تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
راز موفقیت آن است که شغل خود را جزء سرگرمی های خویش قرار دهید. - مارک تواین

 تا کنون در هر مکان و زمان صحبت از حرکات قیمت در بازار فارکس شده تئوری عرضه و تقاضا در خصوص آن مطرح گشته ( صرف نظر از دلایل تکنیکال و فاندامنتال ) و تمام حرکات قیمت در این بازار را به میزان حجم عرضه و تقاضا در موقعیت های مختلف، به آن نسبت میدهند و تمامی واکنشهای قیمت به انواع سطوح مختلف اعم از فیبوناچی، انواع حمایت و مقاومت، انواع پیووت و غیره را متاثر از فشار حجم عرضه و تقاضا میدانند.

 

در یک روند صعودی قرار داشته که با رسیدن به سطح مقاومتی تغیر جهت EURAUD به مثال زیر توجه کنید ، فرض کنید داده و نزولی میشود، حال از نظر تئوری عرضه و تقاضا این گونه تعبیر میشود: چون این سطح کلیدی محلی بوده که خریداران، عبور قیمت از آن را سخت یا غیر ممکن می دانستند و معاملات لانگ خود را "A" سل میکنند و از طرفی عده دیگری از معامله گران با همین انتظار از این سطح اقدام به شورت میکنند پسدر محدوده توازن فشار حجم عرضه و تقاضا تغییر میکند و قیمت با کم شدن تقاضا و زیاد شدن حجم عرضه مستعد نزول میشود و در حجم عرضه بیشتر از تقاضا شده و نزول ادامه پیدا میکند. که این تماما "B" ادامه طبق انتظارات معامله گران، در محدوده تاثیر هر چهار گروه معامله گران ( خریداران در سود – خریداران در ضرر – فروشندگان در سود – فروشندگان در ضرر )در بازار می باشد.

 

اینجاست که سوالات زیر مطرح میشوند:

اگر فشار حجم عرضه بیشتر از حجم تقاضا بوده که باعث این نزول شده، با توجه به این که در بازار فارکس در برابر هر خریداری فروشنده ای قرار دارد و بلعکس، که اگر خریداری در برابر قیمت فروش نباشد، فروشی انجام نمی شود پس این عرضه به کدام خریداران صورت گرفته؟ خریداران که کمتر شده اند و اکثر معامله گران فروشنده هستند که در نتیجه این فشار حجم عرضه را ایجاد کرده اند، پس این حجم فروش به کجا وارد شده وقتی خریداری برای آنها نیست؟  اگر چنین نابرابری در این منطقه بین حجم فروشندگان و خریداران ( عرضه و تقاضا ) وجود دارد پس باید به خاطر فاصله شاهد اسپرد خیلی بالا و یا حداقل اسلیپیج های بزرگ باشیم، پسچرا اسپرد و اسلیپیج زیاد BID و ASK گرفتن قیمت های در این مناطق وجود ندارد؟ شاید بگویید برخی معاملات پیشفروش هستند و نیازی به خریدار در همان زمان و قیمت نیست که باید به یاد داشت واقعی با قابلیت تحویل در سررسید مقرر می باشد، نه بازار فارکس که به صورت Futures این اصطلاح مروبط به بازار مجازی ( الکترونیکی ) است.

 

منبع:

فراچارت

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

بانکداری اسلامی (۱): مبانی نظری - تجارب عملی، ویراست چهارم

بانکداری اسلامی (۱): مبانی نظری - تجارب عملی، ویراست چهارم

سید عباس موسویان، حسین میسمی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی