهبود کسب وکار و کاهش کارهای جاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1397/12/08 21:23:54   |
0     0
دلایل پیاده سازی ERP
ایجادفرصت وتغیربرای سازمان
افزایش انعطاف پذیری
بهبودعملیاتی وکسب وکار
یکپارپه سازی اطلاعات
اتوماسیون کسب وکاردرسازمان
افزایش رضایتمندی مشتری
پشتیبانی ازبرنامه ریزی استراتزیک
به اشتراک گذاشتن داده هاوفرایندهای مشترک به منظور کاهش خطا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

راهنمای اصول اخلاقی و رفتار حرفه ای

راهنمای اصول اخلاقی و رفتار حرفه ای

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی