تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
در زمان های تصمیم گیری است که سرنوشت ما رقم زده می شود. - آنتونی رابینز

شرکت فنر سازی خاور از جمله شرکت های زیان ده بوده که حجم تولید این شرکت به شدت به تولید شرکت های خودروساز بستگی دارد. هر چه قدر این میزان افزایش یا کاهش یابد تولید و فروش شرکت فنرسازی خاور نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. 

 

از طرفی این شرکت مطالبات وصول نشده زیادی از همین شرکت های خودروسازی دارد که منجر به تحمیل هزینه های زیادی به فنرسازی خاور شده است. با مجید افرا مدیرعامل شرکت فنرسازی خاور گفتگو کرده که آن را می خوانید.


۱- برنامه شرکت فنرسازی خاور برای خروج از زیان در سال جدید چیست؟

در نظر داریم تا در سال جدید وارد بازار افتر مارکت شویم، با ورود شرکت به این بازار میزان فروش شرکت نیز افزایش می یابد. ما مذاکراتی با خودروسازهای مختلف برای رفع مشکلاتشان داشتیم، تا بتوانیم قرارداد جدی تری با آن ها ببندیم، در نظر داریم تا با ساپکو و هپکو ملاقاتی ترتیب دهیم تا سهم بیشتری از بازار آن ها داشته باشیم. ضمن اینکه مکالماتی با بهمن دیزل داشته ایم تا بتوانیم سهم بیشتری برای فروش به آن ها را نیز در دست بگیریم. این موضوعات باعث افزایش سهم بازار در سال مالی آتی می شود. امیدواریم با این برنامه ها موجبات خروج از زیان شرکت فراهم شود.

 

۲- چرا نتوانستید فروش خوبی داشته باشید و سهامداران شاهد تعدیل منفی در صورت های مالی بودند؟

شرکت فنر سازی خاور فروش محصولات خود را به شرکت های خودرویی انجام می دهد. این شرکت ها نیز با کاهش تولید در سال ۹۵ مواجه بودند، این کاهش تولید منجر شد تا تقاضای محصول کمتری از شرکت فنرسازی خاور نیز کنند. در نتیجه تولید و فروش ما نیز کاهش یافت و نتوانستیم بودجه پیش بینی شده خود را محقق سازیم. در واقع علت عدم فروش ما در سال مالی گذشته کاهش تولید محصولات شرکت های خریدار بود که منجر به کاهش تقاضا در این شرکت ها شد. ضمن اینکه ما تا زمانی که از عدم تحقق بودجه خود مطمئن نشدیم تعدیلات خود را روانه بازار نکردیم. یعنی تمام تلاش خود را برای محقق ساختن بودجه کردیم.

 

۳- مطالبات از شرکت های خودرو ساز به کجا رسید؟ آیا این مطالبات وصول شد؟

شرکت فنر سازی خاور در تلاش است تا بتواند مطالبات خود را وصول نماید اما شرکت های خودروساز به علت مشکلات نقدینگی نتوانسته اند مطالبات خود را وصول نمایند. این عدم نقدینگی منجر شده تا فنر سازی خاور نیز با مشکلات نقدینگی رو به رو شود. علت عمده زیان دهی شرکت نیز به هیمن موضوع باز می گردد. ضمن اینکه شرکت نیز به هزینه های مالی بالا رو به رو بوده و همین موضوع نیز برای شرکت مسئله ساز است.

 

۴- روند هزینه های مالی شرکت در طی پنج ساله گذشته به چه صورت است؟
هزینه های مالی شرکت در طی روند ۵ ساله رو کاهش داشته و در سال ۹۵ کمترین میزان را در طی پنج سال گذشته نشان داده است. البته سود ناخالص شرکت در سال ۹۵ به نسبت سال های گذشته کاهش داشته که دلیل آن هم به موارد گفته شده در بالا بازمی گردد.

 

۵- در نظر دارید تا با سازه گستر وارد مذاکره و خرید و فروش شوید؟

ما با شرکت سازه گستر تا به حال کار نکرده ایم و در نظر داریم تا با مذاکرات بتوانیم کار خود را با این شرکت نیز آغاز کنیم. در اثر این موضوع فروش شرکت افزایش خواهد یافت.

 

۶- مواد اولیه شرکت از بازار داخل تامین می شود و یا وارداتی نیز هست؟

در سال مالی گذشته به علت مشکلاتی که شرکت فولاد آلیاژی داشت ما به سمت تامین مواد اولیه وارداتی رفتیم و به همین دلیل در سال مالی گذشته مواد اولیه صادراتی به میزان ۴۱ درصد و مابقی از بازار داخل تامین شد. همان طور که گفته شد این میزان در سال گذشته متفاوت بود و اکثر مواد اولیه از بازار داخلی تامین می شد و همان طور که گفته شد به دلایل مشکلات فنرسازی خاور به سمت وارادات جذب شد.

 

 

منبع:

رادیو سهام

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مبانی کاربردی حقوق بیمه به انضمام قوانین و آیین نامه ها

مبانی کاربردی حقوق بیمه به انضمام قوانین و آیین نامه ها

رضا عباس موحدی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی