تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
اصلی ترین مشکل ما انتخاب افکار صحیح و درست است - دیل کارنگی

بیت کوین را طلای جدید دیجیتالی می نامند. بیت‌کوین (Bitcoin) یک پول دیجیتال و یک نوآوری اینترنتی با کارکرد های مشابه پول است ولی پولی که پشتوانه ندارد و تا کنون هیچ دولتی بیت کوین را به رسمیت نشناخته است.

 

 نوآوری بودن بیتکوین به این معناست که خالقان آن توانسته‌اند آنرا در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند. زیرا در چندسال گذشته ارزش بیتکوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به صدها دلار افزایش یافته‌است.

 

 

بیت کوین به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای، انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند این یعنی تضمین آزادی های مالی. بیت کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم هزینه را فراهم می‌کند. شبکه بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ سازمان، مؤسسه و یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود. زمان متوسط تأیید هر انتقال بیت‌کوین، تقریباً ده دقیقه است. انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع‌رسانی شده و تمام نقاط از آن آگاه خواهند شد.

 

 

برای باز کردن یک حساب بیت کوینی شما فقط نیاز به یک ایمیل و یک رمز ده رقمی دارید، بله به همین راحتی می توانید حساب بیت کوین خود را باز کنید. این سهولت و ناشناس ماندن در باز کردن حساب بیت کوینی یکی از مزایای آن است که می توان در زیر به سایر مزایا به اختصار اشاره کرد:

 

 

● هیچ شخص یا دولتی نمی‌تواند اموال شما را مصادره کند.
● هیچ مالیاتی اخذ نمی‌شود.
● کارمزد انتقال بیت کوین بسیار کم است.
● انتقال بیت کوین تقریبا سریع است.
● هیچ کسی قادر نیست نقل و انتقالات مالی شما را ردیابی کند.
● هیچ خطری برای استرداد وجه وجود ندارد.

 

 

بیت کوین شباهت های زیادی با سایر ارزها دارد ولی مهمترینش، پذیرفته شدن بیشتر و بیشتر آن توسط تجار، خرده فروش ها و مردم عادی، به عنوان راهی برای دریافت و پرداخت است. این روزها حتی خرید پیتزا با بیتکوین هم در برخی کشورها ممکن است، یا حتی انجام خریدهای روزانه در سوپرمارکت ها. خیلی از گروه ها و نهاد ها و کمپین های مدنی از بیت کوین برای جمع آوری کمک های مردمی از سراسر دنیا استفاده می کنند، بدون اینکه نگران دولتها برای بلوکه کردن حساب های مالی خود باشند.

 

 

بیت کوین در کنار این همه مزیت یک کارایی نامناسب هم می تواند داشته باشد. کار در این سیستم برای هر فرد و هر هدفی جذاب است، حتی برای انجام بدترین کارها. هیچ بانکی در کار نیست. هیچ مقام رسمی در پشت آن وجود ندارد و هویت شما در سیستم بیت کوین ناشناس است. لذا یکی از بهترین مکان ها برای پولشویی و ارتباط های مالی در شبکه های تروریستی می باشد. پولهایی که از دزدی یا قاچاق مواد مخدر یا حتی اعضای بدن انسان بدست آمده اند می تواند در این شبکه به راحتی منتقل شود. لذا این معدن جدید طلای دیجیتالی دارای بخش های تاریکی است که باید در مورد آن، برنامه ریزی شود.

 

 

نکته جالب برای بیت کوین این است که بیت‌کوین طوری طراحی شده که حداکثر 21 میلیون از آن وجود داشته باشد. بنابراین پس از اینکه 21 میلیون بیت‌کوین با مشخصات اصلی استخراج شد، تعداد بیت‌کوین‌ها افزایش نخواهد یافت و مشکل تورم نیز نخواهد داشت. در حقیقت، کاهش یا افزایش ارزش بیت کوین داخل خود شبکه انجام میشود  و عوامل خارجی و دولت ها نمی تونند ارزش آن را دستکاری کنند.

 

 

منبع:

فراچارت

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

استانداردهای حسابرسی عملیاتی

استانداردهای حسابرسی عملیاتی

سازمان حسابرسی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی