تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اگر حس روییدن در تو باشد، حتی در کویر هم رشد خواهی کرد.

شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران به عنوان بازوی اجرایی و سرمایه گذاری توسعه صنایع بهشهر بوده که در امر خرید و فروش دارایی های مالی تمرکز دارد. همچنین بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری شرکت به صورت یک فرایند مستمر در این شرکت ادامه دارد. 

 

 

این شرکت به علت حضور بانک اقتصاد نوین در مجموعه پرتفوی بورسی خود با مشکلاتی رو به رو است. استراتژی این مجموعه کم کردن سهم بانک اقتصاد نوین در بازدهی شرکت است که طی یک برنامه بلند مدت به آن عمل خواهد شد.

 

در ادامه به مصالحبه آقای سجاد سیاح مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران پرداخته شده است:

1) یکی از مسائل مهم شرکت گروه صنایع بهشهر ایران وجود بانک اقتصاد نوین در پرتفوی مجموعه است. تصمیم شما برای این بانک چیست؟

مسائل متعددی برای بانک اقتصاد نوین ایجاد شده که کار را برای ما دشوار کرده ما چندین سناریو برای این بانک چیدیم اما هنوز به تصمیم قطعی برای آن نرسیده ایم. ضمن اینکه مسائلی که برای بانک اقتصاد نوین ایجاد شده برای تمامی بانک وجود دارد اما تصمیم گیری را برای مجموعه صنایع بهشهر ایران سخت کرده که مطمئنا در نهایت بهترین تصمیم گرفته خواهد شد.

 

2) شرکت تصمیم قطعی ای تا این لحظه برای بانک اقتصاد نوین نگرفته است؟ 

شرکت در نظر دارد تا بتواند اندازه و سایز خود را بزرگ کند. این سند راهبردی برای شرکت پیاده شده تا بتواند با بزرگ تر شدن شرکت وابستگی خود را به بانک اقتصاد نوین کمتر نمایدو به معنای واقع به تنوع بخشی در پرتفوی بورسی دست یابیم. علاوه بر آن ما مدیریت و بهینه کردن پرتفوی بورسی را نیز انجام خواهیم داد به نحوی که شرکت به یک شرکت سرمایه گذاری موفق تر تبدیل شود.

 

3) نوسانات قیمت سهم خیلی غیر معقولانه به نظر می رسد. برنامه ای برای حمایت از سهم وجود ندارد؟

نوسانات قیمتی سهم تابع عرضه و تقاضا بوده و ما هیچ گونه دخالتی در این موضع نداشته و نخواهیم داشت. در نظر داریم تا برای مقابله با  این نوسانات قیمتی سهام شناور آزاد را بیشتر کنیم تا شاهد یک سیر منطقی در نوسانات قیمتی سهم باشیم و از افت و خیزهای غیر طبیعی جلوگیری کنیم.

 

4) یکی از زیرمجموعه های شرکت گروه صنایع بهشهر شرکت صنعت شوینده است، استراتژی شرکت برای این مجموعه چیست؟

این شرکت NAV خوبی دارد و ما آن را امتیازی برای توسعه صنایع شیر می دانیم یعنی یکی از دلایل رشد ارزش افزوده شرکت به علت سرمایه گذاری در این شرکت بوده. در نظر داریم تا مقدمات ورود صنعت شوینده به بازار سرمایه را فراهم آوریم و از این موضوع نیز gain خوبی را نصیب شرکت نماییم.

 

۵٫براورد شما از خالص ارزش روز دارایی های شرکت چیست؟

خالص ارزش روز دارایی های شرکت ۳۲۲ میلیارد تومان است. بازدهی شرکت طی یکسال گذشته ۳۶ درصد بوده  و ما شاهد رشد گردش معاملات در این سهم بودیم. دی پی اس شرکت نیز در مقایسه با سال گذشته حدود  درصد رشد داشته است.

 

6) از جمله اقدامات مهم و اساسی شرکت را نام ببرید؟

از جمله اقدامات مهم و اساسی شرکت می توان به تدوین و تصویب سند راهبردی برای افق پنج ساله اشاره کرد همچنین به بررسی کلان صنایع و تدوین آن ها نیز پرداخته ایم به گونه ای که پرتفوی هدف ما نیز استارت زده شده است. در ادامه باید گفت شرکت اطلاعات خود را به روز رسانی کرده و سطح اطلاعاتی خود را نیز ارتقا داده که برای این هدف به برگزاری نشست های سرمایه گذاری به صورت هفتگی اقدام کرده است. شرکت در نظر دارد تا با ایجاد ساز و کارهای مناسب در جهت حرکت رو به جلوی شرکت گام بردارد.

 

7) برآوردتان از سود سال آینده شرکت چیست؟

ما معمولا برای پیش بینی وضعیت آتی چندین سناریو می بندیم. سناریوی بدبینانه شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران این است که حداقل سود سال مالی گذشته را تامین کند که این به معنای عدم عقب گرد شرکت است و سناریو خوش بینانه نیز رشد و توسعه شرکت نسبت به سال مالی گذشته خواهد بود.

 

8) شرکت از چه طرقی تامین منابع مالی خود را انجام می دهد؟

از جمله منابع اصلی برای تامین نقدینگی شرکت می توان به سود حاصل از سرمایه گذاری ها، انواع ابزارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه مانند ابزارهای بدهی و همچنین تسهیلات دریافتی از بانک ها، افزایش سرمایه و فروش سرمایه گذاری اشاره کرد که برای تمامی آن ها در شرکت برنامه وجود دارد و بسته به موقعیت از هر کدام از آن ها استفاده خواهد شد.

 

9) شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر از تک نرخی شدن ارز چه تاثیری می‌گیرد؟ آیا این ریسک شرکت را تهدید می کند

به لحاظ ماهیت فعالیت شرکت، بخش عمده درآمدها از محل سود تقسیمی سهام شرکت های سرمایه پذیر است. به همین علت تغییرات نرخ ارز به بهای تمام شده شرکت های واردکننده مواد اولیه و فروش شرکت های صادرکننده محصول و سود ویژه شرکت هایی که به سبب اجرای طرح های توسعه، بدهی ارزی دارند بسیار تاثیر گذار است. همچنین تغییرات نرخ ارز به مبلغ وجوه پرداختی بایت اقساط وام دریافتی شرکت اصلی و زیرمجموعه تاثیر می گذارد. ریسک نوسانات نرخ ارز متوجه شرکت بوده و شرکت نیز با آن مقابله کرده و آن را کنترل می کند.

 

 

منبع:

رادیو سهام

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

حقوق بانک مرکزی

حقوق بانک مرکزی

مصطفی السان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی