تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
چیزی که سرنوشت انسان را می سازد استعدادهایش نیست؛ انتخاب هایش است!

افزایش قیمت بیت کوین و برخی دیگر از رمز ارزها مانند اتریوم، توجه را به رمز ارزها و امکانات بالقوه فن آوری بلاک چین جلب کرده است.

 

خطر سرمایه گذاری روی بیت کوین چه هنگام جدی می‌شود؟

هنگامی که ارزش دارایی‌ها سقوط می‌کند، ثروت ملی به سادگی از بین می‌رود. این باعث می‌شود مردم احساس فقر بیش‌تری کنند و در نتیجه کم‌تر مصرف کنند. این پدیده به نام اثر ثروت شناخته می‌شود.

 

اما هنگامی که شرکت‌ها یا خانوارها مقدار زیادی پول از یکدیگر قرض کرده باشند، سقوط قیمت دارایی می‌تواند منجر به اثرات بد دیگری هم بشود. وام دهندگان که در این مرحله خودشان با مشکل مالی مواجه می‌شوند مجبور به قرض گرفتن می‌شوند. این موضوع اقتصاد واقعی را از رونق می‌اندازد. همچنین وام و قرض باعث ایجاد ریسک‌های سیستماتیک می‌شود.

 

موسسات مالی کلیدی اگر نسبت بدهی به دارایی بالایی داشته باشند ممکن است به راحتی ورشکست شوند. بانک‌هایی که بدهی آن‌ها ناگهان زیاد می‌شود نمی‌توانند به شرکت‌ها وام بدهند یا حتی به جایی می‌رسند که نیاز به کمک دولت پیدا می‌کنند. همچنین خانوارهایی که با عقب افتادن اقساط وام‌هایشان دست و پنجه نرم می‌کنند، مجبور به کاهش مصرف خود می‌شوند که این پدیده به عنوان رکود اقتصادی شناخته می‌شود.

 

بنابراین زنگ خطر سرمایه گذاری روی بیت کوین زمانی به صدا درمی‌آید که مردم و شرکت‌ها شروع به قرض گرفتن پول برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزپایه کنند یا از بیت کوین به عنوان وثیقه برای گرفتن وام استفاده کنند.

 

خطرات و ریسک های سرمایه گذاری چیست؟

برخی از مسائل و مشکلات احتمالی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

۱- حباب اقتصادی. برخی از کارشناسان کسب و کار معتقدند که ارزهای دیجیتال یک حباب هستند و پس از رشد تا زمان مشخص نابود می شوند. جیمی دیمون مدیر عامل بانک JP Morgan یکی از آن ها است، این افراد عقیده دارند از آنجایی که ارزهای دیجیتال مورد حمایت هیچ فرد یا موسسه ای نیستند و نوسان خیلی بالایی دارند، نمی توانند با پول های سنتی رقابت کنند و بنابراین هرگز جایگزین آن نخواهند شد.

۲- نوسان. این نکته بسیار مهم است. با نوسانت مثبت ممکن است سود زیادی کسب کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که هیچ چیز ۱۰۰ درصد نیست و ممکن است پول اولیه تان هم از دست بدهید.

۳- سیاست های قانونی. هنوز بیشتر کشورهای جهان به طور رسمی ارزهای دیجیتال را به عنوان یک ارز نمی پذیرند. بنابراین ممکن است دولت ها با آن موافق نباشند و یا قوانینی محدود کننده برای آن وضع کنند. البته برای مثال دولت چین چندین بار سعی در جلوگیری از بیت کوین را داشته است که خیلی موفق نبود.

 

 

منبع:

"مقالات پژوهشی راه بیت کوین"

ستاره سهیل

payment24

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

 روانشناسی ریسک

روانشناسی ریسک

گلینیس ام. بریکول
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی