تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
آنچه هستید نتیجه فکر شما است. - وین دایر

جاروت دی ویس از سال 2008 به صورت حرفه‌ای معامله می‌کرده است و برای مشتریان خود را، از طریق یک شرکت مستقر در لندن که دارای مجوز مدیریت سرمایه‌گذاری مشتری از طریق FCA (یک نهاد نظارتی مالی هست) در انگلستان می‌باشد، معامله می‌کند.

 

در این مصاحبه اختصاصی، او اشاره اندکی دارد به اینکه، چگونه صنعت در سطح سازمانی کار می‌کند و در نهایت چگونه معامله‌گران خرد می توانند در یک روش مشابه خرید و فروش کنند.

 

او معتقد است که معامله‌گران خرد باید بیشتر بر تجزیه و تحلیل بنیادی تمرکز کنند و یاد بگیرند که چگونه با تحلیل بنیادی معامله کنند، روش معاملاتی که تا به امروز، خود او به سختی در دوره‌های آموزشی فارکس، آموزش داده است.

 

 

چگونه وارد دنیای تجارت ارز شدید؟

من معامله گری را به هنگام جستجو برای یک وب سایت تسعیر ارز پیش از سفری که برنامه‌ریزی کرده بودم، به طور کاملا شانسی کشف کردم. من یک آگهی در مورد معامله آنلاین دیدم و تصمیم گرفتم که نگاهی به آن بیندازم. پس از چند سال آزمایش، من در نهایت شروع به درک چگونگی حرکت بازار و چگونگی کسب سود ازآن رسیدم. هدف من معامله با پول دیگران با استفاده از توانایی‌های خودم بود.

 

من آموزش رسمی در بانک‌ داری یا اقتصاد ندارم و هرگز هم در مشاغل مرتبط با آن نیز کار نکرده‌ام. من به طور کامل خود آموخته هستم و به عنوان یک معامله‌گر خرد شروع کردم.

 

 

چرا برای مشتریان خود معامله می‌کنید؟

وقتی که شروع کردم نسبتا جوان بودم و مقدار قابل توجهی پول که با آن خرید و فروش کنم، نداشتم. من نیاز به راهی داشتم تا بدون اینکه پریشان شوم، از مهارت‌های معاملاتی خود، نهایت استفاده را ببرم. به نظر می‌رسید که بهترین انتخاب برای من، خرید و فروش برای مشتریان، است و سخت‌ترین قسمت، ایجاد یک سابقه در حساب نسبتا کوچک، برای متقاعدکردن اولین سرمایه‌گذاران‌ام برای اعتماد به من بود.

 

پس از چند سال من کارایی من اثبات شد و پیدا کردن مشتریان بسیار آسان‌تر شد. با سپری شدن حداقل زمان، من در حال حاضر یکی از تنها معامله‌گران بازار ارز می باشم که حساب‌های مدیریت شده از طریق یک شرکت کاملا مجاز FCA، را ارائه می‌دهم.

 

 

آیا شما این روش را برای معامله‌گران خرد که این مصاحبه را می‌خوانند، توصیه می‌کنید؟

قطعا! در ابتدا این روش از دیدگاه روانشناختی دشوار می‌باشد، چون شما مسئول سرمایه‌گذاری‌های افراد دیگر هسید. اما با گذشت زمان آسان‌تر می‌شود و بخشی از کار می‌شود. انجام معامله برای مشتریان یک راه بسیار خوبی برای اعمال نفوذ توانایی‌های شما می‌باشد و خطر از بین بردن موجودی حساب شما را به حداقل می‌رساند.

 

 

چگونه روش‌های معاملاتی خود را از معامله‌گران دیگر متفاوت کرده‌اید؟

یک چیزی که من از اوایل جوانی به یاد دارم این است که، چگونه دوره‌ها یا محصولات آموزشی بسیار، به طور کامل به تحلیل تکنیکال متکی بود. تقریبا هر دوره و یا سیستم مبتنی بر مفاهیمی است که در واقع می‌توان به صورت رایگان و آنلاین، بدست آورد. بر اساس تجربه من، تمرکز صرفا بر روی تحلیل تکنیکال، شما را وارد یک چرخه بی پایان از تست استراتژی ها میکند، که در نهایت ضرر و زیان و تناقض را در پی دارد. تقریبا هر معامله‌گر آماتور که، من با او کار کرده‌ام، ابتدا با سیستم‌های تکنیکال شروع کرده بود و پولش را در این فرایند از دست داده بود.

 

در مقابل این، هیچ معامله‌گر بنیادی موفقی را نمی‌شناسم که از تحلیل تکنیکال به عنوان پایه‌ای برای معاملات خود استفاده کند. اغلب منحصراً از تجزیه و تحلیل بنیادی و درصد بسیار کمی (از جمله من) از ترکیب هر دو روش استفاده می‌کنند. من ترجیح می دهم که بر روی اصول و احساساتی که در روند حرکت قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، متمرکز شوم.

 

 

چرا شما فکر می‌کید که اغلب معامله‌گران خرد، از تحلیل‌های بنیادی استفاده نمی‌کنند؟

این یک سوال مهم و بزرگ است که من در مورد آن خیلی فکر کرده‌ام. من فکر می‌کنم دلیل اصلی این است که آن را (تحلیل بنیادی)، نمی‌توانند به سادگی بیاموزند. اگر شما در اینترنت به دنبال یک دوره آموزشی فارکس باشید، اکثر آنچه که پیدا خواهید کرد، فقط یک تکرار مکررات از سیستم‌های تکنیکال مشابه هم است.

 

و من فکر می کنم دلیل این امر این است که بسیاری از فروشندگان این دوره‌ها، فقط معامله‌گران شکست خورده می‌باشند. آنها واقعا نمی‌توانند از معاملات خود سودی کسب کنند، بنابراین آنها به جای آن، فقط اطلاعات خود را به معامله‌گران جدید می‌فروشند. در ادامه این فقدان اطلاعات، من همچنین معتقدم که بسیاری از معامله‌گران خرد جدید و با تجربه، این تصور نادرست را دارند که معامله مبتنی با استفاده از تحلیل بنیادی پیچیده بوده و درک و فهم آن سخت است، در حالیکه اصلا اینطور نیست.

 

 

بنابراین، روش معاملاتی شما چیست؟

روش یا تکنیک من برای معامله در بازار، در واقع بسیار ساده است! من فقط هر روز اخبار ارز را می‌خوانم و حرکت بازارها در یک جهت خاص را دیده‌بانی و بررسی می‌کنم. سپس با استفاده از مهارت‌های فنی که در سال‌های اولیه توسعه داده‌ام، معاملات‌ام را در آن جهت (جهت بازار) قرار می‌دهم.

 

نمونه‌ای از معاملات اخیر ارز، جفت ارز ین ( USDJPY) در طول سال 2013 می‌باشد. در آغاز سال گذشته اعلام شد، این است که ژاپن یک فرآیند پولی جدید را آغاز خواهد کرد، فرآیندی که منجر به کاهش ارزش ارز آن خواهد شد. بنابراین بسیار روشن بود که تکنیک معاملاتی خرید دلار و فروش ین خواهد بودتا زمانی‌که این سیاست ارزی دولت ژاپن به قوت خود باقی باشد.

 

هر بار که قیمت آن جفت ارز کاهش می‌یافت، من می دانستم که در حقیقت به دلیل گرفتن سود یا عدم قطعیت در بازار می‌باشد. من می‌دانستم که دیر یا زود بازار خرید آن جفت ارز را بر اساس مبانی قوی در بازی از سر خواهد گرفت. در واقع، قیمت هر چه بیشتر کاهش می‌یافت، فرصت بهتری برای به دست آوردن یک موقعیت بلندمدت در قیمت عالی بود!

 

در طی سال 2013، جفت ارز ین مرتبا اوج قیمتی جدیدی را رقم می‌زد، در حالیکه تعداد زیادی از پولبک‌ها و فرصت‌ها را، برای رسیدن به موقعیت‌های بلند مدت جدید فراهم ساخت. در واقع، این یکی از سودآورترین جفت ارز برای من در سال گذشته بود و خوب به نظر می‌رسد در حالیکه به 2014 وارد می‌شویم.

 

هنگامیکه شما نیروهای محرک در بازار را درک می‌کنید، یک مورد بسیار ساده برای معامله با استفاده از آن نیروها زمانی است، حرکت بازار بر خلاف جهت پیش‌بینی است. این نوع از فرصت هر روز رخ می‌دهد و مقدار زیادی سود شانسی از بین ارزهای اصلی را فراهم می‌کند.

 

 

مهم‌ترین بخش از راهنمایی شما برای هر معامله‌گر خردی که این مصاحبه را می‌خواند، چیست؟

دوری از نمودار گرایی و در واقع شروع به توجه به موارد بنیادی محرک قیمت (البته روش من ترکیبی از روش بنیادی و تکنیکال است). همیشه یک دلیل برای حرکت بزرگ در یک جفت ارز وجود دارد. کشف آن دلیل، منجر به تصمیم‌گیری آگاهانه شما که چه چیزی بخرید یا بفروشید، خواهد شد. نکته برجسته دیگر این است که تحلیل بنیادی، آنگونه که بسیاری از مردم فکر می کنند، پیچیده نیست. در واقع، این رویکرد بسیار ساده است. در هر بازه زمانی معین، بازارها تنها بر روی یک یا دو عامل بنیادی متمرکز هستند، که شناسایی و معامله همراه با مورد توجه بازار را، آسان می‌کند.

 

 

منبع:

فراچارت

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

کتاب علمی کاربردی بیمه آتش سوزی

کتاب علمی کاربردی بیمه آتش سوزی

علی اکبر پارسا
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی