تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
انتخاب در دو چیز امکان ندارد، یکی تولد و یکی مرگ. - لائوتسه

معامله­ گری سخت است، و همه ما این را تا بحال فهمیده­ایم. اما تبدیل شدن به یک معامله­ گر همیشه در وضعیت سود ارزش تحمل این همه سختی را دارد. معامله­ گر بودن، بهتر و باحال­تر از هر شغل دیگر در دنیا است

 

بیایید با هم رو راست باشیم. معامله گری بعضی اوقات ناامید کننده می­شود. زیاد به خود سخت نگیرید، حتی معامله­ گران حرفه ­ای هم گاهی، ماه­ها در ضرر باقی می­مانند. بعضی وقت­ها لازم است به خود یادآوری کنید که چرا دارید این کار را انجام می­دهید. کمی مثبت­ نگری و تمرکز دوباره روی دلایلی که از ابتدا شما را به سمت معامله­گری جذب کرده است، ابزار قوی هستند که باعث می­شود دوباره روی چیزهایی تمرکز کنید که باعث موفقیت شما می­شوند. بیاد بیاورید که چه چیز شما را به سمت معامله ­گری سوق داده و جذب کرده است. این همان چیزی است که احتیاج دارید در شلوغی ضررهایتان بشنوید.
بله معامله­ گری سخت است، و همه ما این را تا بحال فهمیده­ایم. اما تبدیل شدن به یک معامله­ گر همیشه در وضعیت سود ارزش تحمل این همه سختی را دارد. معامله­ گر بودن، بهتر و باحال­تر از هر شغل دیگر در دنیا است و من با ده دلیل به شما می­گوییم چرا


۱ـ واضح ­ترین دلیل: آزادی مالی.

عبارت « آزادی مالی» به این معنا است که، اینقدر پول داشته باشید که مجبور نباشید بابت صورت حساب­ها و هزینه ­های زندگی نگران باشید. فکر کنید که تنها با داشتن یک کامپیوتر و اینترنت، می­توانید پول کافی برای داشتن یک زندگی راحت و آسوده را بدست آورید. خود این فکر میتواند یک انگیزه بسیار قوی برای شما باشد. معامله­ گر موفق بودن تنها به این معنی نیست که شما قادرید پول بسیار زیادی در آورید. بلکه مهم­تر از آن بدان معنی است که شما آزادید. این آزادی را دارید که بتوانید هر زمان هر کاری که دلتان بخواهد انجام دهید، این مسئله چیزی است که هیچ قیمتی نمی­ توان رویش گذاشت.


۲ـ شما یک گردن کلفت هستید.

معامله­ گران کسانی هستند که بدنبال فرار از کلیشه ­های معمول هستند، بدنبال راه فرار از چهار چوب زندگی کاری روزانه، یعنی کار از ۸ صبح تا ۵ عصر. چه کسی دوست دارد اکثر ساعات عمرش را صرف کار کردن کند تا شخص دیگری را ثروتمند کند. این همان کاری است که اکثر مردم اجام می­دهند؛ برای دیگران پول در می­آورند. پولی بیشتر از آنچه که خودشان در می­آورند. این باید دیدگاه یک معامله­ گر باشد. یک معامله­گر، دنیا را آن­گونه که که واقعاً هست می­بیند، نه آن­گونه که جامعه از او می­خواهد به آن بنگرد. بنابراین برای اینکه یک معامله­ گر باشید باید دیدگاهتان متفاوت از عموم مردم جامعه باشد. شما یک گرگ تنها هستید که یک تنه مقابل همه مردم ایستاده­ اید و برایتان مهم نیست که آن­ها در موردتان چه فکری می­کنند. خیلی از مردم وقتی از آن­ها در مورد معامله­ گری سؤال می­شود، آن را بیش از حد ریسک ­آور توصیف می­کنند یا فکر می­کنند این کاری است که تنها عده خاصی از پس آن بر می ­آیند. این­ها همان عموم مردمند. اما شما می­خواهید که یک معامله­ گر باشید، این یعنی شما ذهنیت یک ستاره رپ (نوعی سبک موسیقی) را دارید که شرایطی که جامعه به شما دیکته می کند را نمی­ پذیرید.


۳ـ مانند برده، کار کردن را فراموش کنید.

زندگی که با معامله­ گر بودن بدست می­ آورید، شگفت­ انگیز خواهد بود. نشستن کنار ساحل ، ریلکس کردن و گهگاهی وارد یک معامله شد، حتی ماهی یک­بار ، وقتی یک سیگنال با ارزش را در بازار می­بیند، به نظر بد نمی­آید. حتی بهتر از آن اینکه، مجبور نیستید هر روز سر وقت سرکار بروید. هیچ کس دوست ندارد هر روز صبح ساعت ۶ از خواب بیدار شود و به سمت کاری که از آن متنفر است رانندگی کند.(سحر خیزی خوب است ولی با رغبت نه با اجبار) کار کردن بعنوان یک معامله ­گر، به شما اجازه می­دهد از این برده ­داری مدرن فرار کنید. من همیشه معتقد بوده­ ام اینگونه که ما کار می­کنیم، یعنی ۴۰ ساعت در هفته در اتاق­های بدون پنجره، نوعی از برده ­داری مدرن است. معامله­ گری فرصتی است که از این نوع زندگی فرار کنید. البته آسان نیست ، اما حداقل فرصت آزادی واقعی را به ما می­دهد.


۴ـ انعطاف­ پذیری.

انعطاف­پذیری که از بابت یک معامله­ گر بودن بدست می­ آورید، شگفت­ انگیز است. مجبور نیستید وقتی می­خواهید مسافرت تفریحی بروید، نگران مرخصی گرفتن از کار خود باشید. می­توانید برنامه خودتان را برای خود بنویسید، به هر کجا که می­خواهید سفر کنید و هر آنچه که می­خواهید را انجام دهید. به نظر من بهترین قسمت یک معامله ­گر بودن این است که لازم نیست با قوانین و برناﻣﺔ شخصی دیگران زندگی کنید.


۵ـ گذراندن وقت با خانواده.

اگر صاحب فرزند هستید، معامله­ گر بودن به شما اجازه می­دهد زمان بیشتری را با آن­ها بگذرانید و در کنارشان باشید. این مخصوصاً زمانی دل­پذیرتر است که آن­ها کوچک­تر هستند و هر روز یک کار جدید را یاد می­گیرند. روزی ۸ الی۱۰ ساعت کار کردن به این معنا است که حداقل نصف از زمان بچگی فرزندانتان را از دست می­دهید، چرا که پیش آن­ها نیستید. هیچ چیزی با ارزش­تر از گذراندن بیشتر وقت با خانواده نیست. معامله­ گر بودن این امکان را به شما می­دهد که کمتر کار کنید و بیشتر با خانواده باشید.


۶ـ دنیا را بیشتر درک کنید.

اگر یک معامله­ گر باشید، بهتر می­توانید تفاوت­ها و نقاط قوت و ضعف اقتصادهای مختلف در کشوهای مختلف دنیا را بفهمید. همیشه تعجب می­کنم که مردم چطور چیزی در مورد نرخ ارز و در نتیجه قدرت اقتصادی کشورهای مختلف چیزی نمی­دانند.ب ه طور مثال، اگر بخواهید به کشورهای دیگر سفر کنید، به احتمال زیاد تفاوت بین نرخ ارز در آن کشور و کشور خودتان را خوب می­دانید، چرا که یک معامله­ گر هستید، اما بیشتر مردم در این مورد چیزی نمی­دانند.


۷ـ فرصت­هایتان را خوردتان انتخاب کنید.

معامله­ گر بودن به این معنا است که این شمایید که فرصت­هایتان را انتخاب می­کنید. شما برای خودتان تصمیم می­گیرید، هم در بازار ، و هم در زندگی. اگر روزی از خواب بلند می­شوید و احساس می­کنید حوصله انجام کاری را ندارید، کاری نمی­کنید. مجبور نیستید حتماً هر روز سرکار بروید و دستورات رئیس­تان را اجرا کنید. این شمایید که قوانین را تعیین می­کنید. معامله­ گری این امکان را به من داده است که یک زندگی نرمال و راحت داشته باشم. معامله­ گری این آزادی را به من داده است که بتوانم هر موقع به هر جا که بخواهم سفر کنم و تمام چیزی که احتیاج دارم، لپ تاپ یا آی پدم است تا بتوانم جداول و چارت­ها را با هم مقایسه و بررسی کنم و به معاملاتم بپردازم.


۸ـ تا دم مرگ می­توانید معامله کنید.

یکی از فواید دیگر معامله ­گری این است که پیر باشید یا جوان می­توانید آن را به خوبی انجام دهید. اگر یک معامله ­گر هستید، واقعاً نیاز نیست که روزی بازنشسته شوید. شما در سرتاسر زندگی خود می­توانید معامله کنید، چرا که معامله ­گری نیازی به فعالیت فیزیکی ندارد. و از داخل خانه خود می­توانید آن را انجام دهید.


۹ـ فرصت­های مساوی برای همه.

برای موفق بودن در شغل معامله­ گری، نیازی نیست که از فلان دانشگاه مهم در فلان­جا مدرک داشته باشید. برای موفق بودن در معامله­ گری فقط باید مصمم، با پشتکار و صبور باشید. در معامله­ گری، فرصت­های یکسان برای همه افراد وجود دارد و برای اینکه معامله ­گر موفقی باشید هیچ پیش شرط و زمینه ­ای نیاز نیست. بعضی از بهترین­ معامله­ گران در دنیا، هیچ­گونه آموزش دانشگاهی ندیده ­اند. حتی کسانی که قادر به اتمام کالج نبوده ­اند می­توانند معامله­ گران موفقی باشند، فقط باید و در آن پشت­کار داشته باشند.


۱۰ـ اگر یک معامله­ گر موفق هستید.

این شانس را دارید که بتوانید به بقیه مردم هم کمک کنید. نه تنها می­توانید به خانواده و دوستانتان از لحاظ مالی کمک کنید، می­توانید مهارت خود را نیز به آ­نها یاد دهید. دیگران هم می­توانند با یادگیری این مهارت، آزادی خود را بدست بیاورند، درست همانند شما. این نه تنها به نفع آن­ها است، رضایت قلبی فراوانی را در اعماق قلب شما به وجود می­آورد. این همان دلیل است که باعث شد من نیز شروع کنم به در اختیار گذاشتن مقاله هایم به دیگران.

 

منبع:

فراچارت

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
فاطمه منتظرقائم |   1396/01/28 04:52:21   |
0     0
زیاده خواهی و رویای سریع ثروتمند شدن از دشمنان شما در این راه هستند. با حوصله و قدرت به مسیر خود ادامه دهید. حکایت پیروزی در بازارهای مالی حکایت دوی ماراتن است نه دوی سرعت. پس پولهای خود را تمام نکنید تا بتوانید با حضور مداوم خود در این بازارها به تجربیات خود بیفزایید و چشم شما به بازی قیمت روی نمودارها عادت کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

درک سهام :آنچه که باید درباره سهام و بورس اوراق بهادار بدانید

مایکل سینسر
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی