تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
بهترین تصمیم، تصمیمی است که هماهنگ با شرایط، گرفته شود. - وروم

با توجه به پیشرفت و متداول شدن ارز رمزپایه بیت کوین در مبادلات و حجم قابل توجه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده روی آن، سقوط ارزش این ارز مسئله بزرگی است. اما خطر سرمایه گذاری روی بیت کوین از جایی جدی می‌شود که دلالان برای خرید این ارز مجبور به قرض گرفتن شوند.

 

سقوط بازار در سال ۲۰۰۸ میلادی تا حدودی باعث رکود در سیستم مالی آمریکا شد. در آن زمان این طور به نظر می‌رسید که این مسئله تا دهه‌ها از موج جدید خرید دارایی جلوگیری کند. اما ناگهان یک نیروی جدید که به طور کامل خارج از سیستم مالی بود، ظاهر شد و باعث رونق جدیدی در بازار شد. این نیرو همان بیت کوین بود.

 

پیش‌بینی کردن آینده کار هرکسی نیست!

پیش‌بینی‌ها خیلی راحت اشتباه می‌شوند و خیلی سخت درست از کار درمی‌‌آیند. اما به هر‌حال در این مقاله می‌خواهیم پیش‌بینی کنیم. از آنجایی که داریم به ده سالگی انتشار اوراق سفید (white paper) بیت‌کوین نزدیک می‌شویم، می‌خواهیم ۲۰ سال هم جلوتر برویم تا ببینیم سیر تکاملی بیت‌کوین، بلاک‌چین، آلت کوینها و تمرکززدایی به چه صورت خواهد بود.

 

بهتر است برویم سر اصل مطلب. قصد داریم کمی عمیق‌تر از این بررسی کنیم که آیا بیت‌کوین نابود می‌شود یا اینکه به ارزی با قیمت ثابت به ارزش  ۱ میلیون دلار تبدیل می‌شود. پیش‌بینی‌هایی را هر کسی می‌تواند انجام می‌دهد و کار محیرالعقولی نیست هم کنار می‌گذاریم.

 

در عوض نگاهی می‌اندازیم به اینکه تکنولوژی چگونه تغییر می‌کنند و جامعه چگونه همراه با آن دچار تحول می‌شود.

 

نویسنده معروف سی‌کلارک، بزرگ‌ترین نویسنده‌ی کتاب‌های علمی-تخیلی تاریخ، آمدن ماهواره‌ها و جی‌پی‌اس و همچنین رایانش ابری، اینترنت و ارتباطات از راه دور را پیش‌بینی می‌کرد، اما خودش اعتراف کرد که اهمیت بیش‌از حدی برای راکت‌ها قائل شده و از آن طرف اهمیت یک لپ‌تاپ معمولی که یک شرکت به او هدیه داده تا رمان جدیدش را در آن بنویسد نادیده گرفته بوده.

 

از اینها گذشته طبق نظریه آشوب، پیش‌بینی کردن آینده غیرممکن است اما چنین چیزی ۱۰۰ درصد درست نیست.

ما هیچوقت نمی‌توانیم یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی یا یک تکنولوژی غیرمنتظره (سعی‌کنید کامپیوتر و اینترنت را به یک کشاورز قرن هجدهمی توضیح دهید) را پیش‌بینی کنیم، اما می‌توانیم نوعی از تحلیل مونت کارلو را برای آینده انجام دهیم و مشاهده کنیم که بیشتر مسیرها در بی‌نهایت از چرخه خارج می‌شوند.

 

شین چانل، تجلیلگر اوراق بهادار در موسسه ای اس آر ولث ادوایزرز در سیدنی می گوید: «باید این نکته را در ذهن داشت که ارزش بیت کوین در سال جاری رشد زیادی داشته است، بنابراین اصلاح قیمت همواره امکانپذیر است.»

 

 

منبع:

" مقاله پژوهشی سقوط آزاد قیمت بیت کوین ادامه دارد "

ارز دیجیتال

ستاره سهیل

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مدیریت سبد اوراق بهادار

مدیریت سبد اوراق بهادار

حیدر فروغ نژاد، مهدی خشنود
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی