تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
کار ارزانترین دارویی است که برای رفع نگرانی ساخته شده است. - دیل کارنگی

مارکت برای خیلی ها غول چراغ جادوست و این تصور برای آنها وجود دارد که می توانند به بالاترین حد سود در بین همه مشاغل برسند. ولی با وجود اینکه پتانسل آن وجود دارد ولی واقع بینانه نیست. چرا که اگر اینگونه بود تکنیکالیست ها و معامله گران ثروتمند ترین اقشار جامعه بودند.

 

اما واقعا چه مقدار باید از مارکت انتظار سود داشت؟

میشه یه جواب ساده گفت هرچه قدر بیشتر بهتر!! ولی یک حداقل میزان سودی وجود دارد برای مارکت که اگر از آن کمتر سود کنید این شغل برای شما مناسب نیست و عملا دارید وقت خود را تلف می کنید. میزان سود شما در مارکت دقیقا بستگی به تورم کشوری دارد که در آن زندگی می کنید. به عنوان مثال تورم در ایران بین 20 تا 40 درصد در سال است، پس شما باید در مارکت ماهیانه حد اقل بین 1.6 تا 3.3 سود کنید تا برسید به مرحله ای که سرمایه شما حفظ شود. از این مقدار هرچه قدر اضافه تر سود کنید میشود درآمد شما.

نکته بعدی که باید لحاظ شود این هست که معامله گری بدون تعارف شغل استرس زایی است و طبق آماری که در سال 2013 منتظر شد استرس آور ترین شغل دنیا لقب گرفت. ممکنه بد اخلاق بشید، نا آروم بشید، پرخاشگر بشید، ناراحتی های گوارشی بگیرید و موهایتان سفید شود و … پس باید سودی بدست آورید که ارزش این همه زحمت را داشته باشد.

پس علاوه بر فاکتور تورم کشور، باید فاکتور سختی کار نیز به آن اضافه شود. پس با یک جمع بندی به نظر میرسه با شرایط ایران سود ماهیانه حدود 5 درصد (یعنی سالانه حدود 60 درصد)  حداقل سودی است که باید در ایران کسب شود تا این شغل برای شما بصرفه باشد.

اگر در آمریکا یا انگلیس زندگی می کنید با تورم سالیانه 2 تا 3 درصد خوب طبیعی است که سود شما از مارکت نیز می تواند کمتر شود و لازم نیست 60 درصد درسال سود کنید و فشار زیادی به خودتون وارد نمایید. اگر هم در ژاپن زندگی می کنید با تورم منفی قطعا سود شما از مارکت می تواند باز هم کاهش پیدا کند.
از حداقل سود در مارکت هر چه قدر بیشتر سود کنید این دیگر بر میگردد به هنر شما در معامله گری که البته در کنار مدیریت سرمایه ارزش دارد نه سودهای بی برنامه و قمار گونه.

و اما در پایان نکته مهمی که به آن اشاره میکنیم این است که هدف درامدی خود را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید. اگر هدف شما سالانه کسب 50 میلیون تومان است آن را به هدف های ماهیانه و هفتگی و حتی روزانه بشکنید یعنی در ماه 4 میلیون در هفته 1 میلیون و حتی روزانه 130 هزارتومان. این کار باعث میشود که هدف شما در دسترس تر و واقعی تر به نظر برسد و دستیابی به آن از لحاظ ذهن شما آسان ارزیابی شود.

 

منبع

فراچارت، پایگاه آموزشی بورس و بازارهای مالی

 

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث راهنمای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار ‏ ، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

شناخت پدیده بیمه بانک در دنیا و ابعاد مختلف آن

شناخت پدیده بیمه بانک در دنیا و ابعاد مختلف آن

دکتر علی حسن زاده و کامبیز پیکارجو
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی