تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اصلی ترین مشکل ما انتخاب افکار صحیح و درست است - دیل کارنگی

شرکت سرمایه گذاری ملت بیش از ۱۰ سال است که زمین هایی برای فروش دارد. این زمین ها که به زمین های چاتانوگا معروف است تقریبا تمام سرمایه شرکت سرمایه گذاری ملت را قفل کرده و این شرکت را از فعالیت اصلی خود که سرمایه گذاری در سهام پربازده است باز می دارد. 

 

مشتریان زیادی برای خرید این زمین ها به مذاکره نشستند اما نتیجه ای حاصل نشد و این سریال همچنان ادامه دارد. شرکت سرمایه گذاری ملت امسال در صورت های مالی ۹۵ خود زیان را منتشر کرد که به گفته مدیرعامل به علت عدم تقسیم سود و زیان دهی شرکت های سرمایه پذیر است.

۱- پروژه طولانی زمین های چاتانوگا و تلاش برای فروش این زمین ها تا چه زمان ادامه دارد؟ این مسئله چه زمانی به پایان می رسد؟

فروش این زمین ها مسلما موجبات ورود نقدینگی را به شرکت فراهم می آورد. بعد از فروش این زمین ها موجی از نقدینگی وارد شرکت خواهد شد و پس از آن شرکت به مسئولیت واقعی خود که سرمایه گذاری در سهام پر بازده است اقدام خواهد کرد. این زمین ها مشتریان زیادی داشته اما هیچکدام به نتیجه نرسیده آخرین مشتری نیز مذاکرات خود را انجام داده و ادامه این مذاکرات را به پس از انتخابات موکول کرده است. شرکت تمام تلاش خود را برای فروش این زمین ها به کار می برد و تمام انرژی ما مبنی بر این است که این زمین ها به فروش رسد. تا منافع سهامداران نیز حفظ شود.

 

۲- فکر می کنید چه زمانی این موضوع به پایان برسد و ما شاهد ورود نقدینگی به شرکت باشیم؟

تمام تلاش هیئت مدیره فروش این زمین ها به قیمت مناسب است. اما بنده هیچ گونه تعهدی به فروش و در زمان مقرر ندارم و نمی توانم زمانی را تعیین کنم.

 

۳- نمی توان شرایط جدیدی غیر از فروش برای این زمین ها در نظر گرفت؟

پیشنهاد دیگری برای این زمین ها داده شده و آن مشارکت در ساخت است این پیشنهادات برای مشارکت از طرف شرکت های داخلی و خارجی داده شده اما این موضوع نیز نیاز به رونق در صنعت ساختمان و ساختمان سازی دارد. این مسئله نیز در هیئت مدیره بررسی می شود و مسلما تصمیم عاقلانه برای این موضوع گرفته خواهد شد تا منافع همه ذی نفعان در نظر گرفته شود.

 

۴- بهای تمام شده زمین های چاتانوگا چقدر است؟

این زمین ها بهای تمام شده ای برابر با ۸۶ میلیارد تومان دارند.

 

۵- آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه ندارد؟ نمی توان با افزایش سرمایه شرکت را تامین مالی کرد؟

این موضوع مربوط به سهامدار عمده بوده و سهامدار عمده برای این مسئله باید تصمیم بگیرد. در حال حاضر سهامدار عمده مجموعه سرمایه گذاری ملت با این موضوع موافقتی ندارد.

 

۶- سرمایه گذاری ملت سهامدار شرکت زیان ده مخابرات راه دور است، این موضوع توسط شرکت چطور مدیریت می شود؟

ما تقریبا ۲۵ درصد از شرکت مخابرات راه دور را داریم. قرار بر این بود که شرکت در زمینه تکنولوژی بسیار موفق عمل کند اما متاسفانه دچار آسیب جدی شد و نتوانست  به خوبی اداره شود. این شرکت هزینه های زیادی را متحمل شد. جلسات زیادی برای برای کمک به این مجموعه گذاشته شد اما در نهایت ما توانستیم خود را از هیئت مدیره این شرکت خارج کنیم و از این منظر زیان های خود را مدیریت نمائیم.

 

۷- شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی که سهامدار سرمایه گذاری ملت بود ورشکسته اعلام شد؟ ما شاهد حضور این شرکت در جمع سهامداران وملت نخواهیم بود؟

شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی طبق شکایات به عمل آمده در سال قبل اعلام ورشکستگی کرد و قبل از شروع سال جدید این ورشکستگی رسمیت و قطعیت یافت و از این پس در هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری ملت حضور نخواهد داشت.

 

۸- چند درصد از سرمایه شرکت در زمین های چاتانوگا حبس شده است؟

بیش از ۸۰ درصد از سرمایه شرکت سرمایه گذاری ملت در زمین های چاتانوگا محبوس است و تا زمان فروش این زمین ها ما سرمایه ای در این ناحیه نخواهیم داشت.

 

۹- هیئت مدیره چه کاری برای این زمین ها انجام داده است؟

ما تلاش کرده ایم که از فروش این زمین ها به نصف قیمت کارشناسی جلوگیری کنیم و علی رغم تمام فشارها به این موضوع واقف بودیم اما چنانچه سهامداران به نتیجه برسند که این زمین ها به نصف و یا حتی یک سوم قیمت واقعی به فروش برسند بنده به عنوان مدیر عامل این موضوع را عملی خواهم کرد.

 

۱۰- آیا امکان قطعه قطعه به فروش رفتن این زمین ها وجود دارد؟ آیا شرکت می تواند این زمین ها را قطعه قطعه کند و سپس به فروش برساند؟

خیر چنین امکانی وجود ندارد و زمین ها باید یکجا به فروش رسد. به همین دلیل فروش این زمین ها کار دشوار و طولانی ای است.

 

 

منبع:

رادیو سهام

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

معامله گری با ذهن آگاهانه

معامله گری با ذهن آگاهانه

گری دیتون
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی