تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اصلی ترین مشکل ما انتخاب افکار صحیح و درست است - دیل کارنگی

 با توجه به داغ شدن بحث فشار طبقاتی، چندیست به ثروتمندان در سطح جهانی فشار بیشتری وارد می‌شود. چه شما باور داشته باشید که این انتقاد به آنها وارد است یا نه، چیزی وجود دارد که نمی‌توان آنرا رد کرد: ثروتمندان می‌دانند چگونه ثروت‌شان را رشد دهند. به عنوان یک سرمایه‌گذار عادی که سعی می‌کند یک بازنشستگی راحت و آسوده برای خود رقم بزند، شما چه چیزی می‌تواند از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران فرا بگیرید؟ این مطلب به همین موضوع اختصاص دارد.

 

 

 

8روش که ثروتمندان با استفاده از آن ثروت خود را افزایش می‌دهند:

 

1 –  پس‌انداز بیشتر از متوسط جامعه

افراد ثروتمند به جای اینکه بیشتر خرج کنند، گرایش دارند تا مقدار بیشتری از پول‌شان را ذخیره کنند. براساس تحقیقات انجام شده، ثروتمندانی که جزء 1 درصد جامعه هستند تقریبا 40 درصد از حقوق و درآمدشان را پس‌انداز می‌کنند در حالیکه افراد مابین 1 درصد تا 10 درصد ثروتمند جامعه فقط 12 درصد از درآمدشان صرف پس‌انداز می‌شود. یک توصیه کلی این است که حداقل بین 10 تا 15 درصد از درآمدتان را برای اینکه سطح زندگی فعلی‌تان در زمان بازنشستگی نیز حفظ شود پس‌انداز نمایید.

 


2 – زندگی با صرفه‌جویی

بسیاری از ثروتمندان با اتومبیل‌های رده پایین رفت و آمد می‌کنند و پول‌شان را محتاطانه هزینه می‌نمایند. وارن بافت مشهور در همان خانه‌ای زندگی می‌کند که 50 سال پیش آنرا خریداری کرده است. به جای آنکه هرزمان ترفیع گرفتید، خانه یا اتومبیل‌تان را عوض کنید، مخارج زندگی‌تان را در همان سطح نگهدارید.

 

یک متخصص مسائل مالی می‌گوید: “من با افراد زیادی در حرفه خودم آشنایی دارم که بسیار پایین‌تر از سطح درآمدشان زندگی می‌کنند. چه شما ثروتمند باشید یا نباشید،اگر زیر سطح درآمدتان زندگی کنید، قادر خواهید بود مقدار پول مناسبی برای داشتن بازنشستگی که می‌خواهید پس‌انداز نمایید.”

 


3 – متنوع سازی دارایی‌ها

در حالیکه بسیاری از مدیران اجرایی در شرکت‌هایی که در آن کار می‌کنند دارای سهام هستند، ثروتمندان گرایش دارند تا ترکیبی از دارایی‌ها را داشته باشند. تخصیص مناسب دارایی‌ها به شما اجازه می‌دهد در برابر  بالا و پایین‌های بازار مقاومت کنید. ترکیبی از اوراق بهادار با درآمد ثابت و اوراق با ریسک بیشتر توصیه می‌شود.

 

اقتصاددان برنده جایزه نوبل همیشه می‌گفت “تنوع سازی دوست شماست”. اگر به درستی انجام شود، شما می‌توانید ریسک پرتفوی خود را کاهش دهید و این در حالیست که پتانسیل سود بالای پرتفوی خود را قربانی نمی‌کنید. تقریبا همه سرمایه‌گذاران می‌بایست براساس میزان ریسکی که می‌توانند متحمل شوند، اوراق بهادار را با تنوع کافی خریداری و نگهداری کنند.

 


4 – دارا بودن چندین منبع درآمد

به تنهای روی درآمد شغل ثابت‌تان تکیه نکنید. افراد ثروتمند معمولا از راه‌های مختلفی (مانند خرید و اجاره دادن املاک و یا یک کسب‌وکار جانبی) کسب درآمد می‌کنند. کسب درآمد بیشتر به شما اجازه می‌دهد سریعتر یک منبع درآمد دیگر را برای خود ایجاد کنید.

 


5 – نگهداشتن سهام برای طولانی مدت

میلیاردرها درک کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در بازار سهام باید در بازه طولانی مدت انجام شود. آنها همچنین زمانی که بازار به سمت پایین می‌آیند خونسردی خود را حفظ می‌کنند. “سهام شرکت‌ها در کوتاه مدت بسیار نوسانی هستند. رخدادهایی مانند سال 2007-2008 در بازارهای جهانی (یا دیماه 92 در بورس تهران) که سرمایه‌گذاران مبلغ زیادی از پول‌شان را از دست دادند تاییدی برای این ادعاست. اما اگر شما سهام مناسب را برای سال‌ها نگهداری کنید، تاریخ نشان دهده است که این موضوع کاملا به نفع شما خواهد بود”

 


6 – پس‌انداز اتوماتیک پول

ثروتمندان علاقه دارند تا روش “سرمایه‌گذاری و نگهداری کردن” را در پیش بگیرند. آنها بصورت اتوماتیک، پول را به حساب بازنشستگی خود انتقال می‌دهند تا دیگر نیازی به یادآوری یا توجیه نداشته باشند.

 


7 – زود آغازکردن

وقتی حرف از پس‌انداز برای جمع آوری ثروت و بازنشستگی می‌شود، زمان مهمترین فاکتور است. ثروتمندان می‌دانند که هرچه سریعتر باید برای ایجاد ثروت خود، شروع به پس‌انداز کنند. شروع پس‌انداز زودهنگام پول، دو مزیت برای شما به همراه خواهد داشت. اولا یک عادت خوب برای پس‌انداز در طول زندگی به شما می‌آموزد و دوما، سود مرکب به شما اجازه می‌دهد تا پول و سرمایه‌تان را در طول زمان بسیار بیشتر و بصورت تصاعدی رشد دهید. در حالیکه اگه دیرتر آغاز کنید، در انتها ثروت کمتری نصیب شما خواهد شد.

 


8 – تسویه سریع بدهی

از آنجا که ثروتمندان با صرفه‌جویی زندگی می‌کنند و معمولا برای خرج کردن، قرض نمی‌گیرند، بدهی زیادی ندارد (یا اگر دارند به دلیل صرفه‌جویی، آنرا تسویه می‌کنند) در حالی که افراد سطح مالی پایین و متوسط، همیشه بدهکار هستند.


بدهی نداشتن به ثروتمندان این امکان را می‌دهند که خودروشان را نقد خریداری کنند، وام‌هایشان را به موقع بدهند و از کارمزد و سودهایی که به دلیل تاخیر در پرداخت بدهی به وجود می‌آید به دور باشند. به طور کلی ثروتمندان تمایلی ندارند تا برای مخارج شخصی‌شان به وام یا قرض متکی باشند.

 

 

نتیجه‌گیری

بیشتر این توصیه‌ها زمانی کارساز است که شما قبلا ثروتی را دست و پا کرده باشید. زندگی بدون قرض و با داشتن حساب بانکی با موجودی بالا بسیار آسانتر است و برای کسانی که درآمدشان در حدیست که فقط می‌توانند مخارج‌شان را تامین کنند خیلی ساده نیست که 40 درصد از درآمد را پس‌انداز نمایند. اما این موضوع به این معنی نیست که توصیه‌های گفته شده در این مطلب برای افرادی که ثروتمند نیستند کارساز نیست، بیشتر این توصیه‌ها می‌تواند مستقیما روی زندگی شما اثر بگذارد. به احتمال زیاد، بسیاری از سرمایه‌گذاران ثروتمند خیلی قبلتر از اینکه اولین 1 میلیاردتومان خود را بدست آورند، این ایده‌ها را در زندگی‌شان پیاده‌سازی کرده‌اند.

 

 

منبع :

بیزینس اینسایدر

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

سیستم های اطلاعاتی حسابداری

سیستم های اطلاعاتی حسابداری

محمد همت فر- عباس کولیوند
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی