تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
مدیران اثر بخش در زمان حال زندگی می کنند اما همیشه به فکر آینده هستند. - ال هیز

 برای خرید و فروش اوراق بهادار در بورس، چهـار روش وجود دارد، 1- روش مراجعه حضوری به کارگزار 2- روش ارائه سفارش به صورت تلفنی 3- روش ارائه سفارش به صورت اینترنتی و 4- روش آنلاین (برخط). امروز قصد داریم درباره روش دوم، یعنی ارائه سفارش خرید و فروش اوراق بهادار در بورس، به صورت تلفنی برای شما صحبت کنیـم.

 

اغلب شما از خدمات تلفنی و اینترنتی که امروزه، در بیشتر بانک‌ها، برای پرداخت قبوض، نقل و انتقال وجوه و... ارائه می‌شود استفاده می‌کنید. کارگزاران بورس هم این گونه خدمات را براساس ضوابط و مقررات خاصی که از سوی سازمان بورس تعیین و ابلاغ شده است، به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند تا فرایند سرمایه‌گذاری را برای آنها تسهیل کنند.

 

یکی از این خدمات، امکان ارائه سفارش خرید و فروش اوراق بهادار بصورت تلفنی است، به این معنا که سرمایه‌گذار می‌تواند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شرکت کارگزاری، صرفا ازطریق استفاده از سامانه مرکز تماس کارگزاری، به صورت تلفنی سفارش خود برای خرید یا فروش سهام و سایر اوراق بهادار را به کارگزار ارائه دهـد.

 

برای فعال‌کردن امکان ارائه سفارش تلفنی ازطریق مرکز تماس کارگزاری، کافیست سرمایه‌گذار یک‌بار به شرکت کارگزاری مراجعه کرده و قرارداد مربوطه را امضا کند. حداکثر ظرف مدت یک‌هفته پس‌از امضای این قرارداد، کارگزاری نام کاربـری و رمـز عبور مخصوص مشتری را به صورت محرمانـه به وی ارائه می‌دهد. پس‌از دریافت رمز عبور و نام کاربری، سرمایه‌گذار می‌تواند به صورت تلفنی، با سامانه مرکز تماس کارگزاری تماس گرفته و سفارش‌های خود برای خرید یا فروش اوراق بهادار را وارد سامانه کند.

 

توجه داشته باشید ارائه سفارش بصورت تلفنی، هیچ تفاوتی با ارائه سفارش به صورت حضوری ندارد و شرکت کارگزاری، سفارش‌های ارائه شـده ازطریق مرکز تماس را همانند سفارش‌های حضوری، پیگیری خواهد کرد. همچنین سامانه مرکز تماس کارگزاری، به صورت خودکار، به مشتری شماره پیگیری می‌دهد تا در هر لحظه، بتواند از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع شود. برای استفاده از خدمات مرکز تماس کارگزاری، توجه به این نکات ضروری است:

 

1-فعال‌سازی امکان سفارش تلفنی برای مشتریان، به صورت رایگان است و کارگزاران بورس، بجز کارمزد خرید و فروش اوراق بهادار، وجهی در این خصوص از مشتریان دریافت نخواهنـد کرد.

 

2-مشتـری فقط ازطریق شماره تلفن‌هایی که در قرارداد، به کارگزاری اعلام می‌کند، می‌تواند با مرکز تماس کارگزاری ارتباط برقرار کرده و سفارش‌های خود برای خرید و فروش اوراق بهادار را ارائه کند و درصورت تماس از سایر شماره تلفن‌ها، به سفارش‌های مشتری ترتیب اثر داده نخواهـد شد. بنابراین لازم است درصورت تغییر تلفن مشتری، مراتب به صورت رسمی به شرکت کارگزاری مربوطه اعلام شود

 

3-مشتری باید مبلغ موردنیاز برای خرید اوراق بهادار به‌علاوه کارمزد مربوطه را به حساب بانکی کارگزاری واریز و اطلاعات مربوطه را ازطریق مرکز تماس، به کارگزاری اطلاع دهد. در مورد فروش اوراق بهادار هم کارگزاری پس از واریـز مبلغ حاصل از فروش به حساب بانکی مشتری (که در قرارداد مربوطه، مشخص شده است)، اطلاعات واریزی را ازطریق مرکز تماس، به مشتری اطلاع می‌دهـد.

 

4-باتوجه به اینکه ورود به سامانه مرکز تماس کارگزاری، با ارائه نام کاربری و رمز عبور مشتری امکان‌پذیر است، حفظ و نگهداری رمز عبور و خودداری از افشای آن نزد دیگران، بسیار حائز اهمیت است.

 

5-در صورتی که رمز عبور استفاده از خدمات مرکز تماس سه بار به صورت متوالی اشتباه وارد شود، خدمات مرکز تمـاس برای مشتری غیرفعال شده و ارایة خدمات به وی، مشروط به مراجعة دوباره مشتری به کارگزاری است.

 

6-هنگام امضای قرارداد بین مشتری و کارگزاری برای فعال‌سازی امکان سفارش تلفنی، ساعات دریافت سفارش ازطریق سامانه مرکز تماس کارگزاری در قرارداد مشخص می‌شود، بنابراین مشتری باید سفارش‌های خرید و فروش خود را صرفا در ساعت‌هایی که در قرارداد مشخص شده است، وارد سامانه نماید، زیرا در غیر این‌صورت، کارگزار مسئولیتی برای انجام سفارش‌های مربوطه نخواهد داشت.

 

این نکته را هم اضافه کنم که استفاده از مرکز تماس کارگزاری‌ها برای خرید و فروش اوراق بهادار در بورس، علاوه‌بر کمک به سرمایه‌گذاران برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه، ازنظر دقت در انجام سفارش‌های مشتری هم کاملا مطمئن است؛ زیرا از هنگام تماس تلفنی مشتری با مرکز تماس کارگزاری تا پایان تماس و ارائه سفارش، کلیه سفارش‌هایی که مشتری به صورت تلفنی وارد سامانه کرده است به همراه زمان دقیق ارائه سفارش‌ها، در سامانه ضبط و نگهداری شده و به طور کامل توسط کارگزاری اجرا می‌شود، بنابراین احتمال انجام سفارشی خارج از آنچه مشتری درخواست کرده است، به حداقل ممکن رسیده و حتی درصورت بروز چنین مشکلی که البته احتمال آن بسیار اندک است، موضوع به‌راحتی قابل پیگیـری و رسیدگـی خواهـد بود.

 

خب در این قسمت، دومین روش خرید و فروش اوراق بهادار در بورس، یعنی روش ارائه سفارش بصورت تلفنی، ازطریق سامانه مرکز تماس کارگزاری‌ها را برای شما تشریح کردیم. در قسمت بعد، روش ارائه سفارش خرید و فروش، بصورت اینترنتی و معاملات آنلاین (برخط) را توضیح خواهیـم داد.

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
علیرضا حاتمی |   1396/04/18 20:13:22   |
0     0
استفاده از مرکز تماس کارگزاری‌ها برای خرید و فروش اوراق بهادار در بورس، علاوه‌بر کمک به سرمایه‌گذاران برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه، ازنظر دقت در انجام سفارش‌های مشتری هم کاملا مطمئن است؛ زیرا از هنگام تماس تلفنی مشتری با مرکز تماس کارگزاری تا پایان تماس و ارائه سفارش، کلیه سفارش‌هایی که مشتری به صورت تلفنی وارد سامانه کرده است به همراه زمان دقیق ارائه سفارش‌ها، در سامانه ضبط و نگهداری شده و به طور کامل توسط کارگزاری اجرا می‌شود، بنابراین احتمال انجام سفارشی خارج از آنچه مشتری درخواست کرده است، به حداقل ممکن رسیده و حتی درصورت بروز چنین مشکلی که البته احتمال آن بسیار اندک است، موضوع به‌راحتی قابل پیگیـری و رسیدگـی خواهـد بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
منصوره پورهادیان |   1396/05/03 08:42:28   |
0     0
ارائه سفارش بصورت تلفنی، هیچ تفاوتی با ارائه سفارش به صورت حضوری ندارد و شرکت کارگزاری، سفارش‌های ارائه شـده ازطریق مرکز تماس را همانند سفارش‌های حضوری، پیگیری خواهد کرد. همچنین سامانه مرکز تماس کارگزاری، به صورت خودکار، به مشتری شماره پیگیری می‌دهد تا در هر لحظه، بتواند از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع شود. برای استفاده از خدمات مرکز تماس کارگزاری، توجه به این نکات ضروری است:
1- فعال‌سازی امکان سفارش تلفنی برای مشتریان، به صورت رایگان است و کارگزاران بورس، بجز کارمزد خرید و فروش اوراق بهادار، وجهی در این خصوص از مشتریان دریافت نخواهنـد کرد.
2- مشتـری فقط ازطریق شماره تلفن‌هایی که در قرارداد، به کارگزاری اعلام می‌کند، می‌تواند با مرکز تماس کارگزاری ارتباط برقرار کرده و سفارش‌های خود برای خرید و فروش اوراق بهادار را ارائه کند و درصورت تماس از سایر شماره تلفن‌ها، به سفارش‌های مشتری ترتیب اثر داده نخواهـد شد. بنابراین لازم است درصورت تغییر تلفن مشتری، مراتب به صورت رسمی به شرکت کارگزاری مربوطه اعلام شود
3- مشتری باید مبلغ موردنیاز برای خرید اوراق بهادار به‌علاوه کارمزد مربوطه را به حساب بانکی کارگزاری واریز و اطلاعات مربوطه را ازطریق مرکز تماس، به کارگزاری اطلاع دهد. در مورد فروش اوراق بهادار هم کارگزاری پس از واریـز مبلغ حاصل از فروش به حساب بانکی مشتری (که در قرارداد مربوطه، مشخص شده است)، اطلاعات واریزی را ازطریق مرکز تماس، به مشتری اطلاع می‌دهـد.
4- باتوجه به اینکه ورود به سامانه مرکز تماس کارگزاری، با ارائه نام کاربری و رمز عبور مشتری امکان‌پذیر است، حفظ و نگهداری رمز عبور و خودداری از افشای آن نزد دیگران، بسیار حائز اهمیت است.
5- در صورتی که رمز عبور استفاده از خدمات مرکز تماس سه بار به صورت متوالی اشتباه وارد شود، خدمات مرکز تمـاس برای مشتری غیرفعال شده و ارایة خدمات به وی، مشروط به مراجعة دوباره مشتری به کارگزاری است.
6- هنگام امضای قرارداد بین مشتری و کارگزاری برای فعال‌سازی امکان سفارش تلفنی، ساعات دریافت سفارش ازطریق سامانه مرکز تماس کارگزاری در قرارداد مشخص می‌شود، بنابراین مشتری باید سفارش‌های خرید و فروش خود را صرفا در ساعت‌هایی که در قرارداد مشخص شده است، وارد سامانه نماید، زیرا در غیر این‌صورت، کارگزار مسئولیتی برای انجام سفارش‌های مربوطه نخواهد داشت.
این نکته را هم اضافه کنم که استفاده از مرکز تماس کارگزاری‌ها برای خرید و فروش اوراق بهادار در بورس، علاوه‌بر کمک به سرمایه‌گذاران برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه، ازنظر دقت در انجام سفارش‌های مشتری هم کاملا مطمئن است؛ زیرا از هنگام تماس تلفنی مشتری با مرکز تماس کارگزاری تا پایان تماس و ارائه سفارش، کلیه سفارش‌هایی که مشتری به صورت تلفنی وارد سامانه کرده است به همراه زمان دقیق ارائه سفارش‌ها، در سامانه ضبط و نگهداری شده و به طور کامل توسط کارگزاری اجرا می‌شود، بنابراین احتمال انجام سفارشی خارج از آنچه مشتری درخواست کرده است، به حداقل ممکن رسیده و حتی درصورت بروز چنین مشکلی که البته احتمال آن بسیار اندک است، موضوع به‌راحتی قابل پیگیـری و رسیدگـی خواهـد بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدخت حاجی میرزاده |   1396/05/11 07:31:19   |
0     0
برای خرید و فروش اوراق بهادار در بورس، چهـار روش وجود دارد که عبارتند از:
1- روش مراجعه حضوری به کارگزار
2- روش ارائه سفارش به صورت تلفنی
3- روش ارائه سفارش به صورت اینترنتی
4- روش آنلاین (برخط).
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

معرفی صنعت بورس اوراق بهادار

معرفی صنعت بورس اوراق بهادار

دکتر ابوالفضل شهرآبادی،امیر یوسفیان پور،قربان برارنیا ادبی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی