تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
نقطه شروع تصمیم های بهتر، نقطه پایان تصمیم های بدتر است. - برایان تریسی

داشتن اطلاعات و داده های مناسب، کافی و به موقع از اهمیت بسیار زیادی در تصمیم گیری های سرمایه گذاران برخوردار است. در عین حال گردآوری داده ها و پردازش بر روی آن ها از سابقه چندانی در بازار سرمایه کشور برخوردار نبوده و امری نوپاست. واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، به عنوان یکی از واحدهای شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (سهامی خاص) در راستای کمک به توسعه و گسترش بازار سرمایه کشور و با بهره گیری از دانش و تخصص روز، انبار داده (Data Warehouse) گسترده ای به منظور گردآوری و پردازش داده های اثرگذار بر تصمیم سرمایه گذاران ایجاد نموده است.

 

در این کار تلاش شده با کمک دست اندرکاران و ذی نفعان بازارهای مالی ایران، داده های متنوع از دیدگاه های گوناگون گردآوری شده و پس از پردازش به صورت های مختلف در اختیار علاقمندان قرار گیرد. هدف واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، ارائه داده ها و اطلاعات پردازش شده بازارهای مالی ایران در سطوح مختلف و برای کاربرد گروه های مختلف کاربران است. به همین منظور، محصولات و خدمات این واحد در رده های مختلف و با توجه به نیازهای متنوع کاربران و علاقمندان تدوین و عرضه خواهد شد. طیف کاربران محصولات و خدمات ما، از سرمایه گذاران تازه کار تا شرکتهای سرمایه گذاری، سازمان ها و ارگان های بزرگ دولتی را در بر می گیرد. در این تارنما که به عنوان محصول اصلی واحد پردازش اطلاعات مالی ارائه شده است، کاربران عزیز قادر به کسب اطلاعات متنوعی در مورد بازارهای مالی ایران می باشند. فعالیت عمدة این مؤسسات، گردآوری و پردازش اطلاعات به منظور اتخاذ تصمیم در زمینة سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار است.

هر ساله شرکت ها اطلاعات مالی زیادی را تهیه و افشا می کنند که در بسیاری از موارد نیاز به پردازش دارد. نمونه ای از این پردازش ها مثل محاسبه نسبت های مالی، میانگین صنعت، محاسبه بتا و مواردی از این دست است. شرکت های پردازش اطلاعات مالی فرایند پردازش اطلاعات مالی را به عهده دارند و سرمایه گذاران از این اطلاعات پردازش شده در تحلیل های خود استفاده می-کنند. ارائه اطلاعات پردازش شده به سرمایه گذاران باعث سرعت در تصمیم گیری می شود. در غیر اینصورت سرمایه گذاران باید خود به پردازش بپردازند که زمان بر است و ممکن است به علت زمان بر بودن، این کار را انجام ندهند. به هر حال در دسترس بودن اطلاعات پردازش شده برای تحلیل گران و سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت بوده و به تخصصی شدن بازار سرمایه کمک شایانی می کند.

 

منبع: سازمان بورس و اوراق بهادار

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث راهنمای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار ‏ ، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
منصوره پورهادیان |   1396/03/08 17:39:00   |
1     0
مطالب ارائه شده در این مقاله بصورت خلاصه بیان میکند که:
داشتن اطلاعات و داده های مناسب، کافی و به موقع از اهمیت بسیار زیادی در تصمیم گیری های سرمایه گذاران برخوردار است.که در ایران گردآوری و پردازش این داده بعهده واحد پردازش اطلاعات مالی ایران(یکی از واحدهای شرکت مدیریت فناوری بورس تهران-سهامی خاص)میباشد که انبار داده جهت گردآوری و پردازش داده های اثرگذار بر تصمیم سرمایه گذاران ایجاد نموده.
هدف این واحد: ارائه داده ها و اطلاعات پردازش شده بازارهای مالی ایران در سطوح مختلف و برای کاربرد گروه های مختلف کاربران است. و در همین راستا فعالیت عمدة این مؤسسات، گردآوری و پردازش اطلاعات به منظور اتخاذ تصمیم در زمینة سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/07 17:46:04   |
0     1
هدف واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، ارائه داده ها و اطلاعات پردازش شده بازارهای مالی ایران در سطوح مختلف و برای کاربرد گروه های مختلف کاربران است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا حاتمی |   1396/04/29 12:06:32   |
0     0
هر ساله شرکت ها اطلاعات مالی زیادی را تهیه و افشا می کنند که در بسیاری از موارد نیاز به پردازش دارد. نمونه ای از این پردازش ها مثل محاسبه نسبت های مالی، میانگین صنعت، محاسبه بتا و مواردی از این دست است. شرکت های پردازش اطلاعات مالی فرایند پردازش اطلاعات مالی را به عهده دارند و سرمایه گذاران از این اطلاعات پردازش شده در تحلیل های خود استفاده می-کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/30 14:04:30   |
1     0
شرکت های پردازش اطلاعات مالی فرایند پردازش اطلاعات مالی را به عهده دارند و سرمایه گذاران از این اطلاعات پردازش شده در تحلیل های خود استفاده می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شهره پاشایی پور |   1396/04/30 23:30:40   |
0     0
داشتن اطلاعات و داده های مناسب، کافی و به موقع از اهمیت بسیار زیادی در تصمیم گیری های سرمایه گذاران برخوردار است. در عین حال گردآوری داده ها و پردازش بر روی آن ها از سابقه چندانی در بازار سرمایه کشور برخوردار نبوده و امری نوپاست. واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، به عنوان یکی از واحدهای شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (سهامی خاص) در راستای کمک به توسعه و گسترش بازار سرمایه کشور و با بهره گیری از دانش و تخصص روز، انبار داده (Data Warehouse) گسترده ای به منظور گردآوری و پردازش داده های اثرگذار بر تصمیم سرمایه گذاران ایجاد نموده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد احمدی |   1396/04/31 19:56:04   |
0     0
زیادی را تهیه و افشا می کنند که در بسیاری از موارد نیاز به پردازش دارد. نمونه ای از این پردازش ها مثل محاسبه نسبت های مالی، میانگین صنعت، محاسبه بتا و مواردی از این دست است. شرکت های پردازش اطلاعات مالی فرایند پردازش اطلاعات مالی را به عهده دارند و سرمایه گذاران از این اطلاعات پردازش شده در تحلیل های خود استفاده می-کنند. ارائه اطلاعات پردازش شده به سرمایه گذاران باعث سرعت در تصمیم گیری می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آرزو السادات آینده |   1396/04/31 22:49:07   |
0     0
معرفی مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران
داشتن اطلاعات و داده های مناسب، کافی و به موقع از اهمیت بسیار زیادی در تصمیم گیری های سرمایه گذاران برخوردار است. در عین حال گردآوری داده ها و پردازش بر روی آن ها از سابقه چندانی در بازار سرمایه کشور برخوردار نبوده و امری نوپاست. واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، به عنوان یکی از واحدهای شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (سهامی خاص) در راستای کمک به توسعه و گسترش بازار سرمایه کشور و با بهره گیری از دانش و تخصص روز، انبار داده (Data Warehouse) گسترده ای به منظور گردآوری و پردازش داده های اثرگذار بر تصمیم سرمایه گذاران ایجاد نموده است. در این کار تلاش شده با کمک دست اندرکاران و ذی نفعان بازارهای مالی ایران، داده های متنوع از دیدگاه های گوناگون گردآوری شده و پس از پردازش به صورت های مختلف در اختیار علاقمندان قرار گیرد. هدف واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، ارائه داده ها و اطلاعات پردازش شده بازارهای مالی ایران در سطوح مختلف و برای کاربرد گروه های مختلف کاربران است. به همین منظور، محصولات و خدمات این واحد در رده های مختلف و با توجه به نیازهای متنوع کاربران و علاقمندان تدوین و عرضه خواهد شد. طیف کاربران محصولات و خدمات ما، از سرمایه گذاران تازه کار تا شرکتهای سرمایه گذاری، سازمان ها و ارگان های بزرگ دولتی را در بر می گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد حیدر دهقان |   1396/05/01 16:05:59   |
0     0
شرکت های پردازش اطلاعات مالی فرایند پردازش اطلاعات مالی را به عهده دارند و سرمایه گذاران از این اطلاعات پردازش شده در تحلیل های خود استفاده می-کنند. ارائه اطلاعات پردازش شده به سرمایه گذاران باعث سرعت در تصمیم گیری می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سجاد بلب رسیده |   1396/05/08 21:04:18   |
0     0
هدف واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، ارائه داده ها و اطلاعات پردازش شده بازارهای مالی ایران در سطوح مختلف و برای کاربرد گروه های مختلف کاربران است. به همین منظور، محصولات و خدمات این واحد در رده های مختلف و با توجه به نیازهای متنوع کاربران و علاقمندان تدوین و عرضه خواهد شد. طیف کاربران محصولات و خدمات ما، از سرمایه گذاران تازه کار تا شرکتهای سرمایه گذاری، سازمان ها و ارگان های بزرگ دولتی را در بر می گیرد. در این تارنما که به عنوان محصول اصلی واحد پردازش اطلاعات مالی ارائه شده است، کاربران عزیز قادر به کسب اطلاعات متنوعی در مورد بازارهای مالی ایران می باشند. فعالیت عمدة این مؤسسات، گردآوری و پردازش اطلاعات به منظور اتخاذ تصمیم در زمینة سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمود منصوری |   1396/05/11 00:00:27   |
0     0
شرایط اعطای مجوز تأسیس و مجوز تبدیل شرکت پردازش اطلاعات مالی
ماده 5 -برای دریافت مجوز تأسیس شرکت پردازش اطلاعات مالی یا تبدیل شرکت موجود به شرکت پردازش اطلاعات مالی، ‌متقاضی باید حسب مورد مدارک و اطلاعات ذیل را جهت بررسی به سازمان تسلیم نماید:
الف) برای دریافت مجوز تأسیس شرکت پردازش اطلاعات مالی:
1- فرم تکمیل شده‌ی تقاضای صدور مجوز تأسیس شرکت پردازش اطلاعات مالی ( پیوست شماره‌ی یک این دستورالعمل).
2- طرح اساسنامه که تمامی صفحات آن به امضای متقاضی رسیده است،
3- طرح تجاری شامل اهداف، استراتژی‌ها و برنامه‌های شرکت برای سه سال پس از تأسیس، و ترازنامه و صورت سود (زیان) پیش‌بینی شده برای یک‌سال کامل شمسی پس از تأسیس که تمامی صفحات آن به امضای متقاضی رسیده است،
4- پرسشنامه‌ی تکمیل شده‌ی مشخصات داوطلب سمت مدیرعاملی یا عضویت در هیأت‌مدیره‌ی شرکت پردازش اطلاعات مالی، مطابق دستورالعمل تائید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی.
ب) برای دریافت مجوز تبدیل یک شرکت موجود به شرکت پردازش اطلاعات مالی:
1- فرم تکمیل شده¬ی تقاضای تبدیل شرکت موجود به شرکت پردازش‌ اطلاعات مالی ( پیوست شماره دو این دستورالعمل)؛
2- اساسنامه یا شرکت¬نامه¬ی شرکت متقاضی؛
3- اصل و رونوشت مدارک ثبت شرکت متقاضی نزد مرجع ثبت شرکت¬ها ( شامل آگهی تأسیس در روزنامه¬ی رسمی)؛
4- اصل و رونوشت آگهی روزنامه¬ی رسمی مربوط به آخرین مدیران شرکت، صاحبان امضای مجاز و حدود اختیارات آن¬ها؛
5- صورت¬های مالی حسابرسی شده¬ی دو سال اخیر شرکت متقاضی همراه با اظهارنظر حسابرس؛
6- طرح تجاری و برنامه¬های شرکت متقاضی برای سه سال پس از تبدیل به شرکت پردازش اطلاعات مالی مطابق نظر سازمان؛
7- پرسشنامه¬ی تکمیل شده¬ی داوطلبین سمت مدیریت شرکت پس از تبدیل به شرکت پردازش‌ اطلاعات مالی ( مطابق دستورالعمل تأیید صلاحیت مدیران نهادهای مالی)؛
تبصره: در مورد تقاضای مجوز تبدیل، صورت¬های مالی آخرین سال مالی شرکت متقاضی باید توسط یکی از موسسات حسابرسی معتمد سازمان حسابرسی شده و راجع به آن‌ها اظهارنظر شده باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی محمد حیدری |   1396/05/11 22:55:36   |
0     0
سلامعلیکم
کمک به تحلیل درست خیلی کمک بزرگی به سرمایه گذار ان می باشد
هدف واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، ارائه داده ها و اطلاعات پردازش شده بازارهای مالی ایران در سطوح مختلف و برای کاربرد گروه های مختلف کاربران استهر ساله شرکت ها اطلاعات مالی زیادی را تهیه و افشا می کنند که در بسیاری از موارد نیاز به پردازش دارد. نمونه ای از این پردازش ها مثل محاسبه نسبت های مالی، میانگین صنعت، محاسبه بتا و مواردی از این دست است. شرکت های پردازش اطلاعات مالی فرایند پردازش اطلاعات مالی را به عهده دارند و سرمایه گذاران از این اطلاعات پردازش شده در تحلیل های خود استفاده می-کنند. ارائه اطلاعات پردازش شده به سرمایه گذاران باعث سرعت در تصمیم گیری می شود. در غیر اینصورت سرمایه گذاران باید خود به پردازش بپردازند که زمان بر است و ممکن است به علت زمان بر بودن، این کار را انجام ندهند. به هر حال در دسترس بودن اطلاعات پردازش شده برای تحلیل گران و سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت بوده و به تخصصی شدن بازار سرمایه کمک شایانی می کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

بانکداری الکترونیک

بانکداری الکترونیک

علیرضا هاشمی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی