تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
راز موفقیت این است: هدف را بی وقفه دنبال کنید. - آنا پاولوفا

سهامداری و سهامبازی دو مقوله جدا از هم است. فرق سهامدار با سهامباز به صبر ایشان است سهامداران بسیار صبورند و سهامبازان بسیار عجول .چیزی که باید بدانید این است انهایی که سودهای خوب نصیبشان می شود اینقدر ضرر کرده اند و شکست خورده اند که توانسته اند تمام نقاط ضعف خودشان را پوشش دهند و حالا از ثمره زحماتشان سود می برند پس خودتان دست بکار شوید و اطلاعاتتان را تقویت کنید.

نکات زیر به شما کمک می‌کند تا در بازار بورس موفقیت بیشتری کسب کنید

1- قبل از قدم گذاشتن در بازار خوش خط و خال بورس استراتژی خود را تعیین کنید. – نوسانگیری – کوتاه مدت (تا 3 ماه) – میان مدت (3 تا 6 ماه)- بلند مدت از 6 ماه به بالا

 

2- کمی تحلیل تکنیکال بیاموزید بد نیست شرط کافی نیست ولی لازم هست که بدانید پس از همین الان شروع کنید اطلاعات جمع آوری کنید تجزیه و تحلیل کنید خطا کنید اشتباه کنید تا ورزیده شوید.

 

3- حتما در هر خرید حد ضرر مشخصی برای خود تعیین کنید مثلا 10% و بر این حد ضرر کاملا پایبند باشید خیال سودهای تپل می تواند به ضرر های تپل تر هم بیانجامد. فرضا روند قیمتی سهمی را در 20 روز گذشته بررسی کنید ببینید کمترین قیمت چند بوده است و بیشترین قیمت را ببینید بعد ببینید ریسک ورودتان خوب ارزیابی می شود یا بد. بر اساس آن استراتژی ورود خود را تنظیم کنید.

 

4- سعی کنید صحبتهای کسانی که حتی اعتماد صد در صد هم بهشان دارید فقط گوش کنید ولی سریع اجرا نکنید تجزیه و تحلیل کنید با شخصیتتان و استراتژی خودتان تطبیق دهید حد ضرر را در نظر بگیرید سپس اجرا کنید دلیلش اینست که شاید استراتژی آنها بلند مدت باشد ولی شما کوتاه مدت یا میان مدت و حتی نوسانگیری فکر می کنید.

 

5 – به سهم هایی که در تالارهای بورسی بشدت روی آنها تبلیغ می شودسعی کنید وارد نشوید و اگر وارد شدید کاملا مواظب باشید به استراتژی تان در هر حالت و موقعیتی پایبند باشید. (حد ضرر)  سیگنال‌های خرید و فروش که دیگران می‌دهند را زیاد جدی نگیرید ولی درباره آنها تحقیق کنید.

 

6 – همیشه 30% سرمایه گذاری اتان پول نقد داشته باشید. امتحان کنید حاشیه امنیت بالایی برای شما ایجاد خواهد کرد سعی کنید تا ورزیده نشدید و زیر و بم کار را یاد نگرفتید هرگز تک سهم نشوید. تک سهم شدن مخصوص آدمهای بسیار حرفه ای و رانت دار است.

 

از سهامی که رشد شارپی دارند اگر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نمی دانید در اولین منفی 50% سهام را بفروشید و اگر دوباره منفی خورد 100% خروج کنید . منتظر نباشید که بر می گردد بروید روی سهم دیگری سرمابه گذاری کنید.

 

7 – هرگز به ذهن خود نسپارید که اگر امروز نخریدم دیگر سودی نخواهم کرد بیش از 400 نماد در حال معامله شدن است این نشد اون یکی . در ابتدای کار همین که ضرر نکنید خودش کلی سود است پس عجله نکنید اگر پول داشته باشید همیشه می توانید خرید کنید خریدهای خوب همیشه هست امروز نشد فردا فردا نشد پس فردا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید.

 

8 – روی هیچ سهمی تعصب نداشته باشید.

 

9 – آخرین مرحله خرید یک سهم با اراده خود فرد است پس قبل از هر خرید فکر کنید و عواقب خریدتان را از همین ابتدا بر عهده بگیرید سعی کنید به این اصل پایبند باشید مطمئن باشید اگر این اصول را مد نظر قرار دهید تصمیم های منطقی تری خواهید گرفت.

 

 

منبع:

بورسینس

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث راهنمای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار ‏ ، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
مهدیه محمدنیا |   1396/05/01 11:18:27   |
0     0
فرق سهامدار با سهامباز به صبر ایشان است سهامداران بسیار صبورند و سهامبازان بسیار عجول
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

معامله گری با ذهن آگاهانه

معامله گری با ذهن آگاهانه

گری دیتون
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی