تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
نخستین قانون موفقیت، تمرکز است. - ویلیام ماتیوس

زمانی که بصورت شفاف پاسخ تمام سوالات ذهنی خود را یافتید، آماده اید برای انجام ترید(معامله) اما زمانی که در معامله هستید، بخاطر اینکه تحت فشار بازار واقعی هستید با مجموعه مشکلات متفاوتی سرو کار دارید. اینکه شما سوالاتی را از قبل و پیش از ورود به معامله جواب داده باشید اهمیت زیادی دارد، چرا که حالا باید آماده اجرای پلن معاملاتی تان بدون اینکه نیاز به تفکر زیاد داشته باشید.

 

سوالاتی در مورد

1- پولی که درگیر ریسک میکنید

 

2- مفاهیم مدیریت ریسک شامل مقیاس ریسک در جز معاملات و در کل سرمایه 

 

3-ریسک افزایش یافته بخاطر معامله گری در صورتی که پوزیشن های بازی را در ابزارهای مالی دارای همبستگی داشته باشید.

 

روشی که برای مواجهه با موانعی نظیر رویدادهای خبری، اتفاقات غیر قابل انتظار سیاسی و ژئوپولیتیک، یا نگهداشتن ترید در خلال تعطیلات بازار بکار می برید، نیز وابسته به رویکرد مدیریت ریسک شما خواهد بود. مفاهیم ریسک همچنین ارتباط تنگاتنگی با سوالات مدیریت معامله گری دارند. مهمترین سوالات مدیریت معامله گری، مربوط به مدیریت حد ضرر و کسب سود است.  آیا شما زمانی که معامله در جهت دلخواه شما حرکت میکند دستور استاپ لاس خود را جابجا میکنید؟ اگر جوابتان مثبت است، آیا برای اینکار از یک استراتژی پیچیده و تست شده استفاده می کنید یا اینکه به صورت تصادفی و شانسی مقدار استاپ لاس را جابجا میکنید؟ همین موضوع در مورد نقطه کسب سود نیز صدق می کند. بسیاری از معامله گران سود ناقص و ناکاملی را از بازار کسب میکنند، بخاطر اینکه یک پولبک جزیی را با تغییردر روند اشتباه میگیرند و از معامله با سودی جزیی خارج می شوند.

 بنابر این با حوصله تمرکز کنید و قوانین خود را برای مدیریت حد ضرر بنویسید. آنها را تست کنید و عملکرد حاصل از آنها را (take profit) کسب سود تحلیل کنید تا مشخص شود آیا می توان از این بهتر بود یا خیر. و در آخر، آنچه بیرون از نمودار روی می دهد نیز، همانند تصمیمات معامله گری شما در چارت قیمت، مهم می باشد. یک پلن معاملاتی که شما در آن سناریوی معامله گریتان را با جزییات طرح ریزی کرده، و معامله هایتان را پیش از انکه اتفاق بیافتند، برنامه ریزی کرده باشید، دقیقا تفاوت یک معامله گر حرفه ای و سودآور با یک معامله گر آماتور و همیشه بازنده است. (به زودی – تمپلیت پلن منتشر خواهد شد) دومین ابزار بسیار مهم برای یک معامله گر ژورنال معامله گری اش می باشد. ژورنال معامله گری محلی است که یک معامله گر همه معاملات گذشته اش را با هدف و شناسایی نقاط ضعف خود، (edge) یافتن راهی به سوی توسعه مهارتهای معامله گری در آن ثبت میکند. علت اینکه چرا فقط معامله گران محدودی هستند که از هر دوی این ابزارهای مهم استفاده می کنند، اینست که اینکار نیازمند نظم و انضباط و کار زیادی است. و البته وجود این دو ابزار یکی از تفاوتهای میان معامله گران حرفه ای و پرسود و معامله گران اماتور و ضرر ده می باشد.

 

نتیجه : معامله گر بودن یعنی تصمیم گرفتن.

با وجود اینکه ترید در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما تبدیل شدن به یک معامله گر سودآور نیازمند یک نگرش و ذهنیت فوق العاده حرفه ای می باشد. یک معامله گر هر روز با انواع مسائل و موضوعات بسیار پیچیده سر و کار دارد. لذا مجبور است از راه های پیچیده و تست شده ای برای مدیریت معاملاتش قبل، حین و پس از رخداد آنها استفاده نماید. هدف این مقاله ترساندن شما نبود، بلکه منظور از انتشار این مقاله اگاه کردن شما نسبت به پیچیدگی های معامله گری و انجام توصیه هایی به منظور استفاده از آنها در زندگی روزمره تان بعنوان یک تریدر برای کسب سود بیشتری از استراتژی معاملاتی تان بود.

 

 

منبع

فراچارت

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مدیریت سبد اوراق بهادار

مدیریت سبد اوراق بهادار

حیدر فروغ نژاد، مهدی خشنود
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی