تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
انتخاب در دو چیز امکان ندارد، یکی تولد و یکی مرگ - لائوتسه

سایت‌های زیادی وجود داره که سیگنال‌های خرید و فروش سهام ارائه می‌کنن و دقیقا می‌گن که کدوم سهم رو چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید اما بیشتر این سایت‌ها و کانال‌ها بدون مجوز رسمی در حال فعالیت هستن.  

   

 

بحث در معضلات سیگنال خرید و فروش سهام

سوالی که برای خیلی از معامله‌گرها پیش می‌آد اینه که چرا با وجود این همه سیگنال‌هایی که داده می‌شه و به نظر می‌رسه درست هستن، افرادی که با این سیگنال‌ها خرید و فروش می‌کنن آیا سرمایه‌شون رشد زیادی میکنه؟

 

سیگنال خرید و فروش سهام

پاسخ سوال فوق در نحوه معامله و مدیریت مالی خلاصه می‌شه. تعداد زیادی از افراد می‌توانن سیگنال خرید و فروش بدن ولی مدیریت سرمایه هم خیلی مهمه.

 

 

صرفا سیگنال گرفتن دلیلی بر کسب سود نیست و کسی که معامله‌گری بلد نباشه در بهترین زمان، بهترین سیگنال رو هم بهش بدن نمی‌تونه ازش سود بگیره یا اگرم ازش سود بگیره توی معاملات بعدی از دستش میده.

 

 

 

مدیریت مالی اینه که معامله‌گر سهام بتونه سرمایه‌اش رو اداره کنه و بر اون تسلط داشته باشه. خیلی از معامله‌گرای حرفه‌ای اعتقاد دارن که مدیریت مالی بااهمیت‌ترین بخش از برنامه‌ریزی معاملاتی هست و حتی از اقدام به معامله مهم‌تره. هر معامله‌گر خوبی می‌تونه در بلندمدت سود کسب کنه ولی مدیریت مالی، شانس معامله‌گر رو برای باقی موندن و انجام معاملات بیشتر افزایش می‌ده.

 

 

برخی از اصول راهنمای مدیریت مالی
واضحه که پاسخ به نحوه اداره پرتفوی سهام پیچیده است و نظرات مختلفی ولی در این مطلب سعی می‌کنیم اصول ساده‌تری از مدیریت مالی مانند میزان تخصیص سرمایه رو مطرح کنیم.

 

1 – مبلغ سرمایه‌گذاری در بازار باید حداکثر 50% از کل سرمایه باشه. این بدین معناست که در هیچ زمانی نباید بیش از نصف سرمایه‌تون رو برای خرید سهام اختصاص بدید. نصف دیگه سرمایه باید به عنوان ذخیره و پشتوانه برای روزهای منفی بازار نگهداری بشه.

 

2 – مبلغ درگیر در هرمعامله باید به 10 تا 15% از کل سرمایه محدود بشه. مثلا اگر سرمایه شما 10 میلیون تومان است، برای هر معامله فقط باید 1 تا 1.5 میلیون تومان اختصاص بدید.مدیریت مالی 

 

 

 

 

3 – مبلغ ریسک در هر معامله باید به 5% درصد از کل سرمایه محدود بشه، این 5% مبلغی هست که یک معامله‌گر می‌توانه در یک معامله از دست بدهد.


در تعیین حدضرر به اصل فوق توجه کنید.

4 – کل سرمایه درگیر در هرگروه بورسی رو باید به 20 تا 25% از کل سرمایه محدود کنید. هدف از این اصل اینه که از اختصاص سرمایه زیاد به یک گروه بازار جلوگیری بشه.

 

 

البته استراتژی افراد در معاملات سهام متفاوته و ممکنه شخصی با استفاده از تجربیات خودش یک استراتژی و سیستمی را مختص خودش طرح ریزی کرده باشه که درصد معاملات موفق را به میزان زیادی افزایش بده.

 

 

برای من مشخصه که هیچ راه میانبری وجود نداره که بتوانید بدون تلاش موفق بشید، فقط باید برای یادگرفتن و کسب تجربه تلاش کنید. سیگنال گرفتن می‌تونه به شما کمک کنه اما خود شما هم باید برنامه ای برای یادگیری خودتون داشته باشید.

 

منبع:

بورسینس

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
مهدیه محمدنیا |   1396/05/02 22:14:03   |
0     0
مدیریت مالی اینه که معامله‌گر سهام بتونه سرمایه‌اش رو اداره کنه و بر اون تسلط داشته باشه.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

وارن بافت و تفسیر صورتهای مالی

وارن بافت و تفسیر صورتهای مالی

مری بافت-دیوید کلارک
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی