تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اگر به دنبال موفقیت نروید خودش به دنبال شما نخواهد آمد. - ماروا کلینز

در سال 2014 معامله گری در بازارهای مالی یکی از پر استرس ترین مشاغل دنیا لقب گرفت. بله بالاترین سطح از استرس در میان معامله گران وجود دارد چرا که با هر نوسان قیمتی تحت فشار روانی زیادی قرار می گیرند. در صورت تداوم این استرس به مرور زمان ذهن و جسم شما فرسوده خواهد شد و آثار آن به مرور در شما آشکار می شود. و دقیقا به همین علت است که در بورس های خارجی معمولا افراد از یک سن مشخص، دیگر در امور استرس زایی مثل معاملات در تالار سهام مشارکت نمی کنند.


به قول “روی کوهن” نویسنده کتاب بقا در وال استریت: اگر خوب غذانخورید و خوب ورزش نکنید آثار ناشی از این استرس خسارتهای جبران ناپذیری در طول سالها به شما خواهد زد افزایش ضربان قلب، درد قفسه سینه، گرفتگی عضلات، سردرد و سرگیجه تنها بخشی از دردسرهایی است که استرس و فشار روانی به‌دنبال دارد. استرس همچنین انسان را در معرض انواع بیماری‌ها قرار می‌دهد. (می توانید همچنین به ویدئو کلیپ سگ سیاه افسردگی که در سایت ما یعنی 24 اف ایکس دات آی آر در قسمت روانشناسی عمومی مراجعه کنید) کارشناسان تغذیه معتقدند که بین استرس و تغذیه رابطه وجود دارد. بنابراین، غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند میزان استرس در افراد را کاهش دهند یا تشدید کنند.

 

نخستین توصیه مصرف آب:

برای کاهش استرس و فشار روانی در افراد،یک از راهها افزایش مصرف آب آن هم به‌طور منظم است، چرا که آب و مایعات در تنظیم سیستم عصبی نقش بسزایی دارد. 60 تا 65 درصد بدن انسان بالغ را آب تشکیل می‌دهد که تنظیم‌کننده تمامی فعالیت‌های درون و برون‌سلولی بدن انسان است. البته باید دانست که برای کاهش استرس حتما باید نیمی از مایعات را از طریق مصرف آب و نوشیدنی‌ها و مابقی را از طریق مواد غذایی که آب فراوان دارند، تأمین کنند.


در میوه و سبزی مایعات فراوان وجود دارد. به‌عنوان مثال، میزان آب موجود در کاهو بیشتر از آب موجود در شیر است. نوشیدن آب به افراد آرامش می‌دهد. علاوه بر این، رنگ‌های طبیعی که در میوه و سبزی وجود دارد باعث نشاط در انسان شده و این خود سبب کاهش استرس و اضطراب در افراد می‌شود. در میوه و سبزی ویتامین، املاح و ریز‌مغذی‌هایی وجود دارد که به تنظیم خلق و خوی افراد کمک می‌کند.

 

دومین توصیه مصرف موز:

استرس سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می‌شود. ( پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که به طبیعی کردن ضربان قلب، اکسیژن رسانی به مغز و تنظیم تعادل سطح مایعات بدن کمک می‌کند) که با مصرف موز به خاطر محتوای بالای پتاسیمی که دارد می‌توانید این تعادل را ایجاد کرده و عملکرد قلبتان را طبیعی کنید.


بر طبق تحقیقات به عمل آمده توسط MIND (انجمن ملّی سلامت روانی آمریکا) بر روی افرادی که دچار افسردگی بودند، بسیاری از آنان پس از خوردن یک موز، احساس خیلی بهتری پیدا کرده‌اند. دلیل این امر آن است که موز حاوی “تریپتوفان”، نوعی پروتئین است که بدن آن را به “سروتونین” تبدیل می‌کند و سروتونین نیز به نوبه خود، باعث آرامش و احساس خوشی بیشتر در انسان می گردد. والبته موز خواب‌آور نیست اما آرام‌بخشی مناسبی است.


همچنین موز توان مغزی شما را بالا می برد که می توانید قبل از شروع معاملات یک عدد موز میل کنید و بعد به معاملات بپردازید، آزمایشی بر روی 200 دانش‌آموز مدرسه تیکن‌هام در انگلستان صورت گرفته و در دوران امتحانات به آنها یک موز همراه صبحانه، یک موز در ساعت 10 و یک موز همراه ناهار برای افزایش توان مغزی آنها داده شد. نتایج تحقیق نشان داد که دانش‌آموزان هوشیارتر شده و فرآیند یادگیری آنها بالا تر رفته است.

 

سومین توصیه استفاده از دمنوش های گیاهی:

شما می توانید از دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس خود در حین معامله گری استفاده کنید و با توجه به این که من شما تریدرهای عزیز را به خوبی می شناسم و می دانم که هنگامی که غرق معاملات و نمودارها می شوید حتی حاضر نیستید برای قضای حاجت نیز از جای خود بلند شوید، لیکن در حال حاضر دمنوش های مختلف بصورت کیسه شده از شرکتهای مختلف برای فروش عرضه شده که کافیست آب جوشی محیا کنید و کیسه دمنوش را داخل آن بگذارید و تمام. از گیاهانی که بسیار بر روی کاهش استرس اثر مثبت دارند می توان به سنبل الطیب، بادرنجبویه، اسطوخودوس، نعنا، بابونه و دمنوش زعفران اشاره کرد.

 

چهارمین توصیه مصرف آجیل و خشکبار:

آجیل‌هایی مثل پسته، بادام و گردو برای کاهش استرس عالی هستند. چون حاوی ویتامین‌های E و B می باشند. همچنین سرشار از منیزیم، روی، سروتونین و تریپتوفان. سعی کنید در حین ترید و معامله گری خوردن مغزی جات را فراموش نکنید البته در حد اعتدال چون دارای کالری بالایی نیز هستند. همچنین حتما از مغزیجات خام استفاده کنید و به هیچ عنوان بوداده و نمکی نباشند چون اثر خود را تا میزان زیادی از دست می دهند.

 

پنجمین توصیه مصرف گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی یا آب گوجه فرنگی پر از منیزیوم است که باعث آرامش اعصاب و عضلات میشود. همچنین فولیک اسید موجود در گوجه فرنگی عاملی در از بین بردن عوامل استرس زا و تولید کننده افسردگی است. مصرف گوجه  دو تا شش بار در هفته احتمال بروز افسردگی را تا 46 در صد و میزان کاهش استرس های روزانه را تا 52 درصد کاهش میدهد. همچنین ویتامین c موجود در گوجه فرنگی (و نیز پرتقال) تاثیر خوبی در کاهش استرس شما خواهد داشت.

 

 

منبع

فراچارت، پایگاه آموزشی بورس و بازارهای مالی

 

 

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مالی رفتاری، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
مهدیه میرجلیلی |   1396/03/13 08:26:29   |
0     0
در سال 2014 معامله گری در بازارهای مالی یکی از پر استرس ترین مشاغل دنیا لقب گرفت. بله بالاترین سطح از استرس در میان معامله گران وجود دارد چرا که با هر نوسان قیمتی تحت فشار روانی زیادی قرار می گیرند. در صورت تداوم این استرس به مرور زمان ذهن و جسم شما فرسوده خواهد شد و آثار آن به مرور در شما آشکار می شود. و دقیقا به همین علت است که در بورس های خارجی معمولا افراد از یک سن مشخص، دیگر در امور استرس زایی مثل معاملات در تالار سهام مشارکت نمی کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آرزو السادات آینده |   1396/04/05 12:36:24   |
0     0
در سال ۲۰۱۴ معامله گری در بازارهای مالی یکی از پر استرس ترین مشاغل دنیا لقب گرفت. بله بالاترین سطح از استرس در میان معامله گران وجود دارد چرا که با هر نوسان قیمتی تحت فشار روانی زیادی قرار می گیرند.
در صورت تداوم این استرس به مرور زمان ذهن و جسم شما فرسوده خواهد شد و آثار آن به مرور در شما آشکار می شود. و دقیقا به همین علت است که در بورس های خارجی معمولا افراد از یک سن مشخص، دیگر در امور استرس زایی مثل معاملات در تالار سهام مشارکت نمی کنند.
[su_note note_color=”#e7e7b1″ text_color=”#1d1b1b” radius=”8″]به قول “روی کوهن” نویسنده کتاب بقا در وال استریت: اگر خوب غذانخورید و خوب ورزش نکنید آثار ناشی از این استرس خسارتهای جبران ناپذیری در طول سالها به شما خواهد زد.[/su_note] افزایش ضربان قلب، درد قفسه سینه، گرفتگی عضلات، سردرد و سرگیجه تنها بخشی از دردسرهایی است که استرس و فشار روانی به‌دنبال دارد. استرس همچنین انسان را در معرض انواع بیماری‌ها قرار می‌دهد. (می توانید همچنین به ویدئو کلیپ سگ سیاه افسردگی که در سایت ما یعنی ۲۴ اف ایکس دات آی آر در قسمت روانشناسی عمومی مراجعه کنید) کارشناسان تغذیه معتقدند که بین استرس و تغذیه رابطه وجود دارد. بنابراین، غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند میزان استرس در افراد را کاهش دهند یا تشدید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/06 17:17:08   |
0     0
به قول “روی کوهن” نویسنده کتاب بقا در وال استریت: اگر خوب غذانخورید و خوب ورزش نکنید آثار ناشی از این استرس خسارتهای جبران ناپذیری در طول سالها به شما خواهد زد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم

چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم

نیکلاس دارواس
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی